Jump to content

problem oko hladjenja izlaznih tranzistora PA 300


remam

Preporučeni Komentari

Pa nisam siguran za te hladnjake,ali preporuceno je manje od 0,4 K/W,a to je poprilicno masivan hladnjak i sa velikim brojem rebara (mirna struje po paru je 100mA)...

Naravno da ubija,ali tako je uradjeno po projektu,nisam hteo da eksperimentisem sa drugim hladnjacima jer nisam hteo previse da komplikujem montazu i spajanje.

Ali iako L profil ne moze da verno prenese toplotu,ne bi trebao ni da se ponasa kao da je izolator,mislim morao bi koliko toliko da prati temperaturu tranzistora,ali kape na MJ postanu veoma vruce,dok je on mlakusan sto mi nema logike ni malo??

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

vidi ovako - laze koza , ne laze rog

 

mozes do besvesti da piskaras po forumu - dok ne izvrsis merenje , zamenu liskuna i paste , pa opet merenje - problem se nece resiti

 

a pre svega toga proveru da li amp osciluje ili ne ;

 

mixeta je poseban problem/stavka

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Razumem,nije problem provericu to pa cu postaviti objasnjenje sta se dalje dogadja...

Ali mozda sasvim nisam bio jasan,pojacalo bez signala i kada nista nije zakaceno na ulaz ne osciluje,vec kada prikacim tu miksetu i konkretno sam nasao zbog cega,napisao sam jer je izlaz miksete opterecen kapacitivnoscu od 15nF na ovom invertoru faze koji je na ulazu i to se onda prenese na samo pojacalo.

Mada i to da pojasnim,grejanje tranzistora se naglo povecava na 3/4 pune snage,ali samo kada pustim muziku preko njega,iako osciluje bez muzike se ne greje nesto posebno.

Kada povezem miksetu i dovedem ga na prag oscilovanja bez signala pojacavajuci pojavi se izraziti sum,bez pistanja ili neceg slicnog sto me navodi na to da osciluje na frekvencijama van cujnog opsega...

 

Slika invertora i sema PCB-a za 4 izlazna modula

 

post-1755-0-56462700-1420223251_thumb.jp

 

post-1755-0-90385200-1420223510_thumb.jp

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mislim da je Zen u pravu, bar 50% šansi je da osciluje ulazni op amp. Drugih 50% možda možeš da rešiš sa ubacivanje otpornika od 2,2 Oma/2W na baze izlaznih tranzistora. Oni se zovu "GATE STOPPERS" i služe upravo tome da spreče samosocilacije izlaznog stepena. Ako se problem smanji ali ipak ostane, povećaj vrednost tih otpornika na 3,3 ili možda čak i 4,7 Oma. Ako 4,7 Oma ne reši problem, onda to nije to.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne kazem da si ti ali ta vrednost na tom mestu kako je nacrtano je suludo, verovatno je greska. Recimo, sa izlaznom impedansom izvora od 600 oma jedva imas 17KHz propusnog opsega (-3dB), da ne pricam o tome sto se na izlaz izvora direktno bespotrebno kaci tako veliki kapacitet, prinajem, ne razumem "kocept" :) . Ako je neka sema izasla u casopisu ili knjizi, na zalost, automatski ne znaci da uopste radi, narocito ne mora da znaci da dobro i pouzdano radi ( imas par primera iz Elektora).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Čisto usput, da li se setio da termo pastom namažeš i onaj deo L profila koji se naslanja n hladnjak pre nego što si ga zašrafio?

 

A ako L profil uopšte ne prati termičke promene na tranzistorima, onda je jasno da fizički kontakt (preko liskuna i sa termo pastom) između tranzistora i L profila ne valja.

 

Odakle ti tranzistori snage? Pitam jer je jedan drugar kupio takve Motorole kod nas i uredno mu je pregorelo 7 od 7 čim je napon napajanja prešao 40V, očigledan apsurd, očigledno neke bedne kopije. Sve su mu ih zamenili, ali je to indikativno. Tek je u drugoj tranši našao 4 komada koji su izdržali 40V.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa to i pricam,taj kapacitet je suvisan,izbacicu to pa cu da vidim da li ce biti poboljsanja jer ovako mi samo pravi smetnje...

Ima i paste na strani do hladnjaka,naravno da sam i tu postavio tako da taj prelaz nije kritican,kazem hladnjak ce primiti toplotu i sad se vec oseca,mislim koliko je topao L profili toliko i hladnjak,ali kao sto sam napomenuo,taj prvi prelaz je los sa tranzistora na profil.

Tranzistore sam nabavio u MG-u iz Nisa,proizvodnja ON Semi.

Po svemu sudeci moze da se desi da bi ovde trebalo dodati makar jos jedan par po modulu pa da to radi kako treba.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da li je reč o onim crnim L profilima sa prve slike - da nije problem u toj crnoj boji ili šta je već na L profilima pa da ona deluje kao izolator i ne prenosi brzo toplotu sa tranzistora dalje.

Još nešto banalno mi pade na pamet - da li su tranzistori dovoljno čvrsto protegnuti na L profil.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne treba ti, ako su pravi i dobri, to su mrcine kojima ne možeš ništa sem čekićem, veruj mi, ja držim slične na lageru baš zato. bar oko 50% profesionalnog sektora ih koristi i dan-danas upravo zato jer su pouzdani i maltene neuništivi. No, ako ih budeš menjao, razmisli o verzijama MJ 21195/21196. To je poslednja generacija koja je prilično unapređena u odnosu na tvoje, pre svega po Ft parametru, oni kažu Ft minimum  4 MHz, pogledaš datasheet i vidiš da u režimu koji tebi treba idu i preko 6 MHz, što znači da imaju kraća vremena okidanja i prekidanja, a to ti uvek treba. Koštaju oko €2,50 u Nemačkoj, sa pismenom garancijom da su originali. Dodavati i treći par neće škoditi i dozvoliće veće snage u niže impedanse, ako ti to treba onda još i da uradiš, ali onda će ti trebati i nova pločica i ukratko hajde Jovo nanovo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ma naravno na dosta mesta su ih upotrebljavali,vidjao sam u Dynacordovim miksetama novije generacije,ali doduse MJ15024/15025,mada mislio sam iz razloga SOA parametra,jer napajanje na pojacalu je 60V + -,jos kada se uzmu vrsne vrednosti p-p dolazi se blizu 140V,granicni napon ovih tranzistora!!

Ma necu to sad prepravljati,mislim morao bi sve da razbucam da bih napakovao jos jedan par.

Ma samo da ja ovo odklonim i da ga opteretim da vidim hoce li to raditi normalno,ako bude bilo problema oko proboja,mogu ove zameniti sa MJ15022/15023,eventualno 15024/15025...

Mada svasta se danas i pravi i to neprovereno (sa velikim razlikama u karakteristikama istog tipa),to je isto kao i sa delovima za automobile,dosta skarta ima u svemu,bolje je uzeti polovan deo koji je ispravan i njega ugraditi,nego uzeti nov!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja ne delim tvoje mišljenje u vezi starih i novih delova, a da ima dosta fuša, to jeste tačno. Da li bi ti radije stavio "dobro isprobane" diskove sa duboko urezanim kanalima umesto da rizikuješ kupovinu novih diskova? Ja brate ne bih.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...