Kuja Napisano Februar 5, 2011 Share #1 Napisano Februar 5, 2011 Cao! Jedna tema na hi-fi forumu me je inspirisala da pocnem da razmisljam o tvikovanju mog Thorensa TD-126 MkI: http://www.hi-files.com/forum/index.php?/topic/9522-zbrujic-system/page__view__findpost__p__328891 Za pocetak, da li je neko imao konkretna iskustva sa ovakvim dampiranjem? http://audio-nirvana.fortunecity.net/pag_eng/repa127g.htm Citao sam da je nekakvo dampiranje ovog tipa Thorens fabicki uradio kod modela TD-160S. Da li je neko to uzivo video? U kojoj meri je dampiran, cime i na kojim pozicijama? Citao sam i iskustva ljudi koji su izgleda preterali sa dampiranjem i previse umrtvili zvuk, tako da izgleda da nije svako dampiranje dobro dampiranje. Da li dampirati i tanjir iznutra, kao sto je to fabricki uradjeno na primer kod SL-1200 MkII? Da li se u beogradu moze kupiti (i gde) materijal slican ovome na gornjim slikama? U pitanju je neki 3M proizvod. . Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Kuja Napisano Februar 5, 2011 Autor Share #2 Napisano Februar 5, 2011 http://www.theanalogdept.com/rk_125_6_sub-chassis.htm Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Zen Mod Napisano Februar 5, 2011 Share #3 Napisano Februar 5, 2011 been there ........ne znam za trenutnu situaciju - komercijalni naziv - ali trazi sledece 4-5mm debeo bitumen , koristi se za izolaciju u gradjevini - postavlja se izmedju temelja i zidalepis ga ili silikonom ili gradjevinskim lepilom za stiropor ( isto u kartusi kao silikon)nekad seprodavao u rolnama oko 1m sirine , sto je za gradjevince taman a za audio popuno ......... al' ako pitas na nekom gradilistu mozda ti prodaju manje - u zamenu za kilo necegamozes da umrtvis i kutiju , ne samo sasijuna sasiju samo jedan sloj - ne vise ; ne preteruj sa pokrivanjem bas oko rucke - tu mozes malo i da razredis pokrivanjetanjir ne diraj - njega mozes eventualno premazom iznutra da dampiras - dakle ne velika masa - jer ce uticati na balans Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Kuja Napisano Februar 5, 2011 Autor Share #4 Napisano Februar 5, 2011 Citao sam da je nekakvo dampiranje ovog tipa Thorens fabicki uradio kod modela TD-160S. Da li je neko to uzivo video? U kojoj meri je dampiran, cime i na kojim pozicijama? Citao sam i iskustva ljudi koji su izgleda preterali sa dampiranjem i previse umrtvili zvuk, tako da izgleda da nije svako dampiranje dobro dampiranje. Umereniji primer dampiranja: http://www.audio-talk.co.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=1121&start=0&sid=39f6a50978cef3f391ebe2372193f381 Ne znam da li je ovo slika fabrickog dampiranja TD-160S: http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/oldeworldehtml/thorenstd150.html . Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Kuja Napisano Februar 5, 2011 Autor Share #5 Napisano Februar 5, 2011 been there ........ne znam za trenutnu situaciju - komercijalni naziv - ali trazi sledece 4-5mm debeo bitumen , koristi se za izolaciju u gradjevini - postavlja se izmedju temelja i zidalepis ga ili silikonom ili gradjevinskim lepilom za stiropor ( isto u kartusi kao silikon)Hvala!Da li neko zna da li / gde se kod nas moze kupiti nesto jednostavnije, samolpeljivo?Tipa zvucna izolacija za automobile.... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
revox Napisano Februar 5, 2011 Share #6 Napisano Februar 5, 2011 Umereniji primer dampiranja:Ne znam da li je ovo slika fabrickog dampiranja TD-160S:Siguran sam da jeste jer je i moj td 147 tako dampiran Sloj je debeo otprilike 2-3 mm i ništa više Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Kuja Napisano Februar 5, 2011 Autor Share #7 Napisano Februar 5, 2011 Siguran sam da jeste jer je i moj td 147 tako dampiran Sloj je debeo otprilike 2-3 mm i ništa više Hvala.Mislis na ovu sliku: ili na ovu: Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
ZZZ Napisano Februar 5, 2011 Share #8 Napisano Februar 5, 2011 Sve dok je motor direktno na metalnoj sasijiima brumProba: pustis plocu na blanko delu na krajui isto to samo sto vrtis prstom plocu priblizno istom brzinomsve ce ti biti jasnoresenje:izmestiti motor sa metalne sasije i pricvrstiti ga za drveni plint(nosac za motor od drveta i motor mora biti na istoj poziciji kao sto je i bio pre izmestanjarezultat nema nikakvu vibraciju i nije potrebno dampiranje..sledece poboljsanje razdvojiti masu glave i rucke od mase sasije.http://www.hi-files.com/forum/index.php?/topic/13423-thorens-160mk2-pod-lupom/ Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
revox Napisano Februar 5, 2011 Share #9 Napisano Februar 5, 2011 Mislim na ovuE sad možeš metnut taj bitumen na glavnu metalnu šasiju da je dodatno umrtviš ako ti se oko toga radi, i to nije problem. Problem sa subšasijom zato što ćeš je dodatno otežati bar 1 kg ako ne više i time radiš dodatno opterećenje na ove tri opruge na kojima pliva tanjir i ručka. Dodatno opterećenje kako tanjira tako i sub tanjira ne bih ti preporučio jer je sve to opterećenje na ležaj i na opruge, koje bi onda morao podešavati. Tanjir i onako ima 3,2 kg sa sub tanjirom pa ako još koristiš klamp metalni od 500 gr do 1 kg za pritisnut ploču vidi što će se desiti sa oprugama i ležajem tanjira. Tu još sa izmjenom mata na disku možeš dodatno otežati cijeli ansambl ručka tanjir. Ja sam stavio dva tanja mata i između njih filc tako da sam smanjio buku motora na minimum. U ležaju kao što si vidio imaš mesinganu piksnu na početku a dolje je konusni završetak osovine koja leži u u ulju. Ulje treba mijenjati i kontrolisati. Tu možeš što i ja planiram da od medijapana radiš novu drvenu šasiju čak u dva sloja i time ćeš postići umrtvljenje jer je ova fabrička od neke bezvezne iverice. Možeš i donju ploču poklopc grama promjeniti mada je ona od medijapana Možeš je čak dodatno otežati i umrtviti bitumenom. Ne zanam koja ti je ručka ali tu možeš sa promjenom ožičenja ručke dobiti na zvuku i sa boljim konekcionim kablovima. Naravno glava ti je presudna i da se uklopi sa masom ručke i to bi ti bilo to bar po meni Otalo bi bilo bacanje para. Onda je bolje ići na neki još kvalitetniji gram nego se drkati sa tim Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
papa d.j. Napisano Februar 6, 2011 Share #10 Napisano Februar 6, 2011 Istu asocijaciju kao Zen sam imao i ja, te rolne se zovu Kondor, pitati u farbarama! BTW, koristim jednog TD 160 sa Grace-om i Ortofon-om MC 10 (step up trafo), nema teorije da mu umlatim brum. Sve moguće verzije grounding-a probane... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
revox Napisano Februar 6, 2011 Share #11 Napisano Februar 6, 2011 BTW, koristim jednog TD 160 sa Grace-om i Ortofon-om MC 10 (step up trafo), nema teorije da mu umlatim brum. Sve moguće verzije grounding-a probane... Prosto ne mogu da vjerujem Evo sad sam probao mog 147 sa ortofon vms 20 mk 2 ful snaga rotela na ler i nema bruma bez šum od phono sekcije. Thorens ručka ima na headshelu pin za masu koji je kratko spojen sa - lijevog ili desnog kanala /zelena žica/ Ima ground baze ručke koji je spojen sa groundom šasije grama i koji ide odvojeno od ovog zelenog minusa Ja sam dodatno povezao na bazu grama i plivajuću šasiju tanjira žicom da povežem ground ground baze ručke ide na ground pojačala hebat ga to je to i nema bruma E sad jedino oko uzemljenja na strujnoj instalaciji more bit zajebancije Ja imam odvojenu zemlju od nule na stujnoj instalaciji - metnuo fido sklopku u stanu . Spojim nulu i zemlju i ojde sve u PM oći reć izbaci sklopka Može bit da ako nemate ovojenu zemlju i nulu nego ako je zemlja nakačena na nulu strujne instalacije /takozvano nulovanje zemlje/ da vam to pravi problem Drugo nema što bit kad kod mene radi da valja izuzev da imate negdje prekid u ručki grounda I nemote pljuvat po thorensu kod mene rade samo thorensi od 78 i nikad nisam imo tih problema Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
papa d.j. Napisano Februar 6, 2011 Share #12 Napisano Februar 6, 2011 Nisi pazio na času, ja nemam Thorens ruku na gramaforu, nego Grace 707. I ne pljujem Thorensa, za to nemam razloga. Sve što si ti uradio sa masama sam uradio i ja, svi groundovi se posebno vode do preampa. I različite varijacije... Ostalo je da promenim carttridge, imam neku MM Shure-ku V15 da vidim šta će biti.BTW, imaš sjajan nick, moja omiljena firma, zadnji mi je u kući bio G36! :} Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Februar 6, 2011 Share #13 Napisano Februar 6, 2011 Kuja traži način da izbegne subsonične i slične vibracije/rezonancije iz baze a ne brum sa zvučnice-kabela, dakle, nije reč o uzemljavanju nego prigušivanju rezonancija.Ja sam na jednostavnom primeru naučio važnu stvar što se tiče uzemljavanja. OM10 vs Grado Prestige Black, traže dva potpuno različita načina uzemljavanja na istom gramofonu, sa istim preampom. Za Grado sam morao uvesti u igru i dodatnu žicu sa šasije gramofona na kućište preampa, a sa OM10 sam morao da taj vod razvežem. Dakle, mora se eksperimentisati. Razne zvučnice imaju različito rešena interna uzemljavanja pa se neke spoje na uzemljenje ručice/vodove ručice, a neke zvučnice taj spoj kućišta/tela zvučnice imaju interno na jedan od minus polova na samoj zvučnici i dodavanje dodatnog voda stvara zemljanu petlju. Ne postoji univerzalni recept koji bi radio posao sa svakom zvučnicom na svakom gramofonu. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
papa d.j. Napisano Februar 6, 2011 Share #14 Napisano Februar 6, 2011 Znam, znam, sa Kondor-om se brum jako teško otklanja! :)Malo sam otišao u off, kad je reč o Thorensu!Naravno, probao sam sa posebnim vodovima sa svih logičnih tačaka, izabrana je najbolja varijanta. Heb'ga, MC 10 je low output, skuplja sve živo... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Februar 6, 2011 Share #15 Napisano Februar 6, 2011 Znam, znam, sa Kondor-om se brum jako teško otklanja! :)Malo sam otišao u off, kad je reč o Thorensu!Naravno, probao sam sa posebnim vodovima sa svih logičnih tačaka, izabrana je najbolja varijanta. Heb'ga, MC 10 je low output, skuplja sve živo...Preporučujem upotrebu papira i olovke. Nacrtati 4 izvoda sa zvučnice i elemente na putu do preampa (step up itd) i onda crtati logične metode povezivanja koje bi se mogle probati. Potom, pokušati eliminisati verzije povezivanja koje ne daju željeni ishod. Neka varijanta mora da radi kako treba Vizualni prikaz može da olakša tok misli... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
papa d.j. Napisano Februar 6, 2011 Share #16 Napisano Februar 6, 2011 Sistematizovati postupak...U pravu si, probaću iz početka, mislim da sam probao sve opcije, ali, moguće je da sam nešto prevideo. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
revox Napisano Februar 6, 2011 Share #17 Napisano Februar 6, 2011 Nisi pazio na času, ja nemam Thorens ruku na gramaforu, nego Grace 707. I ne pljujem Thorensa, za to nemam razloga. Pazio sam i čak sam te citirao Znam da ne pljuješ po thorensu nego se malo našalih. A i ručka ti nije nešto da bi se falio sa njom Kuja traži način da izbegne subsonične i slične vibracije/rezonancije iz baze a ne brum sa zvučnice-kabela, dakle, nije reč o uzemljavanju nego prigušivanju rezonancija.I tu sam pazio što piše nego odgovorih na papa d.j. konstataciju oko brumaSa tobom se slažem treba sve na tenane prekontrolisat i isprobat sve varijante grounda, neka mora dat rezultat. Što se tiče dampiranja kutije 126-tice mislim da će biti malo pedavo jer mi se čini mada nisam siguran da je kutija grama od plastike a ako je sve nabijeno kao što je nabijeno bilo u mom td 110 a iz iste su godine ondak će čovjek imat malo više posla. A što se tiče lijepljenja kondora ili već čega na metalnu šasiju to može pod uslovom da nije na oprugama, na sub šasiju će dodatno kilo ili dva opteretit opruge i tu treba biti vrlo oprezan sa nanošenjem dampinga Ne znam kako je to riješeno kod 126-tice vješanje subšasije Kod 147-ice subšasija pliva na tri opruge i svako dodatno opterećenje trži novo podešavanje vješanja jer se plivajući dio spušta prema šasiji i ako nije u idealnoj horizontali umije i da zagrebe o nju. U principu potpuno opterećenom tanjiru sa pločom matom i klampom donji obod treba da bude na 4-5 mm udaljen od šasije u svim tačkama prilikom kretanja Kod 110-tke nije bilo subšasije nego je cijela šasija ležala na četiri opruge i preko njih se podešavala horizontala grama A te opruge su bile neviđeno sranje u nekoj plastičnoj kao čašici bio je sunđer i jedna potpuno ravna kao spirala koja je nalijegala pod opterećenjem na taj sunđer a na vrhu je bio gumeni dio koji se odvrtanjem podizao i spuštao da bi dobio horizontalu gornje ploče. Neviđena zezancija dok se to podesi a te spirale vremenom su gubile na svojstvima i sve se više istezale tako da se stalno trebalo doštelavati da bi gram osto u horizontali Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
stein Napisano Februar 6, 2011 Share #18 Napisano Februar 6, 2011 E, zbog svega navedenog, moj TD115 završio kao gomila beskorisnih delova, a ja krenuo da pravim moj "Un dixième de tonne"... Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
revox Napisano Maj 13, 2012 Share #19 Napisano Maj 13, 2012 jedno pitanjce čisto da provjerimzavršavam plint za gram predviđen za dvije ručkeda se ne bih zahebavao sa dva preampa /radi upoređivanja zvčnica a i radi čuvanja bolje zvučnice u varijanti slušanja LP-a lošije očuvanosti/ ili prebacicanjem kablova non stopvrti mi se kroz glavu ideja da ugradim svičer na gornju ploču grama koji ima 3x4 ulazadovoljno za dvije ručke i da sa njim selektujem koja ručka šalje signalhebat ga nekođ je bilo na starim ampvima slično (dva phono ulaza)ako se dobro izvede operacija /zaštite vodovi i svičer/ ne bi trbalo da bude problema sa brumomnadam se da svičer neće praviti nek velji problemdaklem koji svičer bi bio pogodan za nešto ovako? Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Impuls Napisano Maj 13, 2012 Share #20 Napisano Maj 13, 2012 Zasto komplikovati sa preklopnikom kad vec ima gramofona gde mogu po zelji da se menjaju zvucnice http://www.theanalog...m/reference.htm A u vezi bitumena zove se Teroson Terodem SP300 edit: zaboravio sam smajli na gornju recenicu Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
revox Napisano Maj 13, 2012 Share #21 Napisano Maj 13, 2012 Zasto komplikovati sa preklopnikom kad vec ima gramofona gde mogu po zelji da se menjaju zvucnice http://www.theanalog...m/reference.htmA u vezi bitumena zove se Teroson Terodem SP300edit: zaboravio sam smajli na gornju recenicunismo se razumjeli očigledno Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Impuls Napisano Maj 13, 2012 Share #22 Napisano Maj 13, 2012 Razumeo sam ali sam mislio da ce proci kao sala. Imate plocu na koju montirate dve rucke sa dve razlicite zvucnice. Treba da resite preklopnik za dva ulaza za gramofon a jednim izlazom. Pretpostavljam da nece praviti problem ni jedan preklopnik ako sve bude u metalnoj kutiji koja ce biti uzemljena preko preampa Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Preporučeni Komentari
Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar
Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar
Kreiraj nalog
Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!
Registruj novi nalogPrijavi se
Već imaš nalog? Prijavi se ovde
Prijavi se odmah