Jump to content

Crescendo


faber

Preporučeni Komentari

Ja shvatih da je (pa delom zato i napravih) Aleph J zvucno bolji od F5? Drugo, nije li svaki iz Nelsonove kuhinje namerachen na kutije visoke osetiljivosti, cime se eliminise poprilicna populacija graditelja? Ako je gore navedeno tacno, nije mi jasno kako onda da F5 svrstamo u najbolje pojacalo za vecinu diy-era. Sve mi se cini da nesto propustam....

Da ne zalazim u odeljak o zvučnim kvalitetima. Ja bih o osetljivosti koju spominješ. Moji elektrostatici nisu neosetljivi, inače ne bi svirali i sa pojačalom od svega nekih 6-8 W (SE cevaš sa EL34), ali je to daleko od svirke a trafoi kao elektromehaničke sprave potresaju celo pojačalo kada se to radi sa elektrostaticima visine dva metra. Međutim, imao sam NAD snagaša sa KW trafoom, 120W na 8 Oma pa je sirotan regularno zapadao u stanje klipinga i palio zaštitu čim bih pokušao da nešto od tih silnih wattova izemitovati na panelima. Novi vlasnik se nikada nije žalio na takvo ponašanje. F5 nikada nije upao u klip a da pre toga nije počelo da krvari iz bubnih opni... Rekoh već, modifikovani Quad405 je ipak bolji ako ćemo po merilima snage, sposobnosti da se iznese i sa reaktivnim potrošačima i činjenicom da je pojačalo savršeno za trimerfobične samograditelje. Sastaviš, uključiš i radi. Po istoj logici, čak bi i amp sa TDA7294 bio bolji od F5. Daje više snage, manje košta, nema podešavanja, ali... U celoj jednadžbi izostavljen je fakat da je za iste samograditelje koji se odluče da prave neko od Passovih pojačala, isto tako najbolje da prave zvučnike visoke osetljivosti. Izbeći transmisione linije koje su same po sebi takve da smanjuju odziv na uštrb peglanja donjeg dela spektra, ali bas-reflex (mač sa po dve oštrice u svakoj ruci Sheeve, hint: Mortal Combat) ako se pošteno odradi, sasvim je superiška osetljiv... Dobro, ne može se ni zvučnik odabrati po sistemu kupovanja najjeftinijeg SAL drajvera, ali ko nema za bolje, nema ni za pojačalo u A klasi... Moja izjava je bazirana na staroj izreci :"You can fool some of the people some of the time, but you can't fool all the people all of the time!"Dakle, nema toga što je uvek najbolje za svakoga u svakoj okolnosti... Uostalom, moja izjava je u kontekstu teme. Crescendo definitivno nije pojačalo za svakoga, ni za gradnju, ni za upotrebu. Za pojačal koja nisam imao prilike posedovati, satavljati ili bar poslušati, nemam komentara. Tu spada i Aleph J...Mislim da je, a nevezano za konkretnu temu, zapravo usklađenost prostorije, muzičkog materijala i ukusa vlasnika, potrebno uskladiti zvučnike, pojačalo i predpojačalo. Čak ni najskuplje High-End komponente ne daju svoj maksimum u bilo kojoj kombinaciji. Stoga, High End ni ne postoji u kvalitativno-Synergičnom smislu.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 122
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Ok, sad jesam. Kako god, sve su varijante u redu dokle god neko ne pocne sa pokusajima da bezvezno lupetanje etablira kao "istinu koju samo malobrojni, posveceni, mogu da shvate" i stavi sebi u zadatak da tu "istinu" siri ...To, inace, najveci broj proizvodjaca fifi kerefeka stalno radi, al' oni su provaljeni iz cuga - lupetaju za kintu, pa zaborave da zadenu za pojas, a i masta im ne dobacuje do budalastih mistifikacija svojstvenim "audiofilima", "puristima" i sl.

Sipi moras da priznas da je "bezvezno lupetanje" najefikasniji marketing potez koji moraju da imaju SVI proizvodjaci. Sa aspekta proizvodjaca koji zeli da proda proizvod, makar to bio i najbolji amp na svetu (recimo), moras da imas neku "filozofiju" koja ce zainteresovati bilo koga da uopste pozeli da cuje bas tvoj proizvod iz mora drugih... E sada pitanje je na koji nacin...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sipi moras da priznas da je "bezvezno lupetanje" najefikasniji marketing potez koji moraju da imaju SVI proizvodjaci. Sa aspekta proizvodjaca koji zeli da proda proizvod, makar to bio i najbolji amp na svetu (recimo), moras da imas neku "filozofiju" koja ce zainteresovati bilo koga da uopste pozeli da cuje bas tvoj proizvod iz mora drugih... E sada pitanje je na koji nacin...

OK, to je "sales pitch" - tandrljaju nesto da bi uvaljali robu - pri tome, roba uopste ne mora da bude losa. E sad, bili su u stanju da razviju proizvod, pa nek' razviju i pricu, pa kod koga prodje, proslo je...Al' ja sam pre svega mislio na malog Djokicu koji ne zna ni gde je supalj ali vrlo ambiciozno razvija "pricu" :rolleyes:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Stein,ajde ponovi, ali detaljnije tu pricu o TL.Ja sam ljubitelj bas toga, za vikend verovatno idem da gledam jedan TDL, posle vise od godinu dana ubedjivanja...

Beš' ubeđivanje. Transmisija ako je pošteno urađena, ili te "kupi" ili ne. Da ne tandrćkam ovde previše, praktični efekti TL su takvi da adekvatno sraćunat tunel donosi neprimereno veliku kutiju u odnosu na fizičke gabarite drajvera (kompresiona ili BR kutija ima mnogo manju zapreminu za istu veličinu drajvera) ali se u TL istitravanja koja se javljaju zbog impedantne i F0 tj FR tačke nekog drajvera ispeglavaju, pritisak na mestu gde inače drajver ima "peak" zbog svojih karakteristika potiskuje, tj opada, ali se kao drugi efekat javlja peglanje i spuštanje odziva istog drajvera. U prostoj formi, dobija se bas reprodukcija sa zvukom koji dolazi mnogo dublje, volumenoznije, bar jednu oktavu niže spuštaš odziv ali nauštrb dubine, gubi se na kick efektu. Dakle, nema više izbijanja vazduha iz grudnog koša, ali će zato komšije da znaju kada slušaš velike crkvene orgulje... Još jedna mana, TL-a, da talas otpliva svojom punom dužinom do mesta gde mu je kraj, treba ti prostorija adekvatnih gabarita. 12" bas u sobi od 30m2 je bacanje para ako sediš istoj prostoriji sa sve zatvorenim vratima i prozorima. Onda, da čuješ najdublji bas moraš da odeš dovoljno daleko, obično to bude napolje... Za neku prosečnu stambenu jedinicu, nije posebno korisno ići sa drajverima većim od 16-20cm, ali onda opet najniža frekvencija nije ni toliko niska, efikasnost, kao što rekoh, opada, ali... I preporuka je da se za TL mora naći drajver adekvatnog QTS faktora... Dužina tunela se ugađa na frekvenciju, ali često se pribegava varanju pa se tunel napravi da bude duži nego što je matematički opravdano, dobija se bas iz pakla, ali se dešava sa jeftinijim drajverima da se do te mere poljuljaju zbog niskih frekvencija da se pre ili kasnije zavojnic izbace iz ravnoteže, kalem ispadne iz magneta i eto belaja, govanjce ako ne i oštećenje... Boki je tu dobar da te uputi...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Stein,ja sam mislio da si pominjao TL u kontekstu izbora pojacala, pa sam zato pitao.Sto se ovog ostalog tice, u pravu si i ja znam te cinjenice.Ubedjivanje nije bilo sebe, nego prodavca koji nije bio siguran da li ce da ih prodaje. Sada jeste, pa....Upravo zbog svega navedenog, nisam se sve ovo vreme ni odlucio za "neki" TL, nego sam cekao ili TDL ili neki skuplji T+A ili nesto slicno. Sada je prilika da se dobije prava stvar. Kad se nije razlabavio poslednjih 25 godina, nece valjda ni sad.Soba je oko 28 m^2, kutije imaju i ispred i iza i oko sebe (po)dosta mesta. Trebalo bi da bude pristojno za taj bas.U pitanju je, BTW, jedan "manji" TDL (manji za njihove pojmove) - trebalo bi da se uklopi u te uslove...Ima li tu nesto posebno oko izbora pojacala?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ima li tu nesto posebno oko izbora pojacala?

Mislim da nema. Loše pojačalo je loše, kako god da ga okreneš, a dobro je dobro. Dobro urađene TL kutije su poprilično benigni potrošač po pitanju stabilnosti impedantne karakteristike u donjem spektru odakle se izvlači najviše struje. Prijatelj sa posla ima sklepanu (po sistemu nemam para, daj-šta-daš) kombinaciju 2x TDA7294 kao amp i kutije sa MNC 20" "Sunflower" kevlar-membrane basovima, neki SAL srednjotonci i Ei AZ 011 visokotonci i prezadovoljan je što je za nekih skoro pa ništa para (~150€) napravio sistem sa kojim je više nego prezadovoljan. Ono što sam napomenuo da je problem, kod njega je više nego bolno očigledno, kada stavi "Also Sprach Zarathustra", onda komšinica misli da su komunalci promašili dan pa trči i nosi kućno smeće napolje na ulicu... Dođe mi da se upiškim od smeha svaki put kada se setim kako je komšiluku bilo dok se nisu malo navikli... :sarcastic_hand:(Ulica kod spomenutog je tek toliko široka, tačnije uzana, da kamion koji skuplja smeće može da prođe, pa kad naiđe, svima se prozori tresu od buke kamionskog motora... Kada krene da se sluša muzika koja ima malo više niskih tonova, onda komšiluku u blizini vibriraju stakla na prozorskim oknima...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

U pitanju je, BTW, jedan "manji" TDL (manji za njihove pojmove) - trebalo bi da se uklopi u te uslove...

Ima li tu nesto posebno oko izbora pojacala?

Faberu, čestitam na kupovini! Napiši neki detalj o tome koji je model u pitanju, koje godište, poreklo, cena. TDL mi je omiljena firma i slušao sam sa zadovoljstvom nekoliko modela iz serije Studio koja se pravila na prelasku iz osamdesetih u devedesete. To su bili modeli 2, 3 i 4, sve odreda povelike kutije. Nikada ih nisam imao u svojini, tako da su slušanja bila kod prijatelja i poznanika i par puta u audio prodavnicama u inostranstvu. Svidelo mi se kako to svira sa nekim nemačkim monstrum pojačalima (tranzistorcima), ali najviše sa Musical Fidelity P270 (ako sam dobro zapamtio ... to je bilo drugo po rangu njihovo pojačalo) i MF odgovarajućim preampom. Prezenter je imao veliko iskustvo u tom poslu, odn. posedovao je uglednu hi-fi radnju u Bazelu i tamo prodavao mnoge hiend marke, lampaše, tranzistorce, gramofone nemačkih i engleskih firmi itd., itd. Tada se moj prijatelj protegao koliko mu je novčanih dozvoljavao i kupio Studio 2, ali je imao peh da je kod kuće već od ranije imao p-p lampaša sa parom EL34 po kanalu i skromnih dvadesetak vati A klase. Ta kombinacija nije dobro radila u sobi od 20-25 kvm. ... svega je falilo ... mučilo se pojačalo, mučile su se kutije i nešto je moralo da se menja. TDL je otišao, a lampaš je ostao da svira sa kutijama koje su bile urađene sa drajverima Ted Jordan.

Dakle, za TDL bi trebalo nabaviti moćno pojačalo, ali možda će se dobro složiti i sa nečim što već imaš u kolekciji.

Inače, sećam se da su se TDL prodavali, negde u vreme Ante Markovića, u okolini Opatije i da su tamo, pored fabričkih kutija, prodavali i kitove za diy, pa imaj to u vidu kada tražiš njihove zvučnike na ovim podnebljima. Ako se ne varam, i Toma iz Kruševca je nekada pravio kutije po nacrtima TDL.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Andrija,TDL (jos) nije moj - idem za vikend na gledanje, ako sve prodje kako treba.Inace, meni kod kuce stoje TDL RTL 2 i RTL 3, drugar ih je ostavio kod mene sa namerom da ih proda i tako mi stoje vec mesecima. Meni se ipak vise svidja moj B&M...E sad, ovaj sto merkam bi trebalo da bude sasvim druga prica...MF preamp imam, a davao sam oglas da kupujem P170, pa nista nisam nasao...Neka oni stignu, pa cemo lako...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Andrija,TDL (jos) nije moj - idem za vikend na gledanje, ako sve prodje kako treba.Inace, meni kod kuce stoje TDL RTL 2 i RTL 3, drugar ih je ostavio kod mene sa namerom da ih proda i tako mi stoje vec mesecima. Meni se ipak vise svidja moj B&M...E sad, ovaj sto merkam bi trebalo da bude sasvim druga prica...MF preamp imam, a davao sam oglas da kupujem P170, pa nista nisam nasao...Neka oni stignu, pa cemo lako...

Ti koje imaš u kući su Reflex Transmission Line (RTL) i to bi trebalo da bude neka ekonomičnija verzija transmisije. Ne znam puno detalja o njima i nisam ih slušao. Ovi koje sam slušao su pravljeni nekoliko godina ranije i serija je počinjala dvosistemcima Studio 0.5, Studio 1 i 2, dok su veći i skuplji modeli 3 i 4 (negde se pominje i naziv Monitor) bili trosistemci. Na kraju piramide je bio model Reference koji nisam viđao osim na slikama.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ti koje imaš u kući su Reflex Transmission Line (RTL) i to bi trebalo da bude neka ekonomičnija verzija transmisije. Ne znam puno detalja o njima i nisam ih slušao. Ovi koje sam slušao su pravljeni nekoliko godina ranije i serija je počinjala dvosistemcima Studio 0.5, Studio 1 i 2, dok su veći i skuplji modeli 3 i 4 (negde se pominje i naziv Monitor) bili trosistemci. Na kraju piramide je bio model Reference koji nisam viđao osim na slikama.

Tako je. Ovi RTL su zvucno i po stanju sasvim OK za cenu, ali to nisu "oni" :D.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ah, da, pa pojačalo... Rekoh, nije nikakav problem, ali sam već prethodno naznačio da je gubitak na osetljivosti otprilike ravan dobitku u prenosnom opsegu ka dole... Dakle, malo više amperaže i voltaže nikako ne može da škodi. Ne bih se igrao SE pojačalima na nekolickih vati... F5 i slično sasvim lepo upada u priču... Dakle, bar 25W propisno definisane snage bez zamuckivanja, podrigivanja, klipovanja...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 1 year later...

Stone,mozes li malo da obrazlozis problem sa nalazenjem tih tranzistora?Koji su, koliko kostaju, gde mogu da se nadju? Ako niko ne zeli da ih donira, mozda mogu da dam oglas, pa da ih nabavim (prvo da procenimo cenu).Eksperiment je verovatno zanimljiv - pa da vidimo...

Gledao sam slike Crescenda koje je postavio " sich " pa sam se prebacio na ovu temu i video ovo pitanje.U farnellu ima lateralnih trandzi u TO-3 kucistu, sifra je 1856755 i 1856757, oba su 160V 8A 125W. Cena je 5.18funti na komad.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...