Jump to content

ultrakeen

Član
  • Broj sadržaja

    9
  • Na DiyAudio.rs od

  • Poslednja poseta

Informacije Profila

  • Zemlja:
    Serbia

ultrakeen's Achievements

Tek došao/la

Tek došao/la (1/9)

1

Forumska reputacija

  1. Eto nakupilo se tokom vremena u mene nekakvih restlova od zvucnika, al' bas tako, ne znam sta sa njima, pa imam volju da ih sklopim u nesto makar pristojno. Prvi na spisku restlova je KEF bas B136, jedan komad, od koga zbog te "kolicine" moze da se smisli samo zajednicki duboki bas za oba levo/desna ostala "satelita". Osnovu tih "satelita" bi cinili po 2 komada Audax HD1125PE drajvera koji umeju da dobace u dubinu do valda 100 Hz, odakli pa nadole bi teret preuzimao na sebe B139. To je gotova prica. E sad', ona kruna odozgo mi je znak pitanja. Ja licno mnogo volim konfiguraciju sa jednim visokim izmedju 2 mala/srednja. To mi je nekako bas onako ... logicno ubedljivo! Problem mi je dakle samo izbor - koji visoki? Tu se zatekao i par EI visokih AZ011/73/SK8, koji su onako ... kao kvalitetni, cene se zbog tekstilne membrane, aliii... pitanje mi je da li ostali sacinioci u restlovima ne zasluzuju mozda bolje visoke..? ... neke mozda hornice ili riboncice, tako nesto, ne skupo a kvalitetno. Ona po dva Audax-a mogu kao da dobace do 10-tak KHz (negde pise 8 a negde 15, pa ti vidi sad' sta je istina)... Sta vi mislite, sta savetujete?
  2. Vidim ovde se razvila diskusija o velicini bas membrane, pa i ja da dodam moju logiku... Prvo i osnovno, da bi se cuo duboki bas koji recimo ume da zatrese stakla na prozorima (sto je nekada kod mene mogao KEF B139 sa NAD resiverom od 45W) - potrebna je "prigodna" velicina/povrsina membrane, dakle dovoljno velika jer je i energija takva/velika potrebna da zatresa prozore. Ta velika povrsina membrane moze da se dobije principijelno na 2 nacina: jedna velika ili mnogo malih. Te "male" imaju jednu prednost i jednu manu. Prednost je njihova manja kretna masa a mana problem njihovog "kuplovanja", da rade kao jedna celina. Mana jedne velike membrane je naravno njena velika masa tj. brzina odziva na pik-signal. Eno gledam juce Morel naj-bas koga kao stavljaju uz rame Dynaudio naj-basu. Lep je taj Morel, ima spulnu od 130 mm, ali mu je membrana 3x (tri! puta) teza od one Dynaudio, a velicine su tu negde slicne - i tu sad' ne moze biti nikakve price o velikoj brzini odziva: masa je masa a ona je inercija, jednostavno je, koliko ja znam, Dynaudio naj-bas rekorder u toj disciplini brzine odazivanja ... pa ako mu je membrana jos i kruta (a valda je) da nema istitravanja, onda nije cudo sto se Dynaudio firma hvali da ima najbrzi bas drajver na svetu (nekada se bar hvalila). Mogla bi cak da se smisli i nekakva jednacina za poredjenje koja bi uzimala u obzir povrsinu bas-membrane i njenu tezinu, sa dodatkom velicine impulsne sile iz kalema, pa to da bude merilo nekakvog polaznog tehnickog kvaliteta, u smislu sta se moze ocekivati... To je prica o kvantitetu. Prica o kvailetu, kao polaznu osnovu uzima gore narecenu brzinu odziva, nasta se dodaje mekoca vesanja i krutost membrane ... i stvari se tako komplikuju... ... ... zasto se komplikuju? Zato sto se radi o tako finom i kompleksnom - a u isto vreme i sa malim brojem delova, do recimo 10 u komadima - parcetu hardvera koje u sebi ima ili je "teren borbe" 3 fizike: elektronike, mehanike i akustike! .... i to je razlog zasto je utakmica toliko interesantna...
  3. B139, KEF legenda - stiropor membrana... Verujem da svi ovde znaju sta je idealna membrana dinamickog zvucnika - bez mase/tezine, apsolutno kruta i bez elesticnog otpora vesanja, dakle nemoguca. Po meni te uslove ne idalno ali najbolje zadovoljava membrana od stiropora, bar kada se tice male mase, koja je uvek uzrok inercijalne otpornosti kretanja a time i izoblicenja. Stiropor je dovoljna lagan da se ne mora ici na kupasti oblik koji sam po sebi daje krutost, a i dovoljno je jeftin - dakle idealan materijal za membranu, samo se na kontaktu sa vazduhom nalepi "nesto", i eto... Pitanje je - zasto se toliko malo niskopojanih drajvera pravi od stiropora? Znam samo jos jedan primer takvog drajvera; slicice su izvadjene iz neke davne francuske brosure koja je nudila raznorazne zvucnike, evo slicica...
  4. Tako nesto, ne nista hermetizovano... Cini mi se da bas DEW Dortmund odgovaraju open baffle konceptu.
  5. Da, ali ruzna domacica ne znaci da obavezno lose kuva...
  6. Eto, prosto sam morao da ih imam ... sigurno zato sto su od pre koju deceniju i vise, dakle moji vrsnjaci, i jer imam vise poverenja u ono sto se nekada pravilo sa razumevanjem nego sto se "to" danas pravi kompjuterima... Radi se o dva para zvucnih jedinica: - ER Grunding, bar ga je prodavac tako krstio, izvadjeni iz Grunding 8040 WF503 kabineta - DEW Dortmund, ne znam im ni poreklo cak, a svidjaju mi se jer su "izvrnuti" Priznajem da u zvucnoj kutiji vise volim jedan element bez pasivne skretnice nego ostale varijante sa skretnicama - jedan ali vredan, priznajem i da vise cenim elipsu od kruznice, priznajem i da vise volim zakrivljenu membranu od ravne kupaste ... sve cu da priznam, ali necu da odustanem od te "sorte" zvucnika! ... ima neceg u njima, ni sam ne znam konkretno sta, ali ima... Evo slika doticnih fullrange-ova. Pitanje je - sta pametno sa njima? Hvala svima unapred, za unazad nema hvale...
  7. Osim sto sam takodje zemunac sretan sam vlasnik i jednih malo poznatih japanskih zvucnika JVC s-777. Ne trazite slike na netu, mislim da ih nema, slika uz ovaj post je iz original kataloga (1978 god).Elem, drajveri su dual-koncetricni, a magneti su Alnico V, sto i pise na slici - tako da sam i ja veoma zainteresovan da im eventualno malo vratim snagu ako se ona tokom vremena istrosila. Zvucnici su kupljeni naravno polovni, tako da nemam nikakve informacije o prethodnoj amortizaciji ... pa zato ta sumlja ...
×
×
  • Kreiraj novo...