PetarNS Napisano Avgust 8, 2011 #1 Napisano Avgust 8, 2011 Da li mogu otvori za hlađenje da se izbuše na hladnjacima, a da se gornja ploča ne buši? Da li je neko to već radio?
Zen Mod Napisano Avgust 8, 2011 #2 Napisano Avgust 8, 2011 svrha otvora na donjoj i gornjoj ploci je da sa donje strane ulazi hladniji vazduh , hladi unurasnjost i izlazi na gornju plocu ako bi ............. eto , varijacija imas vise ...... ali je pitanje da li mozes da izbusis dovoljno otvora pri gornjoj ivici hladnjaka , a da to bude dovoljno za prozracivanje unutrasnjosti mozes da uvedes i vent koji ce da duva unutra ...... ali je to vec pomalo nasilno resenje , uzevsi u obzir da znam da ti imas hladnjaka vise no dovoljno da pasivno ohladis sto nameravas ..... pa uvoditi vent za unutrasnjost je pomalo degutantno elem - nisi mi odgovorio na zadnji pp
Ја sam sam Napisano Avgust 8, 2011 #3 Napisano Avgust 8, 2011 Da li mogu otvori za hlađenje da se izbuše na hladnjacima, a da se gornja ploča ne buši? Da li je neko to već radio? Мислим да то нико није радио, јер би тиме смањио масу хладњака. Има нешто на тај начин урађено код BFA појачавача
ManicP Napisano Avgust 8, 2011 #4 Napisano Avgust 8, 2011 Možda bi bilo dosta da se npr. izbuši zadnja ploča, tj. napravi niža za npr 1-2 cm da ostane lep velki prorez na vrhu zadnje strane a donja se normalno perforira. To se i onako ne vidi gledano od napred a prorez bi bio površinski veći nego perforirani poklopac na AB klasi. Malko bi vazduh po kutiji duže putovao mesto lepog laminarnog strujanja, al možda bude dosta za neku namenu...Ako praviš vurunu od pojačala ondak diskutabilno...
Leonardo Napisano Avgust 8, 2011 #5 Napisano Avgust 8, 2011 Da li mogu otvori za hlađenje da se izbuše na hladnjacima, a da se gornja ploča ne buši? Da li je neko to već radio? Zanimljiva ideja.Otvori npr. 25x5 odnosno koliko razmak između rebara dozvoli, mogli bi biti smesteni 10mm od gornje ivice hladnjaka,raspoređeni čitavom dužinom hladnjaka.Za hladnjak visine 150mm i više, kanal bi sigurno mogao biti i 30x5mm.Mogli bi to biti i otvori Ø5, 4 ili 5 x ,uredno izbušeni burgijom na malom razmaku.Čak bi se nešto malo povećala površina koja predaje toplotu.Tranzistori i tako valja da idu u donju trećinu visine a mase hladnjaka ima i na pretek.Treba se pozabaviti ovom idejom.
PetarNS Napisano Avgust 8, 2011 Autor #6 Napisano Avgust 8, 2011 Bas to sto kaze Leonardo. Probacu sliku da ubacim.
PetarNS Napisano Avgust 8, 2011 Autor #7 Napisano Avgust 8, 2011 I jos nesto da pitam. Da li bi se povecala povrsina hladnjaka ako bi se hladnjak ispeskirao (sve osim povrsine ispod tranzistora)?
Leonardo Napisano Avgust 8, 2011 #8 Napisano Avgust 8, 2011 Ništa značajnije, dakle ne.Peskiranjem bi dobio matiranu površinu, na dodir prilično naoštrenu kao neki finiji brusni papir ( šmirgla ).
Ја sam sam Napisano Avgust 8, 2011 #9 Napisano Avgust 8, 2011 Da li bi se povecala povrsina hladnjaka ako bi se hladnjak ispeskirao (sve osim povrsine ispod tranzistora)? Таман посла да пескираш. У томе и јесте бољитак да површина хладњака буде што глаткија.
zbotic Napisano Avgust 8, 2011 #10 Napisano Avgust 8, 2011 I jos nesto da pitam. Da li bi se povecala povrsina hladnjaka ako bi se hladnjak ispeskirao (sve osim povrsine ispod tranzistora)? Kada bi imao prislino hlađenje (ventilatorom) možda bi i imalo smisla. Ovako, uz slabi protok zraka prijenos topline između hladila i sloja zraka bi bio samo neznatno bolji (možda u promilima) radi viskoznosti zraka.
zbotic Napisano Avgust 8, 2011 #11 Napisano Avgust 8, 2011 Da li mogu otvori za hlađenje da se izbuše na hladnjacima, a da se gornja ploča ne buši? Da li je neko to već radio? Može, ali je učinak smanjen. Naime, zrak struji zbog razlike tlaka tj. temperature, a ako su rupe na hladilu, ta razlika tlaka je manja jer je razlika u temperaturi mala. Osim toga, nepovoljno djeluje i zakretanje smjera strujanja zrak.
PetarNS Napisano Avgust 18, 2011 Autor #12 Napisano Avgust 18, 2011 Otvori npr. 25x5 odnosno koliko razmak između rebara dozvoli, mogli bi biti smesteni 10mm od gornje ivice hladnjaka, Da li bi moglo da se kroz tih 10mm od gornje ivice hladnjaka izbuse rupe da prodju srafovi koji se se uvrnuti u L profil ili Al sipku koja bi se zasrafila za poklopac? Znaci poklopac bi se srafio kroz rebra od hladnjaka i ne bi se videli srafovi na kucistu.
Leonardo Napisano Avgust 18, 2011 #13 Napisano Avgust 18, 2011 Da li bi moglo da se kroz tih 10mm od gornje ivice hladnjaka izbuse rupe da prodju srafovi koji se se uvrnuti u L profil ili Al sipku koja bi se zasrafila za poklopac? Znaci poklopac bi se srafio kroz rebra od hladnjaka i ne bi se videli srafovi na kucistu. Moglo bi ali samo pod uslovom, da prvo L profile spojiš na poklopac ( gornju ploču ) najbolje upuštenim nitnama sa ravnom glavom.Zatim gornju ploču obradiš da glave nitni ne vire ni malo odnosno da su poravnate sa površinom ploče.Jedino posle ovakvog rešenja nemaš izbor u vezi završne obrade, jedino plastifikacija odnosno bojenje.Na eloksiranoj površini bi se opet poznavala mesta nitovanja.
Ја sam sam Napisano Avgust 18, 2011 #14 Napisano Avgust 18, 2011 Znaci poklopac bi se srafio kroz rebra od hladnjaka i ne bi se videli srafovi na kucistu. Као што написа Леонардо може, а може и мало другачије. На хладњаке причврстиш "Л" профиле али са унутрашње стране, и поклопац онда пичвршћујеш завртњевима са горње стране у "Л" профиле. Мислим да је тако лепше а и лакше за расклапање, мада за такве работе боље су алуминумске четвртке 10 х 10. Имају више меса за урезивање навоја.
Leonardo Napisano Avgust 18, 2011 #15 Napisano Avgust 18, 2011 Zeone, Petar je hteo da se sa gornje strane poklopca ne vide nikakvi šrafovi.
Ја sam sam Napisano Avgust 18, 2011 #16 Napisano Avgust 18, 2011 Хвала Лео, нисам баш успео да схватим његово хтење, па сам ишао логиком простијег дизајна. Онда нека употреби челични лим за поклопац и челичне "Л" профиле. Пецне на неколико места апаратом за заваривање и правац пластифицирање.
PetarNS Napisano Avgust 18, 2011 Autor #17 Napisano Avgust 18, 2011 Leo, ako bi gornja ploca (poklopac) bila od Al 6mm debljine, da li bi se u nju mogao usrafiti L profil?
Leonardo Napisano Avgust 18, 2011 #18 Napisano Avgust 18, 2011 Leo, ako bi gornja ploca (poklopac) bila od Al 6mm debljine, da li bi se u nju mogao usrafiti L profil? Mogao bi, rupu za navoj M3 treba izbušiti do dubine 5,5mm da bi uspelo što više navojaka da se ureže.Obavezno koristi ureznicu kojoj je poravnat vrh i vodi računa da ne istisneš tanak zid gornje površine.Ako daješ na eloksiranje obavezno rasklopi L profile od ploče, da se eloksira bez šrafova jer oni ne vole sumporno kupatilo.Posle elokaže opet sklopiš i bombona.
PetarNS Napisano Avgust 18, 2011 Autor #19 Napisano Avgust 18, 2011 ... алуминумске четвртке 10 х 10. Имају више меса за урезивање навоја. Aluminijumske četrvrtke. Bravo zeoN nisam znao kako se zovu te "šipke".
ManicP Napisano Avgust 18, 2011 #20 Napisano Avgust 18, 2011 (izmenjeno) Moglo bi ali samo pod uslovom, da prvo L profile spojiš na poklopac ( gornju ploču ) najbolje upuštenim nitnama sa ravnom glavom.Zatim gornju ploču obradiš da glave nitni ne vire ni malo odnosno da su poravnate sa površinom ploče.Jedino posle ovakvog rešenja nemaš izbor u vezi završne obrade, jedino plastifikacija odnosno bojenje.Na eloksiranoj površini bi se opet poznavala mesta nitovanja. Leo, da li imaš neka iskustva u vezi spajanja Al lima i profila nekim dvokomponentnim epoksidom? Audi ceo auto zalepi, a po prodavnicama za ne velike pare ima epoksida nosivosti ~200 kg/cm2. Možda bi moglo i lepak metodom, s obzirom da je kontaktna površina ~20 cm2, podosta kila to dođe. Ne znam kako faća epoksid na Al. Samo malo na glas razmišljam...Ja sam samo lepio razvučeni lim sa donje strane Al ploče sa rupama za otvore za ventilaciju, ali u mom slučaju on ne trpi mehaničko opterećenje. Izmenjeno Avgust 18, 2011 od ManicP
ManicP Napisano Avgust 18, 2011 #21 Napisano Avgust 18, 2011 Aluminijumske četrvrtke. Bravo zeoN nisam znao kako se zovu te "šipke". Na linku http://www.rajan.rs/pgs/aluminijum.html# ima mali help kako se koji profil zove
Leonardo Napisano Avgust 18, 2011 #22 Napisano Avgust 18, 2011 Nisam lepio Al nikada, mada znam da je veliki deo sastava konstrukcije na putničkim avionima spajan lepkom.Petre ima još jedna mogućnost spajanja šipke na 6mm debelu ploču.Aluminijum hoće lepo i da se zavari, jedino majstor mora imati odgovarajuću elektrodu-žicu, pa toliki Al ramovi bicikala su zavareni.
Preporučeni Komentari
Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar
Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar
Kreiraj nalog
Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!
Registruj novi nalogPrijavi se
Već imaš nalog? Prijavi se ovde
Prijavi se odmah