Jump to content

Merenje THD-a


neskor

Preporučeni Komentari

Danas sam pokusao da izmerim THD na svom novopridoslom Quad II.

Koriscena je Arta i eksterna M-Audio kartica.

Probao sam da merim isti amp samo sam menjao ulazne EF86 cevi ( isti proizvodjac (Mullard) i potpuno isto izgledaju)

Izmerene vrednosti su:

THD = 0,0098% i 0,011%

THD+N = 0,15% i 0,16%

Signal je sinusoida od 1KHz.

Cudno mi je da samo promenom ulaznih EF86 cevi dobijam totalno dve razlicita grafa, mada su vrednosti priblizne.

Mene sada zanima koji od dva grafa bi trebao da bude bolji?

 

post-72-0-82088000-1366450195_thumb.jpg

post-72-0-19470500-1366450207_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 31
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

prikaci load

1.obicni zicani otpornik

2. 10 karbon otpornika od 68 oma u paraleli

3. zvucnik

izmeri u sva 3 slucaja. i nemoj prelaziti prag osetljivosti na ulazu.

.

Sa ulaznim cevima je dosta osetljivo...

ponasaju se vrlo razlicito.

.

Najbolje bi bilo da:

1. izmeris vrednosti napona i izracunas Io u test tackama, da bi video da li je to u granicama normale.

2. iskljuci pojacalo, izvadi ulazne cevi, i PREKONTROLISI vrednosti otpora u odnosu na zadate vrednosti na shemi. Iznenadices se. otpori bi trebalo da budu u granicama naznacene tolerancije koja je obelezena na samim otpornicima, pa mozda i manje narocito za R opterecenja na EF86...

.

Naravno

1. proveri i Io kroz izlazne cevi

2. i da li sprezni kondenzatori mozda propustaju neki Vdc na resetke izlaznih cevi. to su oni plavi C pricvrsceni za sasiju i nalaze se kod podnozija izlaznih cevi

.

to ti je neka osnova za Quad II

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sve otprnike sam zamenio i sve sprezne kondove jer su pustali DC, kao i elkove u napajanju ;)

Svi naponi su premereni i krecu se u granicama kao sto bi trebalo.

Zanimljivo je da sam promenom karbonskih otpornika sa metal film dobio na rezoluciji ali zato izgubio na prirodnosti :(

Da li uopste postoje otpornici koji ce imati "boju" karbonskih a detaljnost metal filma?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ја ти саветујем да задржиш ону лампу са другог графа на коме ти је већи тхд,али пуно нижи брум на 50 и 100хз,мада је и овако велики.

не разумем чему правиш питање тхд-а на 3 децималу а не видиш колико није ефективно филтрирање напона,посебно код 1 фотке

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ја ти саветујем да задржиш ону лампу са другог графа на коме ти је већи тхд,али пуно нижи брум на 50 и 100хз,мада је и овако велики.

не разумем чему правиш питање тхд-а на 3 децималу а не видиш колико није ефективно филтрирање напона,посебно код 1 фотке

u pitanju je isti amp, isto okruzenje u oba slucaja samo sam menjao ulazne lampe

ne vidim kako to ima veze sa napajanjem posto je u oba slucaja isto

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sve otprnike sam zamenio i sve sprezne kondove jer su pustali DC, kao i elkove u napajanju ;)

Svi naponi su premereni i krecu se u granicama kao sto bi trebalo.

Zanimljivo je da sam promenom karbonskih otpornika sa metal film dobio na rezoluciji ali zato izgubio na prirodnosti :(

Da li uopste postoje otpornici koji ce imati "boju" karbonskih a detaljnost metal filma?

Duelund...:)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

u pitanju je isti amp, isto okruzenje u oba slucaja samo sam menjao ulazne lampe

ne vidim kako to ima veze sa napajanjem posto je u oba slucaja isto

Nije isto premeri radne tacke kod ulaznih lampi pa ces videti...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

tamo ti ide 2 x 16uF, a ti si 99% postavio vece vrednosti C u napajanju...

Da li gresim? :wink2:

.

takodje obrati paznju sprezni C koje si zamenio, imaju metalni body koji je fizicki spojen na sasiju preko onog mesinganog drzaca...

Pretpostavljam da je mala sansa da si nasao blokove sa metalnim telom pa bi ih trebalo obloziti Cu ilinekom drugom folijom i odvesti to na chassis...

.

U originalu sasija nije spojena sa shucko pinom na 220V - NOTE...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hvala Zoki, sve sam ja to detaljno proucio pre nego sto sam krenuo u reparaciju.

K40y-9 imaju metalno telo, a i FT3  :wink2:

umesto 16uF+16uF stavio sam Mundorf 32uF+32uF, mislm da  GZ32 moze da se izbori sa tim, u krajnjem slucaju uvek mogu preci na GZ34

pogledacu da li su naponi isti za oba para, verovatno nisu cim se grafik toliko razlikuje

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sorry, stvarno ne bih Ti ovo sve ni pisao u temi, da sam znao da si to lepo vec sve "proucio"?

Medjutim ti ne napisa nista o tome sta si radio na ampovima pa sa m zaljucio da su u fabrickom stanju?

.

Ajde sad majke ti reci iskreno zbog cega si se odlucio da nabavis Quad II ampove?

I gde si slusao te ampove, jer ne verujem da si ih nabavio bas na "slepo"?

:)

.

vidis da nisam bio daleko od istine, kad rekoh da si stavio sigurno vece vrenosti od 16uF

i to duplo...

Da bi dobio bolje basove?

Ja sam stavio najmanje sto sam nasao a da fizicki mogu da se uklope u unitrasnjost 2 x 22uF/450-500V Siemens PIO

i jos me sluze...

.

jos jedan tip GZ32 je tu postavljena najverovatnije zbog toga sto ima duplo manje vrme zagrvanja od recimo GZ34

Ja sam originalne GZ32 zamenio sa 5u4gb fivre

nekako su mi te od isprobanih GZ32 phi, GZ34 tfk, 5ar4 RCa i GE, 5u4GB rca itd itd 

najbolje legle... Sto ne znaci da je to univerzalno resenje, vec od onoga sto sam imao neki moj izbor.

cheers

.

.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa cuo ih kod tebe  :acute:

Prvobitno su bili planirani za sistem za NO sa LS3/5a, ali na moje veliko iznenadjenje ovo svira jakooooo dobro  :guitarplayer:  pa ih mozda ostavim i ovde :)

Jedino se bojim da sam svim ovim zamenama malo narusio prvobitni zvuk ili se samo ja to malo tripujem.

Inace premerio sam sada opet napone i pokusao da uparim slicne, jer krecu se od 99V do 130V na anodi, katoda na 2.2V.

Sam napon posle GZ32 je malo veci, oko 360V u odnosu na originalnih 340V.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

u pitanju je isti amp, isto okruzenje u oba slucaja samo sam menjao ulazne lampe

ne vidim kako to ima veze sa napajanjem posto je u oba slucaja isto

Ради се о томе да цепидлачиш за ТХД у 3. децимали,а прихватљиво је да ти је пик 50хз на -66дб ОК.

Ја бих се позабавио мало филтрацијом напона,да добијем пикове 50 хз испод бар - 80дб.

Причам ти из личног искуства кад сам се занимао са својим преампом и имао сличну ситуацију.

Могу рећи да је ваљало тек када сам поменуте пикове свео на -84дб.

Иначе ако је имаш са једном лампом више брума то само значи да је до лампе и да она више није за ту намену,јер ће временом све више брумити,или ако је нова значи да јој нису лепо смештене електроде.А и од струје коју вуку лампе зависи и коефицијент филтрирања ,односно у зависности од струје која протиче кроз исправљачку лампу итд,итд..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa cuo ih kod tebe  :acute:

Prvobitno su bili planirani za sistem za NO sa LS3/5a, ali na moje veliko iznenadjenje ovo svira jakooooo dobro  :guitarplayer:  pa ih mozda ostavim i ovde :)

Jedino se bojim da sam svim ovim zamenama malo narusio prvobitni zvuk ili se samo ja to malo tripujem.

Inace premerio sam sada opet napone i pokusao da uparim slicne, jer krecu se od 99V do 130V na anodi, katoda na 2.2V.

Sam napon posle GZ32 je malo veci, oko 360V u odnosu na originalnih 340V.

E to je to...

to su velike razlike, ali ako nista drugo probaj naci osciloskop ili na neki drugi nacin

proveri barem da li su "identicne" periode koje dolaze na izlazne cevi (tacka posle spreznih C, ne prvim resetkama cevi)

.

Koje su ti izlazne cevi? KT66?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kod mene nema bruma uopste, sa tim da je originalno ozicenje (nakaradno ali radi...)

i sasija nije povezana na shucko, vec je kao u origimalu obicna losa uticnica od lampe...

ALI zvuk direktno zavisi od ulaznih cevi i od ispravljacice.

.

zameni katodni kondenzator na izlaznim cevima, sa nekim od 105C, mozes za nijansu i vecu vrednost postaviti

ali mora biti za vise temperature jer je blizu Rk koji se uzasno greje

A koji zam ja zamenio sa 10 x paralelno vezanih R od 220oma ZA KT88 izlazne cevi,

za KT66 originalna vrednost...

bolje bi bilo da je 20 x 470 posto se ovih 10 x 2W mozda malo vise greju, ali mnogo manje nego originalni

koji je kod 4-5 primeraka koje sam imao prilike da pogledam na samo 1-om nije nagoreo...

.

definitivno bolje rade paralelni karbon nego induktivni zicani na tom mestu.

.

Mislim da amp zavredjuje kvalitetnije podnozija za sve lampe

(jedino podnozije za ispravljacicu deluje koliko toliko prstojno?)

Sto moze da bude u vezi sa radom ulaznih cevi?

takodje mozda nije losa ideja postaviti neke R grid stoppere posto ne postoje...

Amp je u globalnom feedbacku i ide dosta visoko pa mozda bi grid stoperi ublazili eventualno oscilovanje?

ja spremio - nisam ubacio - lenjost...

.

ima jos jedan TIP, koji neces naci na netu, ali to dobijas kasnije...he...he.

.

uzdravlje da ih se naslusas..:)

ako nadjem saljem ti i neka merenja koja su uradili neki nemci koji taj amp koriste za opet neka istrazivanja u meteorologiji?

ne za slusanje nego kao neku vrstu mernog uredja, pa su dali podatke u radu koji su objavili i za opremu koju su koristili...

mozda ti bude zanimljivo, ako iskopam negde na HD-u?

.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

:"Sam napon posle GZ32 je malo veci, oko 360V u odnosu na originalnih 340V."

.

proveri selektor za mrezni trafo?

i odaberi vecu voltazu koja ide na primar ja sam postavio na 240V koliko se secam i dobio napon

koji stoji na originalnoj shemi?

:)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Vec sam stavio na polozaj 230-250V jer mi je mreza 236V

Izlazne cevi su mi, kao sto sam spomenuo, 7851A a i imam njegove originalne GEC KT66 i Gold Lion KT66.

Kao katodni otpornik stavljen je 180R, neinduktivni od 12W ;)

Kond u katodi mi je 25uF/50V, probao sam i veci ( 220uF ) ali mi se nije svideo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

220uF je naravno prevelika vrednost i Rk je u korelaciji sa C u napajanju...

posto si povecao vrednosti C u napajanju onda manja vrednost Ck mozda vise odgovara?

.

pa sto ne stavis GEC KT66? Ja imam samo par, a imao sam 10kom nekad... u originalnim pakovanima

Da nemas mozda viska 1 par za mene?

.

Ako si platio 50EU cca, kom taj R od 12W, onda je stvarno neinduktivni,,, :whistle2: :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

bas cu da pogledam ako ima nekih podataka za te 7851A...

A pa to je KT66 General Electric?

Gde si to iskopao, nisam imao prilike da se susretnem sa tim cevima koliko me pamcenje sluzi?

.

Gde si nabavio ampove na e-bay-u?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...