Jump to content

Igrarija


Дане

Preporučeni Komentari

Mozda smaranje za vas, ali ja sam veliki pocetnik, i ovo mi je interesantno.Otvorio sam zvucnike pozadi, izvukao skretnicu. Da pogledam tacne oznake kondova koje bih menjao.I odlucim da skinem i izmerim jedan od 25uF 100V, plavi, marke CULVER iz 1989godine. Bipolarni.Stavim ga na unimer i pokaze kapacitet 29uF. Kako je to moguce?! Povecao mu se kapacitet?!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 57
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Dalje, na njegovo mesto stavim obican mali ElKo od 1uF, cisto igranja radi. To je inace kond za srednji. Pojavi se zvuk na srednjetoncu. Medjutim, znatno atenuiraniji nego sa 25uF. Posle toga stavim isto ElKo od 10uF, i zvuk se pojaca na srednjetoncu. Stavim originalni 25uF i zvuk se jos pojaca. Kratko spojim zicicom umesto konda - zvuk jos jaci.Dakle, da li iz ovoga moze da se izvuce pravilo da sto je veci kapacitet kondenzatora, zvuk je jaci na toj liniji? I to ide do neke granice, ne znam koje, ali uvek je manje nego kada je kratko spojeno zicicom?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I jos nesto interesantno (za mene, ponavljam). Delic iz sheme skretnice izgleda ovako: To je valjda paralelno vezivanje kondenzatora... Jedan je polipropilenski, drugi je obican, uspravni bipolarac. Elem, pitanje..... zasto, nakon sto sam skinuo ovaj C4 (25uF) nije bilo zvuka na srednjetoncu?! Kada je 1uF PP ostao povezan?!I koja je fora da se stave 2 kondenzatora razlicitog tipa u paralelu - polipropilen i elko bipolar? Da li to ima neke veze sa "zvukom kondenzatora"? Citao sam tu i tamo na tu temu...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I da li je recimo prihvatljivo da se promenom vrednosti kondenzatora u skretnici fino steluje zvuk zvucnika - tipa ako mi fali malo bassa, da kada menjam kondenzatore, stavim kond za bass za jedan broj veceg kapaciteta?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima