Jump to content

TDA 7294 - predlozi, saveti, sugestije ...


чика-Брка

Preporučeni Komentari

  • Odgovora 81
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Lep uradak :)Kod mene je problem što sa četiri kanala, 300VA transformatorom, 8komada MBR20100 i 4x10.000uF imam celu halabuku kablova okolo. Pride u kutiju želim da smestim i posebnu aktivnu skretnicu za open baffle subwoofer koja svoje napajanje treba da dobije sa napajanja pojačala pa se odatle stabilizuje na +/-15V... Znam da može, samo treba da nađem kako konkretno sve da strpam u kutiju od CD plejera a da ne bude nikakvog zujanja, šuma, bruma, smetnji. Sa dva kanala, sve je manje više ok... Onda imam 8 drajvera od 8 oma po kanalu i opterećenje je 4 oma. Plan je zarad boljeg iskorištenja, damping faktora i olakšanog rada pojačala da bude 4 kanala i da svaki tera po 4 drajvera na 8 oma... Strpljen, spašen. Hteo sam danas malo više da se angažujem ali ćera navalila da razbijemo gadove u hramu Viper Claw... A tati dovoljno malo nabaciti onaj pliiiz pogled, dvaput kliknuti trepuškama i tata ne ume da odbije... :blush:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Test faza, sve rasklopljeno i sklapamo sve korak po korak, ispočetka.Faza #1: Hladnjak i dva kanala. Dva komada 10.000uF u ispravljaču, običan kockasti 35A grec, trafo iz Technicsovog AV procesora, matematički oko 300VA (al' sad to i nema veze je li 250 ili 300), uzemljenje sa mreže nije nigde spojeno, ulaz preko 10k potenciometra i mikrofonskih kablova, srednji izvod sa sekundara trafoa na centralnu tačku C bloka, odatle idu i minusi na zvučnike. Rezultat: Na zvučnicima se ne čuje ništa od smetnji. Tek se nazire malo bruma ali tek kada se skoro ušnom školjkom dodirne membrana. Na pola metra od zvučnika se ne čuje ništa. Dakle, ovo je po mojim kriterijumima odlično. Smetnje se ne pojavljuju ni u jednoj mogućoj poziciji klizača potenciometra, dakle, ni zatvoren, ni skroz otvoren ulaz. Sledi sledeća faza, proba sa dupliranim C blokom (4x10mF) koji je do sada bio korišten.Daska rulez... :crazyrocker:post-13-0-94197100-1302938136_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Konačno smo se približili idealnoj tišini. Zapravo, ne mogu da čujem ama baš ništa iz zvučnika sa dva modula, a uključeno... Pot na najtiše ili na najglasnije, nema razlike. Elem, vraćen trafoj od torusa sa dva nezavisna sekundara, iza toga idu 2 gratz mosta sa MBR20100 a elektrolite (C-bank od 4 komada po 10mF) sam nalemio na preostalu pločicu iz grupnjaka za F5. No noise at all. :connie_nutzo: Daklem, ovo je za dobar početak. Idemo dalje...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sinoć sam sastavio par pločica sa LM3886T. U međuvremenu, šklopocija na dasci sa TDA7294 je ostala (nenamerno) uključena. Posle nekih 10 sati rada u leru, odlučih da je bilo dosta i krenem da pogasim sve, trafo mlak, hladnjak mrtav hladan, i dalje ni na trenutak nije ništa prošlo na zvučnike. Sledi proba istog napajanja sa LM3886T - prvog kojeg sam sklopio na pločici.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo, ako sad neću poludeti, nikada neću...Sastavim pojačalo, isprobam, sve je u redu. Probam dva modula, sve je u redu, probam četiri modula, sve je u redu. Stavim u kutiju, zuji. Prilažem šemu uvezivanja...post-13-0-45832900-1303631894_thumb.gifKondenzatori su 4x10mF plus na svakom modulu ima po dva od 1mF i 0.47uF (ove potonje nisam ucrtavao) Elem, svaki modul, kako je i nacrtano, na predviđene tačke dobija plus, minus i napojnu masu. Sve sa iste tačke na PSU pločici. Odatle, masu dobijaju i zasebnim vodovima minus polovi na klemama za zvučnike. Kao što je i nacrtano, na ulazu se nalazi konfekcijski par RCA utičnica sa zajedničkom masom (signalnom)Trenutačno je ta masa spojena na način kako prikazuje zelena isprekidana linija, dakle, od centralne tačke mase na PSU do RCA mase. Kada se pojačalo uključi, bez ulaznog signala, ulazi otvoreni, ima nešto malo bruma (kojeg nije bilo kada je sve ovo bilo na dasci - napominjem da ništa od elemenata nema nikakav električni kontakt sa metalnim kućištem!), međutim, kada se ulazi kratko spoje (da bi se dobila čista nula na ulazu) onda dolazi do bruma, i to značajno većeg nego sa otvorenim ulazima.Zaključujem da se tu stvara neka petlja.Sledi prebacivanje sa postojećeg spoja, na spoj koji je na crtežu obeležen ljubičastom isprekidanom linijom.Ako i onda budem imao ovakav problem, onda više ne znam kako da spojim a da valja.Ostaje mi još opcija da konfekcijski 2 u 1 ulazni konektor zamenim zasebnim konektorima koji imaju zasebne mase, međutim, postavlja mi se pitanje da ako recimo dovedem na dva RCA zasebno mase sa dva kanala, spajanjem na izvor u kojem su mase spojene, opet dolazi do petlje. Dakle, jedino da dovedem na oba konektora tonsku masu sa jedne od pločica i da se nadam da će to pomoći.post-13-0-32293900-1303633099_thumb.jpgNe znam koliko slika pomaže, a na slici sada napojna masa i masa zvučnika i masa za RCA nisu u jednoj tački, pokušao sam da razdvajanjem i odvmicanjem rešim problem, ali nije pomoglo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Prebacivanje na ljubičasti isprekidani vod je obustavilo brujanje kod kratkog spoja na ulazu. Trenutačno bruji sve jednako, bez obzira na to da li je ulaz kratko spojen, ili otvoren. Masa za zvučnike i napajanje pločica je opet u istoj tačci, i fizički. Pretpostavljam da se tokom slušanja muzike to ne bi čulo, ali se još uvek čuje nešto bruma. Sledeća stvar je da čim iskopam dovoljno adekvatnih kondenzatora, sklopim DC bloker. Tokom rada pumpe za vodu (nemamo priključak na gradsku vodovodnu mrežu) zujanje postaje nesnošljivo i poklapa se sa ritmom rada pumpe (uklj-isklj)... Baš sam ja jedno isfrustrirano sonče od biča...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Prebacivanje na ljubičasti isprekidani vod je obustavilo brujanje kod kratkog spoja na ulazu. Trenutačno bruji sve jednako, bez obzira na to da li je ulaz kratko spojen, ili otvoren. Masa za zvučnike i napajanje pločica je opet u istoj tačci, i fizički. Pretpostavljam da se tokom slušanja muzike to ne bi čulo, ali se još uvek čuje nešto bruma. Sledeća stvar je da čim iskopam dovoljno adekvatnih kondenzatora, sklopim DC bloker. Tokom rada pumpe za vodu (nemamo priključak na gradsku vodovodnu mrežu) zujanje postaje nesnošljivo i poklapa se sa ritmom rada pumpe (uklj-isklj)... Baš sam ja jedno isfrustrirano sonče od biča...

Da probam bez crtanja:signalne mase sa pojedinih pojacavaca odvojiti galvanski od mase napajanjasignalne mase pojedinacno odvesti na centralnu tacku masemase pojedinih RCA ulaza takodje posebnim vodom do ctmminus od zvucnika sa ctm
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

a sta ce ti 4 kanala?to sa kratko-spajanjem ulaza i brujanjem znaci da ti nisu sve mase na istom potencijalupremeri napone medju masama i napajanjima,imas nesimetriju negdea mozda je neki od 4 cipa neispravan

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

a sta ce ti 4 kanala?to sa kratko-spajanjem ulaza i brujanjem znaci da ti nisu sve mase na istom potencijalupremeri napone medju masama i napajanjima,imas nesimetriju negdea mozda je neki od 4 cipa neispravan

I ja sam se pitao šta će mi 4 kanala. Onda su mi rekli (dva koja smatram najpozvanijima da mi daju savete) pošto imam osam midbas drajvera po kanalu a teram ih na 4 oma, da dodam još po jedan modul po kanalu i da teram u sektorima po 8 oma, 4 drajvera po pojačalu. I ja, poučen pređašnjim iskustvima, poslušam ih i uvalim se u ovu gabulu. Inače, kao što rekoh, sada nema više bruma sa kratkospojenim ulazom, odnosno, da budem precizan, postojeći brum se ne povećava. Masa signala je dovedena na RCA konektorsku masu kao na crtežu, preko ljubičaste isprekidane linije. Zelena poništena. Napon napajanja je +/-34V plus minus do jedan volt max, mereno sa dva instrumenta istovremeno, pošto kod mene napon izuzetno jako i često osciluje u mreži pa bih između dva merenja uvek mogao dobiti različite vrednosti u jedinici vremena. sve 4 čipa su ispravna. Zujanje/brujanje nije bilo prisutno dok nisam sve strpao u kutiju, tj dok je sve bilo na dasci.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da probam bez crtanja:signalne mase sa pojedinih pojacavaca odvojiti galvanski od mase napajanjasignalne mase pojedinacno odvesti na centralnu tacku masemase pojedinih RCA ulaza takodje posebnim vodom do ctmminus od zvucnika sa ctm

Ajd, probaj pogledati u crtež i fotku i nacrtaj samo razliku. Možeš i brljati po mom crtežu.Ne razumem kako bih mogao odvojiti galvanski mase napajanja pojedinih modula kada svi dobijaju napajanje sa istog ispravljača.Svaki modul već ima po jednu žicu do CTM. Svaka dodatna žica bi kreirala petlju.RCA konektor je kao na crtežu, konfekcijski, ima samo jednu, zajedničku masu. Dva plusa.Minus zvučnika jeste na CTM.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Stein vodovi mase za pojacavace moraju ici bukvalno iz iste tacke odakle i zvucnicke mase. Na toj maloj duzini dolazi ipak do brujanja usled punjenja elektrolita narocito sto su ti oni dalji elektoliti na istom vodu gde i signalne mase. ovo se osciloskopom lako vidi posmatrajuci signal izmedju te dve mase na plocici napajanja

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Stein vodovi mase za pojacavace moraju ici bukvalno iz iste tacke odakle i zvucnicke mase. Na toj maloj duzini dolazi ipak do brujanja usled punjenja elektrolita narocito sto su ti oni dalji elektoliti na istom vodu gde i signalne mase. ovo se osciloskopom lako vidi posmatrajuci signal izmedju te dve mase na plocici napajanja

Rekoh već, premešteno sve u istu CTM...post-13-0-76720600-1303709317_thumb.jpg
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

imas li nacrt plocice da postujes ?

To je ona Zocky-jeva dvostrana sa dva greca i 8 elektrolita za F5 što je još onomad rađeno. Meni su u ovom slučaju MBR diode na zasebnoj pločici i dovedeni su samo dva plusa i dva minusa na odgovarajuće tačke na pločici. Evo sad sam prokrstario obe teme (F5 i PSU za F5 i izgleda da je mrak pojeo te slike... Zocky-jeve.. Evo fotka, ako to šta znači, još iz onog vremena...post-13-0-00817400-1303710781_thumb.jpg
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

mislio sam na male pcbs , ne na PSU

Ne, jedino da fotografišem, mada ne vidim neku posebnu svrhu. Fazon je da sam sa istim pločicama, isto ovo pojačalo uradio zilion puta, drugi su ga uradili zilion puta, a nikada nisam imao problema ovakve prirode. Idem sad u polivačinu, slikam sve kada se vratim.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pa pravilo je i sam znas da elektroliti idu sto blize potrosacu - cipu u ovom slucaju,sad sto kacis 4 kom na jedno peglanje to nije moguce...tesko mi je da kazem na daljinu gde je problem i mene interesuje resenje...el moze link od teme sa tim F5 pojacalom? ne nalazim to?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pa pravilo je i sam znas da elektroliti idu sto blize potrosacu - cipu u ovom slucaju,sad sto kacis 4 kom na jedno peglanje to nije moguce...tesko mi je da kazem na daljinu gde je problem i mene interesuje resenje...el moze link od teme sa tim F5 pojacalom? ne nalazim to?

Na svakoj pločici ima po dva komada od 1000uF+0.47uF za dekuplažu.Linkovi do spomenute priče o F5 su malkice izlomljeni od kada je hifi-forumi preimenovan u hi-files. Probaj ovako: http://www.hi-files.com/forum/index.php?/topic/9397-kloniranje-n-pass-f5/page__hl__firstwatthttp://www.hi-files.com/forum/index.php?/topic/11306-ispravljacka-jedinica-za-pass-pojacala/page__view__findpost__p__172695i još jedna na istu temu: http://www.hi-files.com/forum/index.php?/topic/8221-f5-nelson-pass/page__hl__firstwatt
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...