Jump to content

Koji mid-akuton,seas,skenspik...?


milovan1963

Preporučeni Komentari

Trenutno u fazi prikupljanja informacija, a dogodine ako bog da (naravno, nadam se i pomoci foruma...) u fazi pravljenja dobrih trosistemaca sa kvalitetnim drajverima. U izbor srednjotonca sam stavio : akuton 95,seas w18nx-papirna membrana,skenspik 8545 ili 8531. Svi 6.5". Sta je problem ?Prvi nahvaljen na stranim DIY-sajtovima, sem na sajtu Romy the cat's gde je opljuvan u kutijama Kharma audio (dvosistemske),navodno ispod 300Hz mulja,a kutije su 45k$. Drugi je po njima iza akutona po svemu,a skenspik nahvaljen od Tony Gee-ja kao najbolji srednjetonac uopste-iz te klase (8545).Iako je bilo inf. da on zna da zvuci dosta tamno-ako je tako onda nije za mene...Sta sad ?Bilo bi od velike koristi i meni a verujem i drugima kad bi neko ko je radio kutije sa tim drajverima opisao kako to radi, da li se isplati ulaganje u skupe drajvere,ili ne ako ocekujemo npr. 10% bolji zvuk...Ako ovo procita kolega sa foruma Zvuchniak zamolio bih ga za komentar zvuka akutona sa kojima je radio svoj projekat.Da li je bolje ici na 8" ?Da li bi 30w54 kao bas to mogao da isprati ?Da li su kao visokotonci dobri-seas excel serija ili u tom rangu imaju bolje preporuke ?Zvuk koji preferiram je kao i kod vecine:prirodnost,detaljnost,dinamika...nisam basopacenik,ako moze da se cuje na tihom-ok, ako ne-opet dobro...Svaka sugestija,komentar,predlog, su dobrodosli i uzimaju se u razmatranje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 17
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Ja sam fan Accuton-a. :character13: Koristim slične drajvere kao ova 95-ica, ali u kompresionoj kutiji, a za više srednje opet njihov srednjetonac. Bez sub-a, naravno, to se ne bi ubilo od basova. :scratch_head: U ovoj kombinaciji je definicija zvuka izvanredna.Ono za muljanje ispod 300Hz bih uzeo sa rezervom, mada, po meni, sve bas-refleks kutije muljaju. :sarcastic_hand: Kakve god bile niže, verujem da benefiti na onim višim frekvencijama vrede jedan glas za Accuton. :cheers:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja sam fan Accuton-a. :character13: Koristim slične drajvere kao ova 95-ica, ali u kompresionoj kutiji, a za više srednje opet njihov srednjetonac. Bez sub-a, naravno, to se ne bi ubilo od basova. :scratch_head: U ovoj kombinaciji je definicija zvuka izvanredna.Ono za muljanje ispod 300Hz bih uzeo sa rezervom, mada, po meni, sve bas-refleks kutije muljaju. :sarcastic_hand: Kakve god bile niže, verujem da benefiti na onim višim frekvencijama vrede jedan glas za Accuton. :cheers:

Slazem se,pogotovo za poslednju recenicu...Koji visokotonac koristis u tim kutijama,i kako si nabavljao drajvere (madisound, direktno od proizvodjaca...) ?
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Trenutno u fazi prikupljanja informacija, a dogodine ako bog da (naravno, nadam se i pomoci foruma...) u fazi pravljenja dobrih trosistemaca sa kvalitetnim drajverima. U izbor srednjotonca sam stavio : akuton 95,seas w18nx-papirna membrana,skenspik 8545 ili 8531. Svi 6.5". Sta je problem ?Prvi nahvaljen na stranim DIY-sajtovima, sem na sajtu Romy the cat's gde je opljuvan u kutijama Kharma audio (dvosistemske),navodno ispod 300Hz mulja,a kutije su 45k$. Drugi je po njima iza akutona po svemu,a skenspik nahvaljen od Tony Gee-ja kao najbolji srednjetonac uopste-iz te klase (8545).Iako je bilo inf. da on zna da zvuci dosta tamno-ako je tako onda nije za mene...Sta sad ?

Bilo bi od velike koristi i meni a verujem i drugima kad bi neko ko je radio kutije sa tim drajverima opisao kako to radi, da li se isplati ulaganje u skupe drajvere,ili ne ako ocekujemo npr. 10% bolji zvuk...Ako ovo procita kolega sa foruma Zvuchniak zamolio bih ga za komentar zvuka akutona sa kojima je radio svoj projekat.

Da li je bolje ici na 8" ?

Da li bi 30w54 kao bas to mogao da isprati ?

Da li su kao visokotonci dobri-seas excel serija ili u tom rangu imaju bolje preporuke ?

Zvuk koji preferiram je kao i kod vecine:prirodnost,detaljnost,dinamika...nisam basopacenik,ako moze da se cuje na tihom-ok, ako ne-opet dobro...

Svaka sugestija,komentar,predlog, su dobrodosli i uzimaju se u razmatranje.

Sad sam tek pročitao. Izvinjavam se što kasniim :)

Verovatno je došlo do neke zabune jer jedini čovek koji je pravio zvučnika sa Accuton jedinicama, a za kog ja znam, je gosn BeatgoesonNonNonNon :)

Da već ne pravim Econowave, pravio bih trosistemac ali OB sa Eminence Alpha 15, Sonido 200 za srednjetonac (ili tako neka oznaka zvučnika od 8", znaće Zen) i fountek ribbon kao supertweeter.

Druga varijanta koju bih pravio je Yamamoto YS-500 za koju se mogu nabaviti drajveri koji sve skupa koštaju oko 450-500 evra (Eminence Deltalite II 2515 i B&C DE-500), a horna se može napraviti od drveta, a i ne mora. Gorepomenuti ima na hardu i nacrt za hornu kako se pravi :) Inače, par ovih zvučnika košta £8495...

Uputstvo za Yamamoto hornu

Nekako sam se odvikao od home jedinica i grabim ka PRO opremi u potrazi za HiFi zvukom. Glavni razlog je odnos plaćeno/dobijeno...

Pozdrav Milovane :drinks:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Scan speakova sam cuo nekoliko, svaki taj srednjetonac po meni vredi te pare (ali po eu cenama) i ja tu ne bih zalio pare. Usher je tu valjda slican, cena takodje, a scan je scan. Na merenjima su svi na nivou. Koliko mi je poznato ti srednjetonci ne vole preko 2khz, pa bi trebao neki dobar visokotonac da se upari. Ne kupuj ih pojedinacno, nego iskljucivo u paru, pritom ne mislim na nabavljanje, vec na nesto reseno. Ima tu i tamo projekata gotovih, pa sad...Scanovi visokotonci, pogotovu ovi novi mislim da sisaju exel, a ja exel ne bih nikad kupio, pogotovu zbog cene, ima tu i jeftinijih i (nadam se) dobrih visokotonaca.Moj savet, samo nesto oprobano, po mogucstvu odslusano, inace samo problemi.Drugi savet, kontaktirati strucnjaka koji bi to odradio kako staje, a sve zarad zvuka koji ne ostavlja ravnodusnima ni gluve.8531 mi zvuci jos rezolutnije od 8545, a posto radi kao srednjetonac moj glas za njega. Acuton nisam nikad cuo, ne verujem da su losi, ali treba ih cuti prvo.Ako poredim scana sa jeftinijom a dobrom vifom (ne znam za novu NE) ili pirlesom nema tu puno filozofije, zato i kazem da pare ne bih zalio na scana. Kod visokotonaca mislim da ti uopste nije potreban neki bog zna kako skup i fensi, a ima ih i do 100e dosta, s obzirom na srednjake koje ces imati.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Slazem se,pogotovo za poslednju recenicu...Koji visokotonac koristis u tim kutijama,i kako si nabavljao drajvere (madisound, direktno od proizvodjaca...) ?

RAAL visokotonac. Accuton sam prvo pazario od neke nemačke on-line trgovine, a prošle godine direktno od firme, i to je bolja varijanta.Malo pre sam probao nešto što me do sada nije zanimalo: Isključio sam sub, a presek između Accu midbasova i srednjih sam postavio na maksimalnih 1kHz. To i dalje svira vrlo definisano, pažljivijim poređenjem bi se primetila neka razlika, a ja sam je primetio kada sam, ne prekidajući muziku, vraćao dugme sa 1k na 280Hz. Doduše, rekoh već da je to kompresiona kutija, ima i to nekog uticaja.Ako te zanima da čuješ, navrati.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@ ZvuchniakU pravu si,moj lapsus...beatgoeson je radio taj projekt.Sorry. Nego sto si izabrao Sonido u svom projektu ? Cena, ili je taj model stvarno dobar? I zar mogu ici zajedno PRO oprema i hifi ?@ boban (bobica)Dobro kazes za SS 8531,na vise mesta sam nasao inf. da im je to mozda i najbolji srednjetonac koji su napravili...I pored jako dobrog 8545. Naravno,obavezno u vec nekom proverenom projektu (Troels, D'appolito, Tony Gee...), samo i njihovi projekti neki put nisu bili bas uspesni,kako kazu na stranim diy-forumima. Tako da i tu treba paziti.@beatgoesonHvala na pozivu, da znas da cu ga i iskoristiti, naravno uz najavu. Inace prilicno cesto idem u tom pravcu (NS)Jos jednom,hvala svima na vremenu,i ovim inf.,puno mi znace...Pozdrav

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ko hoće da se laća osmišljavanja vrhunskog trosistemca, kao osnovu oko koje treba graditi projekat je mid tj. mid-bass. Ta jedinica treba da bude što šireg opsega, realno upotrebljivog, tj. vrhunski da odrađuje opseg zamišljen projektom. Na njega kao "nadogradnja" ide izbor odgovarajućeg basa i visokotonca.Po meni, veoma jak kandidat za takvu ulogu je na prvom mestu Accuton. Neki mid ili mid-bass veličine 13-16 cm. Nije ni slučajno što su im cene tolike.Koncepcije kod trosistemaca mogu da budu različite, toliko, da stvarno može tu da se nađe veliki broj različitih a dobrih ideja, koje će dobro realizovane sve vrlo dobro da zvuče. Ovo gore je samo jedna od varijanti, koja uzima za koncepciju ideju srednje jedinice koja pokriva širok opseg, iz razloga da rezne frekvencije budu van onog dela čujnog opsega kod čoveka koji je najosetljiviji. Sluh je manje osetljiv ispod 250 Hz i iznad 4 kHz.Neke druge koncepcije imaju svoje prednosti. Npr. slično kao što su rađeni veći modeli firme ProAc, D80 ili D100. Dva basa od 8 ili 10", dva kalotna srednjetonca i jedan visokotonac, kalotni ili ribbon. Prednost u odnosu na prethodnu koncepciju je što membranski srednjetonac kome je kretni sistem težak 8-13 grama nikada ne može imati tako detaljan i "lepršav" zvuk kao kalotni srednjetonac kome je kretni sistem težak oko 2,5-4 grama. Zato je rezna frekvencija nešto viša i u području 500-800 Hz, pa skretnicu treba veoma dobro, pažljivo i kvalitetno odraditi da se prelaz ne bi čuo ni osetio. Pogledati kao primer kako su urađenje vrhunske velike monitorske aktivne kutije firme ATC.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ali...onda ispada da, ako se ipak uzima membranski mid bolje je kupiti manji,ima membrana manju tezinu...A na forumu neko rece, prava velicina je 8" za mid ?Ako gledam samo kalotu, trebalo bi da ovi D-54 koje imam bolje sviraju od navedenih mid-ova, a to nije tacno...Sviraju bledo, bez zivota...Ne znam, mozda ih ne umem implementirati. Puno tu treba znanja...I iskustva.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Prednost u odnosu na prethodnu koncepciju je što membranski srednjetonac kome je kretni sistem težak 8-13 grama nikada ne može imati tako detaljan i "lepršav" zvuk kao kalotni srednjetonac kome je kretni sistem težak oko 2,5-4 grama.

Jedno više pitanje nego komentar.Često se pitam da li fali još neka merna jedinica za opis zvuka? Najviše me na to navode podaci o reprodukciji basova - sasvim ozbiljne firme navode za svoje kutije da imaju donji opseg od 30Hz, -3dB. Kada se to sluša, evidentno je da ima dobrih basova. Međutim, kada se pusti neki ozbiljan sistem, ovaj "pojede" mališu, uz isti utisak glasnoće.Sve jedinice, verovatno, imaju isti problem - "dole" da pokrenu dovoljno vazduha, a "gore" da korektno i precizno odsviraju ono što treba. Oduvek sam sa sumnjom gledao na veličinu tih kalota. Meni je blisko pameti da je njihova "lepršavost", u stvari, potpuno uporediva sa lepršavošću drajvera od 6", koji pokušava da, uz pomoć nekih akustičkih proteza, pomeri kauč na kojem sedi slušaoc. :rofl:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@ ZvuchniakU pravu si,moj lapsus...beatgoeson je radio taj projekt.Sorry. Nego sto si izabrao Sonido u svom projektu ? Cena, ili je taj model stvarno dobar? I zar mogu ici zajedno PRO oprema i hifi ?

Projekat koji trenutno radim je dvosistemski. Da mi nije uspelo da nabavim sve neophodne komponente iz bilo kog razloga, išao bih na trosistemske kutije. Sonido sam slušao kod Zena i u pitanju je jaaako lep širokopojasni zvučnik čiji srednji tonovi su mi se jako svideli. Jeste slušanje bilo jako kratko ali je tako slatko sviralo da mi se vrlo svidelo. Cenu od 300 evra za par ne smatram nešto visokom ali ni niskom. Da sam odlučivao nešto samo po ceni, nikada ne bih krenuo u audio vode :)http://www.sonido.hu/eng/products.htmŠto se tiče korišćenja PRO zvučnika umesto HOME zvučnika... Ne kažem da nema zvučnika za home upotrebu koje bih posedovao ali su takvi jaaako skupi. PRO oprema pruža mnogo više kvalitetnog zvuka za razumnu cenu od HOME zvučnika. Ako još pokrenemo priču oko HiFi (visoka vernost) dolazi do još većeg produbljivanja jaza između HOME zvučnika i visoke vernosti reprodukcije. Hoću reći, za isti novac se sa PRO opremom dobija mnogo više po mom mišljenju. Moja okolina ne mora deliti to mišljenje.U jednom razgovoru sa BokiTokiVokijem sam ga pitao ako pričamo o visokoj vernosti, po njegovom mišljenju, koje kutije bi izdržale uporedni test - živ violinista pored zvučnika -VS- snimak violiniste u tom istom prostoru reprodukovan sa tih zvučnika- ???Odgovor je bio otprilike "Mnoga velika imena bi tu popadala :) ", a što se poklapa sa mojim mišljenjem doslovce... Onog dana kada sam odlučio da mi "ime" ne znači koliko zvuk, preorijentisao sam se na PRO zvučnike :)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@milovan

Naravno,obavezno u vec nekom proverenom projektu (Troels, D'appolito, Tony Gee...), samo i njihovi projekti neki put nisu bili bas uspesni,kako kazu na stranim diy-forumima. Tako da i tu treba paziti.

Svakako, zato je najbolje dati majstoru zanata da sve lepo osmisli i realizuje. Jeste to malo grbavo, ali...

@BTW

Ovo gore je samo jedna od varijanti, koja uzima za koncepciju ideju srednje jedinice koja pokriva širok opseg, iz razloga da rezne frekvencije budu van onog dela čujnog opsega kod čoveka koji je najosetljiviji. Sluh je manje osetljiv ispod 250 Hz i iznad 4 kHz.

Ali sta biva onda sa vertikalnom karakteristikom, mislim na ono 4k. Misljenja sam (samo misljenja) da je bolje ici na npr. 2khz sa visokotoncem koji moze da ide toliko nisko, srednjim koji je flat u tom delu i skretnicom koja radi od 2 zvucnika jedan. Mislim i samo mislim da kad bi se i na ovoj tacki (2khz) 2 karakterno razlicita drivera uparila ali sa postovanjem pravila fullrange, razlika u karakteru izmedju njih ne bi ni primetila. Takodje mislim da visoki najvise peva onda kada seta previse.

Primetio sam na nekim kutijama (a ne pratim mnogo projekata) da im rezne tacke idu oko 1.8k, a da bi neki (po meni pravi majstori) voleli da bude i 1.4khz, a sve to zarad percepcije sluha u odnosu na faze.

P.S. Ne ponistavam tvoje stavove ni poglede niti kazem da 4khz ne valja, samo malo pricam, ubijam dosadu kad signem :to_become_senile:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jedno više pitanje nego komentar.Često se pitam da li fali još neka merna jedinica za opis zvuka? Najviše me na to navode podaci o reprodukciji basova - sasvim ozbiljne firme navode za svoje kutije da imaju donji opseg od 30Hz, -3dB. Kada se to sluša, evidentno je da ima dobrih basova. Međutim, kada se pusti neki ozbiljan sistem, ovaj "pojede" mališu, uz isti utisak glasnoće.Sve jedinice, verovatno, imaju isti problem - "dole" da pokrenu dovoljno vazduha, a "gore" da korektno i precizno odsviraju ono što treba. Oduvek sam sa sumnjom gledao na veličinu tih kalota. Meni je blisko pameti da je njihova "lepršavost", u stvari, potpuno uporediva sa lepršavošću drajvera od 6", koji pokušava da, uz pomoć nekih akustičkih proteza, pomeri kauč na kojem sedi slušaoc. :rofl:

Naravno da tu ima više toga. Ja sam malo pojednostavio. Poznato je (valjda) da za određeni deo opsega bolje svira jedinica određene veličine +/-. Ne može 25 mm kalotna jedinica da svira basove, niti 30 cm jedinica da svira 10 kHz, bar ne dobro. Jedni od najboljih zvučnika na svetu ikada su bili Apogee, oni najveći, koji su celi opseg pokrivali sa velikim ribbonom. Lagana velika membrana koja radi po mnogo boljem mehaničkom sistemu nego klasične konusne jedinice, tj. nema većine mehaničkih delova, pa nema šta da je sputava.A kada se radi sa konusnim jedinicama, po pre pomenuom principu, idealno bi bilo da ima praktično beskonačno mnogo jedinica. Ili barem "mnogo". Tu onda dolaze do izražaja negativne strane u praksi, a to je prekomplikovana skretnica koja unosi mnogo više negativnosti u zvuk, nego što imamo pozitivnih strana sa velikim brojem jedinica. Tako se dolazi do nekog odnosa "pokrivenosti" celog opsega i manjeg negativnog upliva skretnice, pa imamo (najčešće): dvosistemce, trosistemce i ponekad četvorosistemce.Naravno, 5" konusni Accuton će ipak bolje odsvirati područje 1-3 kHz, nego neki jeftini kalotni srednjetonac o 2 ili 3". Na celu stvar utiču i mnoge druge stvari od kojih se mnoge ne vide u data sheet, kao što je kvalitet i krutost membrane, kvalitet "motornog mehanizma" što podrazumeva: voice-coil, namotaje, magnet, zadnji centrator, a onda i ostale mehaničke i elektro-magnetne karakteristike. Ali, da li će recimo područje 8-20 kHz bolje i lepše "odraditi" Seas 22 Ti visokotonac od 40 € ili Scan-Speak 9900 koji je 200 €? To je već za raspravu, ili još bolje (slušno) probanje a i merenje.Tvoje konkretno pitanje. Dvosistemac sa 6-7" mid-basom nikada ne može da odsvira tako dobar duboki bass kao trosistemac sa dobrom i velikom jedinicom, i naravno da je to sve dobro implementirano u projekat. Može ko šta hoće da zamišlja, sanja i teoretiše - ne može. Mala jedinica mora za nisku frekvenciju da se mnogo duže "prošeta" nego velika. Za isti SPL na istoj frekvenciji pri kome se 15" bass (840 cm2) pomeri npr. 3 mm, 8" bassu (210 cm2) treba hod od 12 mm. Auch! Ako se pomereni vazduh zamisli kao cilindar površine osnove membrane a visine kao što je pomeraj, onda mala jedinica "pravi" cilindar pomerenog vazduha manje površine osnove a veće dužine, dok je kod velike jedinice taj "front" koji je osnova pomenutog cilindra mnogo veći, pa ga bolje i čujemo i osetimo. Naravno, u praksi to nije cilindar, već imamo rasipanje, tj disperziju u svim pravcima, ali tj "front" je kod velike jedinice mnogo bolji. Treba uzeti u obzir da se kod malih jedinica i tolikih hodova membrana mnogo više uvija. Ne znam da li je neko gledao usporeni snimak pri udarima na niskim frekvencijama. To je strašno koliko se uvija. Zatim je tu i motorni mehanizam koji ima, osim pomeranja, i ulogu zaustavljanja jedinica nakon odsviranog signala. "Produženo" kretanje, tj. mogućnost ili nemogućnost brzog zaustavljanja nakon završetka signala je na strani veće jedinice. Naravno i kvalitet celog sistema igra ulogu. Produženi hod daje zamuljan zvuk. To se lepo vidi na merenjima impulsnog odziva jedinice na nekoj fekvenciji, i nakon signala oblik krive koji pokazuje šta se dalje dešava sa tim impulsom provučenim kroz jedinicu, a u funkciji vremena.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@BTW

Ovo gore je samo jedna od varijanti, koja uzima za koncepciju ideju srednje jedinice koja pokriva širok opseg, iz razloga da rezne frekvencije budu van onog dela čujnog opsega kod čoveka koji je najosetljiviji. Sluh je manje osetljiv ispod 250 Hz i iznad 4 kHz.

Ali sta biva onda sa vertikalnom karakteristikom, mislim na ono 4k. Misljenja sam (samo misljenja) da je bolje ici na npr. 2khz sa visokotoncem koji moze da ide toliko nisko, srednjim koji je flat u tom delu i skretnicom koja radi od 2 zvucnika jedan. Mislim i samo mislim da kad bi se i na ovoj tacki (2khz) 2 karakterno razlicita drivera uparila ali sa postovanjem pravila fullrange, razlika u karakteru izmedju njih ne bi ni primetila. Takodje mislim da visoki najvise peva onda kada seta previse.

Primetio sam na nekim kutijama (a ne pratim mnogo projekata) da im rezne tacke idu oko 1.8k, a da bi neki (po meni pravi majstori) voleli da bude i 1.4khz, a sve to zarad percepcije sluha u odnosu na faze.

P.S. Ne ponistavam tvoje stavove ni poglede niti kazem da 4khz ne valja, samo malo pricam, ubijam dosadu kad signem :to_become_senile:

Rekoh već pre, ima mnogo koncepcija, a na krajnji zvuk utiče mnogo faktora. Svaka koncepcija ima svoje prednosti i nedostatke. Nijedna nije savršena. Na kraju, kvalitet zvuka najviše zavisi od kvaliteta realizacije neke koncepcije. To gore je samo jedna o varijanti za trosistemce, i objašnjenje jedne od prednosti te koncepcije.

2 kHz, ili 1.8 Hz ili i manje za reznu frekvenciju najviše ima smisla kod dvosistemaca, jer mid-bass mora da se maximalno "rastegne" prema višim freq., dok visokotonac mora maximalno da se "rastegne" prema nižim freq.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Projekat koji trenutno radim je dvosistemski. Da mi nije uspelo da nabavim sve neophodne komponente iz bilo kog razloga, išao bih na trosistemske kutije. Sonido sam slušao kod Zena i u pitanju je jaaako lep širokopojasni zvučnik čiji srednji tonovi su mi se jako svideli. Jeste slušanje bilo jako kratko ali je tako slatko sviralo da mi se vrlo svidelo. Cenu od 300 evra za par ne smatram nešto visokom ali ni niskom. Da sam odlučivao nešto samo po ceni, nikada ne bih krenuo u audio vode :)http://www.sonido.hu/eng/products.htmŠto se tiče korišćenja PRO zvučnika umesto HOME zvučnika... Ne kažem da nema zvučnika za home upotrebu koje bih posedovao ali su takvi jaaako skupi. PRO oprema pruža mnogo više kvalitetnog zvuka za razumnu cenu od HOME zvučnika. Ako još pokrenemo priču oko HiFi (visoka vernost) dolazi do još većeg produbljivanja jaza između HOME zvučnika i visoke vernosti reprodukcije. Hoću reći, za isti novac se sa PRO opremom dobija mnogo više po mom mišljenju. Moja okolina ne mora deliti to mišljenje.U jednom razgovoru sa BokiTokiVokijem sam ga pitao ako pričamo o visokoj vernosti, po njegovom mišljenju, koje kutije bi izdržale uporedni test - živ violinista pored zvučnika -VS- snimak violiniste u tom istom prostoru reprodukovan sa tih zvučnika- ???Odgovor je bio otprilike "Mnoga velika imena bi tu popadala :) ", a što se poklapa sa mojim mišljenjem doslovce... Onog dana kada sam odlučio da mi "ime" ne znači koliko zvuk, preorijentisao sam se na PRO zvučnike :)

Ne bih se upuštao u ocene za određenu cenovnu kategoriju da li je bolje ići na Pro jedinice ili Hi-Fi, a za kućnu primenu. Ja sam više sklon Hi-Fi jedinicama za naše standardne sobe (12-30 m2), jer za tu primenu nije potrebna visoka efikasnost. Pro jedinice imaju svojih nedostataka. Vrlo je daleko od toga da su superiorne Hi-Fi jedinicama kada je kućni Hi-Fi u pitanju. Projekti sa Pro jedinicama za Hi-Fi zvučnike i te kako mogu da budu dobri. Ipak, treba pažljivo osmisliti koncepciju, i pažljivo izabrati Pro jedinice za Hi-Fi namenu. Većina nisu za to, po meni.Ako hoćeš, možeš da otvoriš posebnu temu o tome. Upoređivanje prednosti i nedostataka kod Pro i Hi-Fi jedinica i primena za kućnu Hi-Fi upotrebu.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne bih se upuštao u ocene za određenu cenovnu kategoriju da li je bolje ići na Pro jedinice ili Hi-Fi, a za kućnu primenu. Ja sam više sklon Hi-Fi jedinicama za naše standardne sobe (12-30 m2), jer za tu primenu nije potrebna visoka efikasnost. Pro jedinice imaju svojih nedostataka. Vrlo je daleko od toga da su superiorne Hi-Fi jedinicama kada je kućni Hi-Fi u pitanju. Projekti sa Pro jedinicama za Hi-Fi zvučnike i te kako mogu da budu dobri. Ipak, treba pažljivo osmisliti koncepciju, i pažljivo izabrati Pro jedinice za Hi-Fi namenu. Većina nisu za to, po meni.

Ako hoćeš, možeš da otvoriš posebnu temu o tome. Upoređivanje prednosti i nedostataka kod Pro i Hi-Fi jedinica i primena za kućnu Hi-Fi upotrebu.

Otvaram :)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...