Jump to content

Profesionalni pojačavači u HiFi


Srecko

Preporučeni Komentari

 

Tema sa Harbeth foruma-Besprekorni pojačavači (završna reč Harbeth)

Temu je otvorio: Allan Shaw

 

Klippel je kompanija specijalista za uređaje za testiranje opreme za audio analizu. Oni su ponudili laboratorijski paket za analizu opreme, uključujući preporuke za pojačavač.

Pojačavači treba da budu pouzdani, stabilni, odziv frekventni odličan, izobličenje mala, ulazna/izlazna linearnost ok, garantovane performanse nezavisno od opterećenja zvučnika itd.

Njihova preporuka za poslovnu saradnju ima potencijalnu pravnu posledicu, jer loše rasuđivanje-preporuka mogla bi da ima za posledicu više od $100.000 štete za korisnike.

Zato Klippel jako vodi računa pri preporučivanju pojačivača.

 

Kako Klippel kaže "merenje pojedinačnih drajvera, pasivnog zvučničkog sistema ili delova zvučnika zahteva profesionalni pojačivač koji je sposoban da obezbedi neophodnu snagu i kvalitet signala za merenja.

 

Zahtevi za kvalitet signala u aplikacijama merenja Obično su veći od onih koje se nalaze u muzici.

 

Klippel je napravio listu pro pojačavača koji zadovoljavaju te zahteve.

Između ostalih preporučuje pojačivače QSC koje obezbeđuje zajedno sa svojim KLIPPEL mjernim sistemom.

 

Ako hoćete pojačivač laboratorijskog standarda koji eliminiše sve mogućnosti menjanja signala dok prolazi kroz amp, onda ćete možda morati da pogledate drugde u odnosu na "HiFi" prodavnicu i izaberete neki pojačivač sa liste Klippel.

 

Sve ispričah iz razloga što Allan Shaw kaže otprilike da sa Harbeth (što ne i sa drugim zvučnicima) pro pojačavači QSC su savršen izbor.

QSC pojačavač (čini mi se doduše da je to osmokanalni, nisam siguran ali ima i dvokanalnih) polovan Toma (majstor) iz Kruševca nudi za 250€.

 

QSC CX6T

 

67f9299d7dd8227525c169d534bca902.jpg

 

Ako je ovo stvarno ovako onda je možda ovo bingo[emoji16].

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ova proba  i nije nesto skupa - 250E i dileme resene

Ovo je pravi pristup[emoji16].

Mator sam ja da se igram.

Sa svakom godinicom daljinski sve miliji.

Ne napisah da Allan Shaw samo što ne reče I da kada se svemu tome doda: lepa kutija, daljinski, džidža bidže sa informacijama........ to pod nekim imenom ode na par hiljada pa i par desetina hiljada.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako vec to trazis, QSC je dobar izbor. Koristio sam ga za ozvucavanje.
 
Merenje pojedinacnih drajvera i zvucne kutije nije isto.
 
Za kucno slusanje dobar cevni amp i odgovarajuci zvucnici po meni neprevazidjeno.
 
My 2 cents.
 
 
Cevni amp imam. Dynaco ST-70 I upravo mi ga Zen sređuje.
Ovo je priča o letnjoj varijanti pojačavača.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ma neću da kupujem ništa!

Jednostavno mislim da je ovo interesantna tema za forum ovog tipa.

Ovo je tehničko pitanje.

Valjda ne treba da ponavljam da se sve ovo o čemu pišemo zove visoka vernost (HiFi).

Ja baš kao i Allan Shaw ne želim da slušam nešto što mi se dopada već nešto što je objektivno dobro. Pa kad bi to bio normalan rezon da se u životu radi samo ono što se čoveku dopada niko ne bi radio uopšte (ili sam ja jedini koji sam radio zbog para[emoji16]) .

Nemam nista protiv subjektivnih doživljaja reprodukcije zvuka, naprotiv, ali imam protiv kada se sve i svašta naziva HiFi.

Mnogi smo ovde inženjeri.

Ovo je ponavljam tehničko pitanje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

horses for courses

ilustracija - Halcro amplifikacija , u konceptu od pocetka je da izoblicenja (sva!! moguca) budu sa puuuuno nula, sto su i uspeli

......... i nisu nesto postali planetarni HiEnd hit

napraviti razliku izmedju uredjaja namenjenim za merni lanac i uredjaja namenjenih hedonizmu

ne dovodi se pod upit da li je kvalitetno pojacalo koje ima puno nula u distortion, nego je pitanje sta (koja vrsta kvaliteta)  kome vise odgovara

opet ilustracija - nas dragi i jedini Magacioner - kad je napravio svoj SissySit , rece da je zavrsio sa izborom pojacala za svoje zvucnike, e da bi - kadje probao Iron Pumpkin SE u istom sistemu, posle nekog vremena zakljucio da mu ipak vise pase njegovo Luxman pretpojacalo ......... jednostavno, lepse ga laže.....

 

go figure - dok ne probas, ne znas

tek kad dovoljno probas, moze nesto da prekogniciras ...... a tad te vec prodje volja da presipas po forumima u temama koje nisu konkretne

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima




napraviti razliku izmedju uredjaja namenjenim za merni lanac i uredjaja namenjenih hedonizmu

Hi Fidelity je ono kako se ovo zove[emoji16].
Koliko znam ne zove se High Liking (bukvalno, lupam)[emoji16].
Iako sam jako mator, pokušavam, da "svakog dana u svakom pogledu sve više napredujem".
Zato ne želim ono što mi se dopada već ono što je objektivno dobro (visoko verno snimljenom materijalu koji se reprodukuje).
Hoću da edukujem sebe (pod stare dane) [emoji16], i uši i mozak i ukus i.......
Zašto je to teško prihvatiti?
Došao sam u poziciju (tako mi se čini) da svi mnogo lakše prihvataju da neko čuje zvučne razlike u zavisnosti od osigurača nego kad neko kaže neću da mi svira lepo nego verno (kao što je u pojedinim zemljama lakše reći da ste LGBT nego hetero).
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pojačavač ima jedan posao. Sve ostalo su izobličenja po želji korisnika.

Još samo da se dogovorimo da se boljim pojačavačem naziva tehnički (a i merno) bolji a ostali odu u isto legitimnu kategoriju "meni se više sviđa" i bide nam dosadno ovde bez prepucavanja :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 41 minuta, Zen Mod reče

opet ilustracija - nas dragi i jedini Magacioner - kad je napravio svoj SissySit , rece da je zavrsio sa izborom pojacala za svoje zvucnike, e da bi - kadje probao Iron Pumpkin SE u istom sistemu, posle nekog vremena zakljucio da mu ipak vise pase njegovo Luxman pretpojacalo ......... jednostavno, lepse ga laže.....

Ja sam na kraju shvatio da izvor ne valja - odnosno nešto na izvoru - a ne Sissy i Iron..... DA IZVOR LAŽE....

Jednostavno zakačio slušalice direktno na DAC i shvatio da on prdi pogrešno....

I onda krenuo u ludačku modifikaciju DAC - počev od opampova, dodavanja bafera, trafoa na izlazu....i onda kada se sve čuje savršeno na slušalicama kad zakačiš Sissy to je to....samo se prenese ista energija u zvučnik....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Visoka vjernost - čemu točno?
Da sam Herbert von Karajan ne znam kako je to zvučalo u studiju nakon miksa čak i ako sam pripremao simfoniju koja je snimljena.
Kako bi itko drugi znao što je stvarno na nosaču zvuka?
Odavno sam si olakšao život stavom, za kojeg smatram da je točan, da ne znam kako je nešto zvučalo u studiju nakon produkcije i da stoga čak ni sa zlatnim ušima ne mogu reći je li nešto visoko vjerno ili nije.
Ostaje stvarno kao jedini točan odgovor da svatko traži samo njemu ljepšu interpretaciju i kad ju nađe onda to deklarira kao ultimativno visoku vjernost originalu*....originalu kojeg je čulo nekoliko tehničara nakon miksanja tijekom produkcije.
Naslušao sam se, doduše tuđih, sistema koji su skuplji od kuće u kojoj živim (tri uređene etaže, dvorište, centralno, sve namješteno) i to ne u trenutnoj tržišnoj vrijednosti nego da se sada ide graditi na gospodski način sistemom ključ u ruke.
Svaki je zvučao izvrsno i svaki je zvučao međusobno taman dovoljno drugačije.
I to ne samo međusobno drugačije nego i drugačije od svega što sam uživo čuo. Visoka vjernost prestaje onog trenutka kada ustreptali zrak pokrene membranu u mikrofonu kojim se snima. Od tog trenutka nadalje je sve interpretacija stvorena opremom za snimanje, položajem opreme, znanjem i preferencijama producenata i tehničara koji obavljaju posao.
Nakon toga dolazi interpretacija stvorena u našim uređajima koju dodatno interpretira prostor u kojem slušamo i naše odluke o smještaju opreme, pa na koncu i naša subjektivna interpretacija je li to dovoljno lijepo slagano....ali visoke vjernosti tu nema jer se nikad ne čuje ono što se čuje uživo, te je plafon kad nas poneki element, neki detalj, podsjeti na ono što smo ponekad uživo čuli.
Visoka vjernost je dogma.
U nju se ili vjeruje ili ne vjeruje ili se gnostički slegne ramenima.
To je samo moje mišljenje o HI-Fiju i naravno da neće promijeniti ničije tuđe ako je već razvijeno, ali možda da razmišljati nekome prije nego ga stignu frustracije koje su izuzetno česte u hifiju.

*Ili preskoči tvrdnje o hifiju, pa samo kaže da mu se sviđa.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ovo je potpuno tačno . Niko ne zna kako zvuči original nečega - pogotovo tako kompleksnih snimaka orkestara .....

Jedino zašta zasigurno mogu reći da verno znam kako zvuči je ljudski glas. Nasnimiš drage osobe koje slušaš svaki dan (koje godinama nepretsano slušaš )  i reprodukuješ na uređaju. Ako zvuči isto kao da je tu u sobi - to je verno....ako ne nije...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 4 minuta, zek reče

možda je komšinica....:rofl:

kad smo več kod toga....nikakva seks lutka ma koliko bila haj end neće niti može zameniti komšinicu....odnosno vernost ugođaja....

mada ima ekstrema

https://www.ladbible.com/news/weird-bodybuilder-vows-to-marry-his-sex-doll-20191209

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima



Ovo je potpuno tačno . Niko ne zna kako zvuči original nečega - pogotovo tako kompleksnih snimaka orkestara .....
Jedino zašta zasigurno mogu reći da verno znam kako zvuči je ljudski glas. Nasnimiš drage osobe koje slušaš svaki dan (koje godinama nepretsano slušaš )  i reprodukuješ na uređaju. Ako zvuči isto kao da je tu u sobi - to je verno....ako ne nije...

Potpuno pogrešno (po mom mišljenju).
Kao da ste rekli da fizika (deo fizike akustika ne postoji) i čitav niz drugih naučnih disciplina koje ljudi koriste da bi obezbedili ponovljivost zvika: instrumenata, uređaja, nosača zvuka............. što nekada priznajte nije bilo moguće (svaki Stradivari, Gvarneri, Amati ima svoj zvučni potpis).
Nije pitanje kako to zvuči kada izvodi ovaj ili onaj orkestar na ovim ili onim instrumentima nego se radi o tome da to treba da zvuči onako kako je zamislio onaj ko je radio produkciju (on je autor zvučnog materijala a ne muzičkog dela) i to zabeležio na nekom nosaču (mag. traci nekada a sada digitalno).
Naravno da producenti daju sve od sebe da ono što su zabeležili na nosaču zvuka zvuči što vernije onome što je njihova audio memorija (naučena iz X slušanja) upamtila.
Tako je Philips svoju ediciju, u jednom periodu, radio na Quad ESL 63, Lawrence Harwood na Magnaplanarima........(omatorilo se, nekada sam znao izbore mnogih producenata[emoji16]).
Klippel, Harbeth I ostali u razvoju same merne opreme i komercijalnih muzičkih uređaja koriste sve i svašta da bi pri testiranju izlaz-vernu reprodukciju: instrumenata, glasa, sa nosača zvučnog zapisa ..... povezali sa fizikom i shvatili zašto nešto pri merenju mora biti u tim i tim granicama da bi verno (šta god to značilo) reprodukovalo instrument, orkestar, glas.... To je sizifovski posao i kao i sve u vezi sa naukom, kao da stremite svetom gralu jer se ipak radi o numerički metodama (matematicko-fizički modeli, električna merenja) u cilju dobijanja rezultata što bližeg modelu koji su postavili.
Zato je Allan Shaw i rekao da su njegove kutije četvrtaste jer su naučnici Britanije (sa Oksforda, Kembridža....) koje je BBC angažovao nekada davno izračunali da to tako treba da izgleda (da bi zvučalo onako kako treba, lšto je bilo predmet visegodisnjih istraživanja) a pošto se fizika nije promenila to ni on nije smeo da odstupi od toga (dimenzije svojih zvučnika i još mnogo toga iz tog projekta BBC je patentirao i verovatno da je AS odstupio onoliko koliko je bilo neophodno da ne plaća rojaliti).
Da li drugi oblik može dati isti rezultat, sigurno da; ali da bi ste došli do egzaktnih dimenzija morali bi ste da pokrenete ponovo projekat poput BBC-vog koji je bio: nacionalnog nivoa, preskup i trajao po prilično.
Danas, ne znam ko ima toliko novca i vremena da tome priđe na tako ozbiljan način, a retko se kome posreći te pogodi.
Zato je u ovom delu industrije upravo jako teško bilo šta standardizovati npr. poput šta treba da zadovolji pojačavač uključujući merne metode i merni hardware kojim se merenja vrše, da bi ušao npr. u grupu: referentnih, odličnih, dobrih...... loših pojačavača.
Kada se to sve prebaci na subjektivni utisak onda dobar marketing čuda može da učini.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo ovde AS  priča o tome da je ljudski govor jedino merilo u oceni realnosti zvuka...da su milijarde godina prošle da evolucija proizvde ljudski govor - a  muzički  instrumenti u  zadnjih par 1000 godina. :smesna:

 

priča i o miksovanju...koliko se gubi u prirodnosti miksovanjem i bojenjem studijskim filterima, efektima raznim, veštačkim reverberacijama... a u odnosu na raw snimak...slično kao kod fotoaparata i obradi slika u fotošopu. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Projektovanje kabineta danas ne zahteva tolike resurse. Znanje svakako da.

Slazem se da sistem treba verno da reprodukuje ljudski glas. Ali treba i instrumente, kako ponaosob tako i zajedno u kompoziciji.


Na zalost AS je vec kod odabira koncepta napravio kompromis. Svaki ucinjen kompromis korak dalje od verne reprodukcije. Tu ne pomazu ni najbolje mereni drajveri. Da ne govorim da ima drajvera sa daleko fascinantnijim merenjima koje je Klippel merio.

Uglavnom rec je o konfekcijskom proizvodu. Dizajn mi se dopada.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...