Jump to content

Kablovi, filteri, utikači , ispravljači, osigurači , LETVE, napajanja, trafoi , namotaji oko kondenzatora


NIXIE

Preporučeni Komentari

20 minutes ago, Mikorist said:

Posle svega tvrdim  da je napojni kabal najbitniji.

Struja kroz mrežni trefo nije sinus, nego je struja primara slika struje sekundara. U velikom periodu vremena struja sa trafoa ide direktno kroz pojačalo u zvučnike, ostatak vremena ide iz filterskih kondenzatora. Tada napojni kabal utiče na zvuk, isto kao zvučnički, zato je bitno da bude dobar. Ima 6 metara Lappa da stvim na čistu fazu....Utičnicu na zidu ima da okujem aluminijumom:smesna:

znas ti koji je moj title na big diya?

 

pod hitno da sebi turis isto to ovde

:Viannen_loungelizard:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, NIXIE said:

Može, veruj mi. Kad otvoriš komercijalu, najgori elektroliti, induktiviteti od bedno tanke žice, ožičenje jadno, čelične kleme, PCB kartonska, damping ubačen bezveze, zveči kutija, pogrešna rastojanja drivera, sve sam to već video. Obično su driveri najbolji deo toga svega.

Vise sam mislio na same drajvere, ostalo je za reviziju i kod prilicno eminentnih brendova

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ima onih koji su se i Nelsonu rugali. Govoreći da prodaje "muda za bubrege" , da laže da SIT-3 ima lampaški zvuk,  da to nema veze sa drugim harmonikom, da je senilni deda...itd...... 

Ovo svira na momente bolje od lampaškog pojačala - i to od lampaških pojačala od 5000e.... A svira bolje i od većine skupljih SS....

Da li je ovo najbolja rezolucija i 3Dzvuk  koji postoji nemam pojma (trebali bi mi još bolji zvučnici da to saznam).....ali da mogu  i sad da izbrojm broj horizontalnih mišićnih vlakana smeštenih u glasnim žicama pevača mogu....

Takođe ovaj uređaj nije za svakog niti je univerzalno rešenje za svakog. Ne spada u robu opšte potrošnje.

Treba da ima i ispunjava određene uslove...Velika osetljivost zvučnih kutija nije jedini uslov... Do bola je osetljiv aparat. Nije za onoga ko ima loše strujne instalacije - varira mu napon u ekstreme - ima kineske šukoe, letve i đubrad od interkonekt kablova, ima loše ili gotovo nikakvo uzemljenje.

A predpojačalo da nađe da parira ovom aparatu je (pain in the ass) izazov svoje vrste - da uskladi gain pogotovo...

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pa da izlijemo ondak nelsona u bronzi, šta čekamo?

ili bulevar da mu damo? msm, endi vorhol ima ulicu, milan mladenović ima trg, pa mora valjda I nelki da ima nešto

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

13 hours ago, vladd said:

Meni je samo bio sporan ili diskutabilan procenat, a da su zvuje No1 u sistemu je nesporno.

Skoro svi preskacu mozda i najbitniju komponentu svakog sistema, a to je soba... i najmanje novca se ulaze u nju... vecina skoro  nista ni ne ulozi u tu komponentu... ali se zato ulaze brdo para u sve ostalo, ukljucujuci i kablove koje papreno placaju...

Nisam siguran da su zvucnici No1 u sistemu... mozda je to ipak soba... ? Mislim da prvo mesto sa podjednakom vaznoscu dele soba i zvucnici...

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Soba je nekako tu, prisutna, niko ne planira da zida prostoriju za slusanje muzike  sa definisanim brojem slusalaca.

Moze da se tvikuje ali je prihvacen kompromis da se ne zna ni broj slusalaca ni vrsta muzike, ni recimo vlaznost vazduha. I to su promenljive stvari, ma kako se tvikovao prostor, a kada se unaprede komponente, to se moze precizno verifikovati korektnim merenjima, bezuslovno, a osluskivanje je eksperiment gde se ne mogu precizirati  konstantni uslovi, koji mogu da uticu na utisak.

 

A najbitniji je mozak, koji sve to moze jako da izmodeluje...cak i izvan realnosti. :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

55 minutes ago, vladd said:

niko ne planira da zida prostoriju za slusanje muzike  sa definisanim brojem slusalaca.

Pa nijedan arhitekta koji je projektovao kuće i stanove po Srbiji nije računao da će u njima da žive audiomanijaci:smesna:

Jedino što možeš jeste da adaptiraš postojeći prostor - izbijaš zidove - stavljaš zvučnu izolaciju - pomeraš vrata i slično...

U većini slučajeva je nemoguće izvesti tako nešto zbog ostatka familije...vremena, novca....

Tako da ćemo i dalje da prdimo da soba nija najvažnija - i da eventualno kačimo difuzore po zidovima.

Idealno bi bilo da se sazida prostorija za slušanje muzike a onda da se projektuju zvučnici tačno za tu prostoriju.

 
Dijagonala sobe treba da je najmanje je 8,4 m  a to je talasna dužina  frekv.  od 41 Hz. 

 

Quote

 

Room dimensions for small listening rooms

Methods for choosing correct dimensions

These web pages gives some more detailed numerical results from an Audio Engineering Society journal paper which appeared in June 2004. The journal paper gives more details of the method used and can be downloaded from the AES web site.

Many optimum room ratios have been suggested over the years to minimize coloration. Essentially these methods try to avoid degenerate modes, where multiple modal frequencies fall within a small bandwidth, and the corollary of bandwidths with absences of modes. The starting point for these previous methods is usually the equation defining the modal frequencies within a rigid rectangular enclosure. Often the best dimensions are given in terms of the ratios to the smallest room dimension.

Bolt [1] investigated the average modal spacing to try and achieve evenly spaced modes, but using the average mode spacing is not ideal, and the standard deviation of the mode spacing is a better measure. Ratios of 2:3:5 and 1: 21/3:41/3 (1:1.26:1.59) were suggested, but Bolt also noted that there is a broad area over which the average modal spacing criterion is acceptable. (Note, this later ratio appears to be often rounded to the commonly quoted figures of 1:1.25:1.6).

Gilford [2] discusses a looser methodology whereby the modal frequencies are calculated and listed. The designer then looks for groupings and absences assuming a modal bandwidth of about 20Hz. The dimensions are adjusted and a recalculation is carried out until a satisfactorily even distribution is achieved. This is a cumbersome process. Gilford also states that the 2:3:5 ratio suggested by Bolt is no longer popular and that the axial modes need to be given a stronger weighting in calculations as they cause more problems.

Louden [3] calculated the modal distribution for a large number of room ratios and published a list of preferred dimensions based on the standard deviation of the intermode spacing to achieve evenly spaced modes. The method produces the well known room ratio of 1:1.4:1.9.

Limitations:
• The work is only applicable to rectangular geometries with rigid surfaces.
• Absorption neglected
• All modes (axial, tangential, oblique) treated the same

Standards and recommendations also stipulate good room ratios for activities such as listening tests and broadcasting and recent versions have drawn on work by Walker [4]. Walker states that the aim of the regulations is to avoid the worse cases, rather than to provide proscriptive optimum ratios. Consequently, the recommendations cover a wide range of room proportions.

Room dimensions equations

In addition, it is stipulated that ratios of Lx, Ly and Lz which are within about 5% of integer values should also be avoid. The British Standards Institute and International Electrotechnical Commission give slightly different criteria.

New Method

The new method has been produced based on producing the flattest possible modal frequency response for the room to determine the best room size. It uses a computer algorithm to search for best solutions [5]. Furthermore, the algorithm has been further advanced since reference [5] to look at room dimensions which are robust to changes in room size due to construction tolerances in terms of the room size and the properties of the construction material (the details of the analysis and method have been submitted to the Journal of the Audio Engineering Society..

 

Quote

Room dimensions for small listening rooms

The best room dimensions found

These web pages gives some more detailed numerical results from an Audio Engineering Society journal paper which appeared in June 2004. The journal paper gives more details of the method used and can be downloaded from the AES web site.

Map of room quality verses room ratios

 

For any particular room volume, it is possible to plot the variation of room quality for bass frequencies with the room ratios [1]. The right figure shows such a plot. Light areas correspond to uneven frequency responses, dark areas correspond to the best room sizes. The main light diagonal line running from the bottom left to top right corresponds to rooms where two of the dimensions are similar, having a square floor plan, and therefore the distribution of the modes is uneven and the figure of merit poor.

Using this type of analysis, it can be shown that there are very few room ratios (about 20 clustered around 1:2.19:3) that can be applied to a range of room volumes (50 - 200 m3). This is because room ratios are generally not scaleable. The ratios robust to room size were:

1: 2.16 : 2.96
1: 2.16 : 2.97
1: 2.16 : 2.98
1: 2.17 : 2.96
1: 2.17 : 2.97
1: 2.17 : 2.98
1: 2.17 : 2.99
1: 2.18 : 2.97
1: 2.18 : 2.98
1: 2.18 : 2.99
1: 2.18 : 3
1: 2.19 : 2.99
1: 2.19 : 3
1: 2.19 : 3.01
1: 2.19 : 3.02
1: 2.2 : 3.01
1: 2.2 : 3.02
1: 2.2 : 3.03
1: 2.21 : 3.02
1: 2.21 : 3.03
1: 2.22 : 3.03
1: 2.22 : 3.04

It is also found that the ratios in the literature are generally found to be poor in this analysis because the ratios are not robust to constructional variations.

The attached spreadsheet gives a list of the best ratios for the three room sizes tested. The room sizes are shown in the worksheet tabs.

It might not be possible to use the best ratios in the above spreadsheet because of building constraints. Consequently, another spreadsheet (2MB unzipped, 300k zipped) gives the second best ratios (corresponding to reasonable rooms but not the best, shown light grey in the illustration).

The results are limited to cuboid rooms (rectangular rooms). If your room has slanted surfaces, it will still suffer from modes, but they won't be well predicted by the algorithm used. Analysis has shown that the algorithm can tolerate a deviation of about 0.6m from a purely cuboid room.

The data is provided as is, and the University accepts no liability for using this data.

http://www.acoustics.salford.ac.uk/acoustics_info/room_sizing/?content=best

http://www.acoustics.salford.ac.uk/acoustics_info/room_sizing/?content=methods

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Par lepo odrađenih absorbera koji se uklapaju u dati prostor ga sigurno neće naružiti ( recimo presvučeni u istu boju kao i zidovi) dobre zavese i podebeo tepih je sasvim dovoljno da se smiri nestašna soba, da, može i više slika ulja- na platnu po zidovima neće škoditi, da pače ili da plovče.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@vladd soba jeste tu i takvih dimenzija kakvih je, ali ne dirati sobu i ne pokusati da se nesto uradi kako bi smirio "odbitke" je velika steta, dzaba je ulagati novac u opremu ako nisi umirio sobu... Ne pricam o nekom ludilu od tretiranja, mada sto je vise umiris to ces vise cuti sta izlazi iz zvucnika, a manje ces cuti refleksije. Svaka soba moze da se umiri samo je pitanje koliko covek zeli da ulozi novca i koliko zeli da "naruzi" sobu... ovde ne pricam o basu i frekvencijama ispod 200Hz jer za to trebaju ozbiljniji trapovi (citaj debeli) da se urade kako bi upili te frekvencije, vec ovde pricam za opseg iznad 200Hz... 

@Mikorist Slazem se, idelano bi bilo napraviti sobu sa dobrim proporcijama, ili jos bolje sobu u sobi kako bi napravio bas trap za nize frekvencije, ali tek je to stvar koju ce retko ko uraditi... ja bi zeleo ali novac je limitirajuci faktor :)
Ali poenta moje price je da dzaba svi slusamo sisteme u sobama koje nisu tretirane jer tu najvise slusamo refleksije i ping-pong odbitke zvuka od zidova, poda i plafona, a to jako utice na zvuk... bar minimalni tretman bi trebao da se uradi i da se umire prve refleksije. Prakticno da se tezi da se napravi RFZ (reflection free zone) na mestu slusanja. 

@mrcelavi je lepo rekao, par apsorbera na prvim refeksijama, mozda i par difuzora ispred i iza... i  STO DEBLJI TEPIH! Sve to nece naruziti prostor a akusticki ce se PUNO dobiti... dobice se mnogo vise nego da se ulozi taj novac u opremu i da slusas u nesredjenom prostoru. Samo je jako bitno voditi racuna o tome da apsorbere koje pravite imaju tkaninu kroz koju prolazi vazduh, ulje na platnu mislim da nije ok jer ce se od njega odbijati zvuk jednim delom... bolje neka tkanina u boji, ili print na platnu ali da bude "vazduhopropustan".

Ja sam kod mene na mestu slusanja spustio T30 na oko 0.2-0.3ms u opsegu od 300Hz pa do 20kHz... ranije je RT isao do 0.9ms... ne znam kako da vam opisem razliku i boljitak koji sam dobio ovime... da sam znao to ranije prvo bih uradio sobu sa nekim prosecnim sistemom i kada umirim sobu onda bi jurio bolje zvucnike, a posle zvucnika sve ostalo.... Samo da napomenem da nisam tretirao plafon... to mi je sledeci korak... 

A zasto sam rekao STO DEBLJI TEPIH.... probao sam da jedan apsober da stavim izmedju zvucnika i mernog mikrofona na podu, cisto da vidim sta se desava... grafik se drasticno "umirio" nije bilo oscilacija kao bez tog apsorbera... naravno da nije prakticno drzati apsorber na podu, ali zato sto deblji tepih i ti problemi su ublazeni...

P.S. Izvinjavam se za offtopic, ali povela se prica oko najuticajnije komponente u sistemu, a skoro svi zaborave sobu kao deo sistema pa sa samo skrenuo paznju na to... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 minute ago, Zen Mod said:

ja uvek govorim - soba , pa zvucnici spram sobe i usiju , onda pojacalo spram toga , onda sve ostalo

Ja sam na tezi nacin dosao do tog saznanja... :) Ali jbg... zato sam i skrenuo paznju na ovu pricu, da pomognem nekome i da okurazim nekoga da proba... nista negativno iz toga nece biti, ali pozitivno hoce :) 

 

1 minute ago, mrcelavi said:

Nisi me najbolje razumeo, nisam rekao da ulja na platnu mogu da budu absorberi već da je bolje imati i njih na zidu nego goli zid. Na kraju i sam zid absorubuje deo sprektra pa što nebi i sve što je na njemu. Najgori je goli zid i staklo.

Ah, izvini... pogresno sam te skapirao. Inace skoro sve apsorbuje neku frekvenciju, ali da bi se nesto zvalo apsorber mora biti efikasno na opsegu koji je nama potreban... :) Goli zid i staklo.... da se najezis... :) Probao sam i to u mojoj sobi.... haos... :)

Lepa je to igrarija... Posle sredjivanja plafona hocu da se igram sa difuzorima, da vidim sta oni rade... ali ocigledno da cu pauzirati jer sam danas dobio drugog sina i sve ce biti na hold do daljnjeg... ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...