Jump to content

Sony TAN-15F servis/prepravka


NIXIE

Preporučeni Komentari

pre 19 časa, Doktor reče

Uporedi sa tvojim uradcima, pa prijavi ovde. emoji106.png

Juče sam imao par sati za malo detaljnije slušanje sa Van den Hul MC-Gold IC, ostaje onako kako sam već rekao. Kad se kabal priključi čuje se utišavanje zvuka u odnosu na druge kablove. Loudness efekat je zanimljiv, potisne srednje i zaobli visoke, time se pojavi više basa, a usput gurne pevače 1m unazad. Što bi se reklo zašećeri ga. To sam probao i na zvučnicima tokom razrade skretnice, smajim malo srednje i visoke, sve ode unazad ali beživotno zvuči. Sve je super čisto i definisano kod ovog VDH Gold, detalji, dubina zvučne slike, upeglano do bola samo fali života u muzici.

Kabal ima dve parice i širm uzemljen samo sa jedne strane, označeno onim nalepnicama. Probao sam da ga okrenem i ovako i onako, razlika je jedva čujna ili samo tripujem (nije isključeno).

Probano je u tri skroz različita sistema, kod kuma, kod komšije i kod mene, svuda je isti efekat. Meni lično više prija narandžasti kabal (i jedan i drugi, bakarni i posrebreni), jeftini žuti VDH D102 , ali i one Dunavkove žice uvrnute u paricu. Sve te žice zvuče dinamičnije i otvorenije od VDH Gold. Ovaj kabal je dušu dao za svetlije sisteme, recimo za FR ili OB zvučnike koji su svetliji i agresivniji, ali cena je bezobrazna pa na kvadrat. Jako dobar a jeftin VDH interkonekt (ko voli firmirane žice) je D 102 III 3T po ceni 20eur/m kod Koste. Vrlo neutralan i čist zvuk bez kerefeka, samo što je žut.

Kod vlasnika  čekamo da se stvore uslovi (trenutno nema mogućnosti za happening, a ide corona talas 2)  pa da se prošetamo sa par kablova čisto da vidimo da li je svuda isto i utepamo po neko pivce kad veće nema ništa pametnije da se radi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 1 month later...

Kupio na KP kao neispravno za 3000din, planirano je da unutra ubacim TD7293 jer odgovara kutija, trafo i hladnjaci. Kad sam ga pregledao, ispostavilo se da je desni kanal ispravan, a levi nije. Na izlazu levog kanala -43V. Sve sam proverio, svi bipolarni tranzistori, diode, otpornici i kondenzatori su ispravni, problem je u ulaznom delu. 2SK150A (Q101) mislim da su ispravni, ali 2SK23A (Q111) u CCS mislim da nije, jedino tu se razlikuju merenja levog i desnog kanala bez napona.  U principu bih voleo da ga opravim makar da čujem kako svira, ako je dobar uradio bih refresh, ako ne leti napolje i uleće TDA kako je planirano.

Pitanje je, da li za probu mogu umesto 2SK23A da stavim otpornik 10k samo da vidim da li je do njega problem, a njega nekako da odlemim.

Prema merenju sa ispravnog kanala, struja kroz CCS je 2mA, pad napona na postojećem otporniku 10k (R205) je 20V.  Jako  je teško izvaditi Q111 (smeta donja PCB odnosno rele, on je na vertikalnoj) pa ako ne može otpornik 10k da ga zameni onda bih ipak napravio CCS sa bilo kojim fetom ili bipolarnim tranzistorom. Možda postoji neka zamena za 2SK23A odnosno za 2SK150A, mada čisto sumnjam to je uređaj iz 1980god.

User manual je za UK model, ovaj ima primar trafoa za 220V.

hfe_sony_tan-15f_service_Page_1.jpg

hfe_sony_tan-15f_service_Page_5.jpg

Sony 1.jpg

Sony 2.jpg

Sony 3.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Strujmi izvor je nebitan za ova desavanja, i da se kratkospoji, duplirala bi se struja, sa 2 na 4mA npr..to ti je cisto filozofiranje

Problem je diferencijalni par, eventualno, tesko da ima zamene, ali se mogu nabaviti po ebaju polovni, ili kolo za bias, zna doticna D101 da pravi igrarije i nesimetrije...pogledaj u listingu koja je tacno...

S tim sto nije dovoljno omski proveriti bipolarce, znaju da izgube pojacanje.

Darlingtonci na izlazu, cvicer napajanje, kutijce limce, konfekcija par ekselans, ne znam kakav to "zvuk" mozes da ocekujes osim sterilnog u svojoj obicnosti..

Takva pojacala samo u malom opsregu neke snage rade dobro, izvan toga se cude poslu...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako je CCS to ću da rešim lako, ako je ulazni dif. par onda mrka kapa da jurim te fetove u zajedničkom kućištu, to će da košta ko cela sprava na KP, a ima jedan ispravan primerak da se kupi za 6500din, što je previše svakako za spravu staru 40 god. D101 sam proverio, dobra je, to mogu i da zamenim. Možda postoji neka zamena za ulazne fetove, proguglaću malo, ali i ako postoje slični verovatno su SMD. Mogu da skinem 2SK150 i 2SK23 sa ispravnog kanala i zamenim na neispravnom samo za probu. Inače mu ne gine TDA7293, sve pasuje, samo ću trafo da premestim na sredinu da napravim mesta za TDA na levom hladnjaku, ovako kako je ne može se ugraditi. Trafo je po obliku izgleda motan na C jezgru, zaliven ne čuje se ni malo i ima 200VA što je taman. U principu zato sam ga i kupio, što mi sve odgovara. Kutiju mogu i da plastificiram u crno, i onako ne volim bele naprave, a ovoj je neko skinuo i slova na prednjoj ploči.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

To sam takođe proverio (D101), isto pokazivanje na oba kanala, ali proveriću još jednom, mogu da napravim zamenu sa BD139 pa da vidim menja li se šta. Ta dioda x4 je premoštena trimerom, a on je OK i ne bi smelo zbog toga da izbaci -43V na izlazu.

2SK150 je u stvari isto što i 2SK117, samo upareni u jednom kućištu, mogu se još uvek naći, bilo je u Vremeplovu ranije trenutno ih nema.

Bilo je naizgled loših lemova baš oko ulaznog dela, sve sumnjivo sam odsisao i prelemio ali nije do toga, još je bilo kontakta i ako su se videle naprsline u lemu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

U principu, mozes da preselis sa jednog kanala na drugi ono sto mislis da je uzrok, ali svlacenje na maksimum jednog napona treba pazljivo proveriti, da nema negde proboja napajanja, kroz izolatore, naslanjanje, neki kond..

Poluprovodnike ces lako zameniti.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

30 minutes ago, zdenkohr said:

..........................................................................................................................................................................................

What???:confused1:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Napisano (izmenjeno)
pre 2 časa, vladd reče

U principu, mozes da preselis sa jednog kanala na drugi ono sto mislis da je uzrok, ali svlacenje na maksimum jednog napona treba pazljivo proveriti, da nema negde proboja napajanja, kroz izolatore, naslanjanje, neki kond..

Poluprovodnike ces lako zameniti.

Da, 5 to ću nastaviti da radim. Mislim proveravao sam veze redom po šemi, ali nije moguće u potpunosti sve proveriti dok se ne odlemi vertikalna PCB. Ovako kako stoji jako je teško raditi. 

Diodama D101 i D201 sam opet odlemio jedan kraj i proverio Kineskim testerom, jednu meri kao 2.50V zener a drugu kao 2.53V zener. Dobro su polarisane, ispravne su, nije do toga. I bez diode je ista stvar na neispravnom kanalu, -43V. Moram odlemiti vertikalnu PCB, jer nema konektore nažalost. Pa kontrola natenane. Fetove ću da odlemim i proverim testerom, a mogu i tranzistore i kondenzatore jedan po jedan.  Možda sam nešto propustio, možda ima još neki loš spoj, napukli vod, staro je to, prelemiću sve spojeve svakako. Nešto će se već pojaviti.

Kad mi dosadi igranje, samo ću da sve počupam napolje.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Steta je da ga ne osposobis, mislim da nije veliki problem.

Ako su ispravni izlazni i pobudni ostaje sitnurija od Q101 do Q110.

Opste pravilo kod pojacavaca u A/B klasi kad se pustaju u rad ili popravljaju je da se prvo dovedu u B klasu, tj bias =0.

To se radi tako sto se kratkospoje baze pobudnih tranzistaora  i tako si zasticen od moguceg crkavanja izlaznih.

Dok je amp u B klasi proverava se DC izlazni napon koji treba da bude oko 0V. Isto toliko treba da bude i na kratkospojenim bazama pobudnih. Sad polako proveravas ulazni deo. Obrati paznju na R122 dali ima spoj na obadva kraja, posto je vezan nekim zicama (ili je neki konektor u pitanju) jer se fizicki ne nalazi na Main Board A. Na njemu treba da bude 0V DC.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Svi tranzistori su ispravni, nekako sam došao do njih pipalicama, još ulazne fetove i CCS nisam proverio. Dok ne odvojim vertikalnu PCB ne mogu ništa više da uradim, nedostupan je deo štampe. E sad pošto sedim svaki dan na poslu do 6 nemam snage kad dođem kući da puno radim ,samo po nešto stignem, biće za vikend izgleda biti ili ne biti.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sinoć ga raskupusah lako. Svuda naprsli i sumnjivi lemovi, čak i na ispravnom kanalu se vidi da već popuštaju na letvici. Nadam se da je samo to, videćemo kad sve prelemim i proverim. Već ga je neko opravljao, jedan izlazni tranzistor na ispravnom (desnom) kanalu je menjan, i ponešto na maloj PCB, a letvica je odlemljivana već jedared sa glavne ploče. Ova letvica je inače shit, skraćeni su izvodi brušenjem na maloj PCB, tu moram uzeti  nove letvice i konektore 2,54mm da zalemim na glavnu PCB i ovu malu, jer ako se nešto desi, neće smeti ponovo da se odlemljuje, pločica je običan pertinaks, ode štampa. Ima rezervni set rupica na maloj PCB, ali nema na velikoj, gde je već jednom odlemljivano.

Sony 1.jpg

Sony 2.jpg

Sony 3.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da jasno mi je za čega je to služilo. Možda je ista ova mala PCB sa drajverskim delom išla i u neke druge modele, onda ima smisla takav konektor.  Ne znam da li je štednja u pitanju, recimo pojačalce je izuzetno teško za svoju veličinu, debeo Al lim, zaliven oklopljen trafo... ali bedni konektori za zvučnike. Ako proradi, i svidi mi se to što čujem, onda idu novi buksna 4mm konektori, elektrolitski kondenzatori i ožičenje, izbacujem prekidače za zvučnike, odnosno direktno vezujem izlaze releja na buksne 4mm i stavljam lepe RCA na ulaz. I tražim novu kutiju za TDA7293.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Imam ovako nešto, da podelim na dva dela po 12 pinova i da zamenim na maloj PCB.

 http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=14771 

Sad tražim ženski konektor za veliku PCB, gde to ima da se kupi? Al da nije Kelco, oni rade do 5 ne mogu da stignem radnim dano do njih, a ne rade subotom više.

Treba mi  2kom. po 12 kontakata ili više pa da se secne.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...