Jump to content

Tuning-Styling / Friziranje četvorotočkaša i uopšteno


gluv_i_udaren

Preporučeni Komentari

pre 17 minuta, vladd reče

Taj sport moze da bude i ludji i daleko skuplji od hife, ali tu nema prenemaganja, stavio sam zutu zicu na svecicu i dobio 20KS :buehehe:

sad još ko Srba da se neko zakači na HHO, biće tema 200 strana

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kolege pogodili ste temu u srz, pored svih hobija koje posedujem, bavim se ChipTuningom vec neki period, i imam jednu masinu veoma zanimljivu u garazi na kojoj se radi svaki dan. U pitanju je Seat Ibiza 1.4 TDI R3 (75KS i 195NM). Motor sa tri cilindra precnika i hoda kao 1.9 TDI PD130. U pitanju je sistem ubrizgavanja PD-Pumpa Dizna koji cini ove motore veoma agresivne i interesantne za voznju posebno tro-cilindrase koji nema plivajuci, olaksanu radilicu za jedan cilindar wastgate koji isporucuje cak 1.35bara pri atmosferskom britisku od 1000mbar, a moze da trpi abnormalno velike prepravke.

Neka od mojih iskustva su ta da benzince ne vredi cipovati zarad snage, ovo se odnosi na ciste benzince bez kompresora i turbo punjaca. od njih se obicno izvlaci 5-7ks.

Sto se tice Dizela sve sto je turbo je osmeh na lice. Ko je u zivotu osetio NM u vecoj kolicini od 350NM zna kako trnu noge.

Dacu moji auto kao primer:

-Izduv kompletan bez lonca katalizatora FI65 od turba do kraja.

-Dizne 465ccm fabricke iste isle u 1.4 75ks i 1.9 115ks

-Turbic Wastgate 1.1 fabricki max 1.35bar

-InterCooler side mount 750mmx350mm

-Water Oil Cooler

-Diesel Air Cooler

-EGR OFF

-Potrosnja 11l na 100km

-Ne dimi za sada,

Neki od fabrickih parametra su maksimalna kolicina ubrizgavanja u TorqueLimiteru 51Mg/stroke, i 1.1bar turbo. Sadasnja mapa je 1.25bar i 65Mg/s. Malo je pomeren timing takodje i paljenje, pomereno je i trajanje otvaranja dizni. Pritisak goriva do dizni je 3.33bara @1500rpm a u dizni kada sabije bregasta i do 1600bara. Auto ima sada 130ks i 340NM, na autu se planira zamena dizni sa 465ccm na 560ccm, turbo ide Garret varijabila, brezoni glave idu sa TDI motora ALH 150ks, i veci hladnjaci ullja i vazduha. Ulje se menja na 5000km, ako se voze trke odmah posle takmicenja. Sipa se Motul X-Cess 5w40 oko 6300 je 4l kantica tj 1300din litar. Vesanje naravno H&R Sport Racing -40mm i billstein B12. Sutra cu okaciti neke snimke i parametre mape. Ima jos puno  stvari o map senzor mapi smoke limiter turbo pritisci soi itd.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Predstavio bih jedan zanimljiv automobil na kome sam imao zadovoljstvo da radim. Klio u klasi E1-2000 koga je napravio Zoran Kastratovic od delova Lagune Supertouring iz Britanskog turing sampionata. Motor je Sodemo atmosferski radne zapremine 2 litre i 320 ks na 9000 o/min. ECU je Marelli SRT. Bilo je dosta posla oko kalibracije motora. Pun gas je lako namestiti ali izlasci iz krivina su problematicni da se iskontrolise motor. Zamajac ne postoji i sve rotacione mase su minimalne. Menjac je Hewland sekvencijalni za koji smo napravili uradi sam pneumatski paddle shift sistem. Ima jos dosta zanimljivih stvari na autu pa mogu detaljnije o necemu ako nekog zanima.

Automobil je sada u Nemackoj gde se vozi na brdskim trkama.

Nova igracka je RML Cruze WTCC sa kojim je Ivan Miler osvojio sampionat 2011. godine.

0743bf751c1374d6004ec9f497e6e04c.jpg

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bolje da sve projekte natrpamo ovde hahahah :)

@NenadNR DIY na Hewlandu radi brutalno. Hit mi je brisac koji igra kako krivine sviraju :) Ti i tvoje atmosfere, slusam Kastra dok ovo kuckam lol

@Aleks_00 Ako ti je auto za maltretiranje, nemoj prelaziti na VGT, ostavi wastegate, pokazao se dosta izdrzljiviji na temperaturu koju ces dobiti ako EOI ode malo u kasnije. Je l' duracija ostala u kalibraciji, tj. da li si je interpolirao na 65mg? Znas li kako EDC15P bira koja mapa duracije je aktivna u kom trenutku? To mi je zanimljivo reseno na njemu

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@gluv_i_udaren Jos nisam otkrio, znam da ima selektor, i da ima veze sa soi. Interpolirao sam mapu i proracunao, axise pomerio sa 55mg na 65. Dizne bi trebale da izbace na svom maksimumu 70mg i da turbo dignem na 1.35 sa 1.25. Za sada imam problem sa EGT i temperaturom usisa, ispalim auto dva puta i usis ode previsoko.Moram da se vozim 10 min da se sve vrati u normalu, takodje i temp ulja prelazi granice i nadam se da cu resiti to dodavanjem jos jednog oil hladnjaka ali ne na vodu vec vazduh. Cekam da kolega iz nisa nadje vremena da uradi down-pipe pa da se ubaci bloww offf i da se ubaci ic od bmw520d e36. Auto je za malttretiranje. Imam pored njega fr ibizu koju mazim.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 minute ago, Aleks_00 said:

bloww offf

Nema nikakav pametan smisao na dizelu. Na benzincu sluzi da raspusti pritisak iz usisa kad je zatvorena klapna gasa, da zastiti turbinu od naglog zaustavljanja. EGT mozes spustiti pomeranjem SOI. Na PD motoru je lako sracunati EOI = DOI - SOI. EOI treba da bude oko 5-9 stepeni, preko toga dobijas dimove i visok EGT, a sa manje mozes da dobijes novi dihtung glave :)

Intercooler neka ti neko posalje iz Svedske, ima u Biltemi dzaba, 50-60 eura. Kad spustis IAT, i EGT ce otici malo dole, ali ti je EOI kljucni parametar tu.

https://www.biltema.se/en-se/car---mc/tuning/intercoolers/intercooler-2000032592

Uzmes ovaj manji po 649 kruna (oko 55-60 ojro)

DOI selector se nalazi posle DOI mapa i kako ECU menja SOI, tako se premesta iz jedne u drugu DOI mapu po selektoru. Kod tebe je 6x1

image.png.247eb206dfa8aecb672f7ffb766e6881.png

Kolika ti je temperatura ulja?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja se izvinjavam, koristim akronime koji su uobicajeni u terminologiji u poslu. Na brzaka ovo sto sam pisao:

ECU - Engine control unit

EGT - Exhaust gas temperature

IAT - Intake air temperature

SOI - Start of injection

DOI - Duration of injection

EOI - End of injection

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@gluv_i_udaren Vidis termini i primena soi eoi i doi mi je bila jasna, duracije takodje, ali nisam mogo da provalim primenu soi, kod benzinca znam ali kod dizela jok. Mnogo sam vremena izgubio u proucavanju arhitekture edc15 racunara, i pronalazenju mapa, jer nisam hteo da radim sa damosima i map packovima. Cilj mi je bio da naucim sve od nule kako ide, a nisam imao nikoga da mi pomogne. U sustini sve je pocelo tako sto drugar kupio Kess i K-Tag i reko brate ja sam automehanicar, ti zavrsavas faks za ova cuda drzi i uci se. I tako je krenulo, malo strani forumi tipa ecueit mhh itd i malo po malo skapiralo se, jos trebam da se ucim i drago mi je da kolega sa foruma se baci time. Generalno ja na ovo ne gledam kao na poso vec samo za svoj auto i drustvo iz auto kluba.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Damos fajlove moraš koristiti, jedino sto je 100% tačno je to što je neko maznuo od proizvođača. To ti je datasheet za software jbg. Tuđi mappackovi su uglavnom pogrešni lol.

Taj EDC15P, već milion puta prežvakan do sada, milioni vozila tunirani, ali ipak odgovorno tvrdim da 99% tunera u svetu ne znaju kako zaista radi. Većina ne uviđa međuzavisnost oblika brega koji pritiska pumpu na dizni, porasta pritiska goriva, trenutka početka ubrizgavanja, trajanja ubrizgavanja i položaja krivajnog mehanizma. Video si koliko malo pomeranje bregaste u odnosu na radilicu na ona tri zavrtnja menja sve? To je uglavnom zbog toga. Na CR motoru pravilna sinhronizacija ima daleko manje uticaja nego na PD motorima.

To je i razlog zbog kog su u igru uveli više mapa duracije, i ni jedna od njih nije zaista tačna, sve su ipak aproksimacija realne situacije. Na CR motoru imaš jednu mapu duracije (uglavnom) i ona je daleko tačnije određena, jer na X osi imaš količinu nafte, na Y pritisak,  a na Z vreme trajanja ubrizgavanja u mikrosekundama. I to je to. Dok na PD motoru postoje velike razlike u zavisnosti od trenutka početka ubrizgavanja. Primetićeš da postoje razlike po 6-7-8 stepeni (da ne unosim zabunu, na PD motorima duracija ubrizgavanja je iskazana u stepenima radilice, zbog konstrukcije sistema, ne u mikrosekundama kao na CR) za iste količine na istom broju obrtaja. Nije isto trajanje ako počneš na 10 ili na 20 stepeni pre TDC, jer postoji velika razlika u pritisku kako breg stiska klip pumpe na dizni. Raste brutalno brzo.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nemam pristup nicemu dok ne dodjem kuci.
No sto se tice tuninga:
Seat Ibiza 1,9TDI PD100 je bila nekada.
Dobila je kompletan ovjes (H&R + Koni), Nankang NS2-R gume,  pojacanje prednjih i zadnjih muldi, kocnice sa Audi TT  na obje osovine, (nista posebno, ali bar je promjer fest veci od serijskih), mjenjac sa 6 brzina, custom ispuh od turba do kraja, custom dobavu zraka od filtera do turba, zracni filter sa Honde S2000 i kuciste za isti, GTB1756 turbo prepravljen da ide na PD agregat (sad mi je zao sto nisam odmah isao na GTB2260), 073AL injektore (sad mi je zao sto nisam isao na aftermarket +100% uz onaj GTB2260), jednomaseni zamasnjak od G60, custom made kevlar kvacilo od VR6, tretman kod Damira Muhe na valjcima i solidnih cca 230 ks (sad mi je zao sto nisam isao na vec spomenute stvari - Garrett GTB2260 i 100% injektore).
Gps je izmjerio ubrzanje od 100 do 200 km/h za 17 sek. Ubrzanje 0 - 100 nisam mjerio jer ne smatram relevantnim i previse stvari odlucuje o ishodu.
Na zalost mora na bubanj jer s tim ne smijem ni blizu Austriji. :loleverybody:
Pd motori su jedno cudo. ;) 


EDIT:
Trebam pojasniti nesto o kvacilu. Rijec je o serijskom kvacilu od, ako se dobro sjecam 228 mm i ta G60/VR6 kombinacija je bila sa serijskim 5-brzinskim mjenjacem.
Kasnije je stjecajem okolnosti dosao 6-brzinski mjenjac i pripadajuce kvacilo od 240 mm.
A okolnosti su bile da mi je preskocio zupcasti remen nakon samo 8 tkm. Dva ventila su dobila po p., ali je unutra motor i dalje kao zvonce.
Svejedno sam kupio PD130 bez injektora i njegov mjenjac, pa je sad kombinacija nesto drugacija od namjeravanog.
Moram reci da mi se vise svidjalo kako ide sa 5 brzina i manjim, laksim zamasnjakom nego sada, ali razlika nije nebo i zemlja...a ima i sestu brzinu.
Naravoucenije - kit zupcastog remena se od sada kupuje samo od Continentala. Nasao sam na nekoliko foruma da su im Dayco remeni sporadicno isto preskakali.

Ono sto sam naucio usput je da ako se ide na tuning tada napravi samo remap kod provjerenog majstora i kupi bolje amortizere, diskove i plocice i to je to. Ne diraj dalje nista.
Ili idi do kraja. Odmah sve na maximum jer ces ionako to pozeljeti, a kad radis dva puta bit ce skuplje. ;)
Sve izmedju je bez veze. Bacis novac, a nemas Bog-zna-sto. Ako ga bacas onda odmah napravi babarogu. Da danas radim isao bih iz tog motora izvuci iznad 350 ks s djecjom nadom da cu probiti 400. Ne pretjerujem jer je vec napravljeno puno puta i bar je za taj motor put dobro numeriran ako netko hoce citati.
Ja vise ne mogu dati ideje sa nazivima trenutno aktualnih aftermarket dijelova, ali nadjite nekoga tko radi mape, tko ima valjke i tko ima renome sa nekog takmicenja. 
Znam da opisu odgovara Srdjan Matavulj iz Bosanske Gradiske i njegov SM-chiptuning i sam Damir Muha koji to radi iz hobija jer inace radi na Fakultetu elektronike i racunarstva u Zagrebu. Njegova mapa je i u autu aktualnog prvaka Hrvatske u brdu.
Zasigurno ih ima jos, vjerojatno i boljih ili bar jednako pouzdanih, ali ja ne zivim u tom svijetu, pa ne znam imena.
Zasto spominjem takav tip remapera? zato sto je radio do sada bezbroj custom mapa za motore kakvi nikad nisu izasli iz tvornice u stanju u kakvom ih on mapira i prije nego sto krenete bjesomucno narucivati sve sto netko na nekom forumu hvali pitajte njega sto vam treba za rezultat kojeg zelite. Em necete kupovati dva puta, em ce on na valjke dobiti hardware za kojeg je vec pronasao trikove kako i sta i nece biti da se ne moze fino podesiti jer, "eto neki dio nije bas dobar za to".

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...