Ljuba Grozni Napisano Maj 20, 2020 Share #89 Napisano Maj 20, 2020 8 minutes ago, NIXIE said: Mislio sam na HZK 4022B, kako su u opšte došli do tih oznaka? prilicno lako HZK je hi fi zvucna kutuja ,40 je muzicka snaga ,treca cifra 2 bi trebalo da je broj drajvera ,cetvrta cifra je varijanta i slovna oznaka je finisiranje kao recimo furnir ,mat boja i slicmo vladd and Peca ja je reagovao/la na ovo 2 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 21, 2020 Share #90 Napisano Maj 21, 2020 pre 9 časa, Peca ja reče Da prigusim ? Ja imam muku da ih pojacam . Basova ne manjka nikako Pojačati ih ne možeš. Pošto su duplirani basovi dobilo se na efikasnosti i impedansa je na niskim frekvencijama 4 oma pa ide više snage iz pojačala, sve zajedno je sigurno oko +6dB u odnosu na jedan bas od 8 oma. Za dodavanje visokih postoji elegantno rešenje, stavi pozadi po jedan visokotonac na svaku kutiju, dobićeš i na prostornosti zvučne slike. Koje su impedanse beše srednji i visoki, 4 ili 8 oma? Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Ljuba Grozni Napisano Maj 21, 2020 Share #91 Napisano Maj 21, 2020 11 hours ago, Peca ja said: Da prigusim ? Ja imam muku da ih pojacam . Basova ne manjka nikako Nego nista ne mogu da radim sad dok ne uradim reparaciju svih srednjotonaca , sad se svaki ponaosob cuje razlicito . uh , ajdemo ispocetka = ovo se odnosi na podnostojece kutije sa dva basa ,jedan srednji ,jedan visoki Ukoliko su basovi po 8 oma u paraleli ,strednji 4 oma , visoki 4 oma ,imas skretnicu as 803 , a trba ti varijanta za hzk 12034 ,kutija od Hi Fi 160 .Na skretnici koju imas ,zavojnice L1 i L2 su po 2mH ,sto je priblizno varijanti koja ti treba ,pogledaj sliku koju sam postavio za HZK 1203x.Dakle c1 na basu stavis kondenzator od 100uF,oni su stavljali dva od 47 paralelno.Na poziciju c2 stavljas kondenzator od 47 uF ,zbog visokih obavezno paralelno tom kondenzator MKP od 1uF,ne menja bitno rez ,a povecava brzinu ,zatim posto ne mozes da menjas l3 i l4 ostavis vrednost istu i na c3 i c4 ,ali paralelno c4 dodaj opet MKP ili nesto bolje vrednosti 0,22 do 0,47 uF ,dobices zvucnu sliku kako treba bogatu detaljima i visokim ,pri tome vodi racuna da se srednjotonac i dalje dere kao lud ,s tim sto smo ga mi nekad umirivali gumenim vesanjem od 125 mm i premazom na bazi lanenog ulja i crnog tusa ,sta cete , to smo imali.Ukoliko nisu ove impedanse zvucnika , napisi sta imas ,pa cemo ponovo ,lep pozdrav i samo napred Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
dlalkovic Napisano Maj 21, 2020 Share #92 Napisano Maj 21, 2020 11 hours ago, dlalkovic said: Sutra, u toku dana, slikam unutrasnjost... Izvinjenje za Ljubu... Kutije su ZK 40. Ljuba Grozni and Aleks je reagovao/la na ovo 1 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Maj 21, 2020 Share #93 Napisano Maj 21, 2020 Ono levo jeste HSR, ali moguce marke Kenwood, bar ovaj donji Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Ljuba Grozni Napisano Maj 21, 2020 Share #94 Napisano Maj 21, 2020 40 minutes ago, dlalkovic said: Izvinjenje za Ljubu... Kutije su ZK 40. pa da ,tu je i grundig rekao bih R 3000 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
dlalkovic Napisano Maj 21, 2020 Share #95 Napisano Maj 21, 2020 Oštro oko. Znam da Ljuba voli Grundig, a bogami i ja. Ako me pitate ( ko što neko reče ): Ovaj primerak Grundiga je kupljen kao neispravan. Imao je ( za mene ) jedan nezgodan kvar - sigurnosni otpornik u dovodu za stabilizaciju +50 i nešto volti je povećao vrednost. Kada se stabilizator optereti napon mu pada. Kada visi napon je dobar, pa sam pomislio da su kola koja napaja u kvaru. Verovatno mu je potrebno da se tjuner malo iztrimuje, mada i ovako solidno radi. Ne radi mu merenje nivoa signala sa UAA180 (skoro uvek je maksimalni prikaz ). Mislim da je sam voltmetar ispravan. Da li zna neko napamet šta je u pitanju ? U Pioniru je originalno pojačalo zamenjeno čipom LM4780-mrzelo me da popravljam postojeće jer je već bilo prekopano ( jedan kanal neispravan ). U izlaze stavljeni BD911/912, BC 286/287, umesto dioda za bias izlaza mislim da su stavljene zener diode. Pozadinsko osvetljenje je urađeno svetlećim diodama. Pojačalo ima mali brum kada je potenciometar za jačinu u prvoj polovini. Grundig je svakako jača mašina. Nadam se da pokretač teme neće da se ljuti zbog off-a. vladd and Peca ja je reagovao/la na ovo 2 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Ljuba Grozni Napisano Maj 21, 2020 Share #96 Napisano Maj 21, 2020 53 minutes ago, dlalkovic said: Ovaj primerak Grundiga je kupljen kao neispravan. Imao je ( za mene ) jedan nezgodan kvar - sigurnosni otpornik u dovodu za stabilizaciju +50 i nešto volti je povećao vrednost. Kada se stabilizator optereti napon mu pada. Kada visi napon je dobar, pa sam pomislio da su kola koja napaja u kvaru. Verovatno mu je potrebno da se tjuner malo iztrimuje, mada i ovako solidno radi. Ne radi mu merenje nivoa signala sa UAA180 (skoro uvek je maksimalni prikaz ). Mislim da je sam voltmetar ispravan. Da li zna neko napamet šta je u pitanju ? trimer pot za podesavanje nioa signala , cest kvar,obrati paznju i na stabilizaciju 15 volti ,posle pola sata podivlja , pa ostecuje tantal u MF stepenu i u tuneru Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 22, 2020 Share #97 Napisano Maj 22, 2020 On 21.5.2020. at 10:27, Ljuba Grozni reče pri tome vodi racuna da se srednjotonac i dalje dere kao lud ,s tim sto smo ga mi nekad umirivali gumenim vesanjem od 125 mm i premazom na bazi lanenog ulja i crnog tusa ,sta cete , to smo imali. Zar ne može da se priguši jednostavno otpornicima, L pad. Ja sam to radio dva puta i bilo je znatno bolje. U originalu srednji su "uznemirujući" kad se malo pojača. U ovom slučaju srednji i visoki će biti malo drugačiji od originala jer su menjane membrane. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Ljuba Grozni Napisano Maj 22, 2020 Share #98 Napisano Maj 22, 2020 (izmenjeno) 5 hours ago, NIXIE said: Zar ne može da se priguši jednostavno otpornicima, L pad. Ja sam to radio dva puta i bilo je znatno bolje. U originalu srednji su "uznemirujući" kad se malo pojača. U ovom slučaju srednji i visoki će biti malo drugačiji od originala jer su menjane membrane. Moze , zvuk je oslabljen sa L padom , ali i dalje uznemirujuci , smeskam se vec 10 minuta na definiciju , ali nasa ideja je bila nesto drugo Stariji modeli DZ 0500 i noviji AZ 0500 su genericki naziv za sve zvucnike od 5 incha ,okruglog oblika .Postoje dve vrste magneta ,manji i veci ,dve vrste vesanja ,papirno i gumeno,tri vrste kalota ,veca ,manja i kao eksponencijalni levak ili trubica ,dve vrste presovanih korpi ,otvorena i zatvorena .Dakle to su bas DZ 0500 N1 ravnomeran do 5 KHz ali lenj ,srednjotonci AZ O500 SFP 2 i DZ 0500 HEP 1,otvoren sa vecom kalotom i papirnim vesanjem ,neravnomeran i uznemirujuc zvuk ali efikasan do 5 KHz deklarisan , ali ne i ravnomeran,srednjevisokotonski AZ 0500 SFP 1 zatvoren , sa eksponencijalnim levkom , jos efikasniji i jos vise uznemirujuc sa deklarisanim opsegom od 1 do 20 KHz , verovatno sa najmanje 10 db razlike i kao slag na tortu , sirokopojasni sa manjim ili vecim magnetom ,snage 3,4 i 6 W , namenjeni za radio i autoradio program,oznake PFP 1 ,2 itd,efikasniji i ravnomerniji od srednjotonskih i daleko manje uznemirujuci a isli su do nekih 12,5 KHz .Dakle ,zakljucak koji se nametnuo sam je da razlicite kalote , razlicite membrane i razlicit zvuk daje razlicit frekventni opseg i efikasnost ,pa smo krenuli da pravimo nas bastard prvo od onog otvorenog iz HSR kutija ,model HEP 1 , a kasnije i od modela AZ 0501 sa rezonantnom komorom .Tu je kasnije nastao i 552 model sa sundjerastim vesanjem koji je manje uznemirujuc od prethodnog .Eto nadam se da sam malo razjasnio nase pionirske pokusaje da napravimo pitu od uznemirujucih zvucnika Izmenjeno Maj 22, 2020 od Ljuba Grozni ispravka vladd and miligor je reagovao/la na ovo 1 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Peca ja Napisano Maj 22, 2020 Autor Share #99 Napisano Maj 22, 2020 On 21.5.2020. at 10:27, Ljuba Grozni reče uh , ajdemo ispocetka = ovo se odnosi na podnostojece kutije sa dva basa ,jedan srednji ,jedan visoki Ukoliko su basovi po 8 oma u paraleli ,strednji 4 oma , visoki 4 oma ,imas skretnicu as 803 , a trba ti varijanta za hzk 12034 ,kutija od Hi Fi 160 .Na skretnici koju imas ,zavojnice L1 i L2 su po 2mH ,sto je priblizno varijanti koja ti treba ,pogledaj sliku koju sam postavio za HZK 1203x.Dakle c1 na basu stavis kondenzator od 100uF,oni su stavljali dva od 47 paralelno.Na poziciju c2 stavljas kondenzator od 47 uF ,zbog visokih obavezno paralelno tom kondenzator MKP od 1uF,ne menja bitno rez ,a povecava brzinu ,zatim posto ne mozes da menjas l3 i l4 ostavis vrednost istu i na c3 i c4 ,ali paralelno c4 dodaj opet MKP ili nesto bolje vrednosti 0,22 do 0,47 uF ,dobices zvucnu sliku kako treba bogatu detaljima i visokim ,pri tome vodi racuna da se srednjotonac i dalje dere kao lud ,s tim sto smo ga mi nekad umirivali gumenim vesanjem od 125 mm i premazom na bazi lanenog ulja i crnog tusa ,sta cete , to smo imali.Ukoliko nisu ove impedanse zvucnika , napisi sta imas ,pa cemo ponovo ,lep pozdrav i samo napred Uh gomila korisnih podataka , svasta cu ja da naucim obzirom da vrlo malo znam . Basovi su po 8 oma vezani paralelno , srednji i visoki su po 8 oma , skretnice su iz AS803 samo osvezene novim kondenzatorima istih vrednosti . e sad posto radim sve srednje mogu da biram dal ce biti 4 ili 8 oma , pojma nemam sta da odaberem Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Ljuba Grozni Napisano Maj 24, 2020 Share #100 Napisano Maj 24, 2020 On 5/23/2020 at 12:38 AM, Peca ja said: Uh gomila korisnih podataka , svasta cu ja da naucim obzirom da vrlo malo znam . Basovi su po 8 oma vezani paralelno , srednji i visoki su po 8 oma , skretnice su iz AS803 samo osvezene novim kondenzatorima istih vrednosti . e sad posto radim sve srednje mogu da biram dal ce biti 4 ili 8 oma , pojma nemam sta da odaberem osnovni problem je sto ti imas skretnicu za 8 oma , visoki ti je 8 oma , srednjotonac svakako uradi na 8 oma , ali ti je bas grana dva zvucnika u paralelnom spoju ,dakle 4 oma umesto potrbnih osam .Prepravka koju sam ranije pomenuo je dok nisam primetio da je tvoja skretnica na 8 oma .Novonastala situacija je da ti skretnica za 4 oma , zahteva zavojnicu l1 za 4 oma dvostruko manje vrednosti ,znaci umesto 2mH ,potrebna je 1 mH , a kondezator treba da bude dvostruko vece vrednosti dakle 30uF umesto 15 uF da bi skretnica zadrzala rez na istom mestu .Posto sam siguran da neces menjati zavojnicu L1 ,onda jedino mozes da probas sa razlicitim vrednostima za c1 ,pokusaj sa 22uF ,33uF ili 47uF koji bih ja licno odabrao prvo 47uF .Neka onda c2 ostane isti 10uF uz dodatak jednog MKT konda od 1uF paralelno ,C3 ostaje isti i na c4 ,koji ostaje isti dodao bih MKT od 0,22 do 0,47uF .Gledaj da ovi dodatni kondenzatori budu ujednacenog kvaliteta ,oni bi trebalo da ti poprave odziv na visokim tonovima .Malo ce uticati na reznu frekvenciju ,ali sta da se radi .S obzirom da imas vise pari kutija ,mozes da eksperimentises i sa kolicinom damping materijala ,pa bih ja u cilju optimizacije 4 omskog bas podrucja u radu sa 8 omskim srednje visokim podrucijima probao da prigusim odziv basa sa nesto vecom kolicinom damping materijala ,dosta vise .Naravno dobijene rezultate poredi sa parom koji je normalno dampiran i na kome nista nisi radio na skretnici.Ispod zvucnika obaveznika obavezno stavi diht gumu za prozore ili neki drugi prigusni materijal kako bi smanjio uticaj vibracija zvucnika na kutiju i obratno i obezbedio kompresiju .Skretnicu obezbedi od vibracija tako sto ces recimo gumice za cesmu probusiti po sredini i staviti sraf sa podloskom ,pa gumica ,pa kroz plocu skretnice i ponovo gumica pa tek onda u drvo .Takodje izrezi sundjer debljine 2 cm u velicini skretnice ,lzaseci sundjer u predelu srafova i neka skretnica lezi na sundjeru ,sto je moguce dalje od magneta zvucnika .Toliko od mene Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Peca ja Napisano Maj 24, 2020 Autor Share #101 Napisano Maj 24, 2020 Skretnica vec ima svoje gumene noge i usrafljena je preko sundjera . Sto kazes imam vise kutija pa mogu da probam sa drugim kond . Uzecu od iste marke samo drugacijih vrednosti pa da probam . Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 25, 2020 Share #102 Napisano Maj 25, 2020 pre 17 časa, Ljuba Grozni reče Novonastala situacija je da ti skretnica za 4 oma , zahteva zavojnicu l1 za 4 oma dvostruko manje vrednosti ,znaci umesto 2mH ,potrebna je 1 mH , a kondezator treba da bude dvostruko vece vrednosti dakle 30uF umesto 15 uF da bi skretnica zadrzala rez na istom mestu . Originalni srednjotonac ima Fr=250Hz, mogao bi da se seče niže ali rezom drugog reda, a to pretpostavljam traži prepravku skretnice. Sa 2mH može da se uradi rez na 600-700Hz LR, ali treba isto 2mH imati i na srednjotoncu. Lično mislim da pored toliko uloženog rada i sredstava, korišćenje Ei skretnica je čist promašaj. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Ljuba Grozni Napisano Maj 25, 2020 Share #103 Napisano Maj 25, 2020 6 hours ago, NIXIE said: korišćenje Ei skretnica je čist promašaj. ili kako bi jedan moj kolega na Alanfordovski nacin rekao kako na stanovitom ostrvu ,prave gotovo pola stoljeca ,stanovite skretnice sa nekim transformatorcicima ,ali ih slabo komentarisu na ovakav nacinUstvari danas je mnogo lakse ,zakacis PC na pojacalo ,nadjes neki signal generator i moze to lepo da se tjunira prama sobi u kojoj ce biti slusano..Skretnice iza kutije i kad nadje pravu stvar sa vrednostima elemenata i kolicinom dampinga ,to je to ili bar tu negde ili negde tamo .Salim se ,bitno da covek nauci nesto i da se lepo zabavlja .U svakom slucaju ce biti bolje od Clatronica ,Eltaxa ,Dntaxa i slicnih brand name kompanija Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 25, 2020 Share #104 Napisano Maj 25, 2020 pre 31 minuta, Ljuba Grozni reče Ustvari danas je mnogo lakse ,zakacis PC na pojacalo ,nadjes neki signal generator i moze to lepo da se tjunira Upravo to, sećam se kako smo se onda mučili, ton generator i neki ko zna kakav electret mikrofon iz radio kluba pa meri i lupaj tačke na milimetarskom papiru. I improvizovano merenje impedanse pomoću otpornika na red sa driverom. I slušanje ton generatora. I ruski osciloskop do 1MHz. Pola od toga verovatno nije ni bilo tačno, nego menjaj kondenzatore , kalemove i otpornike dok ne ubodeš da na nešto liči. Sad jedan klik i posle par sek. gotovo. I obavezno prvo da se centrira Ei visokotonac, to nisu ni radili u fabriki. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
vladd Napisano Maj 25, 2020 Share #105 Napisano Maj 25, 2020 Pa bilo je oduvek RLC mostova, u cem je bio problem Ljuba Grozni je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
чика-Брка Napisano Maj 25, 2020 Share #106 Napisano Maj 25, 2020 sobzirom da su zvucnike pravili nogama ili ko preko one stvari ... visokotonac lepo radi kad se stavi tableta od filca ispod kalote. miligor je reagovao/la na ovo 1 Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 25, 2020 Share #107 Napisano Maj 25, 2020 pre 21 minuta, чика-Брка reče visokotonac lepo radi kad se stavi tableta od filca ispod kalote. Da, bude bolje, ali mislim da ovde nije stavljen filc kad su menjanje kalote i kalemovi? Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
NIXIE Napisano Maj 25, 2020 Share #108 Napisano Maj 25, 2020 pre 2 časa, vladd reče Pa bilo je oduvek RLC mostova, u cem je bio problem Problem je bio u neviđenom gubljenju vremena tako da sam dosta dugo (93-07) batalio igranke sa zvučnicima. A i ostalim DIY zanimacijama sam se bavio samo sporadično. Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Ljuba Grozni Napisano Maj 25, 2020 Share #109 Napisano Maj 25, 2020 1 hour ago, NIXIE said: Problem je bio u neviđenom gubljenju vremena tako da sam dosta dugo (93-07) batalio igranke sa zvučnicima. A i ostalim DIY zanimacijama sam se bavio samo sporadično. ovde se radi o RLC mostovima u stanovitim skretnicama, sa stanovitim transformatorcicima u sa stanovitog ostrva i tako vec pedesetak godina Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
dejanco32 Napisano April 20, 2021 Share #110 Napisano April 20, 2021 https://www.kupujemprodajem.com/audio/zvucnici/ei-podnosotojeci-zvucnici-hzk-peerless-2x120w/oglas/114644704?filter_id=650346973 Molio bih mišljenje o ovim zvučnicima: Slušao ih kod drugara oduševio se toplinom i prijatnim zvukom, on ih je doduše malo modifikovao pa su srednjetonci isto peerless a ne EI i mora da se uradi nova skretnica.Kod mene je dnevna soba malo veća, tako da nema basa bez dvanaestica Jel ima neko iskustva? Link to comment Podeli na ovim sajtovima More sharing options...
Preporučeni Komentari
Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar
Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar
Kreiraj nalog
Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!
Registruj novi nalogPrijavi se
Već imaš nalog? Prijavi se ovde
Prijavi se odmah