Jump to content

Pure DSD


shonne

Preporučeni Komentari

  • Odgovora 549
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

materijal je 1.5mm. Odgovor koji sam dobio nakon mog fidbeka je:

"Što se tiče sečenja bilo bi dobro da ako ima mogućnosti malo povećamo razmak izmedju otvora jer usled mnogo otvora materijal brzo primi temperaturu pa se dešava nepravilno topljenje ako pak to ne može, čelik se može seći azotom ali to poskupljuje cenu usluge. Što se tiče savijanja svi otvori blizu ivica bivaju povučeni ka savijanoj zoni jer se generalno materijal isteže pri postupku. Idealno bi bilo da nam za savijanje dostavite crtež savijenog komada ili 3d model a mi onda možemo prilagoditi pripremak kako bi savijeni komad imao potrebne dimenzije"

 

Kad bude odgovorila pitacu je u vezi programera koji nije stavio meto ulaska u otpad nego u ivicu svake resetke, predpostavljam da bi bilo manje bagova da je ulaz bio u otpadu. Ali pogledajte dobro sliku https://ibb.co/b6n10Dv , ovde nisu rupe povukle nijedna, ovde je cela strana pobegla 2mm tacno se vidi linija gde je naslonjen noz od prese, znaci da taj koji je savijao nije stavio noz na liniju savijanja nego mu je ocigledno pobeglo.

 

Usput, stigao je displej ali mi se nesto neda da odem do poste, sutra uzimam displej i saljem projekat u sistem cd da mi urade prednju plocu pa da pocnem vec jednom da sklapam skalameriju :)

 

Izmenjeno od savan
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, savan said:

materijal je 1.5mm. Odgovor koji sam dobio nakon mog fidbeka je:

"Što se tiče sečenja bilo bi dobro da ako ima mogućnosti malo povećamo razmak izmedju otvora jer usled mnogo otvora materijal brzo primi temperaturu pa se dešava nepravilno topljenje ako pak to ne može, čelik se može seći azotom ali to poskupljuje cenu usluge. Što se tiče savijanja svi otvori blizu ivica bivaju povučeni ka savijanoj zoni jer se generalno materijal isteže pri postupku. Idealno bi bilo da nam za savijanje dostavite crtež savijenog komada ili 3d model a mi onda možemo prilagoditi pripremak kako bi savijeni komad imao potrebne dimenzije"

 

Kad bude odgovorila pitacu je u vezi programera koji nije stavio meto ulaska u otpad nego u ivicu svake resetke, predpostavljam da bi bilo manje bagova da je ulaz bio u otpadu. Ali pogledajte dobro sliku https://ibb.co/b6n10Dv , ovde nisu rupe povukle nijedna, ovde je cela strana pobegla 2mm tacno se vidi linija gde je naslonjen noz od prese, znaci da taj koji je savijao nije stavio noz na liniju savijanja nego mu je ocigledno pobeglo.

 

Usput, stigao je displej ali mi se nesto neda da odem do poste, sutra uzimam displej i saljem projekat u sistem cd da mi urade prednju plocu pa da pocnem vec jednom da sklapam skalameriju :)

 

Ko je definisao liniju savijanja, ti ili oni? Ako si ti, to ti je greška, ako su oni onda su oni pogrešili. 

Ko je definisao razvijeno stanje lima?Ako si ti, to ti je greška, ako su oni onda su oni pogrešili.

Upravo zbog ovoga su ti tražili dimenzije savijenog komada, da bi oni sami došli do razvijenog stanja lima na osnovu svog iskustva.

Ko je definisao radijus savijanja, i najbitnije da li je ispoštovan? Radijus ne sme biti manji od debljine lima iz više razloga ali najbitniji je da ne bi nastale prsline a drugi da ne bi nož povukao lim za sobom jer se urezuje u njega.

Oni useci (IMG-2075) su posledica malih radijusa na prizmi (jer takvu imaju) za savijanje pa se prizma urezala u materijal.

 

Kao što vidiš, mnogo toga što sam napisao i oni sami su potvrdili jer ne pišem ništa napamaet već iz velikog iskustva. Ovakvi otvori su pogodniji za probijačicu jer nema unosa toplote, ali i laserom je moguće to postići. To progrevanje lima se može iskontrolisati, ali ne na svim laserima. Neki jevtini laseri jednostavno imaju svoju logiku izbora putanje sečenja (takav imam u firmi gde radim) i nema pomoći osim da se veštijim sečenjem izbegne to. Takođe, pucna koja je ostala posle sečenja je posledica lošeg protoka gasa i brzine sečenje kao i verovatno loše dizne i sočiva u laseru.

Izem ti ja firmu koja ima kompletnu uslugu (mi možemo sve) ali sa lošim mašinama, malim resursom alata i jevtinim majstorima :D

Ne mogu svi sve jer to nije normalno, negde mora da škripi :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@savan

Aj okači taj .dwg ovde (kao .zip/.rar file) da bacim pogled. Ali ovo ti je katastrofalna greška. Njima si trebao da daš crtež gotovog proizvoda jer ti to želiš od njih. Jedino tako ne utičeš na njihove tehnologije izrade. Ovako si im postavio uslov. Kao da si nekom dao TDA1543 i tražio da ti napravi DAC da svira kao TDA1541 :)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne bi trebalo miksovati neke montazne rupe sa otvorima za hladjenje, ta propusnost je ionako izmedju 40 i 50%, malo ce se smanjiti ako se ne prave otvori za hladjenje u zoni montaznih rupa.

I ne bi davao toliko rupa za laser, lakse i jeftinije je naknadno busiti. Ili odneti nekom bravaru da to doradi, nego da racunaju rad lasera. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 hours ago, Beli_Ninja said:

@savan

Aj okači taj .dwg ovde (kao .zip/.rar file) da bacim pogled. Ali ovo ti je katastrofalna greška. Njima si trebao da daš crtež gotovog proizvoda jer ti to želiš od njih. Jedino tako ne utičeš na njihove tehnologije izrade. Ovako si im postavio uslov. Kao da si nekom dao TDA1543 i tražio da ti napravi DAC da svira kao TDA1541 :)

 

Da sam znao napravio bi 3d projekat al jbg drugi put cu znati.

objekat.zip

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

54 minutes ago, vladd said:

Ne bi trebalo miksovati neke montazne rupe sa otvorima za hladjenje, ta propusnost je ionako izmedju 40 i 50%, malo ce se smanjiti ako se ne prave otvori za hladjenje u zoni montaznih rupa.

I ne bi davao toliko rupa za laser, lakse i jeftinije je naknadno busiti. Ili odneti nekom bravaru da to doradi, nego da racunaju rad lasera. 

Nisam ja nikad radio na laseru da bi znao, tazio sam mesec dana ko ce ovo da mi uradi po realnoj ceni, al eto sta je tuje sledeca tura ce valjda biti kako treba.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sad sam otvorio file. Nije mi jasno zašto su prihvatili sečenje, krive/konture ti nisu zatvorene, te laser pravi prekid u radu. Moguće da su oni to prepravili pre rada, ali je takođe moguće da je to problem ovako lošeg reza. Za ovo znam jer sam bio upozoren za krive prvog puta kad sam slao iz Corela izvoz u DWG. Corel ih prilikom izvoza ne zatvara. Mislim da sam napomenuo to u temi.

U prilogu selekcija objekata (tj. klik na liniju konture) - tvoj objekat je levo.

EDIT: Kad se zumira polukrug, primetno je da je tvoj sastavljen iz manjih pravih linija koje se nadovezuju, dok je kod mene to neuočljivo. Verovatno nisi crtao u nekom CAD programu koji prirodno radi sa DWG/DXF fajlovima.

SC_0567.png

Izmenjeno od Nesic
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Nesic

U pravu si za konture, nije dobro ovako jer ih laser vidi kao skup pravih linija, ali to nije razlog za loše sečenje već ono što sam već pisao.

@savan

 

Onih 2mm greške u opšte ne postoje već si loše konstruisao deo. Materijal prilikom hladnog deformisanja menja svoje dimenije pa tako na mestu gde se savija do noža se materijal skuplja a do prizme se materijal izdužuje ali netralna linija ne menja dužinu. Tebi su otvori od linije savijanaj udaljene svega 1,4mm, a njihov radijus savijanaj je morao biti bar R1,5mm. Ako na to dodaš skupljanje materijala i deformaciju otvora shvatićeš da su rupe došle do same linije savijanja.

Ljudi, .dwg je Autodeskova ekstenzija i taj dokument se kreira ili u AutoCADu (i derivatima) ili u Inventoru ili u Fusion 360. U Corelu se to ne radi i zato se stvaraju ovakvi problemi. Još jedna stvar, a već sam vam napomenuo, za mašine je pouzdanija .dxf ekstenzija i to treba koristiti.

 

Dakle, konstrusanje nije dobro zato što se nema iskustva i znanja za to. Zato ja ne projektujem elktronske šeme nego koristim tudje proverene i poštujem projektantovo znanje. Ali kao što rekoh, danas svi sve znaju. :D

 

otvori.JPG

sklop 11.jpg

sklop 1.jpg

Izmenjeno od Beli_Ninja
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa dobro, ovo za rupe na mestu savijanja je početnička greška :). Moglo je to bolje, nije toliki bauk.

Par puta sam slao razvijenu formu kutije u 5MK i ispalo je odlično. Ne savršeno, ali 95% upotrebljvo :).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Boki, nije u pitanju bauk nego je bilo pitanje ko je pogrešio. Kao i svaki srbin optužio sam prvo izvodjača ali analiziranjem crteža sam došao do uzroka greške (istina u većini slučajeva boli, ali je jedini način da se ispravi).

Sa druge strane, krivo mi je što se sve izdešavalo a mogao sam dosta toga da sprečim ali Savan je bio uporan da sam odradi konstruisanje :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Radjeno je u autocadu, odatle one linije, u autocadu mi je najlakse za 2d. Ja sam izgleda zajebao kad sam kopirao sa cele table na pojedinacne dwg fajlove, prvo je bilo uradjeno na celoj tabli pa sam kopi paste na pojedinacno, tu sam nesto pomerio ili se samo pomerilo a da nisam ni primetio, stvarno ne znam. Evo bas gledam i nije mi jasno sta se desilo, mogu samo da se pokrijem usima i izvinim Metal Inoxu evo javno. Mada ja sam vec to rekao i njima a i ovde da sve to sto je uradjeno i nije tako lose i da cemo nastaviti saradnju. Jedino sto me brine je busenje ovih resetki, to ce izgleda da ide azotom sledeci put. Sledeca tura ce malo bolje da se pripremi, ovo sudaranje ivica ce da se malo prepravi da se ostavi po milimetar sa obe strane manjka da ne nabreca na coskovima, rupe za gerber cu da sklonim to cu sam da busim, jos nekih prepravki u dizajnu. Trenutno mi je bitno da je stigao displej i da mogu da prepravim projekat za prednju plocu da to posaljem da se uradi, pa da pocnem sa finishom i programiranjem tu ce trebati malo vise zajebancije. Farbanje ce da prekrije malo nepravilnosto tako da tu nema problema, bice to dobro.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nego sta mi predlazete kao atenuator pre audio trafoa? Moja zamisao je da ugradim po tri otpornika na pozitivan i negativan vod na diferentcijalnom izlazu pre audio trafoa da bude u funkciji kao pot, otpornike cu da premoscavam pomocu mikrokontrolera koji cu programirati da bude i2c slave i koji ce da bude u funkciji za kontrolu alnalognih prekidaca https://datasheet.lcsc.com/lcsc/1810010810_Texas-Instruments-TS5A3159ADBVR_C128405.pdf koji ce da premoscuju otpornike na izlazu. Posto ct7302 ima u sebi digitalnu volume kontrolu moci cu da kombinujem ove otpornike sa digitalnom volume kontrolom. Ovi otpornici mi trebaju iz razloga sto su na izlazu hipex moduli od 180w po kanalu, da nebi bilo suma na malim jacinama moram da uradim atenuaciju a i bojim se da ih spojim direktno na izlaz da nebi se desilo da istera membrane sa zvucnika tako da pomocu ovih otpornika kada palim pojacalo po defaultu izlaz pre transformatora ce da bude atenuiran i onda u zavisnosti od zapamcenog volume levela ce da ide i atenuacija tako sto cu da kombinujem ct7302 i otpornike. Dali imate neko bolje resenje?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@savan

Druže, nema potrebe azotom da se seče veruj mi sasvim je ok da rade kiseonikom. Bitno je da ubode premeste u otpad i da probaju da urade maršutu lasera tako da se dobije prohlađivanje materijala a ne samo progrevanje.

Nema potrebe da se pokrivaš po ušima. 

Ako si radio u auto kadu, sve ove kružnice i polikružnice crtaj sa komandom za crtanje kružnica "circle" i nikako drugačije. Tako će laser videti sve te linije kao jednu a ne kao skup (faktički kao neki mnogougao).

Svašta sam do sada pripremio i isekao na raznim mašinama za sečenje i dosta vladam tim problematikama.

Za te otvore/škrge kupi najjevtiniji mali bijaks (womax, enchell...) i ona mala roza tocila i malo to našminkaj da se ne primećuje ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Posto mi je prvi put u cad-ovima, autocad mi je komplikovan njega sam otpisao u startu, mator magarac se ne uci igranju, ali savladjujem solidwork koji je jednostavan pa cu sve to ponovo da uradim u sledecoj turi. Za sminjkanje to nije problem, nije to tako ni strasno, na slikama izgleda strasnije jer je uvelicano, tu ce prvo malo smirgle, pa podloga, malo gita tanko pa smirglanje pa farbanje tako da kada dodje sloj to se nece ni primecivati :)

Izmenjeno od savan
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako nekoga zanima koja boja ce da se koristi evo informacije. Crni prajmer ide na unutrasnje povrsine, sivi prajmer na spoljasnje povrsine, nakon toga malo gita da se isprave one resetke, pa na to ide filer, pa na to zavrsna boja ce da bude metalik siva u dva-tri sloja bez lakiranja

1.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Postovanje svima!

Posto je zadnjih nekoliko strana teme pisano uglavnom o skutijavanju uredjaja, postavio bih ovde jedno kratko pitanje sa tom problematikom.

Imam dac/strimer (AlloBoss+RaspberryPi4) koji koristim u 2. sistemu.Sastavio ga je jedan kolega iz Bg. Kupio sam ga za male novce, vodjen idejom o ovakvom uredjaju za sto manje para. Dodatno sam ga prezicio boljom zicom, ubacio bolji naponski kabel, napravio bolji interkonekt zalemljen direktno na plocicu, na ulaz u pojacalo (resiver Tandberg 2075) stavio diy DIN5 konektor koji sam napravio od monokristalne zice... Sve  u svemu, vrlo jeftina spravica, koja svira daleko iznad cenovne kategorije.

E sad, kolega iz Bg je sve ubacio u kuciste koje je preveliko za policu gde bih ga stavio. Pa mi je ideja bila da napravim sto je moguce manje kuciste. I razmisljao sta bih mogao, gledao gotova resenja (koja bi opet morala biti prilicno preradjena i doradjena za razne otvore), citao i poslednje iskustvo u ovoj temi, te zakljucio da je ipak sve to suvise rada i izdatka za uredjaj koji jedva da kosta 100e. Uz to sto licno ne vladam ni projektovanjem...

Zbog toga mi je na pamet pala ideja da napravim kuciste od tankog alu lima (debljine 1 mm) koji mogu da kupim u Uradi sam, lako ga presavijam, iseckam makazama, skalpelom... Napravim faradejev kavez. A cvrstinu te konstrukcije ustvari ostvarim drvetom (oraj, tresnja, kruska, sta vec nadjem u radionici) koji bi isao spolja, i koji bih u kucnim uslovima mogao lepo da obradim, sastavim...

Pa me zanima, sta mislite o ovoj ideji, da li bi to (alu lim 1mm) moglo imati funkciju Faradejevog kaveza? Pod pretpostavkom da je cvrstina konstrukcije ispostovana, i da su svi spojevi po stranicama dobri.

Evo slike tog uredjaja bez poklopca, gde bih celo to kuciste zamenio manjim, na iznad opisan nacin:

 

1.thumb.jpg.725a614ccfca16136b973bdfa6472e93.jpg

    

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Osetljivu elektroniku ja bih ipak bacio u kavez od Fe. Učinak je bolji. Fe ploče mogu da ti iseku jako precizno, sa svim otvorima, a ti posle slaži kutiju. Stavi i neke pregrade, odvoj segmente.

Izmenjeno od Nesic
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...