Jump to content

Beard PM 35 Mk2


Aleks_00

Preporučeni Komentari

19 minutes ago, hifish said:

Imao sam nekoliko SRPP i Mu-Follover preampa i Mu-Follover je superiornog zvuka (po mom/našem iskustvu).

Naravno ako pojačanje nije problem pa zbog toga mora da se pravi kompromis ("lošiji" zvuk zarad optimalnijeg pojačanja) što nikad nisam radio jer nema kompromisa kad je dobar/bolji zvuk u pitanju. :thumbsup:

Tako sam i ja čuo za Mu follower, imao sam SRPP sa ECC82 i nisam bio preterano zadovoljan, ali kupac jeste, pravi lampaški zvuk mekan ko duša.

Sad vlasnik treba da odluči, da ga ostavlja ovako i zameni dotrajale elektrolite i izraubovane mehaničke delove (selektor ulaza, volume selektror, RCA, podnožja lampi), ili će da ide na kompletnu prepravku. Razlika u ceni nije velika. Problem je što za izlaz 1VRMS (recimo za Ei SPS200 pojačalo do max.) na ulazu treba samo 33mVRMS. Ako hoće da priključi recimo CD ili DAC, moraće da uradi delitelj ulaznog napona koji će oduzeti malo života od muzike.

Gledajući trenutnu situaciju, ovo je lako preraditi u Aikido cathode follower sa jediničnim pojačanjem bez zamene PCB. Za E88CC ili 6N6P trafo ima struje dovoljno. 14VAC sekundar se iskoristi za grejanje, ali ne ovako kako jeste, nego tako da se ugradi regulator na 12,6VDC i grejači lampi vežu na red. Time je omogućeno da radi 6N6P kojoj treba duplo više struje za grejanje u odnosu na E88CC.

Ispravljačica može da ostane, iza nje se uradi ili ovako kako jeste CRCRC ili CRC pa Maida regulator, što je po meni zvučno dosta bolje. Može i da se ukloni, stave dve diode pa se napon obori većim otpornikom u CRC.

Ožičenje je isto loše, uzme žice neke lepe nove posrebrene, Dunavkove recimo, kutiju plastificira i eto ga nov preamp/buffer.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I sa deliteljem ulaznog napona je MU-Follover "klasa" za SRPP. Isprobano/korišteno i tako. 

Slažem se i sa opisom zvuka. Ako neko želi "pravi lampaški zvuk" (čitaj: kolorisan i umekšan zvuk bez definicije ali zato sa šumom kao da si na Jadranskoj obali) onda je SRPP dobar (u odnosu na Mu-Follover).

Opet, da me neko ne shvati pogrešno - svako ima pravo na svoj izbor i ispravno je baš ono što nekog čini srećnim i zadovoljnim. :thumbsup:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

22 minutes ago, hifish said:

I sa deliteljem ulaznog napona je MU-Follover "klasa" za SRPP. Isprobano/korišteno i tako. 

Slažem se i sa opisom zvuka. Ako neko želi "pravi lampaški zvuk" (čitaj: kolorisan i umekšan zvuk bez definicije ali zato sa šumom kao da si na Jadranskoj obali) onda je SRPP dobar (u odnosu na Mu-Follover).

Opet, da me neko ne shvati pogrešno - svako ima pravo na svoj izbor i ispravno je baš ono što nekog čini srećnim i zadovoljnim. :thumbsup:

Sve je to za žive ljude, a zavisi i od ostatka sistema i ličnih želja. Ja sam bio zadovoljan i sa paralelnim E88CC i pojačanjem 20x, i sa Aikido pojačanjem 16x, ali Aikido buffer sa 6N6P je to sve ostavio daleko iza sebe. Neko reče pre neki dan da se taj buffer i ne čuje kao lampaš, sad ne znam jel to pohvalno ili ne. Meni super.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

17 minutes ago, NIXIE said:

Sve je to za žive ljude, a zavisi i od ostatka sistema i ličnih želja. Ja sam bio zadovoljan i sa paralelnim E88CC i pojačanjem 20x, i sa Aikido pojačanjem 16x, ali Aikido buffer sa 6N6P je to sve ostavio daleko iza sebe. Neko reče pre neki dan da se taj buffer i ne čuje kao lampaš, sad ne znam jel to pohvalno ili ne. Meni super.

:good2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@NIXIE 

Izvor zvuka bi bili sledeci uredjaji:

-Ipad,Ipod Touch

-Racunar sa Zvucnom ili Dac

-Gramofon

Semu cu ja da proverim opet i vrednost komponenti, i napisacu. Za grejanje izbacujem zove regulatore koji su 7806 (u semi je lapsus), i stavljam step-down kao u sps200 za VU. Sada sam na faksu pa nisam lepo izanalizirao sve odgovore. Kada dodjem kuci opsirnije cu. 

695237016_IMG_20191225_0014502.thumb.jpg.b4081b4a6c9df3b7e42ed2c4c0e5a87c.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

20 minutes ago, Aleks_00 said:

Semu cu ja da proverim opet i vrednost komponenti, i napisacu. Za grejanje izbacujem zove regulatore koji su 7806 (u semi je lapsus), i stavljam step-down kao u sps200 za VU. Sada sam na faksu pa nisam lepo izanalizirao sve odgovore. Kada dodjem kuci opsirnije cu. 

Samo ti uči, prvo fakultet pa sve ostalo. :cita:

Za grejanje može i step down, ja bih uzeo 78S06 ili 78S12 (eventualno LM317T ili LM350T) jer imaš te hladnjake na PCB. Vodi računa samo da za 6N6P treba 6,3V i 750mA a za E88CC 6,3V i 330mA.

Za gramofon nisam siguran, trebaće neko malo pojačanje što zavisi od glave i phono pretpojačala.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

gramofon, to jest phono sekcija ne mora da bude cevna.

meni sam u cevni preamp (buffer) ubacio phono sekciju

koju inace pravim i prodajem.

odlicnog je zvuka iako koristi zastareli NE5532.

kad se lampizira (ECC88, E88CC, 6N23P, 6N6P ...) jos bolje sviri.

:drinks:

jos kad se ture tantali di treba ...

1234567890.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 minutes ago, чика-Брка said:

gramofon, to jest phono sekcija ne mora da bude cevna.

meni sam u cevni preamp (buffer) ubacio phono sekciju

Tako je i kod mene bilo, samo sa HA12017 na jednom ulazu, tad je to kolo bilo popularno. Cevni phono je teška rabota, a možeš lako da se zezneš pa da ne valja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Cevni phono je teška rabota, a možeš lako da se zezneš pa da ne valja.

veoma lako.

ima i prica (iluzija) da lampaski phono obavezno mora bolje da svira.

i da obavezno koristi ECC83.

a to nije tacno.

ja iako sam ljubitelj lampi, koristim SS phono sekciju.

i zivim stim bez problema. :)

bas ako mora sve, to jest ceo preamp da bude cevni, kolega

Djole je pravio preamp sa MM phono + buffer po mojoj semi.

koristi dobru, dokazanu EF86 od koje nema bolja za phono.

pa moze da pomogne.

:drinks:

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

13 minutes ago, чика-Брка said:

ima i prica (iluzija) da lampaski phono obavezno mora bolje da svira.

i da obavezno koristi ECC83.

a to nije tacno.

Ja sam učestvovao u pravljenju jednog  sa E88CC ( JJ Curcio - Danijel). I nikad više. Bilo je problema sa šumom i zujanjem, zvuka se ne sećam, nije bilo loše. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

phono sekcija, bila M.M. ili M.C.

lampe pod obavezno moraju da se greju D.C.

stabilisano, podrazumeva se.

kad nije veliki potrosac, moze LM317.

a ako je veliki, kao na preimer 6N6P onda ili

LM350 ili LM317 po lampi, al sa vecim hladnjakom.

a moze i perverzija - 2 stabilizatora.

iz jednog u drugi.

sum i brum ni za lek. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Izlazni (crveni Wima) C2 od 0.47uF je previše mali, odgovara pojačalu sa recimo 100koma ulaznim otporom. Kod SPS200 je 20koma. Znači C2 minimum 3.3uF 400VDC za 20k ulaz i to neki polipropilen, može Wima 2.2uF od X2 serije 2kom. u paralelu. Treba naravno naći mesta za njih na PCB. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

28 minutes ago, NIXIE said:

Izlazni (crveni Wima) C2 od 0.47uF je previše mali, odgovara pojačalu sa recimo 100koma ulaznim otporom. Kod SPS200 je 20koma. Znači C2 minimum 3.3uF 400VDC za 20k ulaz i to neki polipropilen, može Wima 2.2uF od X2 serije 2kom. u paralelu. Treba naravno naći mesta za njih na PCB. 

Vazi, da li bi vi izmenili jos nesto?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

16 minutes ago, Aleks_00 said:

Vazi, da li bi vi izmenili jos nesto?

Elektroliti se podrazumevaju. Žice smo već pomenuli.

Ugradi IEC konektor ako ga nema. Poveži uzemljenje sa IEC na kutiju, a elektroniku uzemlji na kutiju preko greca sa R i C ili sa NTC.

Kabal napojni napravi ala Ozren Bilan. To je preporuka i za SPS200, ima da se iznenadiš.

Otpornike menjaj ako nisu metal film, ako jesu nema potrebe osim ako je neki promenio vrednost što je malo verovatno. Proveri sve vrednosti, mada to je jeftino i može sve da se zameni za pola sata.

Preklopnike za jačinu i ulaz zavisno od stanja, možda se mogu očistiti i podmazati vazelinom.

RCA šasijske ako ne menjaš očisti centralni kontakt sprejom ili čačkalicom sa malo vate i alkohola. Proveri da li su dobro stegnuti i izolovani od šasije.

Svako zalemljeno mesto, odsisati  tinol i ponovo zalemiti,  ako se taj deo ne menja. Prelemiti spojeve otpornika na preklopniku jačine sa mininalnim dodatkom tinola.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...