Jump to content

Koji 24bit DAC? (split iz SissySIT)


shonne

Preporučeni Komentari

25 minutes ago, vladd said:

Sam klavir po sebi je u gornjem spektru nejasan i pomalo cmoljav, ima zanemarljivu kolicinu simpatetickih rezonanci. . . . 

Sa ovim se APSOLUTNO ne slažem. 

Diskant iliti gornji spektar nejasan sam po sebi  . . .  pomalo cmoljav ? Neverovatno. Pročitaj ponovo šta si napisao.

Ovo bih mogao prihvatiti da si bio u nekom stanu gde postoji klavir koji nije dugo štimovan, pa si dobio takav utisak. Neka muzička škola koju nije klavirštimer mesecima posećivao, pa klavir(i) imaju te epitete koje si naveo.

Definitivno to nije tako kod klavira u studujuma, koncertnim salama, ozbiljnim muzičkim školama, konzervatorijumima, gde se izuzetno pazi na štim i po potrebi posebne preparacije klavira, instrumenata, u zavisnosti od muzičkog dela koje će se izvoditi i snimati.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Male i kratke zice ne mogu da izazovu toliku kolicinu rezonanci okolnih zica kao zice u sredini skale, i nema se doticna punoca zvuka.

Cista fizika ucesca okolnih zica u kreiranju tona, nevezano za stimovanje, vec za princip funkcionisanja klavira. Takav je kakav je, i caroban je bas zbog tih rezonanci, ali snimak takvog instrumenta ne treba koristiti za ocenu rada uredjaja. Nije najkorektnije

Pogotovo sto je nacin snimanja nezgodan zbog dotocnih osobina, i zahteva ozbiljno masterovanje..

Prosto ima previse varijabli koje mogu da uticu na snimak pre nego sto signal prodje kroz uredjaj koji se "ocenjuje"... 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 hours ago, Doktor said:

Ako tu ne čuješ jasno onda je nešto u tvom audio sistemu u problemu.

Problem je u tome, što moj sistem ofirava i najmanju razliku ili učinjenu promenu na njemu, primer, slušanje komparativno po prvi put losless Flac i to isto, ali Wav, znači raspakovan fajl, nema dve numere  da zvuče isto, pa čak i na istom albumu se čuje neka razlika između snimaka, diferencija ide dotle da sve zvuči isto a nije jednako, pa nek je to i psihoakustika ali raznolika.

 

7 hours ago, Doktor said:

klavir, spektar i agresivnost ? Hmmm. "Neki" gornji spektar ? Misliš, diskant ?

Nisam muzičar i nisam školovano obrazovan, za razliku od tebe, Doktor je inače osvedočeni klavijaturista a ćerka vrsna pijanistkinja, tako da ne baratam pojmovno stručno. Ono, desna strana dirki, što skoro uvek bude problematično kod digitalne reprodukcije. Navkao sam da je čujem i kod Rogićevog DAC-a, ali u benignom izražaju, uz fini neki agresivni pik koji inicira izvođač, prenoseći nešto svoje, naj više volim da čujem kako to čini Tsuvoshi Yamamoto recimo, album "Autmn in Satle", omiljeni, večeras ima da Torentujem.

 

3 hours ago, vladd said:

Male i kratke zice ne mogu da izazovu toliku kolicinu rezonanci okolnih zica kao zice u sredini skale, i nema se doticna punoca zvuka.

Moj sistem je visoko efikasan, to je po meni jedan od preduslova visokoj rezoluciji, cena je ta što FR zvučnici ne mogu da proizvedu toliki zvučni pritisak koji bi putem vazduha zaljuljao prozore, ali se to nadomešćuje harmonijskim odzivom koji u suštini čini muziku ili muzikalnost.

Juče je moj dragi i mlađi prijatelj iz moto sfere bio na slušnju, godinama pokušavam da ga uvučem, darivo sam mu konačno jedan odličan pojačivač koji sam svojevremeo rasklopio sa namerom da ga okutijam. Inače je IT-ovac i on je zaslužan za sve oko mog PC-a već godinama. Slušali smo od prvog uključivanja Toppinga, on je instalirao drajver pa redom i imao je prilike da čuje sve promene u proteklom ovom periodu. Ja sa strane, on u žiži, slušamo neki moj skoro sabran sampler od stotinak numera po mom ukusu redom, učinim komentar kad nešto uočim, šta kako treba da zvuči po mom, ukažem na razliku u snimku itd. jer ukus i vernost često nemaju zajedničko, perferiram verodostojnost i tome sam podredio sistem. Naleti neka numera koja je dobra, al samo ceo klavir nekako tunjav, naročito je bolo uši to što sam napisao, što se nametnulo kao zaključak tokom slušanja inače meni, a on isto primetio i složio, da nije bilo tako.

Decenijama slušam izlazni trafo 1:1 iza CD-a, ima duge izvode i praktično je to interkonekt. Posustajanjem Rogićevog Philps-a, biće inače rapariran, sa nedirnutim istim CD-om, to nešto nije zvučalo kako treba, pa sam zakačio kineski prč od kabla, dugačak i liči na oko, služi za rezervu ili kad nešto hoću da "testiram", on "zvuči" nekako prljavo i šuplje zujkavo i sa njim je bio konektovan D10. Zaostao mi jedan interkonekt, pravio ga neki od Šolajinih poznanika pa donet da se čujne. To je kopija "Anti Cable",  signal je solid core sa obmotanom spiralom kao masom, to je urađeno od oka, a trebalo bi da postoji neki odnos između te dve žice. Ta izvedba nekako primiri zvuk, ostane volumen a digitalno vrištanje potisne, čip TDA 1541 ima malo te vriske, ali više nego prihvatljive, no, nisam ipak tu vezu koristio čak ni za Pre-Amp. Zaboden na D10 sa uštekanom GS Omegom u običnu utičnicu, to je bilo onako-onako, mekše ali sa dozom prigušenja, zanemarljivo. U subotu smo prebacili komplet PC na levu stranu sistema, zabodem napajanje na odvojni trafo i rezultat je kakav sam napisao, poboljšanje u svemu, osim te neke degradacije apropo klavira koju najviše zapažam kao značajnost, ali i bilo koji taj deo spektar ima tu neku manjkavost.

Odvojni trafo nesumnjivo doprinosi napajanju, kad ono nije dobro, zvrčka zvuk, sada kao čistije, to je umanjeno i uz takav neki tupast kabl, rezultat je negativno izražajniji. Prvobitna neka reskost, koja mi sada fali, je u stvari krlja poreklom, ali uprkos tome se doživljava kao nedostatak. 

Veoma dobro znam da žica ne svira, ali ima svoj uticaj i to čistom degradacijom zbog gubitka u manjoj ili većoj meri, plus LCR, skin efekt i raznorazna snake oils trovanja, no, mora mu se posvetiti pažnja kako god.

9 hours ago, Doktor said:

tako da mora apgrejd, za početak od neke žice.

9 hours ago, Doktor said:

već sam se bio zabrinuo koliko dana ( časova, minuta,  . . . ) je taj omaleni DAC bio nepipan, neotvaran, komadan . . .  

  Neko će:buehehe: da se raduje, a neko će da kune.:hunter:.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kada je sve u redu onda je u redu.

Ja samo odvajam potencijalne probleme. A snimanje klavira i naknadne kompresije i masterovanja su moguc izvor nekih efekata ili dozivljaja u sistemu, zavisno od nacina kako sistem reaguje na doticne majstorije. Pa ako nesto ne valja, jednostavno je tesko locirati izvor problema i prirodu razvoja problema. Zato pokadkad i neki kapacitivni kablovi mogu da imaju nekakav uticaj na faziranja i odraz na visoke frekvencije. 

Tako da je snimak klavira jedan problematican izvor za opsti utisak i ocenu rada komponenti za reprodukciju. Sto je sistem rezolutniji, to ce razliciti masteri zvucati saroliko.

FR je svakako jedna od jasnijih stavki, bez skretnice i njenih uticaja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 minutes ago, vladd said:

Kada je sve u redu onda je u redu.

U hifiblesimetriji, nikad neće da bude, to je jednostavno tako, pa i u kafani kad se muzika zovne za sto pa odsviraju nešto, kad se traži ponovo, al za dušu, drugojačije bude.

 

9 minutes ago, vladd said:

Ja samo odvajam potencijalne probleme.

Tako treba, da bi se znalo šta je pojedinačni uticaj, to upravo sada i činim, po horizontali na neki način.

 

11 minutes ago, vladd said:

A snimanje klavira i naknadne kompresije i masterovanja su moguc izvor nekih efekata ili dozivljaja u sistemu, zavisno od nacina kako sistem reaguje na doticne majstorije. Pa ako nesto ne valja, jednostavno je tesko locirati izvor problema i prirodu razvoja problema.

Pošto je tolki kolki jeste rezonator, snima se sa više pecaljki koje treba da prenesu na 2 uva, ni malo jednostavno da se dočara životnost, pa svaki pokret izvođača se odražava kroz tonalitet. Kad sam čuo Keln Koncert na Luterima kod jednog od braće Zoltan, zvuk mi je napravio i sliku u glavi i odma sam kupio Teresonic, pre toga sam već bo na FR-u, ali Lautere nisam vario do tad.

 

17 minutes ago, vladd said:

Zato pokadkad i neki kapacitivni kablovi mogu da imaju nekakav uticaj na faziranja i odraz na visoke frekvencije. 

Spadam u malobrojnu grupu ljudi kojima jako puno smetaju fazni pomaci, a oni praktično rasipaju gornji spektar dovodeći u zabludu slušaoca svojom izvrnutošću, a kablići  to čine zaista, ono, otvorili se visoki a činela velika ko leteći tanjir.

 

24 minutes ago, vladd said:

Tako da je snimak klavira jedan problematican izvor za opsti utisak i ocenu rada komponenti za reprodukciju. Sto je sistem rezolutniji, to ce razliciti masteri zvucati saroliko.

Često sam ga kristio za usviravanje, volim da čujem baš dobar, al nije često snimljen.

 

27 minutes ago, vladd said:

FR je svakako jedna od jasnijih stavki, bez skretnice i njenih uticaja.

faznih pomaka koje čine sami drajveri, presipanja harmoika itd. jasnoća ali nemilosrdna, ne retko do neprijatnog, no da ne širimo u of.

 

12 hours ago, NIXIE said:

Minority clean si probao, a jesi li probao i Fidelizer free? Ja koristim oba.

Za otvoreniji zvuk, posrebrena bakarna licnasta žica (recimo ona od  Dunavka, veže se 4 kom kao star quad u teflonskoj cevi 4mm, može bez širma za line nivoe) ili čisto srebro solid core, mada ovo poslednje je skupo i zna da bude previše agresivno.

Evo ideje

20191124_194853.jpg

Fala, fala, treba napenalim nekog od porodice da uzme par džekića u Mikroprincu, pa da spletem, samo mora nađem instrukcije gde koji pin itd. Teflon ne prija mojim ušima, takođe ni srebro, a ima i tehničko utemeljenje, tek cena. Bila davno pomama, pa kao, staro srebro bolje nego novo, svi escajzi odoše u topljenje a pare ostadoše po raznoraznim buvljacima, da Lujevi znaju de im završiše varjače, prevrtali bi se u grobu. Žice su sad na redu, pa idemo dalje, ne mogu nikako sam.:BeerMugCheers:  

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Tsuyoshi Yamamoto - Autumn In Seattle, TBM, dugo nism slušao i skinem DSD, po prvi put preko PC-a. To se tačno čuje prostorno, možda atipično da udaraljke budu izrazito napred a bas desno iza. Na garfici se vidi raspored mikrofona, slušajući bez ove fotke, prelazi zvuk klavira povremeno na desni izvor, pomalo deluje isilovano, al kad sam otvorio šemu, jasno je da ta dva mikrofona uz bas, hvataju i klavir. Čuje se to resko pikovanje gornjih tonova što je karkteristično za ceo opus ovog muzičara, to mi je referenca klavira koju mnogo volim, a on je na ovom snimku predominantan instrument:

1421516731_TsuyoshiYamamoto-AutumnInSeattle-inside.jpg.ab0fcc3c483fdd23b3e6864b16c08265.jpg

No, stoji i dalje ta neka razlikica koju ću nastojati da izvučem, S umesto Š, ili obrnuto, stigli konektori pa će Lemi da lemi, nisam vičan al ajd i to, uzeo i rezervni par:

usd8.thumb.jpg.31d4c9494527840b3c97d23e9ea15f89.jpg

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

nikada nisam razumeo fascinaciju audiofila Jamamoto - Suzuki predvidivim i nemaštovitim standardima, izvedenih bez razumevanja štiva, i bez ikakve nadgradnje - napamet

nisam pao mrtav ni na snimak, a od produkcije mi se pegla: Jamamotov klavir se šeta od leve strane do sredine po širini i dubini - ovo je sa poslednje Misty (a i nazivi su im originalni jbt) vinil inkarnacije.. preskupe, razume se.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Slika prikazuje neku šemu snimanja, a svakako da u TBM produkciji ima mnogo disonantnog, na kraju  krajeva, muzika je  stvar ličnog ukusa a hifilogija nastrana pasija, mada ima daleko nastranijih strasti.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Napravih kablić od priručnog, za datu lak žica 0,32, imam neki high speed kabl od 28AWG pa ko velim može, masa 0,7mm, nema četvrte žice za napajanje. Rezultantno, zvuk je dobio moć, čistinu i mirnoću, naročito je izražen utisak akustike, vrlo živo dočaravanje. Međutim, problem, u samom Windowsu i AIMP plejeru, ne postoji opcija 384 samplinga, maksimum 32/96, juče mi je došlo i do gašenja Toppinga tokom slušanja i sam AIMP nije hteo da krene, morao restart računara, isto mi se desilo pri gledanju YT serije preko DAc-a. Prekontrolisani polovi više puta po nekoj slici sa neta, zalemljeno dobro, jedino što još stoji je kapacitivnost na koju mi je Guja ukazao, žice nisu upredane već slobodno talasaju, nema nikakve dodatne izolacije ili širma. Ostaje da ih upredem, al bih voleo mišljenje stručnih i iskustvenijih.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

14 minutes ago, Lemić said:

nema četvrte žice za napajanje

Kako se napaja DAC bez te žice, napravio Guja eksterno napajanje?

 

15 minutes ago, Lemić said:

Ostaje da ih upredem, al bih voleo mišljenje stručnih i iskustvenijih.

Za USB signal mora biti upredena parica. Ostale žice ne moraju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ovo je konektor, drugi je po istom principu, zalemljena 3 voda, a ovi metalni delovi koji imaju krimp opciju za širm, nisu praktično spojeni meuđsobno, dal to ima nekog uticaja, nemam pojma.

20191225_104608.thumb.jpg.2c94cb7c19a28f2d9cbd3ea7a6f68dde.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 minutes ago, Lemić said:

a ovi metalni delovi koji imaju krimp opciju za širm, nisu praktično spojeni meuđsobno, dal to ima nekog uticaja, nemam pojma.

Ako nemaš širmovan kabal, nikom ništa. Većina onih Kinskih nema širm. USB može i tako da radi, ali širm je svakako poželjan.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Just now, Lemić said:

Gledano isključivo tehnički, jeste, međutim, moje iskustvo je suprotno, svaki oklop nekako degaradira zvuk pa radije prihvatam neke nus pojave.

Rekoh da rade i bez širma. Samo signal mora biti upredena parica. Probaj samo sa te dve žice za signal, treća žica (GND) nekom DAC-u treba a nekom i ne treba, odnosno neki rade i sa te dve žice.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

https://en.wikipedia.org/wiki/USB

ovo

Electrical specification

USB signals are transmitted using differential signaling on a twisted-pair data cable with 90 Ω ± 15% characteristic impedance.[82]

  • Low-speed (LS) and Full-speed (FS) modes use a single data pair, labelled D+ and D−, in half-duplex. Transmitted signal levels are 0.0–0.3 V for logical low, and 2.8–3.6 V for logical high level. The signal lines are not terminated.
  • High-speed (HS) mode uses the same wire pair, but with different electrical conventions. Lower signal voltages of −10 to 10 mV for low and 360 to 440 mV for logical high level, and termination of 45 Ω to ground or 90 Ω differential to match the data cable impedance.
  • SuperSpeed (SS) adds two additional pairs of shielded twisted wire (and new, mostly compatible expanded connectors). These are dedicated to full-duplex SuperSpeed operation. The SuperSpeed link operates independently from USB 2.0 channel, and takes a precedence on connection. Link configuration is performed using LFPS (Low Frequency Periodic Signalling, approximately at 20 MHz frequency), and electrical features include voltage de-emphasis at transmitter side, and adaptive linear equalization on receiver side in order to combat electrical losses in transmission lines, and thus the link introduces the concept of "link training".
  • SuperSpeed+ (SS+) uses increased data rate (Gen 2×1 mode) and/or the additional lane in the USB-C connector (Gen 1×2 and Gen 2×2 mode).

A USB connection is always between a host or hub at the A connector end, and a device or hub's "upstream" port at the other end.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...