Jump to content

VDH polarity checker


NIXIE

Preporučeni Komentari

Pa vidi Nixie, ta VDH i slicne glinerice su za jednostavno i brzo detektovanje situacije, sto vecina korisnika voli, da ne zamara pamet sa viskom informacija. Sigurno su upotrebljive u nekom opsegu i sigurno mogu nekome da ukazu na eventualne probleme, ako ih ima u dovoljnoj meri, naravno.

Ne mogu da rese neke druge situacije, ground loop-a, rf suma...

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Cuje se i to vrlo jasno, narocito na zicanim instrumentima

Ovo je odgovor koji sam očekivao, dobijen od veoma stručnog i kompetentnog gospodina.
Pitanje je ustvari vrlo prosto, mogao sam ga odmah postaviti, ali nisam namerno izbegavajuci da ga postavim direktno da ne bih otvorio nepotrebnu diskusiju.
Pitanje je.
Da li obrtanje utikaca utiče na osnovnu funkciju audio uređaja-kvalitet reprodukcije zvuka (da li je u cujnom domenu) i da li ima podlogu u nauci-fizici ili je tipa “neko čuje a neko ne” kao i kada su kablovi u pitanju.
Pomenuvši kablove verujem da vam je jasnije zašto nisam hteo da ga postavim direktno.
Pitanje je jasno da jasnije ne može biti i nadam se da neće otvoriti oandorinu kutiju kao kada su kablovi u pitanju.
O VDH glinerici sam procitao na HiFiles forumu, ali sam hteo da čujem mišljenje ljudi sa STRUČNOG foruma koje ne bi trebalo da bude bazirano uglavnom na culnim utiscima.
Ostaje mi i dalje nejasno ako je unapređenje osnovne performanse audio uređaja tako jednostavno kako je moguće:
1. Da se bilo koji trafo ne vezuje iskljucivo po principu da na kraj namotaja bliži kućištu uvek mora da ide nula ili u složenim slučajevima da na prototipu dizajner utvrdi kako treba povezati fazu i nulu da sa aspekta polariteta sve bude ok.
2. Ako se polozaj utikaca tako znacajno reflektuje na osnovnu karakteristiku audio uredaja-čuje šta će mi VDH glinerica. Okrenem i čujem.
Meni je sve jasno.
Ovaj post sam napisao da ne pomislite da sam lud (stekao sam utisak da su neki pomislili, ne u lošoj nameri, da sam neobrazovan[emoji5]).
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 minute ago, vladd said:

Pa vidi Nixie, ta VDH i slicne glinerice su za jednostavno i brzo detektovanje situacije, sto vecina korisnika voli, da ne zamara pamet sa viskom informacija. Sigurno su upotrebljive u nekom opsegu i sigurno mogu nekome da ukazu na eventualne probleme, ako ih ima u dovoljnoj, naravno.

Ne mogu da rese neke druge situacije, ground loop-a, rf suma...

 

Sad kad je imam u rukama, video sam šta je u pitanju. Zgodno je ako je upotrebljivo zato što je malecko i ništa ne košta.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Just now, Srecko said:


Ovo je odgovor koji sam očekivao, dobijen od veoma stručnog i kompetentnog gospodina.
Pitanje je ustvari vrlo prosto, mogao sam ga odmah postaviti, ali nisam namerno izbegavajuci da ga postavim direktno da ne bih otvorio nepotrebnu diskusiju.
Pitanje je.
Da li obrtanje utikaca utiče na osnovnu funkciju audio uređaja-kvalitet reprodukcije zvuka (da li je u cujnom domenu) i da li ima podlogu u nauci-fizici ili je tipa “neko čuje a neko ne” kao i kada su kablovi u pitanju.
Pomenuvši kablove verujem da vam je jasnije zašto nisam hteo da ga postavim direktno.
Pitanje je jasno da jasnije ne može biti i nadam se da neće otvoriti oandorinu kutiju kao kada su kablovi u pitanju.
O VDH glinerici sam procitao na HiFiles forumu, ali sam hteo da čujem mišljenje ljudi sa STRUČNOG foruma koje ne bi trebalo da bude bazirano uglavnom na culnim utiscima.
Ostaje mi i dalje nejasno ako je unapređenje osnovne performanse audio uređaja tako jednostavno kako je moguće:
1. Da se bilo koji trafo ne vezuje iskljucivo po principu da na kraj namotaja bliži kućištu uvek mora da ide nula ili u složenim slučajevima da na prototipu dizajner utvrdi kako treba povezati fazu i nulu da sa aspekta polariteta sve bude ok.
2. Ako se polozaj utikaca tako znacajno reflektuje na osnovnu karakteristiku audio uredaja-čuje šta će mi VDH glinerica. Okrenem i čujem.
Meni je sve jasno.
Ovaj post sam napisao da ne pomislite da sam lud (stekao sam utisak da su neki pomislili, ne u lošoj nameri, da sam neobrazovanemoji5.png).

Srećko, mani se dizajnera, u fabričkim uređajima često ima i grešaka i puno stvari koje kvare zvuk (gomila nepotrebnih preklopnika, loši delovi, loše projektovani sklopovi, crna magija), video si već ovde na forumu.

Uređaji male snage (tuner, CD i slično) sa metalnim kućištem koji nemaju uzemljenje mislim da moraju imati veću klasu izolacije primarnog namotaja, jer uzemljenje je prvenstveno zaštita od visokog napona dodira.

Što se tiče okretanja šuko i ostalih utikača, probaš sam i zaključiš kao i za sve ostalo u šta sumjaš, i lepo napišeš na forumu. Ja ću sve da isprobam za vikend ako bude bilo vremena.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zahvaljujem @Nixie , vaša spremnost da pomognete, energija, eksperimentatorski duh je za mene inspirativna,
Nisam imao ni predstavu koliko je sve to u vezi audia “neuređeno”-ne standardizovano.
Nikada nisam imao prilike da o tome slušam od nekog kompetentnog sa iskustvom, ko je imao prilike da analizira različita rešenja. Zato me, moram priznati, Zen oduševljava sa svojim poboljšanjima postojećih rešenja (nadam se da sam ispravno okarakterisao taj njegov angazman) čiji kvalitet prepoznaje i veliki diy forum kao nešto posebno.
Jednostavno je nezaobilazno da se ne zapitate zašto se veliki igrači-fabrike tako ponašaju.
U mojoj oblasti sve je uređeno-standardizovano do “tančina”. Nisam prosto navikao na ovakve stvari.
@vladd zahvaljujem za angazman, kao sto ste mogli da vidite hteo sam samo odgovor od nekog od strucnih-kompetentnih ljudi (Zen, Vi, Impuls, Beli .....neka se ne ljute oni koje nisam pomenuo) sa kompetentnog mesta, i u čije se mišljenje mogu pouzdati (čak i bez preteranih objašnjenja ako je “visoka” nauka u pitanju, sto ovde ne mislim da je slučaj).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 minute ago, Srecko said:

U mojoj oblasti sve je uređeno-standardizovano do “tančina”. Nisam prosto navikao na ovakve stvari.

Ha, to je i moja oblast. Kod nas nema cile mile, samo po standardu. Mada, nije sve jedno šta se ugrađuje, recimo ja puno radim sa pumpama, zatvaračima, ventilima, cevima i raznoraznom procesnom/mašinskom opremom, imaš identičnih uređaja raznih proizvođača, sve isto a opet nije isto, zna se uglavnom šta valja šta ne valja. A svi su po standardu i imaju potrebne sertifikate. I u ovoj oblasti su uglavnom premestili proizvodnju u Tursku, Kinu, Tajvan, Indiju, Južnu Ameriku da prežive konkurenciju, tako da je nekad pitanje da li je to isto tako dobro kao i pre.

Audio ima puno subjektivnog, zato imaš toliko priče, raznih mišljenja šta je bolje i nebrojeno proizvoda, služi za zabavu. Meni je barem još uvek zabavno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa eto, mi imamo srecu da mozemo da nadjemo srecu u okretanju simetricnog utikaca, za razliku od onih kojima ta sreca nije dostupna. :) 

BTW, pokucnim audiom se bavi jako malo ozbiljnih firmi(ozbiljnih po kapacitetima i resursima svih vrsta), a i te sto se bave, bave se sporedno, pa je pokucni audio u dobrom delu oslonjen na male firme, na umetnicki pristup pojedinaca, koji moraju da unesu odredjeni trud, kvalitet i mastovitost da te uredjaje podignu na visok nivo. Pri tome se ne opterecuju nekim izlisnim standardima, cak se ne opterecuju ni zastarelim audio standardima..

A za neke sprave nije ni vazno na koju poziciju ulazi faza i nula.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 minutes ago, vladd said:

Pa eto, mi imamo srecu da mozemo da nadjemo srecu u okretanju simetricnog utikaca, za razliku od onih kojima ta sreca nije dostupna. :) 

BTW, pokucnim audiom se bavi jako malo ozbiljnih firmi(ozbiljnih po kapacitetima i resursima svih vrsta), a i te sto se bave, bave se sporedno, pa je pokucni audio u dobrom delu oslonjen na male firme, na umetnicki pristup pojedinaca, koji moraju da unesu odredjeni trud, kvalitet i mastovitost da te uredjaje podignu na visok nivo. Pri tome se ne opterecuju nekim izlisnim standardima, cak se ne opterecuju ni zastarelim audio standardima..

A za neke sprave nije ni vazno na koju poziciju ulazi faza i nula.

Ja mislim da oni samo vode računa da ispune zakone i propise o zaštiti autorskih prava, bezbednosti i emisiji zračenja, i možda još po nešto tog tipa, tako da mogu da prodaju na svim tržištima. Sve ostalo je po želji.

Recimo SPDIF izlaz iz DVD je uvek 16 bita 44,1 ili 48kHz, kakav god disk staviš unutra. Probao sam DVD audio 24bit/96kHz, izlaz je bio 44,1 ili 48kHz (ne sećam se tačno). Može da se dobije original samo pomoću HDMI splitter-a. To je vezano za autorska prava. Ne znam da li je isto tako sa Blu Ray mašinama.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

11 minutes ago, NIXIE said:

Ja mislim da oni samo vode računa da ispune zakone i propise o zaštiti autorskih prava, bezbednosti i emisiji zračenja, i možda još po nešto tog tipa, tako da mogu da prodaju na svim tržištima. Sve ostalo je po želji.

Recimo SPDIF izlaz iz DVD je uvek 16 bita 44,1 ili 48kHz, kakav god disk staviš unutra. Probao sam DVD audio 24bit/96kHz, izlaz je bio 44,1 ili 48kHz (ne sećam se tačno). Može da se dobije original samo pomoću HDMI splitter-a. To je vezano za autorska prava. Ne znam da li je isto tako sa Blu Ray mašinama.

to su softverske zaštite da ne bi mogao da kopiratš sadržaj u fullu,

playstation3, squeezebox, taj tvoj dvd itd itd mogu propustiti full signal.

svaki malo bolji dajer to ume i zna kako se radi samo se niko nije latio posla jer je to “konfekcija”

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Napisano (izmenjeno)
38 minutes ago, Srecko said:


Zahvaljujem!

Ako živiš u zgradi sa više stanova sigurno je da ima barem nekoliko trofaznih utičnica (šporet, TA peći) gde su zamenjeni nula i uzemljenje, to ti je jedan od glavnih izvora lutajućih struja u zgradi. Svako ima svoj kabal do glavnog ormana gde je svako pojedinačno uzemljenje vezano na zbirnu šinu za uzemljenje zajedno sa nultim provodnikom, pa ta struja onda ide na uzemljivač u temeljima ili u zemlji i tu je veza sa ostalim stanovima. Kada u svom stanu imaš FID sklopku, onda nema šanse da negde kod tebe imaš takvu grešku, odmah će izbaciti kad uključiš taj potrošač jer struja potrošača ne ide kroz nulu nego kroz uzemljenje i sklopka reaguje trenutno. Ta struja mora biti veća od struje na koju sklopka reaguje.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, NIXIE said:

To je vezano za autorska prava

SPDIF je definisan standard.

Autorska prava su resena bitom br2 u prvoj, 16-bitnoj kontrolnoj reci.

A da li ce zabraniti downsampling na 16/44.1 i pustiti 24/96, zavisi od mogucnosti sprave i hardvera.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 hours ago, Srecko said:

Da li je tako Ili se do sada nije mislilo da to utiče na kvalitet zvuka pa standardi za audio uređaje to nisu ni propisivali i nisu obavezali dizajnera da poveze fazu na “pravo” mesto na trafou.
Bezbednost i potrošnja struje je jasna stvar.
Suština je da li stvarno okretanje uticnice utiče na zvuk ili ne. To jest da li je to kao kod kablova neki čuju kada kućište kao antena utiče na elektroniku a time i na zvuk a neki ne čuju.
Ako dizajner nije u obavezi da provede fazu na pravo mesto na trafou onda bih rekao da nosilac standardizacije (država obično) ne misli da je polaritet od uticaja na zvuk.
Podrazumeva se da sam ispoštovao sve tj. doveo npr. fazu na L i nulu na N IEC-a.

 

3 hours ago, Srecko said:

Pitanje je ustvari vrlo prosto, mogao sam ga odmah postaviti, ali nisam namerno izbegavajuci da ga postavim direktno da ne bih otvorio nepotrebnu diskusiju.
Pitanje je.
Da li obrtanje utikaca utiče na osnovnu funkciju audio uređaja-kvalitet reprodukcije zvuka (da li je u cujnom domenu) i da li ima podlogu u nauci-fizici ili je tipa “neko čuje a neko ne” kao i kada su kablovi u pitanju.
Pomenuvši kablove verujem da vam je jasnije zašto nisam hteo da ga postavim direktno.
Pitanje je jasno da jasnije ne može biti i nadam se da neće otvoriti oandorinu kutiju kao kada su kablovi u pitanju.

Psihoakustika je veoma kompleksna i nedovoljno istražena oblast. Zvučna slika, onoga što čujemo, stvara se u našem mozgu i zavisi od mnogo faktora. Na nju, osim pristiglog zvučnog talasa, utiču i druga naša čula,  baš kao i raspoloženje, prethodna iskustva, predrasude, zdravstveno stanje i još mnogo toga, da ne nabrajam. Zbog svega navedenog,  ono što čujemo je veoma subjektivna stvar (zato se ja trudim da se ne izjašnjavam oko toga šta i kako neko čuje ono što čuje). Verovatno je i to jedan od razloga zašto se u audio industriji široke potrošnje, generalno, ne obraća (pre)velika pažnja na ovakve i slične ''audiofilske'' stvari.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

16 minutes ago, Beli said:

 

Psihoakustika je veoma kompleksna i nedovoljno istražena oblast. Zvučna slika, onoga što čujemo, stvara se u našem mozgu i zavisi od mnogo faktora. Na nju, osim pristiglog zvučnog talasa, utiču i druga naša čula,  baš kao i raspoloženje, prethodna iskustva, predrasude, zdravstveno stanje i još mnogo toga, da ne nabrajam. Zbog svega navedenog,  ono što čujemo je veoma subjektivna stvar (zato se ja trudim da se ne izjašnjavam oko toga šta i kako neko čuje ono što čuje). Verovatno je i to jedan od razloga zašto se u audio industriji široke potrošnje, generalno, ne obraća (pre)velika pažnja na ovakve i slične ''audiofilske'' stvari.

 

stvar je prosta ko pasulj, onaj što čuje razliku čuje je onaj što je ne čuje ili zaista ne čuje ili nije naučio da prepozna razliku!

a da imaš i one treće koji vide zvuk (ko je rekao daredevil?!)

šalu na stranu, na malo boljoj opremi se čuje razlika i to poprilično, ja bih pare stavio na to da ću od 10 obrtanja/neobrtanja prepoznati u kom položaju je strujni kabel (ponesem moju muziku i to je to) ko ne veruje može da se kladi....   i tadaaaa sve priče prestaju!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Psihoakustika je veoma kompleksna i nedovoljno istražena oblast. Zvučna slika, onoga što čujemo, stvara se u našem mozgu i zavisi od mnogo faktora. Na nju, osim pristiglog zvučnog talasa, utiču i druga naša čula,  baš kao i raspoloženje, prethodna iskustva, predrasude, zdravstveno stanje i još mnogo toga, da ne nabrajam. Zbog svega navedenog,  ono što čujemo je veoma subjektivna stvar (zato se ja trudim da se ne izjašnjavam oko toga šta i kako neko čuje ono što čuje). Verovatno je i to jedan od razloga zašto se u audio industriji široke potrošnje, generalno, ne obraća (pre)velika pažnja na ovakve i slične ''audiofilske'' stvari.
 

Potpuno Vas razumem. Citao sam o psiho akustici puno. Pitao sam ovo na diyaudio forumu (rekao bih stručnom forumu u inženjerskom smislu jer smatram da je to jedino pravo mesto za moju nedoumicu) upravo zato sto mi se čini da bi po prirodi stvari on trebao da se bavi (HiFi) prirodnom reprodukcijom zvuka a ne kako to prof. Mijić nazva estetikom zvuka-psihoakustikom koja je prirodno potpuno personalna stvar i čime se može baviti “svako”.
Nadam se da ste i Vi mene shvatili i da ćete se saglasiti da pitanje nije trivijalno već esencijalno; tj. da li govorimo o inženjerskoj analizi verne reprodukcije zvuka bazirane na važećim naučnim postulatima i teorijama (ja mislim da je to esencija ovog foruma) ili o estetici zvuka-psiho akustici čime se mize baviti i bavi “svako”.
Kao i uvek pročitate mnogo toga iz knjiga i sa interneta, čujete mišljenje dostupnih autoriteta do kojih držite, razmislite dobro o svemu izvučete racionalne zakljucke i oformite stav koga se drzite[emoji3].
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 minutes ago, Srecko said:

kako to prof. Mijić nazva estetikom zvuka-psihoakustikom koja je prirodno potpuno personalna stvar i čime se može baviti “svako”.

Najprostije objašnjenje bi se moglo formulisati npr. ovako : Kao što ni svaki konzument vina(da ne kažem alkohoičar) nije i ne može biti enolog, tako se ni relevantnim ocenjivanjem u audiotehnici ne može baviti baš svako ... osim znanja i iskustva, za to je neophodno imati i potrebne fizičke predispozicije, kao i talenat.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

28 minutes ago, Srecko said:

Mijić nazva estetikom zvuka-psihoakustikom koja je prirodno potpuno personalna stvar i čime se može baviti “svako”.

Lepo i jednostavno receno. I naravno da svako ima svoj intiman utisak zvuka, to svako sebi ugadja, i o tome nema smisla diskutovati.

Poblem nastaje kada se drugom teznjama zloupotrebi doticna psihoakustika, i pobrka sa tehnikom ili krene uzvodno zakonima fizike. Pomodarstvom, trgovinom, marketingom...

A u oceni korelacije tehnike i promena, poboljsanja estetike ili analiticnosti dobijenog zvuka iz elektronskih sklopova, svakako je validnije obratiti paznju na utiske koje ima skolovan, talentovan ili isteniran sluh, taman identicno vredno kao sto su za fine signale neophodni precizni merni uredjaji. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

najbitnije je da se vama svidja to sto cujete, tada je sva tehnika/merenja nebitna

Nažalost na delu se vidi (debeo sam) da mi je ta filosofija jako bliska i za nju mi nisu potrebna pojasnjenja[emoji3].

U ovom slučaju ja sam se priključio upravo ovom forumu zato sto sam procenio da jedino na njemu mogu da edukujem sebe u stručnom smislu i pokušam da odškolujem svoj “ukus”.

Da svako od nas ima svoj intiman doživljaj zvuka ali postojalo je i postoji ono sto se ne zove estetika zvuka-psihoakustika već VERNA REPRODUKCIJA ZVUKA, bazirana na naučnim postulatima i teorijama a na koju smo izgleda svi po malo zaboravili.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...