Jump to content

od dva zvučnika jedan :)


trinity

Preporučeni Komentari

35 minutes ago, vladd said:

Mjok, nego se svidja krestanje.

Možda su mu otišli elektroliti u skretnici pa se ne čuju visoki, to su nemački zvučnici a kod njih je skoro pod obavezno da pršte visoki. Nek zameni sa F&T to je džabe pa onda nek donosi zaključke šta je bolje. Posle može da ukrućuje i dampira kutiju, ulepšava, prežičava i ostalo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

6 hours ago, trinity said:

Sa kojom vrednošću blok konda da menjam bipolarac od 6.8uf?

I imate li preporuku za nekog prozvodjača.

http://www.proelectronic.rs/Kondenzatori/Bipolarni kond./2830-BIPOLARNI KONDENZATOR 6%2C8uF 100V ELKORAUH

ili kupiš 14 kom. 1uF 100V MKC u Silkenu pa vežeš 2x7kom. u paralelu, naravno ako ima mesta. Ovo je možda naj bolja opcija što se tiče kvaliteta zvuka.

http://www.silken.rs/navigacija/proizvodi.php?msq=6&podkategorija=MKP&kategorija=ELEKTRONSKE KOMPONENTE

Ostale opcije su:

u Silkenu recimo 3,3uF MKP 400V, uzmeš 4kom., po dva u paralelu, ili 2kom 6,8uF 400V MKP

u Kanibalu imaš polipropilene Bennic 6,8uF 250V 

http://www.kanibal.co.rs/products.php?sgr=11091000&pid=11091014

U Kelco imaš polipropilene 2,2uF , treba ti 6kom, 3kom u paralelu

http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=16914

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Imas 6, 6,3, i 8uF, u Kelcu, 6,8 se moze naci na nekom drugom mestu, to je standardna vrednost. 

Vise je preporuka za motorske kondove, "motor run", za poziciju u skretnici.

Ionako je bio kond sa tolerancijom +10%-20%.

Lepo bi bilo da se ima merac kapacitivnosti i induktivnosti, ako se igra sa skretnicama.

Za tu opciju kod duala, ja bih stavio 6,3uF, za nijansu mu pomerio rez na vise..malo smanjio energiju visokih...onako po mom ukusu. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

24 minutes ago, vladd said:

Imas i ove kondove, 

http://www.kelco.rs/katalog/komponente.php?IDgroupweb=672

Bolji i jeftiniji za skretnicu. Da ne komplikujes sa paralelizacijom puno komada, za to treba iskustva i paznje u nekim detaljima.

Ne valjaju motorrun za visoke, za bas sekciju može, osim toga ima samo 6,3uF a i veliki su fizički.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nixie, valjda smo apsolvirali audiofiska tupljenja, i objasnjeno je sta je objasnjeno.

To su ionako kondovi iste fele samo sa konzistentnijom folijom i metalizacijom, zbog vecih struja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

24 minutes ago, vladd said:

Nixie, valjda smo apsolvirali audiofiska tupljenja, i objasnjeno je sta je objasnjeno.

To su ionako kondovi iste fele samo sa konzistentnijom folijom i metalizacijom, zbog vecih struja.

Probao sam kod sebe i nije se dobro pokazalo, da nije tako ne bih napisao. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja sam probao takodje, pa se pokazalo odlicno, pre svega jeftino. A i mnog dtrugi i po balkanu i po belom svetu.

I mnogo se dobro pokazala i uljana opcija istih, ali ovi su bas solidna zamena za bipolarnog elka.

Sad, problem je sto ja nikad nisam ostavljao fabricku skretnicu kod ovakvih zvucnika(funkcionalna potrosna roba bez velikih detaljisanja u tehnici izrade)..uvek je bilo bar minimalnog dosoljavanja...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

18 minutes ago, vladd said:

Ja sam probao takodje, pa se pokazalo odlicno, pre svega jeftino. A i mnog dtrugi i po balkanu i po belom svetu.

I mnogo se dobro pokazala i uljana opcija istih, ali ovi su bas solidna zamena za bipolarnog elka.

Sad, problem je sto ja nikad nisam ostavljao fabricku skretnicu kod ovakvih zvucnika(funkcionalna potrosna roba bez velikih detaljisanja u tehnici izrade)..uvek je bilo bar minimalnog dosoljavanja...

Ma šta god da stavi umesto starog osušenog elektrolita, ima da bude bolje, pod uslovom da su visokotonci ispravni. Najbolje da sačekamo rezultat zamene.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Korisno bi bilo da se izmeri i kapacitet, pa da se vidi mozda razlog variranja u visokima, i induktivnost, tada bi mogao da dobije i savet za neku korekciju, i opcije za probu, ako vec zeli poboljsanje.

Ta skretnica je oko 1700Hz, skoro pa redovna zona secenja bukself dvosistemaca, cesto sa obrnutom fazom visokotonca, na sta bi trebao da obrati paznju kod razmontiravanja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

21 minutes ago, vladd said:

Korisno bi bilo da se izmeri i kapacitet, pa da se vidi mozda razlog variranja u visokima, i induktivnost, tada bi mogao da dobije i savet za neku korekciju, i opcije za probu, ako vec zeli poboljsanje.

Ta skretnica je oko 1700Hz, skoro pa redovna zona secenja bukself dvosistemaca, cesto sa obrnutom fazom visokotonca, na sta bi trebao da obrati paznju kod razmontiravanja.

Ako su zvučnici 4oma kako piše na kutiji, 6,8uF teoretski je 5800Hz -3db. Očekujem da je ukrštanje sa midbasom na duplo manjoj frekvenciji, tu oko 3kHz. Ne znamo koliki je kalem, deluje kao da je na vazduhu motan. Bez merenja ne bih mogao da kažem ništa precizno, ne znam ni da li su poštovali rastojanje bas i visokotonskog zvučnika pri izradi skretnice, to je ipak komercijala ne verujem da su puno vodili računa.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da, ovde su jedinice 4 oma, sto dize pricu na tih 6KHz, zaboravih da njemci vole 4 oma, moraju pre svega da se izmere bar te sitnice, osnovne, ili prosto zameniti kond stari za novi i ne dirati dalje.

Uglavnom ja to ne bih pustao na preko 10W...a i ne treba..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

36 minutes ago, vladd said:

Da, ovde su jedinice 4 oma, sto dize pricu na tih 6KHz, zaboravih da njemci vole 4 oma, moraju pre svega da se izmere bar te sitnice, osnovne, ili prosto zameniti kond stari za novi i ne dirati dalje.

Uglavnom ja to ne bih pustao na preko 10W...a i ne treba..

Marantz mu je mnogo jači pogotovu na 4oma, koliko će dugo da izdrži zvučnik zavisi samo od vlasnika.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

19 minutes ago, vladd said:

To samo znaci da ne vrti potenciometar kao potenciometar za svetlo, nego pazljivo i pristojno. :) 

Zato lepo uzmeš sve mnogo jače nego što ti treba i miran si.:D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Marantz mu je mnogo jači pogotovu na 4oma, koliko će dugo da izdrži zvučnik zavisi samo od vlasnika.

Sta hoces da kazes? Posto su zvucnici 6 oma a pojacalo ima izlaz od 8 oma. Zar nece pre pojacalo sa glasnim slusanjem otici u kliping i potencijalno crknuti?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ovo je specifikacija za Marantz PM 52

https://www.hifiengine.com/manual_library/marantz/pm-52.shtml

Znači može da radi na 4oma, moja procena je da ima barem 120WRMS 4oma po kanalu.

Dok ono dođe do klipping-a ti Dual i Fostex zvučnici će ti biti odavno pokojni, zato samo laka ruka na potenciometru.

Inače, pojačala ne crkavaju od kliipping-a, tad je i grejanje izlaznih tranzistora manje nago kad prave čist sinus, od toga crkavaju zvučnici jer pojačalo počne da pravi više harmonike kojih nema u originalnom signalu tako da obično prvo stradaju visokotonci.

Pojačala crkavaju (naročito komercijana za kućnu upotrebu) osim usled dotrajalosti elektrolitskih kondenzatora, uglavnom zbog pregrevanja, zato što nikad nemaju dovoljno hladnjaka za trajan rad na velikim snagama, za razliku od profesionalnih gde se takav rad podrazumeva. Obično i filterski elektroliti i trafoi u tim komercijalnim pojačalima ne mogu da trpe duže vremena veće struje, tako da i tu nekad dođe do otkaza kad se prave žurke i slično.

Pojačala manje snage koja lakše idu u klipping su opasnija za zvučnike, bolje je imati pojačalo jače od zvučnika koje neće da klipuje nego obrnuto.

Zvučnici mogu da izdrže kratkotrajna preopterećenja, do pregorevanja dolazi zbog pregrevanja kalema usled trajno veće snage koja se dovodi zvučniku, a to je slučaj i pri klipping-u pojačala.

Zvučnici nemaju konstantnu impedansu, recimo 4omski može da se šeta na primer od 2,5-20 oma zavisno od frekvencije. Niska impedansa može da šteteti pojačalu tako što pri većim snagama strujom preopterećuje izlazne tranzistore i napajanje.

Kratak spoj u kalemu zvučnika pri pregorevanju može isto da uništi izlazne tranzistore pojačala koje nemaju zaštitu od kratkog spoja, ili do toga dođe ako se slučajno napravi kratak spoj pri igranju kablovima. Ako se igraš kablovima za zvučnike, uvek pre uključenja pojačala proveri instrumentom da nema kratkog spoja na izlazima za zvučnike. Dovoljan je i buvljački instrument od 300din.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...