Jump to content

EL84 ili EL34 - pitanje je sad


djmilicic

Preporučeni Komentari

23 hours ago, Beli_Ninja said:

@djmilc

ZZZ se ne bi slozio da je dobro, ako se javi obrazlozice ti zasto.

Ja sam nesto slicno u radio i mislim da nemam problema. Oko kondenzatora treba da stavis malo lufta za provetravanje jer ce lim da prenosi toplotu koji dobija od lampi i ostalih elemenata koji zrace toplotu. Kondenzatore si verovatno stegao metalnim selnama koji ce tu toplotu da prenose direkt na njih. Ispod prosgusnice i trafoa treba da imas otvore zbog prirodne ventilacije u suprotnom si dzabe podisao na nogice :D

 

Pa nije najsretnije... Recimo i na tako malom prostoru bilo je mogucnosti da se EL34 malo odmaknu od izlaznih trafoa? To su cevi koje se veoma greju. Velicina tih cevi zna da zavara. Mozda ce grejati nepotrebno limove izlaznih trafoa? Mozda je trebalo malo pribliziti izlazne cevi prema frontu, napred ka ulaznoj cevi.

Drugo, prigusnica je blizu mreznog trafoa mozda ce biti uticaja pa ce umesto da filtrira, ubacivati komponentu mreze? Bolje bi bilo da je recimo ispod nosce ploce? To je trebalo proveriti pre odredjivanja konacnog polozaja...

Inace svaka cast na entuzijazmu. Bilo je tu mnogo posla koji je sadrzao i pravljenje motalice i dodatnih pomocnih sklopova. :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

13 hours ago, ZZZ said:

Pa nije najsretnije... Recimo i na tako malom prostoru bilo je mogucnosti da se EL34 malo odmaknu od izlaznih trafoa? To su cevi koje se veoma greju. Velicina tih cevi zna da zavara. Mozda ce grejati nepotrebno limove izlaznih trafoa? Mozda je trebalo malo pribliziti izlazne cevi prema frontu, napred ka ulaznoj cevi.

Drugo, prigusnica je blizu mreznog trafoa mozda ce biti uticaja pa ce umesto da filtrira, ubacivati komponentu mreze? Bolje bi bilo da je recimo ispod nosce ploce? To je trebalo proveriti pre odredjivanja konacnog polozaja...

Inace svaka cast na entuzijazmu. Bilo je tu mnogo posla koji je sadrzao i pravljenje motalice i dodatnih pomocnih sklopova. :)

Sto se tice odzracivanja toplote EL34 nemam iskustva ali sam video kako zraci 6080 i Babuska, to je bre grejalica :) 

 

Raspored je slican kao na mom pojacalu i kod mene nema problema sa prigusnicom. Mada kod mene je prigusnicki ulaz u HV filteru.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ljudi, šta da vam kažem svima (da ne nabrajam ponaosob) osim beskrajno hvala! Hvala vam na sugestijama, pohvalama i naročito kritikama. Ovo je za mene prvo "svetleće" iskustvo i hteo sam da projekat uradim od nule da bi se što više naučilo. Ovo se krčkalo još od prošlog leta, po završetku Fostexa, PASS ZEN-a i RIAA pretpojačala sa 2sk117. Još mi je ostao neki DAC u planu, da bih kompletirao kompletnu "liniju" od ulaza do izlaza u DIY varijanti. Pretpojačalo je još od ranije Pass Balanced ZEN Line stage.

Kućište sam "maznuo" od crknutog sviča i zato sam bio ograničen veličinom kutije. Prigušnica nikako nije mogla da se ugura u kutiju pošto je jezgro od 14 cm2 i 2222 namotaja 0,3 žice (EI84 x 50mm). Probao sam da vodim računa da trafoi budu zakrenuti za 90 stepeni da se izbegne međusobni uticaj magnetnih polja.

Lampe su EL34 i 6N1P-EV i rađeno je kompilacijom sledećih rešenja:

 

image.png.c8b9506227f142658345ca6f421273db.png

 

image.png.3f591d882f5367cbf8526dcf9108e64a.png

 

Izabrana je shema na ulazu sa jednom cevkom jer nisam imao dovoljno struje za grejanje pošto sam mogao da uguram samo žicu od 1,3 mm - što je bilo dovoljno za 3,9A, a trebalo mi je 4,2A za sve četiri cevi. Postoji još jedan, a to je da svaki uređaj bude sa što manje komponenti i, naravno, single ended. Ubačen je još izbor između triode i UL moda - koštalo je samo jedan prklopnik, pa što da se ne proba.

 

Sada malo pitanja. Koji napon za napajanje da izaberem 380V ili 400VDC , pošto sam ostavio više izlaza na mrežnom trafou (270, 280, 290, 300 i 310V AC), pa imam "slobodu" da bezbolno menjam napon? Koliku struju da pustim kroz EL34, odnosno koji katodni otpornik - 470 ili 560 oma? Izlazni trafoi su mi ispali oko 2k9:8 jer mi se tako namestilo da popunjavam slojeve namotaja do punog reda.

 

Hvala još jednom.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

čika Turner kaže ovako:

Tube type Single Ended
Mode
Max 
Pda
at idle, 
Watts
Ea 
+Vdc
a to k
Ia 
mA
dc
Max 
Audio
Power
Watts
Effici-
ency
%
Max
Eg2 
g2 
to k
Ig2
mA
dc
RL
for 
max
PO
EL34, 6CA7 P, BT, 
CFB,
Eg2 < Ea
24
24
24
420
350
270
57
68
88
10.3
9.8
9.3
43
41
39
270
270
270
7
8
9
6k6
4k7
2k8
EL34, 6CA7 UL,
Eg2 = Ea 
23
23
23
420
350
270
54
65
85
9.2
8.7
8.2
40
38
36
420
350
270
8
9
10
7k0
4k9
2k9
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

15 hours ago, djmilicic said:

Znam da sam dosadan, ali moram da pitam. Spojio sam driver cevku na visoki napon (nije bilo vatrometa :D ) i EL34 na grejanje i dobio sledecu situaciju sa naponima:

 

5adf9ca712fef_drivernaponi.jpg.df831bb414c60c97ff44ba2481a9208e.jpg

Da li je to ok?

smanjiti anodni napon na ulaznoj.

nema potrebe za vecim od 120-150V.

ako zamenis ovu sa 6N23P moze i manji, 90-100V.

resetkin otpornik na ulaznoj moze i manji, 470K.

na izlaznoj staviti 2w 100 oma otpornik.

tantale imam ja i to dobre od 100uF.

za bajpas ne 100n, staviti 1 ili 10n na primer

srebrni stirofleks. svrati na kafu kad stignes

da prodiskutujemo i da ti dam lepe dzigerice.

nemoj ovo nikako shvatiti kao kritiku.

meni je uvek drago kad neko predje na dark side.

:drinks:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hvala Sax. I kakav dark side - light side je u pitanju.

Problem oko ulazne lampe je sto imam ove dve. Mislio sam kasnije da ih menjam. Sad oko smanjivanja napona - koji otpornik da povecam, prvi od 12k ili drugi od 15k tj. sta nece smetati lampi. Ok za 470k - stavljam 220k. onaj bajpas na shemi je ostao slucajno, ali stavljam 10n. I 100 oma/1W je ostao sa stare sheme - vec je stavljen od 2W. Kafa - u svakom trenutku.

 

p.s. NIXI za ono svetleca strana si me pretekao. Vec sam pisao post kad si iskocio.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 minute ago, djmilicic said:

p.s. NIXI za ono svetleca strana si me pretekao. Vec sam pisao post kad si iskocio.

Šta da ti radim, znam brzo da kuckam po tastaturi. Ako želiš mogu ti dati E88CC ili 6N23P korišćene, ispravne, ako hoćeš da probaš i to umesto 6N1P.:D

PS

Možda je SAX u pravu, za svetleće pojačalo treba mrak.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 minutes ago, NIXIE said:

Šta da ti radim, znam brzo da kuckam po tastaturi. Ako želiš mogu ti dati E88CC ili 6N23P korišćene, ispravne, ako hoćeš da probaš i to umesto 6N1P.:D

PS

Možda je SAX u pravu, za svetleće pojačalo treba mrak.

Hvala, moze. Samo da ovo dovrsim do kraja, pa posle cemo da tweekujemo. Ostalo da povezem visoki napon na izlazu i firework.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

imam ja ECC88.

i to stari dobri Tungsram.

nije nikakav problem.

sto se tice anodnog napona na ulaznoj, ne skida se

on tako sto povecavas anodne otpornike.

tu je napajanje - valjda ide C, L, C (izlazne) R, C (ulazna).

konkretno, za ECC88 baterija ne treba da bude veca od 130V.

pa posle 22K anodnog otpornika ce anodni napon biti taman.

tu je bitna i ulazna osetljivost.

1 ili 2V.

:drinks:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sax, tako je i uradjeno, samo sto je anodni 15k a onaj plavi na drugoj slici je 12k. znaci taj 12k cu menjam.

Ali, imaju novi momenti. Znam da zvuči pretenciozno s moje strane, dobro veče iliti zdravo kolege lampaši. Neizdrž mi ne dade mira i spojih jedan kanal na HT. Da ste mi ranije rekli kako ovo zvuči, ne bih "bacao" pare na one Fostexe. Pustio sam jedan kanal na neke kante (morao sam da ih vežem u seriju jer su 4oma). Više sam nego oduševljen. Kako li će tek da bude sa Fostexima. Nisam čuo brum na ovim kutijama, ali ne znači da ga neće biti.

Probao sam i UL mod i on je ok, ali što Sax napomenu - ništa spektakularno, samo malo jače.

Naponi su promenjeni sa ovim jednim kanalom. Bias EL34 je 56mA (26.53V), 6n1p je 6,4mA (3V), naponi na anodama EL34 359, 6n1p 192V, elevaciju za grejanje nisam priključio - ona je 63V. Grejanje je palo na 6.2V.

Još jednom, puno vam hvala za pomoć bez koje nema šanse da bih ovo sproveo u delo.

Ostaje mi da se malo "smirim", da nešto ne zeznem u ovoj svojoj euforiji, pa da ga sklopim do kraja i da sprovedem sva vaša dodatna uputstva - snižavanje napona na prvoj lampi, dodavanje ovih ostalih bajpasa na katodama.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Odradjeno po uputama pametnijih (stavljeni bajpasi od 6,8 nF i 15nF, smenjeni resetkini otpori na driveru sa 1M na 0,5M, zamanjen anodni na driveru sa 15 na 22K) i ovo je izgled utrobe. Zavrsna sema sledi po zavrsetku ispitivanja napona i tweekovanja za zamenu driverice.

 

 

Dzigerica.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...