Jump to content

Ei Radio akustika SPS-200 Restauracija/Laki remont


mutayu

Preporučeni Komentari

7 hours ago, Peca ja said:

Cini mi se da je sad malo dobio na snazi i da malo "bistrije" svira mada verujem da tripujem .

Na snazi  nisi dobio sigurno, jer to zavisi od napona napajanja i mogućnosti trafoa, ali na čistoći zvuka jesi. Plus sad će teško da crkne izlazni par kad ga odvrneš.

Ono što još možeš uraditi a da ne košta puno, je da zameniš ulazni sprežni elektrolit nekim blok kondenzatorom (bilo kojim, MKC, PP pa čak i poliester), i da u dogledno vreme staviš neke ozbiljnije filterske kondenzatore u napajanje. Mislim mogao bi i da zameniš te stare otpornike sa metal film, ali puno je tu posla.

Mirnu struju bih ja malo podigao, na 40-50mA. Trabalo bi proveriti osciloskopom da li je nestalo prelazno izobličenje, jer sa 30mA tu je negde na granici.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

26 minutes ago, djmilicic said:

Morao bi da menja i otpornik u ulaznom rc filteru, jer je ulazni kapacitet 47uF i otpor 22k. Tol’ki blok je malo poskup

Treba mu 10x manji kondenzator, recimo 4,7uF sa 22koma dobije se 1,5Hz -3db, sasvim dovoljno. Pitanje je samo (ako postoji) koliki je kondenzator na izlazu pretpojačala, ako je on mali onda može i neki veći da se stavi ako ima mesta. Ili neka ostavi tako kako jeste ali da te back to back elektrolite bajpasuje sa 1uF ili 1,5uF. Evo recimo sa nekim od ovih:

http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=11572

http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=16934

Ili u Silkenu uzme Phillips MKC plavi 1uF, po jedan komad za bajpass na svaki kanal, jeftino rešenje.

Može i ovo da stavi, mada nije kvalitetno  kao PP ili MKC samo je kompaktno i jeftino, svakako je bolje od dva redna elektrolita.

http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=12683

http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=12682

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

47 minutes ago, Peca ja said:

Gde to da stavim ? i cemu sluzi :D 

Umesto C1 i C2 elektrolitskih kondenzatora staviš blok kondenzator ili ih premostiš blok kondenzatorom. Dobija se na kvalitetu i čistoći zvuka. Prvenstveno preporučujem zamenu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 minutes ago, NIXIE said:

Umesto C1 i C2 elektrolitskih kondenzatora staviš blok kondenzator ili ih premostiš blok kondenzatorom. Dobija se na kvalitetu i čistoći zvuka. Prvenstveno preporučujem zamenu.

Aha mislis na ona dva sto glume bipolarni na ulaznom signalu . Pa u planu je da zamenim za nesto krsteno ali kad naleti . 
Sad prvo da ovo sve izmenjam , trebace mi dosta vremena , tek drugo je na pola a gde su jos 4 :( 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

20 hours ago, Peca ja said:

Aha mislis na ona dva sto glume bipolarni na ulaznom signalu . Pa u planu je da zamenim za nesto krsteno ali kad naleti . 
Sad prvo da ovo sve izmenjam , trebace mi dosta vremena , tek drugo je na pola a gde su jos 4 :( 

To ti je jedno bitno unapređenje zvuka, pa ti vidi da li vredi potrošiti još malo da se izvuče maksimum iz toga što imaš. A ako pretpojačalo (ili šta već imaš) za pogon tih izlaznih pojačala ima izlazni kondenzator, onda nema DC offset-a pa ti i ne trebaju C1 i C2, izvadi ih i stavi kratkospojnik da signal dođe direktno na ulaz OP. Tako je kod mene. Brige nemaš jer ta pojačala imaju DC zaštitu zvučnika. U ostalom možeš lako izmeriti DC offset na ulazu i izlazu pojačala ako nešto sumnjaš.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, NIXIE said:

U ostalom možeš lako izmeriti DC offset na ulazu i izlazu pojačala ako nešto sumnjaš.

To ne znam . 

Predpojacala sam izbacio jer iz njih izlazi neverovatna kolicina suma i to je ne resivo . 
Zvucna karta sa koje pustam muziku je malko bolja i ima daleko jaci izlaz nego sto je imalo ono Ei predpojacalo i ja sam zadovoljan . 
Mozda se i lose cuje ali moje uvo se na ovo naviklo i meni super zvuci . 

Nego zavrsio sam jos jedno pojacalo skoro do kraja medjutim opet onaj problem da mi jedan kanal ne reaguje na stelovanje mirne struje , dodje do 0.13mA i ne mrda dalje ? ? 
Preaso sam na sledece a na ovo cu da se vratim kasnije za sad sam ga pustio da svira pa da vidim .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

41 minutes ago, Peca ja said:

To ne znam 

Zvučne kartice nemaju izlazni DC offset. Meri se bez signala sa uključenim uređajima. Staviš opseg 200mV i izmeriš između plus i mase na interkonekt kablu, recimo na RCA meriš centralni  pin i masu, na 3,5mm imaš dva prstena (+ levi + desni) i onaj najbliži kablu je masa. Isto tako meriš na izlazu za zvučnike između + i - kontakata ma jednom kanalu pa na drugom. Dozvoljeno je max. 100mV na zvučnicina.

To za mirnu struju je za sada nejasno zašto se događa. Ako ne rešiš kao na prvom primerku (veoma čudno ponašanje pri zameni mesta tranzistorima) može se korigovati neki od otpornika u kolu regulacije.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 minutes ago, Peca ja said:

Izmerio sam to na pojacalu i imao sam od 8 do 10mV  a sad izmerih iz zvucne karte i merim na Izlazu za prednje zvucnike 12mV a na svim ostalim 0.2mV mislim da izlaz za wufer varira do 0.3mV

To je zanemarljivo. Nema opasnosti po zvučnike. Možeš za probu premostiti C1 C2 da čuješ razliku. Ako se pak plašiš, kupi Wima MKS od 6.8uF i stavi na ulaz. Par stotina din.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

45 minutes ago, NIXIE said:

To je danas omiljeni sport, budženje fabričkih sprava. Uglavnom se dosta dobije na kvalitetu reprodukcije.

Ja bolje da se ne hvatam za to jer je velika verovatnoca da vise nikad ne bi proradilo :D  

Nego ova pojacala su fenomen  aj sto rade sa crknutim delovima nego rade i bez delova :D 

Sta da radim sa ovim keramickim kondenzatorom , fali mu parce . 470pF 500V
Ovaj drugi menjam svakako ali zanimljivo u kakvom je stanju radio .

 

DSC04224 (Large).jpeg

DSC04225 (Large).jpeg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Resio sam problem sa onim jednim kanalom gde trimer nije hteo da radi . Odnosno radi ali dogura do 10mA i to mu je max .
Stavio sam nov BD139 ali pre postavljanja sam ga uporedio sa starim koji takodje radi . 
Jedino sam primetio da im se vrednosti malo razlikuju ali bas malo koliko i kineski unimer laze u merenju . 
Recimo na jednom merim 600 oma na drugom 613 oma , toliko unimer gresi a opet eto znaci mu to i sad sve radi , uspeo sam da nastelujem .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

11 hours ago, Peca ja said:

Stigoh do 4-tog , jedino se ono razlikuje pa ga preskacem i ostavljam za kraj .

Jel to fabrički stavljen torusni trafo ili ga je neko naknadno ubacio?

Izlazni tranzistori nisu 2N3055/BDX18 nego neki drugi, popravljano li je?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

10 hours ago, NIXIE said:

Jel to fabrički stavljen torusni trafo ili ga je neko naknadno ubacio?

Izlazni tranzistori nisu 2N3055/BDX18 nego neki drugi, popravljano li je?

Jeste fabricki trafo , izlazi su neki KT819GM (pise na cirlici) reko bih neki ruski . Blok kondenzatori su Ei nisu iskrini kao na ostalim .
Grec je ogromnih dimenzija , cela ploca za VU metre je drugacija sa drugacijim komponentama i stavljene 4 diode manje a trimeri su oni naj obicniji . Releji su Koncar.

Ne mogu da provalim dal je medju poslednjim koji su pravljeni ili medju prvim . Na prvu loptu kao da je pravljeno na brzinu . I onaj donji lim je crne boje . 
I led diode su one skoro pa providne kao one novije generacije .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...