Jump to content

Ei Radio akustika SPS-200 Restauracija/Laki remont


mutayu

Preporučeni Komentari

3 hours ago, NIXIE said:

Ako su tranzistori fake, nema pravila i očekivanog ponašanja, samo iznenađenja.

PS

Pre jedno tri godine crče mi na LEACH- u jedan kanal, bilo je očepljeno malo jače kad je došlo do kratkog nestanka i povratka struje sa sve plavičastim bljeskom sijalica. Tada mi je crkla i elektronika na veš mašini ( to je 100eur+ dolazak majstora 2500din).

Uzmem  ja da opravim pojačalo i ubacim (iz neznanja da to postoji i kod nas već dugo u prodavnicama) one fake trenzistore MJ15003/04 koje sam slikao, a kupio sam ih godinama ranije u jednoj našoj prodavnici da imam u rezervi za svaki slučaj. Sve lepo zamenim, namestim mirnu struju, ostavim tako par sati, sve u redu. Posle par dana samo crče opet isti kanal dok sam slušao muziku, nije ni bilo nešto mnogo pojačano. Nakon toga uzmem lepo nove izlazne tranzistore originalne u RS Components, kao i rezervni set za jedan kanal. Košta skoro duplo više nego u našim prodavnicama, ali je u stvari jeftinije.

Lic je pravljen za te tranzistore, u to vreme pre 40 god odlicnih BJT za audio, na visem naponu sa drugacijom pobudom, a i njih danas ima kojekakvih...zbog popularnosti...

 

Medjutim, ne mogu iz jedne transe neki da budu fejk i crknu pri stelovanju mirne struje a drugi da rade. Mozda je nova komponenta neispravna, da ne filozofiramo, ali ne moze se rad sa pojacalom, bez rednih, opteretnih otpornika, bez generatora signala i osciloskopa, bez merenja komponenti, pojacanja i vrednosti kondova i otpora,  a samo sa instrumentom i glinericom, smatrati  ultimativnim, a sve greske  pripisijvati "fejk" tranzistorima.

Pa postavljati vece i jace, kao da oni ne mogu da poginu od lose pobude...pa su i oni mozda fejk... 

A sada je bar lako, ubaci se sema u simulaciju, simulacija izbaci struje i situacije po pozicijama...mnogo lakse od nabadanja...

Ili najtezi, temeljni nacin, gde se razmatraju radne zone tranzistora, i oni jadni drugacije pevaju kada su na drugim pozicijama radne krive, ne pevaju samo zice i sjaj konektora... :D 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

21 minutes ago, vladd said:

Lic je pravljen za te tranzistore, u to vreme pre 40 god odlicnih BJT za audio, na visem naponu sa drugacijom pobudom, a i njih danas ima kojekakvih...zbog popularnosti...

 

Kad sam ga napravio, DC napon napajanja u praznom hodu je bio oko +-58V ili malo više (sekundar je 40VAC pri punom opterećenju). Nakon 20god. sa porastom napona u mreži to je stiglo  do -+63V pa i više, jednom sam izmerio +-66V. Tranzistori MJ15003/04 su 140V CE probojnog napona, znači blizu su. Ovi fake nisu sigurno preko 100V zato su i pocrkali.  Zato sam prešao na MJ15024/25 sa 250V CE breakdown, osim toga bolje zvuči sa njima, kvalitetniji su, brži, verovatno i linearniji, ali pre svega teže će da otkažu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

6 minutes ago, Csabi76 said:

Da.

Menjaj to. Ako prepojačalo ima izlazni kondenzator, ne treba ništa na ulazu snagaša (kratkospojnikom premostiti). Ako misliš da treba za svaki slučaj da ima ulazni kond. onda 5kom. paralelnih Phillips MKC1uF ili jedan Wima MKS 4,7uF ili neki polipropilen ako može da stane tu. Obzirom da pojačalo  ima DC zaštitu za zvučnike, ja ne bih ništa stavljao osim kratkospojnika.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

57 minutes ago, mutayu said:

Pardon, nije odradio "quote". Dakle postavio sam ja ovakvu semu ali sa ispravljenim uocenim greskama. Ako ima jos primedbi dajte da unesem ispravke @Aleks_00

@mutayu Otpornik R5 nije 72k vec 12k, cim sam naiso na tu gresku dalje nisam zagledao, posle cu da odradim detaljan pregled cele seme, pa cu reci kako stoje stvari.

EDIT: Nisam video da si prepravio semu, sada sam naso medju prvim postovima. Izvinjavam se :dash1:

 @vladd  Stampa je mikroskopom pregledana, sve je savrseno, nigde nema hladnih lemova jer je sve zamenjeno i provereno, ceo jedan dan sam izdvojio merenju i detaljnoj inspekciji pre paljenja. Jedan kanal je uspesno podesen, drugi je crko pri podesavanju, zamenjeni su tranzistori takozvani "Fake" sa original EI 2n3055 i MJ2955, mirna struja opet podesena i pojacalo trenutno radi. Svira vec 3-4 sata tiho, mirna struja ne mrda sa 65.6mA. Siguran sam da su tranzistori u startu bili losi. Uzimam MJ15004/5 u MG i javljam situaciju. Okacicu slike u postovima, a stavio sam i album slika na mom prvom postu.

Pozdrav Aleksandar :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

10 hours ago, NIXIE said:

Nisu, kad si ostavio elektrolitske sprežne kondenzatore na ulazu. Takođe NE5534 mogu da se zamene nečim boljim. Ove dve stvari dosta utiču na zvuk (negativno). Probaj na jednom primerku da to zameniš. U našim prodavnicama je veliko pitanje originalnost OP.

Ove kondenzatore na ulazu planiram da zamenim , gledam neke philips blok kondenzatore  . A za ovaj NE5534 pojma namam sta bi moglo kao zamena a da bude kvalitetno ? 

I one zice od cinceva pozadi pa do ploce su tragedija pogotovu sto ih stavili da plolaze zalepljene za trafo .. 

 

sema.JPG

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

44 minutes ago, Peca ja said:

Ove kondenzatore na ulazu planiram da zamenim , gledam neke philips blok kondenzatore .

Ti kondovi na ulazu glume bipolarac od 50uF sa otpornikom od 1K iza sebe, pa skoro, na red. Ne bi se ja tu puno sekirao oko konda baš zbog tog otpora, kršten frišak bipolarac i malo bajpasa blok kondom kolko da ne misliš.

Osim toga, blok te vrednosti oće da bude dobra cepanica po veličini.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

15 minutes ago, чика-Брка said:

za ovaj NE5534 pojma namam sta bi moglo kao zamena a da bude kvalitetno ?

OPA 2134.

:drinks:

AHA ! I cena mu govori da je bolje . Samo da potrazim gde ima neki kvalitetni i original . Gledam seme tog kola i nailazim na razlicite rasporede pinova da tako kazem . Sad cu malo da istrazim .
To je znaci ovo :
opa134.jpg

Ima ovde nesto o njemu .https://www.diyaudio.com/forums/chip-amps/102753-ne5532-opa2134.html 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

12 minutes ago, ManicP said:

Ti kondovi na ulazu glume bipolarac od 50uF sa otpornikom od 1K iza sebe, pa skoro, na red. Ne bi se ja tu puno sekirao oko konda baš zbog tog otpora, kršten frišak bipolarac i malo bajpasa blok kondom kolko da ne misliš.

Osim toga, blok te vrednosti oće da bude dobra cepanica po veličini.

znaci nesto ovako + Blok  ? 

https://www.mgelectronic.rs/kondenzator-bipolarni-47µf-100v-2

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Peca ja said:

Unutra su dva polarisana elektrolita vezana back to back, to već imaš na PCB. Možeš samo dodati blok 1uF kao bypass. Recimo Phillips MKC ili Wima FKP.

Ja mislim da ovo može tu da se uglavi. Bolje će zvučati od elektrolita, veći kapacitet ti ne treba.

http://www.kelco.rs/katalog/detalji.php?ID=12683

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 minutes ago, Peca ja said:

Aha , cak i imam 10-tak philips-a od 1mF od nekih skretnica preteklo . 

Mada treba mi 12 komada , sad cu da pogledam sta ima da se kupi da bude sveze i dobro . 

6.8uF na 22koma je 1Hz/-3db. Za 2Hz treba ti 3.3uF, manje ne valja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

17 minutes ago, Peca ja said:

Blenem u ovo ko tele u sarena vrata ! :D  Ne poznajem ja materiju bas toliko dobro . 

Rece da na one postojece kon. sto glume bipolarne samo zakacaim jedan blok od 1uF i to je to ? 

Po šemi treba spojiti jedan izvod blok kondenzatora na + pol od C1 a drugi izvod na  + pol od C2. Time si ih bajpasovao. Isto tako i za drugi kanal.

A ne glume bipolarne, nego su tako spojeni postali jedan bipolarni elektrolitski kondenzator duplo manjeg kapaciteta i istog nazivnog napona kao pojedinačni kondenzatori.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...