Jump to content
Aleks

Always put new tyres to the rear (!!???!)

Preporučeni Komentari

Naleteh na ovo pa da probam da doprinesem. Mora da se nacrta.

Kocenje.png

Prvi slucaj je blokiranje prednjih tockova. Trenje klizanja je dosta manje od trenja kotrljanja tako da kocenje vecim delom preuzimaju zadnji tockovi . Ukoliko dodje do zakretanja vozila javlja se moment kao posledica sprega sila inercije vozila i kocenja zadnjih tockova. U ovom slucaju taj moment ima suprotan smer od smera zakretanja vozila i tezi da ispravi vozilo. To je razlog zasto pri blokiranju tockova vozilo nastavlja da ide pravo. Uz ABS i vestog vozaca moguce je skretanje vozila i pri jakim kocenjima.

 

Drugi slucaj je blokiranje zadnjih tockova. Pri zakretanju nastali moment ima isti smer kao i zakretanje vozila. To dovodi do povecanja ugaone brzine zakretanja vozila i dosta opasne situacije. Pri vecim brzinama vest vozac koji brzo mota volan ce se mozda i izvuci ako ima dovoljno mesta ali prosecan vozac tesko.

Vezano za ovo jako je opasno pri nizim temperaturama staviti zimske gume samo napred.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Mozda je bolje reci proklizavanje prednjih ili zadnjih tockova nego blokiranje, sada je gotovo neverovatno da dodje do blokiranja.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Slazem se.

Kocnicama se bavim samo na trkackim automobilima gde je blokiranje tockova i dalje redovna pojava.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah

  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu

×
×
  • Kreiraj novo...