Jump to content

Koji visokotonac uz Lowther


Stradi

Preporučeni Komentari

On 12/7/2017 at 9:16 PM, Superfi said:

IMHO...

fali tu malo gore ali mnogo vise dole. Bio sam kod gospodina Dabica u stanu, slusali smo prijatelj i ja Ingenium sa 2a3 i zakleli smo se da su ih Sonido u Ayon horni nadsvirali u svemu sem neke mikrodinamike...Ali koga briga za mikrodinamiku i detalje, pola muzike je falilo. Opet, po mom misljenju.

Sto rece Zen, nije vazno kako drugima svira...ako se Stradiju ili Lemicu svidja samo se to broji.

Moze li za nas laike neko strucniji da pojasni pitanje faza kod FR zvucnika? Jer Lowther je sve samo ne fazno linearan ako je suditi po merenjima Troelsa Gravesena. http://www.troelsgravesen.dk/Lowther.htm

Slusao sam u dva navrata fenomenalne zvucnike gde su 8'' FR svirali mid range ili malo sire ali u oba slucaja su bili oslobodjeni basova. Uh, jako to dobro svira! U jednom slucaju visoke su odradjivali jonski A Capella a u drugom Fountek ribon. Nemam toliko zamerki na visoke ali hronican nedostatak basa za mene ih diskvalifikuje kao ozbiljan hifi 2017te godine, bez obzira na kutiju (Mau, Hedlund, TQWT ili sta ti ja znam).

 

Slušao sam Teresonic 2a3 sa Magusima u upravo ta mikrodinamika, znači preciznost i rezolucija uopšteno, je pobdiula razmišljanje o biamplifikaciji tog časa, Arden Tanoj je izašao iz kuće prepustivši tron majušnom Fosteksu, to je moj subjektivni prioritet o kome sam pisao kao presudnom za odabir koncepta sistema i tako treba da bude. 300b bolje gura Ingeniume, Integrum nešto drugojačije zvuči, zato sam ga i izabrao, a dva vrhunska 2a3 su prošla kroz moju sobu, ipak daleko od SE Ajona a o GM-u70 da ne pričam. Ko je imao prilike da sluša samo za sebe neki sub bas sečen ispod 100Hz, čuo je verovatno nešto nalik na buretanje, neko nerazgovetno mumlanje, ne može da se sluša za razliku od običnog visokotonca ala spikerfon u mobilnom telefonu. No, bas u celokupnom  nekom prezentovanom spektru nosi lavovski deo energije, to prija i svako voli da ga čuje fizičkim osećajem i to je to što se doživljava kao gubitak ili boljitak, zaboravio sam podatak, možda i 60% energije a destak% na visoke a ostalo na srednji opseg, dok po broju informacija sredina nosi bez malo sve. Voleo bih da čujem u živo akustički kontrabas koji će da trese tepih, vokal ili činelu od kojih pucaju čaše a da nije reklama.

Problem izdizanja nekog dela srednjeg spektra je karakteristika FR zvučnika, ta dreka potiče od interakcije wizer membrane sa nosećom, kad je drajver nov pogotovu a jako dugo mu treba da se izlomi i primiri ali nikad ne nestane. Zato se rade raznorazni trikovi, zna i Gosn Dabić al za komercijalu naravno da ne dira nove drajvere. Ja sam moje zapeglao, ponekad mi se čini i previše sada sa GM70. Pod to podpada i fazno prostorno odstupanje, al svaki zvučnici traže da im se nađe optimalana pozicija u  slušaonici, a to u većini slučajeva nije moguće. Merenja ko i svaka mera nepobitna. Puno ima  Tanojaša i simpatizara takvog zvuka, smatram se na neki način merodavnim iako bivšim. Merno je DC 15" katastrofa i kratkog opsega gore, niz krlja i faznih odstupanja, pogotvu bez skretnice,  bas izdignut ko što sam naveo, pa niko ne spominje ni super visokotonac a kamoli da utiša bas. Uprkos tome lepo zvuči, zato sam ga i dosta dugo obožavao, sad je lepa uspomena.

Svaka kutija je daleko od idealnog izvora koji postoji samo teoretski. Za čistokrvni  FR je TQWT naj bolji izbor po mom ubeđenju, moji kabineti su nulti Teresonici, međutim, sa korekcijom zvuče i bolje i šire, nema nedostaka basa i ima rezoluciju, al  naravno da ne ljulja prozore ko +db na Tanoju. Jeste sporadično falilo fundamenta ako je materijal tanak, sa Ruskinjama ni čak tad i  nemam uopšte želju za Tonajovskim basom koji jeste prijatan i lep al po meni daleko od nekoliko zvučnika koje sam slušavao, možda poželim ponekad da čujem tako nešto, ako ništa drugo, ono za podsećanje.

(@S.Krstić, jesi ti Novičin?)

Izmenjeno od Lemić
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

On 7.12.2017. at 10:08 PM, Superfi said:

mi Feastrexe ucinio ne-interesantnim...

Mda, svakako... Znaaaači Feastrex , a ? 

Sledi scena - Skrstic, Ninja, crni i beli, mi dobacuju Sneakers, jerbo sam propao kroz Superfijev krov, u pozadini muzika iz Mission Impossible...:ph34r:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...

Частотный диапазон музыкальных инструментов

  • Рояль, фортепиано 27-4200 Гц
  • Контрабас 40-300 Гц
  • Электрическая бас-гитара 41-250 Гц
  • Туба 45-320 Гц
  • Валторны 60-740 Гц
  • Фагот 60-630 Гц
  • Виолончель 65-880 Гц
  • Тромбон 80-500 Гц
  • Акустическая гитара 82-1175 Гц
  • Электрическая гитара 82-1570 Гц
  • Альт 130-1240 Гц
  • Кларнет 140-1980 Гц
  • Труба 160-990 Гц
  • Скрипки 210-2800 Гц
  • Гобой 230-1480 Гц
  • Флейта 240-2300 Гц
  • Пикколо-флейта 560-2500 Гц
  • Частотный диапазон человеческого голоса:

  • Бас 75-330 Гц
  • Тенор 120-500 Гц
  • Меццо-сопрано 170-700 Гц
  • Сопрано 230-1100 Гц
  • do koje gornje ucestanosti sistema treba ici racunajuci i furijea,plateznu mogucnost,bolju zvucnu sliku , ezoteriju,frojda...
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...

@Lemić

Pozdrav Lemicu ...zao mi je sto onomad kad smo se dopisivali na starom fifi forumu nisam imao parica za vasu Hiragu pa reko da priupitam sta je od ampova ostavilo utisak do sada i na cemu ste se zaustavili? Jos vaznije za mene ...isto pitanje za preampe? Jurim si nesto za Levinsona 27.5 a jeftina resenja nece dobro da ferceraju pa da vidim jel postoji neki dragulj u DIY ili komercijalnoj varijanti koji je vredan paznje... dok se ne skupe parice za Levinsona 26s ili DIY gvozdje sa ovog foruma :D:D

Srecna nova svima drugari ostecenog sluha :P

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zdravo i veselo tebi i svima u Novoj. Da te malo podsetim https://www.diyaudio.rs/topic/8307-apex-ax-11/?do=findComment&comment=269757  i da dodam, radio je odlično jedan trnazistorac samo sa jednim tranzistorom baziran na Hiraginom projektu, rad Miroslava Petrovića, možda je imao i izlazni trafo, ali je bio male snage i to se osećalo na Tanojima koje sam tada imao. Praktično je Ajon, il kako se već zove, prvi pojačivač koji je nadsvirao moju Hiragu u kombinaciji sa Lauderom, doduše slušan svega nekoliko sati što je bilo sasvim dovoljno. Nekoliko pojačivača sa 211 su bila nedorasla Hiragi, jedan čak vrlo loš i nije mu pomoglo prepravljanje ni sa drugim odličnim pred cevima i prešemiranjem. Tek je primerak sa cevkom RCA 211 bio tonski slušljiviji ali sa nekako teškim i uvek posličnim basom koje te cevi inače imaju karkterno, jeste taj bas bio voluminozniji u odnosu na Hiragu što me je iznenadilo, ali sve ostalo nije bilo dovoljno i ubedljivo za prevagu, a sem toga, obećao sam tada drugaru taj pojačivač i prepustio sam mu ga. GM 70 je po mom kriterijum i ukusu, a i po mišljenju ljudi koje uvažavam, nešto posebno i Lauteri jako lepo zvuče, po mnogo čemu atipično od očekivanog za FR drajver. No, nije svaki GM 70 pojačivač toliko dobar, nisam slušao ali prihvatam preneto iskustvo bar sa dva pojačala sa tom lampom. Preamp je TVC Šolaja, čuvena SE Euridice od preko 30kg čeka naslonjena uza zid ispod zavese verovatno reciklažu, ima previše gvožđa i bakra i na kilo vredi više nego što bi mogla da bude neka drugarska cena. Sigurno sam pristrasan kad su mi drugari u pitanju, ali Šolajin TVC zvuči mnogo lepše od mase drugih koje smo slušali, a čulo se sve što je od znčaja. Da, dva i te kako ozbiljna 2a3 pojačivača sam imao prilike da slušam kod sebe, jedan ko turpija a dugi, Šolajin, osim izuzetno lepog tona malo šta za poređenje sa GM-om. To je enigmatočno, zvučnik visoke osetljivosti bi trebao da se zadovolji sa vatom ili par, međutim, ni odličan 300b sa nekih 7 vati nije zvučao  kako treba, jednostavno gubi dah i ne oseća se neka snaga ili voluminoznost, energetsko prezentovanje, čak i pri tihom slušanju. Zvučnici tipski FR su po pravilu suvi, malih kretnih masa i  ne inertni i samim tim bez samoodsviravanja, reprodukuju samo kolko ih mili signal pokrene, zato im je potrebna neka mikro dinamička pokretljivost koju nema svaki pojačivač i zvuk tada bude sterilno rezolutan bez bogato izraženog tona i to smeta ušima. Moja Hiraga je imala bez malo punih i čistih 40 vati, GM 70 sada ima nekih 13 mereno, ma ne mogu da se porede tek u ovom nekom segmentu gde se radi o mikro strujama. Davno sam slušavao VT4C sa Tanojima, Nestorovićima i sličnim moćnim zvučnicima, mislim da SE pojačivač nema neku naročitu prednost u takvom uparivanju, možda čak i manu zbog ograničene snage, sem toga, čistunstvo izvora  ni nema smisla kad se koloriše kroz više drajvera i komponenti u samoj skretnici ma kog kvaliteta. Po mom mišljenju, simplističku postavku SE+FR uz sve mane i prednosti, ne treba ukrštati i mešati sa ostalim postavkama. Zvučnik po meni je primaran i sve ostalo se podređuje njemu da bi se iz njegove ne savršenosti isteralo što više, pa šta ko izabere. Nisam nadobudan i sklon samoreferisanju, al prelaskom na FR pre x godina, jednostavno sam izgubio želju da slušam naokolo, kad kurtozano moram, obično se okrenem leđima il sednem u stranu skroz i držim jezik za zubima, zato i izbegavam družbe i dešavanja što je pa pogrešan stav. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...