Jump to content

Nokautiran svapski bokser ili kafanski takmicar?


ninja

Preporučeni Komentari

1 hour ago, black coffe said:

Bez ljutnje , ovo je "prokakanje" od motortočka , al kao ideja ? :) ....... 

Ne svidja se ni meni a garant ni mojim ledjima :)

1 hour ago, zika said:

hqdefault.jpg?custom=true&w=246&h=138&st

https://www.youtube.com/results?search_query=colin+jet+bike

Nastranu šalu na stranu, jedva, zavidno, čekam razvoj ovog lepog očevog project-a. A za sina može ono gore... ;)

Nece sin nista da se bakce ali se nadam da ce ga ovo ipak malo zainteresovati. 

 

59 minutes ago, Zen Mod said:

da ostane , jedan lepotan

r1200r CF.jpg

 

Svidja mi se ova izrada samo se nadam da ce moj abiti originalnija :)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

12 minutes ago, ninja said:

Ovaj BMW rezervoar je samo maska, ispod je plasticni. 

Znam ! , al bit ću subjektivan ? - radi se o sadržaju i formi ? , al kao što sam rekao : to je subjektivno ? ipak je to Tvoja priča ? :) Naravno realna . da me ne bi krivo shvatio ! . A mašta i ideje moreju svašta !  Želim Ti svu sreću s projektom  jer imam osjećaj da ćemo iz ove Tvoje "priče"  svi ponešto naučiti , pa - navali .... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mali update: 

Plan da se uzme drugi original ram i telelever odpada definitivno. Dobio sam informaciju da je zabranjeno da se na taj nacin registruje kada je vec jednom izbrisan iz registra. Jedini nacin je da se napravi svoj ram koji mora da se homologizira pa onda registruje. Posle toga je otvorena rampa za nastavk puta.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

aha .

vrludavo vrluda vrludav bajkerski san

 

:rofl:

 

ne zaboravi da ti je to za uzivanje , sve ce biti lakse ........... moj Guzzi stoji 6 meseci , nisam ga ni pipnuo

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 hours ago, ninja said:

Mali update: 

Plan da se uzme drugi original ram i telelever odpada definitivno. Dobio sam informaciju da je zabranjeno da se na taj nacin registruje kada je vec jednom izbrisan iz registra. Jedini nacin je da se napravi svoj ram koji mora da se homologizira pa onda registruje. Posle toga je otvorena rampa za nastavk puta.

za ovo da je izbrisan iz registra (scrapped) si znao i pre kupovine,ili je to sad iskrslo pitanje...BTW VTC/VBC vraca svoja vozila  u promet nakon "totalke" ako je popravka uradjena u ovlascenom servisu,i to iskljucivo nakon uvida u totalnu dokumentaciju sta je radjeno u procesu vaskrsenja i pod uslovom da je upotrebljen originalni materijal....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Znao sam to. Samo sam mislio da ako kupim original ram sa papirama da ga mogu registrovati sto se pokazalo da nije istina. Moj "lapsus".

Iako, prvobitni plan je bio da se napravi novi, drugciju ram i tako registruje ponovo.

 

Nije problem da se urati totalka ako vozilo vec nije izbrisano iz registra sto je moje bilo i sto sam znao. Prodato je kao za rezervne dijelove ili da napravis sam svoje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da, problem kad je vozilo proglašeno da je za otpad jer se smatra da opravka nije moguća a da vozilo bude bezbedno. Ram jeste osnovni ili vitalni elemenat motora jednako kao što šasija, odnosno karoserija kod automobila na čijim konstruktiovnim delovima nije dozvoljena popravka u dosta zemalja. I BMW podpada pod iako nema ram u uobičajenom smislu, al ajd to objasni,  osim "fork stanchions"-cevi vila prednjeg vešanja, paralevera- rame, A arm, swingarm, još samo može da se pokrivi cevasti nosač sedišta, sve ostalo je pravo ili puklo jer su sve do jednog liveni komada, ajd, korman je čelična cev ili heblovi. Vrat, na koji se nosi korman i oslanja prednji amortizer je takodje liven i puca, jeste na njemu utisnut broj koji se zbog formalizma uzima kao da je  šasija, odnosno ram a praktično nije. Ako je dozvoljeno da uradiš sopstveni ram i uradiš homologaciju, uzmi polovan vrat i ukloni mu broj, pretrljaj ga da bude gladak recimo i kaži da si ga sam izradaio a da ti je uzor fabrička konstrukcija, sigurno nigde ne stoji da diy ram mora da bude skroz različit ili u nekom vidu od originala.

Ne sećam se da sam pročitao da si palio agregat niti sam opazio da su cilindri udareni, pri udarcu od preda hoće da napuknu cilindri, nekad i brezon okrnji malo blok, sve se to sredi ali često se ne vidi neka pukotina dok se agregat ne zagreje i ulje ne ovlaži spolja, pažljivo pregledaj sva rebra za hlađenje naokolo i ako negde fali parče tu naročito obrati pažnju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

10 hours ago, ninja said:

Ne moze ni to, ne mozes da pravis isti motor, tako pise.

Sad je diskutabilno šta je to isto, možeš recimo da uradiš spoljašnost da uopšte ne liči na postojeći a da bude konstruktivno identičan, što se  ne informišeš detaljno šta se misli pod pojmom različitog i ko je merodavan da to propceni i na osnovu čega, odnosno koje se tehničke ili druge karkteristike uzimaju za referentne. Recimo, katalaški broj vrata koji se kupuje kao rezervni deo, razlikuje se između R i RT modela i samim tim je različitost nepobitna. Napraviti od BMW-a Hondu ili KTM je nemoguće i ako to neko podrazumeva kao nužnu razliku je budala, odnosno, ne razume se ni malo u materiju. 

Imam ja nešto slika, možda i linkova, raznoraznih prepravki pa ako budeš išao u tom pravcu poslaću ti.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

40 minutes ago, Lemić said:

Sad je diskutabilno šta je to isto, možeš recimo da uradiš spoljašnost da uopšte ne liči na postojeći a da bude konstruktivno identičan, što se  ne informišeš detaljno šta se misli pod pojmom različitog i ko je merodavan da to propceni i na osnovu čega, odnosno koje se tehničke ili druge karkteristike uzimaju za referentne. Recimo, katalaški broj vrata koji se kupuje kao rezervni deo, razlikuje se između R i RT modela i samim tim je različitost nepobitna. Napraviti od BMW-a Hondu ili KTM je nemoguće i ako to neko podrazumeva kao nužnu razliku je budala, odnosno, ne razume se ni malo u materiju. 

Imam ja nešto slika, možda i linkova, raznoraznih prepravki pa ako budeš išao u tom pravcu poslaću ti.

Ma kao što Lemić veli  ako ovo kako je ti odgovara i kvalitetno je povareno , a najvjerovatnije češ mijenjat zadnji nosač "fazbeka " , ja bi ramu pjeskario , i takvoj pjeskarenoj nelakiranoj "osvježio  varove" i nelakiranu je vozio na homologizaciju . Znaći več prednji "vrat" nije identičan originalu , a ako promijeniš i zadnji nosač sica (fazbek) to je već druga rama ? . A pobogu , pa nosači motora i zadnje "švinge" (ovjesa) moraju u konstrukcijskom smislu ( svi šarafi koji drže mašinu i zadnji ovjes moraju pasat) , pa znači da je to novi uradak ? . Vjerovatno se to da "odigrat " mislim u smislu kod nekog koji radi takve preinake, a ima certifikat za to . Ovo velim sam pod uvjetom da su KTM ove vilice u najblažu ruku rečeno kvalitetno ugrađene ? :) Hebi ga mi Balkanske "seljačine" imamo navek neakve čudnovate ideje i ak se uklope u zločeste europske zakone tim bolje ? a ak ne , pa probali smo ? nije prošlo ? ajmo onda pošteno :) al sigurnost je na prvom mjestu !!!!!!!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kod BMW-a je obrnuta priča u odnosu na gotovo sve ostale motorcikle i tu je problem. Agregat je šasija na koji se kače bukvalno svi ostali delovi ukljućujući i centralni štender i bočnu nožicu recimo. Na njega ide menjač i to čini monolitnu celinu koja nosi sve. Na menjač ide kardanski sklop koji je ujedno zadnje vešanje na kome se nalazi točak i tu nema mogućnosti ama baš nikakve prepravke, sa njega ide vertikalno amortizer koji se na gornjoj strani kači na nosač sedišta i ta tačka je strogo definisana u prostoru. Nosač sedišta se kači na agregat i na mernjač i naziva se pod ram, subframe i nema nikakav broj, obične zavarene cevuljage. Prednje vešanje, paralever se takođe kači na agregat direktno, na njemu je noseća veza prednjeg vešanja, štapovi i amortizer sa oprugom, sam amortizer ima gornji oslonac na vratu na kome je i gornji trougao gde se kači  korman i  na koji su vezani krajevi štapova, i na tom vratu je broj koji se upisuje kao broj šasije odnosno rama. Kod nekih modela postoji prednji subframe, isto cevuljage, koje nose far,vizir,instrument tablu,...Praktično je nebulozno insistirati da taj vrat bude drugojačiji zarad različitosti kad celo prednje vešanje kao takvo mora da ima strogo definisane veze.

Druga je priča što se može izvršiti prepravka celog prednjeg vešanja ko što je Njinja kupio, al to onda nema mnogo veze sa BMW-om čije je vešanje unikatno u serijskoj proizvodnji motorcikala. Jesu KTM vile nesporno dobre ali kao ni kod većine motora ne pružaju mogućnost podešavanja kao što je to moguće na BMW-u, recimo banalna promena opterećenja koja utiče na geometriju i samim tim na ciklistiku upravljanja. Drugi ram nije problem napraviti da bude jak i bezbedan, ali jeste da se svi uglovi i ose dovedu u centar što se kaže. Osnovno je pitanje, da li eliminisati paralever oslanjanje, lično ga volim i smatram da ima niz prednosti i po pitanju same performanse i kao bezbedonosni faktor. Ukratko, uz neke specifičnosti u ponašanju, radi kao GP motorcikl a istovremeno i kao enduro vešanje koje je skroz suprotno i to ga čini neprikosnovenim u nekoj univerzalnosti kad je svakodnevna upotreba, od recimo Navak piste u Beogradu, do prolaska kroz Gobi pustinju. Ne bih ga menjao ni za šta, ali ima naravno i potupno suprotnih mišljenja i opredeljenja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Lemić said:

Sad je diskutabilno šta je to isto, možeš recimo da uradiš spoljašnost da uopšte ne liči na postojeći a da bude konstruktivno identičan, što se  ne informišeš detaljno šta se misli pod pojmom različitog i ko je merodavan da to propceni i na osnovu čega, odnosno koje se tehničke ili druge karkteristike uzimaju za referentne. Recimo, katalaški broj vrata koji se kupuje kao rezervni deo, razlikuje se između R i RT modela i samim tim je različitost nepobitna. Napraviti od BMW-a Hondu ili KTM je nemoguće i ako to neko podrazumeva kao nužnu razliku je budala, odnosno, ne razume se ni malo u materiju. 

Imam ja nešto slika, možda i linkova, raznoraznih prepravki pa ako budeš išao u tom pravcu poslaću ti.

Pricao sam juce sa tipom koji je u ovom mom dijelu zemlje zaduzen za to i fino mi je rekao da ne moze da bude kao originalan ram.  Rekao mi je i da je zakonom zabranjeno sklapanje istog motora. To pod istog ima definicija sta je isto a sta nije, a tu se racuna ram, medjuosovinsko rastojanje, nagib viljuske, itd.

Znaci, ako bi stavio isti ram, morao bi da promjenim viljusku i njen nagib. 

Cekam i da mi stigna knjiga sa upustvima i pravilima za prepravke sa "sta i kako".

U svakom slucaju nije mi ni bio cilj da pravim isti motor, to mi je doslo posle sugestija kao neka najlaksa varijanta. Da sam hteo origi, kupio bih ga takvog :)

Original r1200r sa teleleverom mi ne izgleda fino i htjeo bih nesto sto lici Nine T koji mi se bas svidja. A samom motoru nemam neke zamjerke :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

16 minutes ago, Lemić said:

Kod BMW-a je obrnuta priča u odnosu na gotovo sve ostale motorcikle i tu je problem. Agregat je šasija na koji se kače bukvalno svi ostali delovi ukljućujući i centralni štender i bočnu nožicu recimo. Na njega ide menjač i to čini monolitnu celinu koja nosi sve. Na menjač ide kardanski sklop koji je ujedno zadnje vešanje na kome se nalazi točak i tu nema mogućnosti ama baš nikakve prepravke, sa njega ide vertikalno amortizer koji se na gornjoj strani kači na nosač sedišta i ta tačka je strogo definisana u prostoru. Nosač sedišta se kači na agregat i na mernjač i naziva se pod ram, subframe i nema nikakav broj, obične zavarene cevuljage. Prednje vešanje, paralever se takođe kači na agregat direktno, na njemu je noseća veza prednjeg vešanja, štapovi i amortizer sa oprugom, sam amortizer ima gornji oslonac na vratu na kome je i gornji trougao gde se kači  korman i  na koji su vezani krajevi štapova, i na tom vratu je broj koji se upisuje kao broj šasije odnosno rama. Kod nekih modela postoji prednji subframe, isto cevuljage, koje nose far,vizir,instrument tablu,...Praktično je nebulozno insistirati da taj vrat bude drugojačiji zarad različitosti kad celo prednje vešanje kao takvo mora da ima strogo definisane veze.

Druga je priča što se može izvršiti prepravka celog prednjeg vešanja ko što je Njinja kupio, al to onda nema mnogo veze sa BMW-om čije je vešanje unikatno u serijskoj proizvodnji motorcikala. Jesu KTM vile nesporno dobre ali kao ni kod većine motora ne pružaju mogućnost podešavanja kao što je to moguće na BMW-u, recimo banalna promena opterećenja koja utiče na geometriju i samim tim na ciklistiku upravljanja. Drugi ram nije problem napraviti da bude jak i bezbedan, ali jeste da se svi uglovi i ose dovedu u centar što se kaže. Osnovno je pitanje, da li eliminisati paralever oslanjanje, lično ga volim i smatram da ima niz prednosti i po pitanju same performanse i kao bezbedonosni faktor. Ukratko, uz neke specifičnosti u ponašanju, radi kao GP motorcikl a istovremeno i kao enduro vešanje koje je skroz suprotno i to ga čini neprikosnovenim u nekoj univerzalnosti kad je svakodnevna upotreba, od recimo Navak piste u Beogradu, do prolaska kroz Gobi pustinju. Ne bih ga menjao ni za šta, ali ima naravno i potupno suprotnih mišljenja i opredeljenja.

 

Slazem sa svime osim da ne mogu da ga pravim bas kako ja hocu nego imaju pravila i zakoni i fino mi je juce receno i naglaseno. A taman sam nasao i uzeo prednji ram koji srecom stigoh da ga odkazem.

Sto se tice telelevera, slazem se sa tim i mislsim da ima puno vise prednosti nego mana ali ovaj put ide bez njega.

Ako me sve to treba da izadje kao i da kupim original, ne prepravljen, onda ne vidim svrhu ovog zezanja.

KTM viljuska i ram nije moj izbor nego je sve doslo u paketu i pokusat cu da to i iskoristim. 

U ovo sam se bacio posto sam ovaj komplet nasao pravo povoljno i nisam imao srca da ga ne uzmem :) ... u najgorem slucaju mogu ga prodati za isto kao sto sam ga uzeo a vrlo lako i za 2-3X vise para, posebno ako ih prodajem u dijelovima.

Ja ovo vidim kao igru za odrasle gdje mogu svasta nauciti. Teorija mi je podosta poznata ali treba to i probati u praksi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Na neki način odlično, height, rake, trial, suspension travel i wheelbase se razlikuju od modela do medela BMW-a i relativno lako može da se to izmeni sa upotrebom originalnih polovnih delova od drugih modela. 

Ovo je neka slika na tu temu što ti se sviđa, model 1150 GS sa zadržanim paraleverom, imaš more takvih primera na netu za sve modele:

4101e7720a82e62d47d5ceea4910c907_zpsmesz

Jedina mana paralever/telelever vešanja je što se atipično ponaša i to mnogi ne kapiraju, potrebno je  neko vreme da se navikne tako da kad se sedne prvi put obično je panika i razočaranje, zato mnogi misle da postoji nedostatak informacija, kad se saživi, motor nikad neće da proda i uvek će da izvrši to što vozač hoće, ne retko i više od toga.

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Taj mi se bas ne svidja.

Mislim da pricamo o skroz drugim stvarima a vec si rekao sustinu problema. Motor je kupljen kao "odpad" i tu je odmah odpalo masa nekih varijanti ali istovremeno skinuta i mnoga ogranicenja. Ovdje ne moze da se "diskutuje" i pricom obrlati sluzbeno lice pri atestiranju. A moje stranacko porijeklo mi bas ni malo ne ulaksava ikakvu mogucnost koja bi mozda i postojala.

Sa druge strane, dialog se vodi sa tom osobom tokom cijele prepravke tako da se izbjegnu ahaaa iznenadjenja. Ja sam zapoceo taj dijalog i tip vec zna sta imam i sta sam mislio i fino mi je objasnio sta ne mogu a sta mogu (u vezi rama).

A ja sam uvjeren da ce bmw vratiti telelever kad prodje ova modna "revija".

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...