Jump to content

Kazalište Pozorište Gledališče Teatar


Preporučeni Komentari

  • 3 months later...

naredne nedelje počinje Bitef, nabavile se karte za 7 događaja - događaji su stoga što dobar deo nisu pozorišne predstave u tradicionalnom obliku, biće tu i instalacija, muzičkih komada.. i Olivera Frljića sa čak dve predstave :)

poster-2018-horizontal.jpg

dakle, podnaslov je Svet bez ljudi, svaštanešto se u Bitefovim uvodnicima ispisalo na račun jačanja desničarskih pokreta u Evropi, migrantske krize - ilustrativna je predstava Rekvijem za L, u kojoj se, tako piše, izvodi crno opelo za beli svet, sve to bazirano na Mocartovom Rekvijemu koji izvodi grupa crnih muzičara..

da li će ovogodišnji Bitef biti tek prost pratilac mondijalističkih palamuda, ili će biti lider, ostaje da se vidi..

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

On 9/5/2018 at 11:38 AM, Woland said:

naredne nedelje počinje Bitef, . . . 

dakle, podnaslov je Svet bez ljudi, svaštanešto se u Bitefovim uvodnicima ispisalo na račun jačanja desničarskih pokreta u Evropi, migrantske krize - ilustrativna je predstava Rekvijem za L, u kojoj se, tako piše, izvodi crno opelo za beli svet, sve to bazirano na Mocartovom Rekvijemu koji izvodi grupa crnih muzičara..

da li će ovogodišnji Bitef biti tek prost pratilac mondijalističkih palamuda, ili će biti lider, ostaje da se vidi..

. . . 

Mozart - Requiem - afroamerikanci/afrikanci/crnci/ . . . upisite slobodno sinonim po vasem, ja necu ovde, ali ima onaj termin koji je zapravo i standard. 

Crno opelo za beli svet - kazes tako su napisali ?

Dakle, svasta ce se vise dosetiti. Black superemacy ili nesto drugo ?

Umetnicki direktor BITEF-a, jedan kontroverzan tip najblaze receno, ni do skocnog zgloba njegovom prethodniku, pocivsem patronu i jedno vreme saputniku.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

jesvala, tako rekoše: crno opelo za beli svet.. ima sto godina od kad je Osvald Špengler napisao Propast Zapada, ponešto (mnogo) od napisanog se danas dešava..

 

živ nisam dok ne vidim da li je autor Rekvijema za L zauzeo nekakav stav, verujem da nije, nije polite imati stav, časposla te svrstaju međ desne ili leve, bezbednije je sa strane default_smile.png

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

13.09.2018. Bitef Festival, Žoris Lakost - Svita br. 3 Evropa, SNP Beograd

Počeo Bitef, predstava je iz nekog razloga kasnila a dečkići u belim košuljicama nam ne dadoše da pre nego iz CK Bitefa dobiju ferman, uđemo u predvorje SNP, malo se zgužvasmo, pa potom sabismo redove i iskusno, kako i dolikuje ljudima srednjih godina (na zaprepaštenje mladeži), primenismo pasivno - agresivan metod borbe protiv autoriteta, razobličismo birokratsku prirodu Bitefove predstraže i napokon osvojismo prostor predvorja te potom započesmo čapras divan posvećen borbi protiv voluntarizma koji još onomad u Socijalizmu beše žigosan kao štetan.. narednih desetak minuta je proteklo u uspostavljanju dubokog generacijskog jaza - pomoglo je prisećanje na stanovite fazane koji lete, one koji samo rade svoj posao, ordinarnu i oplemenjenu motku  i zazivanje prošlih vremena koja će se svakako vratiti (osam šeeezdeset), dok se mladež konektovala na Velikog Brata..

menščini da je ovaj Bitef izmarketiran kao ni jedan prethodni, bilbordi, prilozi na radiju, TV, u novinama sve uz pominjanje slogana i NVO mantri o "jačanju desničarskih pokreta", migracijama, staroj Evropi na samrti.. obaška afektiranih spodoba koje su lamentirale nad workshopovima i inim dešavanjima (side project) u i okolo Bitefa.. sve je to, kao i svaka reklama izazvalo sumnju u kvalitet selekcije, čak i blago predubeđenje pa su mi se javljale Marksove Teze o Fojerbahu (jedanaesta naročito), vrh ledenog brega, Maks von Sidov u Larsovoj Evropi, ali srećom u prvom minutu Predstave predubeđenja odoše svojim putem, a ostade:

troje ljudi, na polupraznoj sceni, klavir, dva video bima za najavu i titlove, jedna stolica, tabla pocinkovanog lima, jedna stolica i nekoliko štrakalica koje proizvode zvuk

1065676-sans-titrejpg.jpg?modified_at=15

dakle - fragmenti iz govora političara, lične ispovesti sa youtube, izjave za štampu, diskusije iz Evropskog i drugih Parlamenata, dečije pesme u slavu lokalnog Vođe, propovedi Imama i sveštenika, svedočanstva poniženih, uvređenih i dokonih.. sve to uz originalnu muziku sa klavira i povremene, uživo izvedene efekte i izrečeno na dvadesetak Evropskih jezika..

veoma precizna predstava sa sjajnom dinamikom, odlično režirana i sjajno izvedena, otpevana, deklamovana, odigrana.. predstava nema loših momenata, a mnoštvo različitih tema kojih se dotiče, daju svojevrstan presek mentalnog, društvenog i političkog stanja u današnjoj Evropi.. blagotvorno je, za mlađe i naivnije posebno, razobličavanje licemerja političke elite, njihove birokratske prirode i zjapeće praznine koja isijava iz ispovesti tzv običnih Evropljana.. Pariska Komuna je mrtva, a njeni postulati (sloboda, jednakost, bratstvo) zaboravljeni i zatrpani svakodnevnim rijaliti programima koji nam se serviraju.. Evropa je mrtva, a Žoris Lakost nam to brutalno spočitava.. 

http://jorislacoste.net/suite-n3/?lang=en

 

dobro je počelo, ćeraćemo se :)

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

15.09.2018. Bitef Festival, Maja Pelević - Bolivud, NP Beograd

Ovo je prvi mjuzikl Narodnog Pozorišta.. tema, prava tranziciona, a u njoj stečaji, otpuštanja, Banke i dužničko ropstvo, investitori, svete krave, one Indijske a i domaće političarske (i Milka), nešto fobija sa uobičajenim prefiksima..

zabavno je bilo, blago ironično uz naglašen rimovan rečitativ.. https://www.narodnopozoriste.rs/bolivud-1

scenografija i kostimi veoma dosledni, primereni, i u savršenom skladu sa temom.. songovi koje izvodi ansambl uz živu pratnju troje muzičara, zaista dobri.. zabavno je..

vic6487.jpg

sve u svemu, predstava je dobra, vredi je pogledati otvara aktuelne teme, ali to čini nekako neubedljivo - delom je to zbog forme izraza, a uglavnom zbog preovlađujuće blage ironije.. sarkazam bi bio ubedljiviji, da ne spominjem nešto tvrđe.. ipak, ansambl to izvodi iskreno i posvećeno.. bravo za glumce, rediteljku, kompozitorku i muzičare.. predstava je na redovnom repertoaru Narodnog Pozorišta.

na izlasku (i u dolasku), ograđen prostor Trga Republike, radove izvodi ona ista firma koja gradi ono ruglo - Beograd na Vodi, gde poginuše dvojica ljudi prekjuče.. obeležili gradilište svojim logotipom i nekom motivacionom propagandnom porukom.. situacija je blago šizofrena: u Pozorištu su netom ranije pominjali investitore krvavih ruku, a u stvarnosti se prikazaše u svom svetlu groteskne izjave o 10 sekundi.. u međuvremenu centar beše izlepljen nalepnicama, piše ВЧЋ ПДР.. 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

16.09.2018. Bitef Festival, Oliver Frljić - GOЯKI – ALTERNATIVE FÜR DEUTSCHLAND?, BDP Beograd

AFD (Alternativa za Nemačku) je osnovana 2013, tada je osvojila 4,7% glasova i ostala ispod cenzusa.. 2014 sa osvojenih 7,1% je ušla u Evropski Parlament.. 2017, sa 12,6% AFD je postala treća snaga u Nemačkom Bundestagu.. počelo je to sasvim racionalnim protivljenjem pokrivanja gubitaka Banaka novcem iz državnog budžeta, zalaganjem za vraćanje na sopstvenu valutu, blagim, umivenim nacionalizmom.. populizmom.. da bi danas stranački rečitativ postao mnogo tvrđi, čak toliko da se čini da je neko uključio vremensku mašinu i vratio nas 90 godina u nazad.. AFD nije jedina stranka takve provenijencije u Evropi, sve ih je više, negde su i na vlasti a one su jasan dokaz da Demokratski sistemi nemaju nikakav mehanizam za borbu prtiv totalitarizma..

We enter parliament in order to supply ourselves, in the arsenal of democracy, with its own weapons. If democracy is so stupid as to give us free tickets and salaries for this bear's work, that is its affair. We do not come as friends, nor even as neutrals. We come as enemies. As the wolf bursts into the flock, so we come.

ovo su reči Paul Josepha Goebbelsa, iz 1928 godine.. i posle 90 godina, strategija se nije promenila..

gorkialternativefurdeutschland_mg_5880c_

Pozorište Maksim Gorki iz Berlina (nekada Istočnog), danas progovara protiv vladajućeg populizma, i to brutalno, bez ikakve zadrške, Oliver Frljić i grupa glumaca Gorkog izlaze daleko izvan impotentne uljuljkanosti političke korektnosti i kazuju, svako ze sebe, svoju ličnu priču.. u tome je Frljić majstor, opet mu je uspelo da iz glumaca koji igraju sebe i to imenom i prezimenom, izvuče iskrenost..

iskrenost je zajednički imenitelj njihovih ispovesti, a faktografija tih svedočenja vešto dramaturški obrađena čini da komad bude neutralan, Frljić ne zauzima nikakav stav, već slikovito nudi različite poglede na istu stvar.. potresna su ta svedočenja o strahovima koji iskušavaju "obične" Nemce, treću generaciju Turaka u Nemačkoj, ženu sa Balkana i ostale.. strah nije posve racionalna kategorija, stepen zastrašenosti nije univerzalno merljiv, ali za svakoga je njegov strah najveći i svakome su u strahu velike oči.. a oči tada ne vide jasno.. posledica straha je često mržnja..

snažna, iskrena predstava, onako - Frljićevska.. 

P.S. utisak iz publike je demonstracija političke korektnosti: jedan naš potrošeni političar, onomad je dok se nije "proslavio", bio građevinski preduzimač u Nišu, na retoričko pitanje sa scene - da li su fašisti ljudi, spremno i teatralno odmahuje glavom..

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

19.09.2018. Bitef Festival, Marina Davidova, Vera Martinov - Večna Rusija, NP Beograd

ovo u stvari i nije pozorišna predstava, sa pozorištem ima veze samo zato što se "igra" u pozorišnoj zgradi.. reč je o performansu, za 45 ljudi instalaciji na temu totalitarizma u Rusiji.. pretenciozna slika uglavnom današnje, Putinove Rusije (hiljadu godina Ruske istorije se preletelo za 15 minuta, ostatak do sat i četrdeset je posvećen dvadesetom veku).. 

previše opštih mesta, izanđalih simbola i neuspešna imitacija Dejvida Linča - crvena soba, sa poznatom teksturom, muzički efekti nalik na one koji su korišteni u poslednjem Tvin Piksu, ali mnogo lošiji, tako da je pokušaj imitacije, ili parafraze ispao groteskan..

eternalrussia_2751.jpg

nisam se oteo utisku da je zapravo reč o propagandnom štivu, dostojnom hladnoratovskih dana u kojem je Američki Predsednik još uvek Lider Slobodnog Sveta, a Ruski oličenje svog zla.. autorke (jedna istoričarka a druga pozorišna kritičarka), kao da su prespavale poslednjih dvadeset godina, tokom kojih je svet ušao u novu eru robovlasništva, kako na istoku, tako i na zapadu..

bilo je i mnoštvo nedorečenosti i sasvim pogrešnih interpretacija istorijskih događaja - danas se o "Velikom Oktobru" zna sve, pa i ko je, i za čije babe zdravlje drešio kesu, ali o tome nije bilo reči.. u stvari nije se obaziralo na uzroke, već samo na posledice.. publika (to je sinoć bio zverinjak) to popušila, proradili uslovni refleksi pa se na nemi, ubrzan film unapred reagovalo smehom, a pominjanje Bakunjina, Kropotkina, Ruske Avangarde dvadesetih dočekalo otvorenih usta.. o svemu tome sam više znao od onog što mi se serviralo, i u tome je problem ' autorke su demonstrirale blaženu nekompetenciju u kvaziintelektualističkoj formi.. gledao sam uspelije PowerPoint prezentacije od ovog performansa..

Da li bi ovo Mira Trailović pustila na Bitef - nikada.. Medenica jeste, ali on je samo čuvar vatre koja se sinoć mogla ugasiti.. posrećilo mu se sa nekoliko predstava ove godine ipak..

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 minutes ago, Woland said:

19.09.2018. Bitef Festival, Marina Davidova, Vera Martinov - Večna Rusija, NP Beograd

. . .

Da li bi ovo Mira Trailović pustila na Bitef - nikada.. Medenica jeste, ali on je samo čuvar vatre koja se sinoć mogla ugasiti.. posrećilo mu se sa nekoliko predstava ove godine ipak..

Dobro je ovo što si pomenuo Miru Trailović.

Moraću se raspitati ko radi tokom godine "skauting" predstava koje će biti na sledećem BITEF-u ?

Kao što je to svojevremeno radila Mira T. , opšte je poznato da je Jovan Ćirilov prosto špartao Evropom, a i šire, naravno, prethodno "debelo" pravivši plan i raspored šta dolazi u obzir, a šta ne.

To je jedan ozbiljan i studiozan posao koji zahteva dosta energije, vremena, reći ću slobodno i talenta i sposobnosti.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

^ mnogo je, previše akreditacija kojima se kite ove godine - hteli bi da liče na Mlade Lavove, ili barem na Vrli Novi Svet, ali nekompetencija im izvire iz očiju, primećuju samo očigledno.. ne znam ko selektuje.. možda onaj dečkić u mornarskoj majčici što u stopu prati Medenicu :D

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

20.09.2018. Bitef Festival, Nadav Barne - PA'AM, Bitef Teatar 21:00

nisam je gledao, prethodno izvođenje je trebalo da počne u 19:00 i da traje sat vremena, ali kasnio je početak, pa tako i početak narednog izvođenja.. u 22:00 sam se okrenuo i otišao.. nisam to uradio međ prvima, nego među poslednjima - ostadoše samo beslovesna dečica u bermudama, zakićena akreditacijama..

dešava se to da u pozorištu predstava kasni iz nekog razloga.. dešava se čak i da se ne održi, iz nekih drugih razloga.. ali se ne dešava da se niko, ama baš niko, ne obrati publici koja se tiskala pred stepeništem Bitef Teatra i kaže nešto.. bar nešto, štagod.. otpratio sam tihe, rezignirane i egzaltirane odlaske kojima je prethodilo ritualno spaljivanje ulaznica uz psovke upućene Umetničkom Direktoru Festivala, koji je bio prisutan, ali je takođe ostao nem..

otišao sam sa Bitefa, da se ne vratim barem dok ne dogori sveća ovoj bagri koja je ničim zasluženo uzurpirala ono najbolje što je pozorišni Beograd imao, i pretvorila ga u jedino za šta je bagra sposobna - provincijalnu pedersko - radioničku manifestaciju za 50 istomišljenika, koji svoje mišljenje ni nemaju..

na ulasku u Beograd postavljaju novogodišnju rasvetu.. na odlasku, u podzemnom prolazu kod Terazija, ispred izloga Obuće Beograd, leži gubitnik tranzicije.. preko puta njega žena u srednjim tridesetim, na violini, uz partituru izvodi transkripcije Bahovih Partita.. čini to dobro.. veoma dobro.. ispred njih oboje, kutija od cipela sa nešto malo novca unutra.. prolaznici se povremeno na kratko zaustave, poneko stavi novac u kutiju..

nema para.. potrošile se na Bitef i novogodišnju rasvetu.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Cicijo! :D 

Da citiram Doktora, lepo je sto si spomenuo Miru Trailovic, ali samo mozemo da se setimo vremena, kada je istina UDBA odlucivala, ponesto brinula o drzavi, ali su na neka mesta ipak postavljani kompetentni i ozbiljni ljudi, po nekom udaljenom, maglovitom cilju jake i ozbiljne drzave.

Sada su vremena kada je kvalitet preskup, i prelajan praznim pricama, nije kako jeste vec kako je prezentovano da jeste, pa su sva mesta pokupili "mangupi", ulizice nekompetentne, drzava je nebitna, samo njihov konfor i bahacenje, pa cak i kada bi neko nesto pokusao ili osmislio, morao bi da prodje kroz trijazu nepismenih partijskih cenzora. I bio skrajnut, sta on tu mudruje i pametuje...kada oni ne razumeju, ko bi to uopste razumeo :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

^ jesvala baš sam stipsa :D

ukrao onomad Ljubiša Ristić (Kiš je već nekome prodao autorska prava), Kišovu Grobnicu za Borisa Davidoviča, preimenovao je u Misa u A Molu (ne egzistira u prirodi), bliži se premijera, a partijske strukture u panici - buni se Ruski Ambasador.. dođu kod Mire, pa onako izokola, da se ne uvredi ali da shvati (i prihvati), trt, mrt, ovo, ono, situaacija.. a Mira odgovara - još '49 je Tito Staljinu rekao ne :D i pusti predstavu, čak i Kiš iskulira lopovluk :)

nema se danas muda za nešto tako, svugde aparatčiki koji znaju da su nedostojni stolice koju zauzimaju nekom pametnom i sposobnom, pa ćute.. još je i dobro kada ćute, jer kad počnu da cvile, slinave, da se prenemažu, motka (jes baš ona) je jedino rešenje :)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

22.09.2018. Bitef Festival, Alen Platel, Fabricio Kasol  Rekvijem za L, Sava Centar

retka su uspešna izvođenja popularne muzike nekog Simfonijskog Orkestra.. važi i obratno.. ta dva muzička sveta se teško prepliću, ako se želi korektan rezultat.. sinoćna parafraza Mocarta i Ali Farka Turea, osim što nije bila slušljiva, vređala je čula svakim tonom, stvarala paniku..

dominiralo je platno u pozadini na kom se gospođa L rastajala od života, ispred kog su Afrički muzičari, na električnim instrumentima, sa trilerom u glasu, vulgarno devastirali Mocarta, a ni Farka nije prošao mnogo bolje.. imalo je to i podnaslov - Crno Opelo za Beli Svet.. da, opelo ali za Bitef koji je ove godine batalio pozorište i okrenuo se nekim drugim vidovima performansa.. gledajući ovogodišnji Bitef, neupućen gledalac bi pomislio da je pozorište mrtvo, da predstava nema, da se izrodilo u nešto drugo, ali srećom nije, pometnja je samo u glavi Bitefovog Selektora.. kao i zjapeća praznina.

Rekvijem za L, nema baš nikakve veze sa Pozorištem (kao ni Večna Rusija, PAAM), koreografija (teška reč) je na nivou pokreta koje izvode prateći vokali na koncertima popularne muzike, i to je jedini scenski pokret, i nikakav drugi pozorišni izraz nije bio primenjen.. reč je o prostom koncertu, jednom od onih pretencioznih, tokom kojih publika (pučina je stoka grdna) ne primećuje da je Car go, zato što je Crnac.. čovečanstvo je teško obolelo od političke korektnosti, i čini se da mu nema spasa, barem ne do neke nove klanice koja je čini se neumitna.. posle će se stvar valjda promeniti..

paradoksalno je da Mondijalisti (Globalisti) koji su na poslu stvaranja sveta u kom će biti sve pomešano, u kom će svi govoriti jednim jezikom, u kom će mnoštvo kultura biti zamenjeno jednim surogatom kulture, i piti samo koka kola (zero), svi biti ravnopravni robovi, ne primećuju da ovaj pamflet obiluje rasnim predrasudama: očigledno nečim zaslužna Bwana L je zavredela opelo koje izvodi Crna posluga, beležeći tako svoju poslednju pobedu.. čime li je Bwana L zavredela, da se grupa Crnaca obuče u Evropski crna, korotna odela i dohvati se modernih Evropskih instrumenata, pomoću kojih zdušno svode Mocarta na sebi razumljivu meru? moguće je da je bila visokopozicionirana bankarska činovnica.. dakle, podela je i dalje prisutna..

iluzorno je bilo očekivati od grupe ljudi, koja svoje unutrašnje biće gradi samo i isključivo na seksualnoj orijentaciji, da na završnicu Bitefa postavi nešto što izlazi van kiča, koji im je osnovni izraz.

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa Wolande, zar svi ne svode sve na sebi razumljivu meru. Jos su spremni na agresivnost ako im se to ne dozvoli i u nekoj suludoj meri. Kao neko devijantno vidjenje slobode? Mnogo je lakse, brze... nego sebe napraviti dostojnim...

Sto se tice politickih korektnosti, mene podseca na recenicu profesionalnog ubice koji kaze, nista licno samo posao, i deluje mi da je uvod u neko ovece klanje, srecom, proces politiziranja je prilicno spor, mozda ga nesto zaustavi pre katastrofe..

A odgovorno bice, videh sinoc kod Kesica...ne zelim da trosim fontove...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

^ bolja mi je ona: "ja sam samo radio svoj posao", to je govorio i onaj što je otvarao ventil u Aušvicu :)

naivan sam ja, to je očigledno.. u stvari samo tražim nešto za šta ću da se uhvatim, da ne propadnem.. nadao sam da su "trajne vrednosi" čvrst oslonac, ali avaj, rasturiše i njih..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Egon Savin, reditelj i član ovogodišnjeg Politikinog žirija

 

Gledali smo Bitef skromnih izvođačkih dometa, idejno konvencionalan. Nijedna predstava nije izazvala ushićenje gledališta, izuzev džez koncerta na zatvaranju. Najveći promašaj festivala je selekcija, ne samo zato što odabrani događaji pripadaju Oktobarskom salonu, Bemusu, Festivalu igre i Džez festivalu, nego i zato što su odabrane dve predstave istog reditelja. Kao da na celom svetu nema deset dobrih predstava, pa moramo gledati dve od istog autora. Takav izbor je nepravedan i tendenciozan. "Svet bez ljudi" ostao je bez pozorišta.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

^

Egon Savin je poentirao za čisto 10.

Hvala mu na tome.

Ostali će i dalje abrovati, ogovarati, šaputati po kuloarima, i neće se usuditi da naprave ono bar jedan mali iskorak iz tog njihovog ćoška.

Ja sam se ponadao da je Sterijino pozorje 2018 god. bilo izolovani kiks, medjutim, očigledno je da je to sada već postalo serijski. :huh:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

^ jesvala :) ali već su počeli da mu prigovaraju da ima nešto lično protiv Medenice itd.. gledao sam 6 od 10, onu što je uzela glavnu nagradu nisam, ali i to je nekakva instalacija.. 3 su bile OK, 3 baš i nisu.. one što su bile OK, nisu na očekivanom nivou potrebnom za Bitef, preostale 3, nisu ni za šta..

paradoksalno - meni je ovogodišnji Bitef bio bolji od prošlogodišnjeg, i Pozorje takođe - nisu bili dobri, samo za nijansu bolji :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

29.09.2018. Deže Kostolanji Subotica, Andraš Urban  U ime Gospoda

u podnaslovu stoji - Jedna brutalna politički nekorektna predstava, a moglo bi i - mržnja u ime Boga..

na samom početku saznajemo da je multikulturalnost mrtva, nije umrla pošto nikada nije ni postojala, već je prosto mrtva, nema je, nikada je nije ni bilo osim u sumnjivo motivisanim i  infantilnim pokušajima da se spoji nespojivo.. ograničen je domet tih pokušaja, blaga katarza, ako i postoji, traje tek toliko koliko i mrak u sali, a potom niko u osami svoje sobe ne sluša soundtrack Rekvijema za L, već Mocarta ili Ali Farka Turea.. dakle, na početku je bilo jasno da se lagati nećemo..

u-ime-naroda-premijera.jpg

i nismo se prenemagali, ono što je usledilo je plod iskonskog Straha, koji svaki čovek nosi u sebi, a ispoljava ga na različite načine.. često mržnjom prema drugačijem po veri, naciji, boji kože.. često podupirući tu mržnju verom u Boga, prisvajajući Boga, zloupotrebljavajući ga.. svašta se tokom istorije činilo u ime Boga ili Alaha, i u savez sa Crnim Đavolom se ulazilo u ime Boga.. nizale su se molitve na sceni, u slavu Boga naravno, čulo glasno Allahu Akbar, dokazivalo kakvi su oni, a kakvi smo mi, merilo i premeravalo, zazivao se mit o braniku Evrope, koja se eto baš tu, na ovim prostorima vekovima branila, i odbranila, tražilo razumevanje od većinskog naroda podsećanjem na zajedničkog heroja, Janoša Hunjadija (Sibinjanin Janko) i zaključilo da je i Papa Sorošev plaćenik.

1550p1cntkls8i79e9c41gfd5kv1j3k4.jpg

sve se to dešavalo na praznoj pozornici, sa dominantnim simbolom sunca u pozadini, uz glasno, svađalački glasno, tonom koji ne dopušta suprotstavljanje, bez blama i promišljanja, iznosila "Istina".. istina o sebi, razume se, bez obzira što je opisivala drugog.. glumci u belom, sa vojničkim čizmama, u mantijama, feredžama, burkama, i bez njih, bez ičega na sebi u egzaltiranom transu svojom nagošću brane svoj način života, veru, naciju, svoje viđenje slobode.. 

1556p1cntkls9feprb1n1obf1qoghoa.jpg

Andraš Urban, ovom predstavom ne zauzima nikakav stav, ne svrstava se, ne podilazi nikome i ničemu.. on samo glasno (veoma glasno) izgovara ono što mnogi misle, ali se ne usuđuju da kažu.. i čini to sa verom u Čoveka, a ne u Boga.. odlično to on čini, sa samo četvoro glumaca koji na sceni krajnje iskreno i bez zadrške, foliranja, beslovesnog glumatanja, pa - ostavljaju dušu.. to parče duše koje se nudi sa scene Deže Kostolanjija, se retko pruža sa scena "velikih" pozorišta danas..

predstava je na Mađarskom, povremeno na Arapskom i Engleskom, Mađarski i Arapski su titlovani na Srpski i Mađarski, Engleski nije.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...