Jump to content

Kazalište Pozorište Gledališče Teatar


Preporučeni Komentari

12 minutes ago, Dacho said:

Baš super da si se dobro proveo u našem lijepom Zagrebu, a pogotovo u HNK

prvi put u HNK ali ne i u Zagrebu, išle su onomad vozom ekspedicije do Kulušića, na Azru, Film.. potroše se pare na pivo, pa nas izbace u Slavonskom Brodu iz voza, pa čekamo drugi.. bilo nekad :)

 

biće na ovogodišnjem Sterijinom Pozorju dve predstave iz Hrvatske - Črna Mati Zemla i Ljudi od Voska..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...

28.04.2018. Atelje 212, Fedor Šili - Noćna Straža, režija - Boris Liješević

komedija.. gledaoci se smeju, pojedini čak i grohotom.. pa - povremeno jeste smešno, možda ne baš toliko, ali ne zameram publici ni glumcima, smeh je danas retka pojava.. često se, u Ateljeu, zapitam da li bi Mira Trailović pustila predstavu pred publiku - verujem da bi.. nije ovo Kralj Ibi, Kičić nije Zoran Radmilović, ali na svom je, uloga kao da je pisana za njega, ističe ono u čemu jeste najbolji.. pustila bi to Mira, ako ni zbog čega drugog, zbog dvosatnog bežanja iz stvarnosti..

1521815668053-repnocna-straza-foto-830x0

pisac i reditelj nisu preuzeli nikakav rizik - nema crnog humora, tekst je jasan, pravolinijski i predvidiv, na granici je banalnosti, režija logična, scene se menjaju brzo, Rembrant (Noćna Straža) i Dada (Dadaizam) su u kontekstu malograđanskog poimanja umetnosti, i , prosto neverovatno - nema baš ni jedne psovke.. msm, ne zgražavam se na psovke, ne na one koje su izrečene u kontekstu, ali često se desi da u nekoj sceni ponižen lik izgovori gorku psovku i izazove smeh koji je van konteksta.. toga ovde nema..

biće ovo posećena predstava, publika će se smejati, a glumcima će to prijati i voleće da je igraju.. jedna od onih sigurica, koje pune sale i blagajne, a ne srozavaju ugled pozorišta..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 4 nedelje kasnije...

danas počinje Sterijino Pozorje, kakvo je da je, boljeg nemamo.. biće gostovanja iz Hrvatske i Slovenije, u takmičarskom programu Nušića izvodi pozorište iz Rusije..

plakat-2018.jpg

 

evo programa:

http://www.pozorje.org.rs/wp/wp-content/uploads/2018/04/program-2018.pdf

i katalog:

http://www.pozorje.org.rs/wp/wp-content/uploads/2018/05/katalog2018_za-sajt.pdf

na mom programu je 13 predstava, vidimo se.. :)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

26.05.2018. Sterijino Pozorje, Narodno Pozorište Banja Luka, Petar Mihajlović - Švajcarska, režija - Milan Nešković 

Pozorje je počelo, postaviše crveni tepih na stepenište Srpskog Narodnog, sa sve stubićima povezanih ukrasnim kanapom, na platou sa desne strane ulaza smešten gudački kvartet, okolo štandovi - NIS, Erste, Šveps... pružaju mi nekakvu papirnu kesu, piše NIS na njoj, odmahujem rukom (šta da radim sa cegerom u pozorištu?!).. i tepih sam iskulirao (poput većine), mnogo sam mator da bih pravio selfi na tepihu, ali i dalje dovoljno mlad da bih bio aktivan učesnik u zasenjivanju prostote banalnom publikumu.. gudački kvartet je pomirio Pijacolu i Pink Pantera praćen suznim očima sredovečnih gospođa, ponosnih do ushićenja što su prepoznale (jel to iz Mirisa Žene?) muzičku temu (Libertango beše poznat, ali ne i prepoznat), i konačno se dočepah sedišta.. uff

Nebojša Bradić je otvorio Pozorje, pričom o Institucionalnom i Industrijskom pozorištu, pričao je u stvari o liberalnom kapitalizmu i globalizaciji, iz svog ugla.. dobar je bio, evo isečaka besede u prvom biltenu Pozorja:

http://www.pozorje.org.rs/wp/wp-content/uploads/2018/05/BILTEN1_sajt.pdf

i konačno poče Švajcarska (sa sve Kazablankom u njoj :) ).. scena podeljena na 5 segmenata - liči na ogroman ekran podeljen na pet delova koji se pojedinačno otvaraju i na koje se projektuje video slika.. svaki segment ima svoju scenu koju priča (ukupno ih je 18), sve su povezane i brzo se smenjuju, kadriranje podseća na TV spot..

IMG_4426.jpg

ovo će biti prepoznato, verovatno i pohvaljeno kao nov pozorišni izraz, kao efektna upotreba videa i muzike u pozorištu, rediteljsko - scenografski podvig, i to će biti istina.. primetna je i Neškovićeva veština kojom preklapa scene, za pohvalu je i njegova pretpostavka u kojoj će publika dovršiti priču i sklopiti je u celinu (istine radi, to i nije teško, dodatna razrada teme bi banalizovala stvar).. ali istina je i da ovaj i ovakav tekst - univerzalno postavljen ali i neiskren, predvidiv i dosadan, ni ne može da se postavi bez efektnih ali ipak samo instant scenografsko - rediteljskih akrobacija - bilo bi to isuviše prosto i sporo..

dakle, problem je u libretu, Mihajlović nam pripoveda davno ispričanu priču, i to čini bez emocija pa nas ostavlja ravnodušnim.. i ta ravnodušnost je ostala kao osnovni utisak, efekti nisu izazvali emocije.. džaba ga bilo strukture i filmičnog izraza kada nema pokreta i poetike.. ali, tek smo počeli, večeras je Kingdom of Heaven, Epica Balcanica, u toj predstavi scenografije nema :)

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Zen Mod  pa nema ga - kolektivizam zavladao pozorištem: kolektivno glume ili režiraju, ako glumcima ograničiš kretanje i svedeš ih samo na deklamovanje, a pri tom nemaš krupni kadar (da ne pominjem onaj duuugački koji je Tarkovski tako rado upotrebljavao i koji te čini ako ne učesnikom, ono barem svedokom), tada ti ga je sve džaba, čak i ako si Maks Fon Sidov :)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

27.05.2017. Sterijino PozorjeCarstvo Nebesko, koprodukcija Narodnog pozorišta i Bitef teatra, režija Jernej Lorenci

drugi put, prvi je bio na Bitefu, tada se desila premijera..ima onaj o Fati i Dvaput, poučan je ali nije primenjiv - Fata je zakon i ne bi je trebalo menjati za neku tamo igrajuću Mečku, pa se zvala ona i Božana :) 

Mečka se u našem slučaju ili rađa, ili igra - nema trećeg, a sinoć je (u našem slučaju) zaigrala i izmamila ispod kamena raznorazne gamižuće spodobe u toaletama (vazda se pitam imali taj termin nekakve veze sa zahodom :) ) opremljene poslednjim modelima Iphonea, sa sve cirkonima i pripadajućim veštačkim noktima zavidne dužine, u društvu sa (barem) dvostruko starijim lister likom od sebe.. sede To pored mene - koja li me nebeska sila posadi pored imbecila.. razmenismo poglede pune mržnje (oboje predatori, ali različite vrste), napeti kao strune i spremni za akciju.. koja je usledila čim je To podiglo telefon visoko i ispružilo prste (od kandži ne može ni da dodirne ekran) - zarežah poluglasno ali odlučno, na šta se ona baci u naručje sponzora i mazno procvrkuta: Kucoo, ovaj čika se ljuti na meenee, posle čega je Kuca istrpeo podsmešljive poglede iz okoline, a od mene dobio jedno kratko - av :) 

ništa novo, a ne bi bilo vredno spomena da se nije desilo na predstavi u kojoj je veoma izražena iteracija između glumaca i gledalaca.. jasno je da se sa festivalskom (ipak ovo nije pozorišna) publikom iteracija nije uspostavila, pa je uprkos sjajnim izdanjem glumaca potencijal nije ispunjen - daleko bolje je bilo na premijeri, iako je predstava do danas sazrela, uhodala se, nešto (i to baš ono što je trebalo) se izmenilo, pa je tok bio tečniji i lakši za praćenje.. ali, kad sam ušao u ignore audience mod užitak je bio vrhunski..

carstvo-nebesko-jelena-jankovic-2.jpg

dakle reč je o našoj narodnoj epici, o Boju na Kosovu.. o Mitu, Legendi, Časti, Izdaji, Žrtvi.. učilo se to na pamet još u osnovnoj školi, i baš to je bio moj problem sa narodnim epskim pesmama, to što sam morao, a nisam bio dovoljno sposoban da ih razumem.. danas, četres i kusur godina stariji je uz pomoć ove predstave nanovo otkrivam.. ne postoji brižnija Majke Jugovića od Olge Odanović, niti bezazlenija Kosovka Devojka od Nade Šargin, snažniji Obilić od Nikole Vujovića, mudriji Knez Lazar od Bojana Žirovića, a i ostali u svojim ulogama i u besedi o ličnom susretu sa Mitom..

pomislio sam da će Carstvo Nebesko sigurno poneti Sterijinu nagradu (sasvim bi to bilo zasluženo), ali možda trenutak u kojem smo nije pogodan za oživljavanje Mita - u toku je konkurs za novog Brankovića :) anonimusi iz žirija (sa izuzetkom Novaka Bilbije, zapitanog otkud se našao u tom društvu :) ) će sprovesti svaku odluku koja im se bude sugerisala.. neće biti iznenađenja kao prošle godine..

i da - gledajte predstavu, super je :)

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

28.05.2017. Sterijino Pozorje, Milena Bogavac Jami Distrikt, koprodukcija Bitef Teatar, Centar za Kulturu Tivat, Think Tank Studio, Festival Maszk, režija Kokan Mladenović

Fantom Slobode, ali ne onaj nadrealistički Bunjuelov, već onaj Džonijev, što nas vodi Ravno do Dna, protutnjao je sinoć Pozorjem.. tri glumice, dva muzičara, narator(ka), video bim su bili dovoljni za urenebesnu, žestoku, grotesknu, ironičnu ali i iskrenu i poštenu predstavu.. brojevi dovoljno govore: za nešto više od godinu dana - 38 izvođenja u 8 zemalja i 12 nagrada..

17991776_1274262985961670_60542020372810

kupiše me na mah, čim zakoračih na pozornicu (na njoj je bilo gledalište), njih tri dočekuju publiku u kostimima majmuna, naćulih uši ne bi li čuo Zaratustrinu besedu (nema), osvrnuh se ne bi li video Monument, ili barem Stećak (nema), bina prazna tu i tamo neka stolica, basista okida kvinte, nešto se malo dobošari, i poče, pričaju majmuni o poslovima što ih obavljaju u Jameni, i o onom što su bile pre.. dok ih nisu ubedili da nismo isto.. 

 

čist, nepatvoreni rokenrol bato, i to ne iz vremena kada je Rock Bio Mlad, već od onomad kada je bio Revolucija i Pobuna :) nači imamo Srpski, Hrvatski i Bošnjački Element, nema imena, a i za koji će nam - bitno je da smo Srbi, Hrvati i Bošnjaci i da štagod ko o tome mislio Mi Nismo fuckin' Isto, mmcu nam krvavu, da nam.. a, krvi je bilo onako baš (plaho, uistinu) domaćinski: em se brojala krvna zrnca, pa se i donirala (iz nacionalnih pobuda), pa se posle i prolivala (ma ima je pa preliva), jebeš krv ako nije etnički čista - ma neću ni da je primim, tu četničku, balijsku i ustašku :) pa je onda usledila prozivka: ma nema koga se Milena Bogavac nije setila, i spomenula ga poimence.. auu

i psovki je bilo, jedno pešes minuta citiranih sa internet portala.. ružne behu, zgrozio se publikum, vilice im se ukočile, valunzi obuzeli.. užast.. ma nije to baš tako.. jok i nije - gore je: Milenijumski Đikani, Kozojebi i Šokci po internetima odavno vode ratove, na klik daleko od njihovih roditelja, baba i deda, koji se zaludno nadaju da će u pozorištu ponovo videti scenu u kojoj su se dvoje upoznali pa posle uzeli.. axa, Prohujalo je to Sa Vihorom, još onomad kad su Sounsi objavili Endži :)

jami-jpg_660x330.jpg

i tako je to bilo do kraja, okrenuo se točak evolucije nazad, pa je od onih koje su bile Majka, Učiteljica i Studentkinja, nastali Majmuni, koji rade 18 sati u pelenama za 300€ (600 konvertibilnih maraka ej) u Parku Jamena, koji je odlukom Saveta Bezbednosti UN na 99 godina dat na upravljanje multinacionalnoj kompaniji..

Milena Bogavac je sve ovo (a još i mnogo više) odlično primetila, a Kokan Mladenović fenomenalno sproveo u delo, ali bez Jelene Graovac (Hrvatska ona tisućletna), Isidore Simijonović (Srbija, šta drugo nego Majka) i Nine Nešković (Bosna, gizdava ba), koje su po sistemu - štazna dete šta je sto kila, uzme i nosi, ova predstava ne bi bila moguća..

msm, ovo je barem za orden Narodnog Heroja, kamo li za Steriju, ali možda trenutak u kojem smo i nije pogodan za umirenje nacionalnih strasti - u toku je medijski rat između Branitelja, Gubitnika (u miru) i Žrtava, pa su šanse Carstva Nebeskog u porastu :)

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

^ brahhmmm! :) prvo Jami Distrikt pa Oblak u Pantalonama: najstrašnije ih je isprozivao, karikirao i ponizio.. obe predstave bi trebalo naizmenično puštati na Pinku umesto Nacionalnog Dnevnika barem godinu dana, verujem da bi porodile kritičnu masu za proteste ispred Skupštine (Sabora, Vijećnice) :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

29.05.2017. Sterijino PozorjeMina Ćirić, Galina Maksimović, Neda Gojković, Maša Radić ...I Ostali, koprodukcija Ustanova Kulture Vuk Karadžić, Festival Merlinka, režija Stevan Bodroža

kolektivno autorstvo 4 studentkinje dramaturgije, dva glumca, dve glumice, 4 priče, jedan klavir.. predstava je o manjinskim grupama i njihovom odnosu prema društvu.. i obratno

i-ostali-plakat-830x0.jpg

ne verujem u kolektivno autorstvo nad tekstom, ne sviđa mi se tekst koji kolektivni autor piše bez barem malo ličnog, proživljenog iskustva, izbegavam komade postavljene da se uklope u postojeći trend, ali OK su mi oni koji lansiraju trendove, kakvi god oni bili.. znam i zašto - naprosto: nema elementarne iskrenosti i poštenja..

četiri "manjinske" priče, prva LGBT, druga vezana za osnovnoškolski milje i dete Romske nacionalnosti, njegovu majku, četvrta o alkoholizmu (kolosalan iskorak iz teme, koji potvrđuje da kolektivne autorke o temi pojma ne znaju) i naposletku se dotaklo i invalida u priči sa melodramatskim zapletom (ili raspletom bemliga) dostojnog Holivudske tradicije..

menšćini (po cenu da me se svrsta međ matore teoretičare zavere) da se ova predstava našla u konkurenciji kako zbog teme tako i zbog pokroviteljskog odnosa Selektora prema kolektivnim autorkama.. premijera beše negde krajem januara ove godine, još se pošteno ni razgazila nije a evo je ekspresno u konkurenciji.. možda i osvoji nešto, ne bih se čudio..

međutim, predstava nije bila loša :) Bojana Zečević je svojom maestralnom glumom i transformacijama, uz čvrstu i logičnu režiju učinila gledljivom, na momente čak odličnom.. dvojica glumaca su bili na dovoljnom nivou, dok je Anđela Jovanović ostala tek dete poznatih glumaca.. valja zapamtiti ime Bojane Zečević, u četrdesetim je, do sada (a nije ni ovo) joj nije data prava šansa, a zavredela ju je..

 

ovo je bila prva sinoćna, druga je bila - Ljudi od Voska.. biser.. kad (ako) uhvatim vremena..

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

26 minutes ago, Woland said:

. . .  menšćini (po cenu da me se svrsta međ matore teoretičare zavere) da se ova predstava našla u konkurenciji kako zbog teme tako i zbog pokroviteljskog odnosa Selektora prema kolektivnim autorkama.. . .

Selektor je bio Profesor tim autorkama na FDU, otuda i taj pokroviteljski odnos. :)

Iz Selektorovog intervjua za "Vreme" copy/paste-ujem :

" . . . U toj grupi je i predstava mladih dramaturškinja Maše Radić, Mine Ćirić, Nede Gojković i Galine Maksimović, koje su četiri dramska teksta spojile u celinu što je ovde neuobičajeno. Do danas ne znam ko je tu šta pisao, ali znam da je dobro.  . . . "

https://www.vreme.com/cms/view.php?id=1587144

Btw, Selektor je jedan izuzetno pozitivan i stručan dasa. :thumbsup:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

^ Profesor / Selektor je (barem) profesorski deo odradio dobro - priče imaju dobru strukturu, dramaturški su perfektno urađene, nema praznog hoda, dakle zanatski su dobro obrađene.. ali ono što profesor ne može (i ne treba) da ih nauči je kompetencija vezana za temu, njeno dublje sagledavanje i ulazak u suštinu.. međutim, autorke su ostale na opštim mestima, tek zagrebale po površini.. msm, kapiram nedostatak iskustva, ne zameram, steći će ga (ili neće), ali selektovati jednu ipak površnu predstavu, koliko god ona bila u momentima i atraktivna, kao jednu od osam najboljih u konkurenciji za najveću pozorišnu nagradu, baš i nije nepristrasno - ja sam gledao barem 3 neselektovane koje su bile bolje od ove.. jasno mi je da u selektorskom poslu ima i politike, pa mu ništa ne zameram, ali primetih, ispostavilo se ispravno :)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

29.05.2017. Sterijino PozorjeMate Matišić Ljudi od Voska, HNK Zagreb, režija Janusz Kica

poslednjih godina HNK na Pozorju gostuje sa svojim najboljim predstavama, eminentnim glumcima i rediteljima, i najčešće te predstave budu najbolje na Pozorju.. pre tri godine je izveden Krležin Vučjak, prošle Tri Zime Tene Štivčić, a ove Ljudi od Voska Mate Matišića.. sve tri su bile vrhunske, svaka na svoj način a zajednički imenitelj su im bile hrabrost i iskrenost..

2025-ljudi-od-voska.jpg

predstava ima dva dela i tri priče, sve tri su (dobrim) delom autobiografske, treća je prava bomba koja odloženo eksplodira potičući na razmišljanje i iziskujući nužnost ličnog određenja i zauzimanje pozicije.. Matišić je bio prijatelj, pisac muzike i konsultant u vezi scenarija režisera Krsta Papića i posle njegove, a kasnije i smrti Krstove žene, usvojenik njihove dve devojčice.. treća priča je o tome, iznesena je, kako se čini faktografski, utemeljena je u činjenicama i sobom nosi neprijatnu istinu o drugoj Krstovoj ženi, kojoj deca ništa nisu značila, do prostog povoda da se ostvari publicitet i prisutnost u medijima obezbeđen tim što je postala majka u svojoj 57 godini.. još je i gore: Majka je Matišića izabrala za usvojenka, samo zbog toga što je bila uverena da će on napisati dramu o njoj, i tako je i posle njene smrti vratiti na naslovne strane tabloida.. napisao je dramu, ne baš onakvu kaku bi ona želela, ali tabloidima je to bilo svejedno - na naslovnicama je..

QSOk9lMaHR0cDovL29jZG4uZXUvaW1hZ2VzL3B1b

 

Matišić u tekstu nije štedeo ni sebe, nikoga nije štedeo, ali nisam siguran da je čak i on naposletku bio ubeđen u ispravnost ogoljavanja dostojnog nekog rialiti programa.. i upravo je ogoljavanje tema o kojoj se valja odrediti, sa moralnog, humanističkog i svakakvog drugog aspekta.. čini se da je baš taj poziv na određenje pozadinska misija cele predstave..

a predstava je zaista vrhunska, prve dve priče neopravdano ostaju u senci treće - da je ostalo na prve dve, gledaoci bi bili sasvim zadovoljni.. scenografiju je radila grupa Numen (i kod nas prisutni u Ajnštajnovim Snovima, Glogovčevom Hamletu..), Viktora iz sve tri priče je odigrao sjajni Goran Grgić, istakle se Ksenija Marinković i Ana Begić, muzikom Tamara Obrovac, dok je gostujući režiser iz Poljske savršeno otpratio neke sasvim osobene događaje razumljive samo nama na Balkanu..

jaka, velika predstava..

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...