Jump to content

Traži se šema za pojačalo


mancube

Preporučeni Komentari

Imam nekoliko amandmana na dizajn ploce. :) 

 

Ne uvodi se AC u dubinu ploce vec sto blize ivici. Pretpostavka je da brinemo o distanciranju "zracenja" i sumova.

To za DC ne vazi, i nepotrebno je forsirati prikljucenja "u liniji". 

Bolje da je sazvezdna masu u prikljucak "GND"(masa) izmedju kondova, na ravnopravnom rastojanju pinova elektrolita, a ZV izvukao sa strane, ako pretpostavim da je ZV - prikljucak zvucnika...sto otvara neka pitanja daljnje konekcije maae, zasto ne prikljucak sa emiterskih otpornika ili samih tranzistora, ali to zavisi od topologije pojacavaca, cisto kao preispitivanje neuniverzalnosti.

Trebalo je da se ostavi mesta za snabercice na diodama greca.

Sa dioda se forsira sto kraca linija do kondova, po mogucnosti bez kratkospojnika, sa eventualnim PTC ili otpornik-relejnim varijacijama.

Ne postoji nikakva, pa ni estetska obaveza da snazni ispravljac bude na plocici. Plocica je nuzno zlo, neophodno za sitnjuriju i gusta pakovanja.

Ako sluzi za energetski fenseraj, sto podrzavam jer povecava zadovoljstvo izrade, onda mora da bude uradjena kao ferari, i sa sirokim gumama i sa ojacanim trapom.

Ne treba da zaboravimo 35 ili 70 mikrona folije na njoj...

Diyeri najcesce ne rade dodatno bakarisanje izradjene plocice, kao sto to moze industrija, zavisno od potreba. Kod dvostranih sa metalizovanim rupama moze da bude znacajno povoljnija situacija, zbog tehnologije izrade i dodatne metalizacije, ako nije maskama ogranicena na iskljucivu metalizaciju rupa...sbog sugave stednje..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Malo si okasnio sa podnošenjem amdmana, krajnji rok je bio februar 2009. :D

Šalu na stranu, mislim da je Zocky obavio sjajan posao i veoma uspešno sproveo u delo  ideju na gore prikazanoj šemi.

Inače sve navedane sugestije se mogu realizovati i sa ovim pločicama ...  pa čak i više od toga.

Ako se ne varam, rađene su uglavnom pločice prikazane na  drugoj slici(sa 4 elektrolita), tako da je izvedba veoma fleksibilna i pogodna za dodatna unapređenja prilikom izvedbe napajanja.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja racunam prvo na demokratsku diskusiju, pa na glasanje o amandmanima.:D 

Naravno da je odlican rad, ali zasto ne vise, bolje, jace... :D 

 

Imati na umu, osloboditi se za dizajn, analizirati sve aspekte...

Ako vec postrojavamo elektrone kojekude, zasto zanemariti neki detalj...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 hours ago, vladd said:

Imam nekoliko amandmana na dizajn ploce. :) 

 

1. Ne uvodi se AC u dubinu ploce vec sto blize ivici. Pretpostavka je da brinemo o distanciranju "zracenja" i sumova.

To za DC ne vazi, i nepotrebno je forsirati prikljucenja "u liniji". 

2. Bolje da je sazvezdna masu u prikljucak "GND"(masa) izmedju kondova, na ravnopravnom rastojanju pinova elektrolita, a ZV izvukao sa strane, ako pretpostavim da je ZV - prikljucak zvucnika...sto otvara neka pitanja daljnje konekcije maae, zasto ne prikljucak sa emiterskih otpornika ili samih tranzistora, ali to zavisi od topologije pojacavaca, cisto kao preispitivanje neuniverzalnosti.

3. Trebalo je da se ostavi mesta za snabercice na diodama greca.

4. Sa dioda se forsira sto kraca linija do kondova, po mogucnosti bez kratkospojnika, sa eventualnim PTC ili otpornik-relejnim varijacijama.

5. Ne postoji nikakva, pa ni estetska obaveza da snazni ispravljac bude na plocici. Plocica je nuzno zlo, neophodno za sitnjuriju i gusta pakovanja.

6. Ako sluzi za energetski fenseraj, sto podrzavam jer povecava zadovoljstvo izrade, onda mora da bude uradjena kao ferari, i sa sirokim gumama i sa ojacanim trapom.

7. Ne treba da zaboravimo 35 ili 70 mikrona folije na njoj...

Diyeri najcesce ne rade dodatno bakarisanje izradjene plocice, kao sto to moze industrija, zavisno od potreba. Kod dvostranih sa metalizovanim rupama moze da bude znacajno povoljnija situacija, zbog tehnologije izrade i dodatne metalizacije, ako nije maskama ogranicena na iskljucivu metalizaciju rupa...sbog sugave stednje..

1. Slažem se, evo kako sam ja to zamislio i realizovao:

F5.thumb.jpg.d069c4d9c7a10b000f88b0f54d74e90e.jpg

2. Slažem se i sa ovim. Bilo je više verzija ovih pločica jer mi nije bilo teško da ispunjavam želje foruma, ja sam sebi odabrao ovu varijantu:

V4-rev1.jpg.300fcd8bb96fbefb7c216859e7bc03bd.jpg 

3. Moglo je, uz malo spretnosti izvodljivo je i na ovim pločicama.

4. Sa ovim kockastim grečevima vodovi nisu mogli biti kraći od ovog a po jedan kratkospojnik je ovde bila nužnost. Uz to je ostavljena mogućnost da se multipliciraju setovi kondenzatora u željnom broj tako što bi se pcb sekla iza grečeva (na slici označeno isprekidanom linijom) i nastavljao niz.

5. Da, pločica ovde jeste bila nužna zbog "snap-in" tipa kondova, u suprotnom ja to rešavam ovako:

A5.thumb.jpg.e4257051181222a9a5e25ff9e67052eb.jpg 

 

6. Zadovoljstvo izrade je meni vrlo bitan momenat. :) Širina vodova kod ove pcb je maksimalna moguća za date dimenzije i sa strteškim suženjima vodova da ne bi slučajno neka VF struja zaobišla kondenzatore.

7. 35u ili 70u u zavisnosti od namene pločice.

 

:cheers:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...
  • 2 months later...

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu

×
×
  • Kreiraj novo...