Jump to content
Dacho

P.audio horne

Recommended Posts

Sasvim slucajno kod prijatelja u njegovoj pećini naletio na nekoliko parova 2" drivera koji su identicni mojim P.Audio!!

Img stage line mrd-480n 

Kaze google da je to djelo Monacora..tko ce ga znati tko tu koga!

51odjwKPg7L._SY300_.jpg

Screenshot_2017-01-30-20-55-04.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skuplja se polako materijal za novi projekat...

Koncept je slican, driveri isti kao do sada. Razlika u odnosu na prve kutije je da ce biti 2 drivera po jednoj kutiji i to u odvojenim volumenima. Horna ostaje ista Tractrix sa 2" compress driverom.

Zvucnik ce biti potpuno aktivan sa pojacalima i aktivnom skretnicom ugrađenom u sebi.

Bas drivere ce pogoniti digitalni stereo modul, znaci 1 ulazni signal u oba kanala pa onda svaki od stereo kanala po 1 driver.

Dilema mi je da li svaki Sica driver staviti u identicne volumene (sada radi u 80 litara) ili jedan u 80 a drugi u recimo 60 litara.

Nemam iskustva sa takvim razdvajanjem pa otvaram raspravu. Pretpostavka je, posto svaki volumen pokazuje drugaciji odziv sto se vidi iz dijagrama, da ce donji spektar ispod 60 Hz biti bolje pokriven...možda!!

image-0-02-05-92488dfd6827b41b64a678089cd945db93b4d6cd8bcf9fb7bbd5304affdd94de-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacho, ugradjivanje xo i pojacala u kutiju je ok ako se gleda prakticnost, izgled i kompaktnost, iz tog razloga se primenjuje najcesce kod subova. IME, sa aktivnim sistemima, bolje je resenje da xo + amp budu van kutije zvucnika. Elektronika nije pod uticajem vibracija koje su neminovne, hladjenje je bolje a i lakse je eventualno eksperimentisanje sa drugim ampom.

Jos jedan hint pre nego se odlucis za tjun kutija. Ako mozes na mesto gde ce ti stajati buduce kutije, postavi neke druge sa pa uradi merenje mikrofonom sa mesta slusanja. Dobices grafik na kome ce se jasno videti nekoliko dominantnih pikova koji su modovi sobe. Posto ce se istovetni modovi pojaviti i kod nove kutije, kod biranja tjuna novog zvucnika onda gledas da se tjun ne poklapa sa prisutnim modom, nego sa najblizom “nulom” kako bi bas docnije bio sto ravnomerniji. BTW, meni se to desilo pre 4-5 godina pa sam naknadno menjao tjun kod 2 suba.

Inace, nema nista lose ako su 2 basa u 1 kutiji sa razlicitim tjunovima, razlog sam upravo naveo, imaces ravnomerniji bas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacho, moj predlog je da umesto bas refleks kutija uradis 2 x TQWT kabinete. HF ostaje u sredini. Donji kabinet stoji normalno a onaj gore je "naopako". Ja to sebi planiram uraditi. Videcu da nacrtam i da posaljem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, damic said:

Dacho, ugradjivanje xo i pojacala u kutiju je ok ako se gleda prakticnost, izgled i kompaktnost, iz tog razloga se primenjuje najcesce kod subova. IME, sa aktivnim sistemima, bolje je resenje da xo + amp budu van kutije zvucnika. Elektronika nije pod uticajem vibracija koje su neminovne, hladjenje je bolje a i lakse je eventualno eksperimentisanje sa drugim ampom.

 

Jos jedan hint pre nego se odlucis za tjun kutija. Ako mozes na mesto gde ce ti stajati buduce kutije, postavi neke druge sa pa uradi merenje mikrofonom sa mesta slusanja. Dobices grafik na kome ce se jasno videti nekoliko dominantnih pikova koji su modovi sobe. Posto ce se istovetni modovi pojaviti i kod nove kutije, kod biranja tjuna novog zvucnika onda gledas da se tjun ne poklapa sa prisutnim modom, nego sa najblizom “nulom” kako bi bas docnije bio sto ravnomerniji. BTW, meni se to desilo pre 4-5 godina pa sam naknadno menjao tjun kod 2 suba.

 

Inace, nema nista lose ako su 2 basa u 1 kutiji sa razlicitim tjunovima, razlog sam upravo naveo, imaces ravnomerniji bas.

 

To mu nekako i intuicija nalaže da bi to moglo dobro sjesti.

Elektroniku stavljam u srednju kutiju gdje ce biti horna i pokusat cu ju sto vise izolirati od bas kutija zbog vibracija.

Razlog zasto stavljam svu elektroniku je iz prakticnih razloga da ne bude hrpu svakavih kutija kao sada sto imam i da se smanji broj i duzina kablova na sto manju mjeru.

Posto cu koristiti "D" class module mislim da nece biti nikakvih problema oko smjestaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, ZZZ said:

Dacho, moj predlog je da umesto bas refleks kutija uradis 2 x TQWT kabinete. HF ostaje u sredini. Donji kabinet stoji normalno a onaj gore je "naopako". Ja to sebi planiram uraditi. Videcu da nacrtam i da posaljem.

Vidio sam vrlo ozbiljnih projekata na takav nacin i navodno to dobro radi.

Ali driveri koje koristim su vec prokusani u ovom konceptu pa mislim da nema potrebe da mijenjam ako je nesto vec toliko dobro, samo radim dogradnju slicnog sistema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se ne kaze da se nista ne radi....

 

Mk2 project....

Kao sto sam vec pisao o konceptu i vidljivo je iz slika.

Radi se o 3 kutije slozene jedna na drugu. Između svake kutije ce biti metalni šiljci.

Cijela kutija ce biti presvucena stakloplastikom. Bočne strane idu u carbon sa epoxy smolom.

Prednja strana je od kompakt ploče 13 mm, extra tvrd materijal. Na straznjoj strani ce biti alu ploce 4mm preko medijapana od 22mm. Unutrasnjost kutije je sa dosta upornica i resetki te dampirana sa staklom i bitumenom.

Elektronika ce biti u pozadini horne u posebnoj kutiji.

20170826_201939.jpg

20170826_202004.jpg

20170826_202009.jpg

20170826_202050.jpg

20170826_202103.jpg

20170826_202116.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ZZZ said:

Svaka cast Dacho :) Dobro izgleda. A i izrada je prva klasa nema sta...

Hvala Zoki. Jos puno posla me ceka...a najveci izazov mi je oblaganje kutija sa carbon platnom posto nisam nikada radio sa takvim materijalom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da se razumes u te materijale. Da li ima neki UV lak koji sprecava da svelije drvo (sperke) pozute tokom vremena?

Da li je to karbon platno tanko? Mislim da je clan foruma od toga pravio membrane i fenomenalno su ispale. Ali nije bio jednostavan tehnoloski postupak. Nemam pojam mislim da su bile u pitanju neke male tolerancije temperture tako nesto...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, ZZZ said:

 Da li ima neki UV lak koji sprecava da svelije drvo (sperke) pozute tokom vremena?

.

Iz razgovora sa nekim tehnolozima bas za boje jer je to neka tematika koja i mene interesuje  receno mi je da je nitro bezbojni lak taj koji najmanje zuti vremenom pa tako i svetlo drvo izgleda kao da je pozutelo, Poliuretan ili uljani ili akrilni zute mnogo vise vremenom cak i ne samo vremenom vec cim se ofarba ili izlakira dobije neku zuckastu nijansu. Po svetu imaju neke sapune koji se nanose na drvo i drvo tada cak malo posvetli ali vremenom ne zuti ali naravno potrebno je redovno odrzavanje.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morate imati na umu da samo drvo reaguje površinski na svetlost- UV zračenje, odnosno da samo ono potamni. To se neće moći izbeći. Od vrste laka zavisi samo obim promene boje koja je inače neminovna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, predragm said:

Morate imati na umu da samo drvo reaguje površinski na svetlost- UV zračenje, odnosno da samo ono potamni. To se neće moći izbeći. Od vrste laka zavisi samo obim promene boje koja je inače neminovna.

Dobro receno. Postoje kvalitetniji lakovi za vanjske utjecaje kojo se recimo upotrebljavaju na plovilima, 1 kg je skoro 20€ ali se za takvu primjenu isplati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, ZZZ said:

Vidim da se razumes u te materijale. Da li ima neki UV lak koji sprecava da svelije drvo (sperke) pozute tokom vremena?

Da li je to karbon platno tanko? Mislim da je clan foruma od toga pravio membrane i fenomenalno su ispale. Ali nije bio jednostavan tehnoloski postupak. Nemam pojam mislim da su bile u pitanju neke male tolerancije temperture tako nesto...

 

Carbon platna ima raznih, razlikuju se po gramaži, teksturi i debljini vlakana. Ima ih i jako tankih koji bi mozda odgovarali za tu primjenu.

Ljudi malo brkaju carbon platno, kevler , polivinilna i staklena platna. Sve je to jako slicno ali nije isto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče lakova za drvo (prozirnih-bezbojnih), PU lakovi na bazi vode ne nijansiraju površinu drva dok PU lakovi na bazi ulja nijansiraju. Što se tiče zaštite od UV zračenja ovisi o tome koliko i dali je dodana komponenta za UV zaštitu u lak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Zmajz said:

Što se tiče lakova za drvo (prozirnih-bezbojnih), PU lakovi na bazi vode ne nijansiraju površinu drva dok PU lakovi na bazi ulja nijansiraju. Što se tiče zaštite od UV zračenja ovisi o tome koliko i dali je dodana komponenta za UV zaštitu u lak.

Dodata komponenta za UV zaštitu će u nekoj meri umanjiti, ali neće sprečiti potamnjenje drveta tokom vremena.

Marketing je čudo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje je malo pigmentirati sa belom niansom prvi sloj ili bajcovati isto sa 20-30% zavisno koja baza se koristi,

Tako u pocektu izgleda malo otvorenije ali posle nekoliko meseci bice kao prirodno i ostace tako....

To je probano provereno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×