Jump to content

P.audio horne


Dacho

Preporučeni Komentari

1 hour ago, damic said:

Dacho, ugradjivanje xo i pojacala u kutiju je ok ako se gleda prakticnost, izgled i kompaktnost, iz tog razloga se primenjuje najcesce kod subova. IME, sa aktivnim sistemima, bolje je resenje da xo + amp budu van kutije zvucnika. Elektronika nije pod uticajem vibracija koje su neminovne, hladjenje je bolje a i lakse je eventualno eksperimentisanje sa drugim ampom.

 

Jos jedan hint pre nego se odlucis za tjun kutija. Ako mozes na mesto gde ce ti stajati buduce kutije, postavi neke druge sa pa uradi merenje mikrofonom sa mesta slusanja. Dobices grafik na kome ce se jasno videti nekoliko dominantnih pikova koji su modovi sobe. Posto ce se istovetni modovi pojaviti i kod nove kutije, kod biranja tjuna novog zvucnika onda gledas da se tjun ne poklapa sa prisutnim modom, nego sa najblizom “nulom” kako bi bas docnije bio sto ravnomerniji. BTW, meni se to desilo pre 4-5 godina pa sam naknadno menjao tjun kod 2 suba.

 

Inace, nema nista lose ako su 2 basa u 1 kutiji sa razlicitim tjunovima, razlog sam upravo naveo, imaces ravnomerniji bas.

 

To mu nekako i intuicija nalaže da bi to moglo dobro sjesti.

Elektroniku stavljam u srednju kutiju gdje ce biti horna i pokusat cu ju sto vise izolirati od bas kutija zbog vibracija.

Razlog zasto stavljam svu elektroniku je iz prakticnih razloga da ne bude hrpu svakavih kutija kao sada sto imam i da se smanji broj i duzina kablova na sto manju mjeru.

Posto cu koristiti "D" class module mislim da nece biti nikakvih problema oko smjestaja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

37 minutes ago, ZZZ said:

Dacho, moj predlog je da umesto bas refleks kutija uradis 2 x TQWT kabinete. HF ostaje u sredini. Donji kabinet stoji normalno a onaj gore je "naopako". Ja to sebi planiram uraditi. Videcu da nacrtam i da posaljem.

Vidio sam vrlo ozbiljnih projekata na takav nacin i navodno to dobro radi.

Ali driveri koje koristim su vec prokusani u ovom konceptu pa mislim da nema potrebe da mijenjam ako je nesto vec toliko dobro, samo radim dogradnju slicnog sistema.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 5 months later...

Da se ne kaze da se nista ne radi....

 

Mk2 project....

Kao sto sam vec pisao o konceptu i vidljivo je iz slika.

Radi se o 3 kutije slozene jedna na drugu. Između svake kutije ce biti metalni šiljci.

Cijela kutija ce biti presvucena stakloplastikom. Bočne strane idu u carbon sa epoxy smolom.

Prednja strana je od kompakt ploče 13 mm, extra tvrd materijal. Na straznjoj strani ce biti alu ploce 4mm preko medijapana od 22mm. Unutrasnjost kutije je sa dosta upornica i resetki te dampirana sa staklom i bitumenom.

Elektronika ce biti u pozadini horne u posebnoj kutiji.

20170826_201939.jpg

20170826_202004.jpg

20170826_202009.jpg

20170826_202050.jpg

20170826_202103.jpg

20170826_202116.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, ZZZ said:

Svaka cast Dacho :) Dobro izgleda. A i izrada je prva klasa nema sta...

Hvala Zoki. Jos puno posla me ceka...a najveci izazov mi je oblaganje kutija sa carbon platnom posto nisam nikada radio sa takvim materijalom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Vidim da se razumes u te materijale. Da li ima neki UV lak koji sprecava da svelije drvo (sperke) pozute tokom vremena?

Da li je to karbon platno tanko? Mislim da je clan foruma od toga pravio membrane i fenomenalno su ispale. Ali nije bio jednostavan tehnoloski postupak. Nemam pojam mislim da su bile u pitanju neke male tolerancije temperture tako nesto...

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 minute ago, ZZZ said:

 Da li ima neki UV lak koji sprecava da svelije drvo (sperke) pozute tokom vremena?

.

Iz razgovora sa nekim tehnolozima bas za boje jer je to neka tematika koja i mene interesuje  receno mi je da je nitro bezbojni lak taj koji najmanje zuti vremenom pa tako i svetlo drvo izgleda kao da je pozutelo, Poliuretan ili uljani ili akrilni zute mnogo vise vremenom cak i ne samo vremenom vec cim se ofarba ili izlakira dobije neku zuckastu nijansu. Po svetu imaju neke sapune koji se nanose na drvo i drvo tada cak malo posvetli ali vremenom ne zuti ali naravno potrebno je redovno odrzavanje.  

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 hours ago, predragm said:

Morate imati na umu da samo drvo reaguje površinski na svetlost- UV zračenje, odnosno da samo ono potamni. To se neće moći izbeći. Od vrste laka zavisi samo obim promene boje koja je inače neminovna.

Dobro receno. Postoje kvalitetniji lakovi za vanjske utjecaje kojo se recimo upotrebljavaju na plovilima, 1 kg je skoro 20€ ali se za takvu primjenu isplati.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 hours ago, ZZZ said:

Vidim da se razumes u te materijale. Da li ima neki UV lak koji sprecava da svelije drvo (sperke) pozute tokom vremena?

Da li je to karbon platno tanko? Mislim da je clan foruma od toga pravio membrane i fenomenalno su ispale. Ali nije bio jednostavan tehnoloski postupak. Nemam pojam mislim da su bile u pitanju neke male tolerancije temperture tako nesto...

 

Carbon platna ima raznih, razlikuju se po gramaži, teksturi i debljini vlakana. Ima ih i jako tankih koji bi mozda odgovarali za tu primjenu.

Ljudi malo brkaju carbon platno, kevler , polivinilna i staklena platna. Sve je to jako slicno ali nije isto.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Što se tiče lakova za drvo (prozirnih-bezbojnih), PU lakovi na bazi vode ne nijansiraju površinu drva dok PU lakovi na bazi ulja nijansiraju. Što se tiče zaštite od UV zračenja ovisi o tome koliko i dali je dodana komponenta za UV zaštitu u lak.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Zmajz said:

Što se tiče lakova za drvo (prozirnih-bezbojnih), PU lakovi na bazi vode ne nijansiraju površinu drva dok PU lakovi na bazi ulja nijansiraju. Što se tiče zaštite od UV zračenja ovisi o tome koliko i dali je dodana komponenta za UV zaštitu u lak.

Dodata komponenta za UV zaštitu će u nekoj meri umanjiti, ali neće sprečiti potamnjenje drveta tokom vremena.

Marketing je čudo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Najbolje je malo pigmentirati sa belom niansom prvi sloj ili bajcovati isto sa 20-30% zavisno koja baza se koristi,

Tako u pocektu izgleda malo otvorenije ali posle nekoliko meseci bice kao prirodno i ostace tako....

To je probano provereno...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Za svetliji furnir da ne bi pozuteo koriste se izbeljivaci za drvo. Tu informaciju sam dobio od coveka koji je radio u drvno preradjivackoj skoli. E sada koji su to izbeljivaci i gde se nabavljaju nemam pojma. Jedan poznanik pre dosta godina je radio i sa obicnim hidrogenom posle je koristio neki UV lak i dobio super rezultate.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...
23 minutes ago, sir Oliver said:

Zar carbon nije sam dovoljno čvrst da ne bude obloga već osnovni materijal?

U pravu si ali koliko bi debele stjenke trebale biti od stakloplastike da kutija ne zvoni...probaj kuckati po jednom čamcu koji je tako napravljen, zvoni kao kanta.

Ovako je dobivena extra čvrstoca sa vanjske strane sendvich stranice i dobar izgled tj finiš.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Malo samo jos o konstrukciji kutije....

Bočne stijenke su napravljene od :

-sloja carbona sa epoxy smolom,

-ravni dijelovi kutija od 22 mm medijapan, zakrivljeni od 2 ploče po 10 mm MDF FLEX, znači 20 mm

- 5 mm staklo

- 5-10 mm hladni bitumen

- Oriofon spuzva

 

Prednja i straznja strana su:

- Kompakt ploča 13 mm

- MDF 22 mmm

- hladni bitumen 10 mm

- Oriofon spuzva

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...