Jump to content

Beta 24


shonne

Preporučeni Komentari

  • 2 months later...
  • 3 nedelje kasnije...

I am considering a B24 next year. I would like to mix the class A/B and class A versions and have a high biased class A/B where the first 30-40 watts would be class A and then go up to 80-100 in A/B. This means larger heatsinking and PSU. I have a hifi2000 5U 400mm dissipante for my diy first watt class A amp and it dissipates about 100W per channel without a problem, so it might be a good choice for the amp.

I think I'll need something in the 24-26V to get the wanted AB power output for peaks right?

Yes you're correct. Just build the high-power class AB version but bias the output stage to about 1.4A quiescent. To do that you need to change R25, R26, VR2 and VR3 to the pure class A variant's values. All other parts can remain the same as the high-power class AB version. If you want a max of around 80-100W output then you can reduce the s22 output voltage to ±30V and the unregulated supply to ±25V.

Note that you will need even more heat dissipation capability due to the higher rail voltages than the lower-power pure class A variant! The dissipation will be about 140W per channel while idling!

Deluje interesantno dok nisam poceo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nesho,

Samo ga zavrsi...''Obicna'' beta je sjajan amp, zasto da experimentishesh sa necim sto niko pre tebe nije probao? Da li je iko napravio Betu u A klasi? Standardna  (class AB) je xtra dobra, nemoj da se sekirash. E sad, to sto ima boljih ampova je drugi padez :D

Sta ti je ono iznad kinesko? Sigme? Sto nisi uzeo od Tija originalne? 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

drugi padez :D  Sjajno... to druzenje sa Zenom te bas... ;)  jeste tako ali taj drugi padez samo ceka da dodje na red, posle ovog i preampa...zabavi u diy nikad kraja :)

Elem, experemintisem...imam sve, napajanje od A3, sa PSU, kutiju...sve sto je potrebno, zasto ne probati? Kombinacija sa 30-40W u A klasi je sasvim dovoljno, do 80-100W u AB...nekako mi se do sad cinilo da cista varijanta AB previse snage za mene. A sta jos moze da se dobije sa A klasom i vecim biasom. Postoji ta varijanta pure A klasa sa 30W, ali mi je to nesto bilo nedovoljno. Sa napajanjem od 15AC...Jednom smo razgovarali o tome i rekoh da necu to da radim. Tu verziju je radio holandjanin, bi-amping varijanta ali njegove kutije su preko 100dB osetljive pa je mogao da se igra. https://www.amb.org/forum/project-update-beta24-bi-amping-t3179-50.html

FOR SALE: 4 BURMESTER 956MK2 POWER AMPS...  to je prodao kada je napravio ovu verziju. Pure A klasa.

Zasto ne original S22,...zato sto mislim da je isto...samo sto u ovom slucaju sam dobio Nichicon gold tune od 10000uf koje sam planirao da skinem i namesto njih stavim Panasonic a oni da idu u PSU za AB klasu. Razne kombinacije u glavi sa delovima, ali dobro :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ti su eksperimenti davno ispricani...

Povecanjem biasa se samo povecavaju tranzijentna izoblicenja, sa jedne strane, a sa druge, nema tu kondova za A klasu ili AB klasu, vec se odabira kolicina mikrofarada prema struji, i prema sposobnosti konkretnog elka da opegla i isporuci porebnu struju. Mislim, ne mora se guglati da bi se naslo da li je neko probao elko za ovo ili ono, vec se unapred "vidi" iz datasita.

Purenjak A je pravi izbor.

Da li je potrebno dva, cetiri ili sesnaest kondova po 10mF, to ce odrediti ripl napajanja za konkretne struje.. i tu slabo ima jeftinog a vrhunskog resenja. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

O cuvenju se moze pricati samo kada je kond u liniji signala, ti prica ima mrvu smisla...za peglanje napona samo kapacitet i minimalna unutrasnja otpornost.

A ovaj izbor kondova sa friske slike je sasvim ok, i malo se razlikuje od one prosle slicice :) 

Odlican je izbor dodati i pokoju prigusnicu da opegla i strujne pikove..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

12 hours ago, vladd said:

O cuvenju se moze pricati samo kada je kond u liniji signala, ti prica ima mrvu smisla...za peglanje napona samo kapacitet i minimalna unutrasnja otpornost.

A ovaj izbor kondova sa friske slike je sasvim ok, i malo se razlikuje od one prosle slicice :) 

Odlican je izbor dodati i pokoju prigusnicu da opegla i strujne pikove..

nije samo linija signala, teorija...treba probati pa cuti razliku, ali kao sto rekoh, nekom drugom prilikom o tome, da mi se ne "zagadjuje" tema. Hvala.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

20 minutes ago, shonne said:

nije samo linija signala, teorija...treba probati pa cuti razliku, ali kao sto rekoh, nekom drugom prilikom o tome, da mi se ne "zagadjuje" tema. Hvala.

U pravu si. Svaki kondenzator se različito čuje, i onaj u napajanju pojačala i sprežni na puta signala. Veći uticaj svakako ima onaj koji je direktno na putu signala. U skretnicama za zvučnike je ista priča, čuju se i oni na red sa zvučnikom i oni paralelni. Svaki je priča za sebe.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

26 minutes ago, shonne said:

treba probati pa cuti razliku

Nema tu sta puno da se proba, to je kao kada menjas patofne za ulazak u auto, a on bolje ide, manje trosi i ima veci gepek ako su karirane :)

I kada je sve isto, dva slusanja se mogu cujno razlikovati..tako da prosto nema povratne informacije, sta je promena i zasto..

Toliko je parametara za finu promenu i uticaj na zvuk u okolini(pritisak, temperatura, vlaznost, polozaj povrsina koje reflektuju ili apsorbuju zvuk), pa sve to ima vise ili manje uticaja zavisno od slozenosti signala, zatim u slusnom aparatu, utisku o zvuku... da je slusanje nepouzdano i neupotrebljivo kao merilo progresa rada..ili poredjenja slicnih probanja.

A vrlo je slozen i slab mehanizam uticaja recimo dielektrika ili uopsteno materijala kondenzatora na signal, da bi promena bila dominantna iznad ostalih uticaja. Prakticno se mogu cuti samo dramaticna pogorsanja 

Stavi se stabilan i kvalitetan kond, i razlika je vec slabo merljiva i prakticno nedostupna za sluh..

Razlike postoje, ali se ne mogu korelisati i definisati slusanjem.

A pogotovo se ne moze cuti ako neki kond ima recimo esr 7 a drugi 12milioma, pa jos u napajanju.. :) 

Zna se koji je bolji, i sa kojim je covek mirniji, i ekstremno prosto je merljivo... ali ocekivanja slusljivosti su nerealna..

 

A veci haos se napravi sa nepotrebno prevelikim kondovima, koji izazivaju veci shot noise na diodama, jaci strujni ripl, nego sto kvalitet konda moze da doprinese razlici. Zato je bolje opeglati, kako napon, tako i struju, postaviti prigusnice, ntc-ove, snabere na diodama...menadzerisati te vrste nevolja..drzati ih na minimumu.. :) 

A cuce se nesto, ali to nece biti posledica desavanja u toj zoni...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pa dobro sad i kad lepo zamolim kao da sam vam gurnuo prst u oko. Znajte ipak je ovo diy AUDIO forum, pa pored teorije uz razlicite komponente ide i malo PRAKSA!

Dve Bete su napravljene u Srbiju u AB klasi...jedna je imala Panasonic kondove druga Nichicon gold tune u napajanju. Jedna je imala bolje visoke...Sve ostalo isto.

Nagradno pitanje...zasto je to tako?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

55 minutes ago, NIXIE said:

...Veći uticaj svakako ima onaj koji je direktno na putu signala...

Zavisi od implementacije, ne treba ni ovo uzimati zdravo za gotovo.

Na slici ispod se nalazi kropovana šema ulaza pojačala (i to ljute spravice). Nema baš mnogo smisla lupati glavu oko ulaznog konda, neki blokac i vozi, mada sumnjam da bi i sa elkom bilo neke bitne razlike (hint: R25).

50W-8R_sch_final.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 minute ago, ManicP said:

Zavisi od implementacije, ne treba ni ovo uzimati zdravo za gotovo.

Na slici ispod se nalazi kropovana šema ulaza pojačala (i to ljute spravice). Nema baš mnogo smisla lupati glavu oko ulaznog konda, neki blokac i vozi, mada sumnjam da bi i sa elkom bilo neke bitne razlike (hint: R25).

50W-8R_sch_final.jpg

Jantzen Silver Z, to ti je ko nebo i zemlja u odnosu na običan PP, probano više puta u raznim uređajima.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

19 minutes ago, shonne said:

pa dobro sad i kad lepo zamolim kao da sam vam gurnuo prst u oko. Znajte ipak je ovo diy AUDIO forum, pa pored teorije uz razlicite komponente ide i malo PRAKSA!

Dve Bete su napravljene u Srbiju u AB klasi...jedna je imala Panasonic kondove druga Nichicon gold tune u napajanju. Jedna je imala bolje visoke...Sve ostalo isto.

Nagradno pitanje...zasto je to tako?

Pa bolji su ti bili ti Nichicon kondenzatori u napajanju, nije to neka mudrost..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

U ovom slučaju mož da se proba šta ko hoće, ima na red vezan otpornik 4k7.

Na 35Hz je moduo impedanse konda jednak otporu po vrednosti. Na 10k je već 300x manji... ...toliko o uticaju konda u ovom slučaju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

11 minutes ago, ManicP said:

U ovom slučaju mož da se proba šta ko hoće, ima na red vezan otpornik 4k7.

Na 35Hz je moduo impedanse konda jednak otporu po vrednosti. Na 10k je već 300x manji... ...toliko o uticaju konda u ovom slučaju.

Nije mi baš jasno šta se dešava oko 35Hz, tu sve treba da je prava crta. Taj redni otpornik 4k7 sa 100pF u paraleli na masu čini low pass filter na 330kHz. Sprežni kondenzator 1uF sa paralelnim otporom 47k na masu čini high pass filter na 3,4Hz. Što je bolji ulazni kondenzator od 1uF, biće bolji zvuk, uticaj tog kondenzatora je drastičan. Običan PP ili PE tu nema šta da traži, a kamoli elektrolit, koji bi u ovom slučaju morao biti bipolarni i totalno bi uništio zvuk i trud oko izrade sklopa.

http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

27 minutes ago, shonne said:

nichicon_kg_0.pdf

TS-HA-1197087.pdf

Evo datasheets...pa ako je neko voljan da mi objasni zasto su jedni bolji od drugih. Hvala.

To po data sheets-u nije moguće,  nema živog stvora na planeti da objasni razliku u zvuku dva kondenzatora gledajući u realna merenja a ne u data sheet. Prvo tu nema dovoljno podataka, a ono što je objavljeno je slično za oba (RMS current). To ti važi za bilo šta u audio sferi, kablovi, pojačala, zvučnici.... Nema pravog objašnjenja kako šta svira na osnovu merenja i podataka, ima previše faktora.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Just now, shonne said:

Bas tako. Ali ostaje da su visoki bolji u jednom slucaju.

Zato sam zamolio da se ne...teorija je nesto a praksa sasvim drugo. Hvala lepo :)

Zato pravimo sve što možemo i umemo, a kupujemo gotove sprave samo u krajnoj nuždi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...