Jump to content

Sure TPA3116 - prvi koraci, lamentacije i zapažanja (split iz "Novopridošlih skalamerija")


zerowaf

Preporučeni Komentari

17 hours ago, zek said:

Takvu plocicu imamo Sir i ja... Juce sam se malo igrao sa njom a danas cu nastaviti... prvi utisci su bacena para - sva sreca pa nije skupo. :)

Kada su potenciometri smanjeni ubija kako susti... kada je pojacano do kraja manje susti ali i dalje se cuje da susti... Takodje kada sam na jednom kanalu satavio otpornik umesto zvucnika (Hvala Sire za otpornik!) a na drugmo kanalu stavio zvucnik i ulazni signal pustio SAMO na onaj gde je otpornik ladno se cuje muzika na onom gde je nakacen zvucnik i bez signala :) 

Inace sve preko 100mV PtP ulaznog signala pravi distorziju na izlazu i sece vrhove sinusoide... Moguce da je u pitanju ono pojacanje koje treba da sa smanji ali niko nema semu ove ploce pa da vidimo kako da to sredimo... :( 

Danas cu se igrati sa skidajnem potenciometra i zamenom ulaznih elektrolita sa blok kondenzatorima samo da ih iskopam negde... :)

Edit: Meni je sum zavistan od potenciometra... kada je utisano i bez ikakvog signala sum je glasniji nego kada je odvrnut do kraja... tada se mnogo manje cuje sum... I zaboravio sam ad spomenem big POP po ukljucivanj i iskljucivanju... verovatno sam jos neku losu stranu ove plocice zaboravio da spomenem... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

15 minutes ago, pakonja said:

Takvu plocicu imamo Sir i ja... Juce sam se malo igrao sa njom a danas cu nastaviti... prvi utisci su bacena para - sva sreca pa nije skupo. :)

Trebalo bi probati bez TL074. Ja bih ga najradije skinuo i zamenio ova 4 konda sa nekim filojskom.

Tada se ulazni signal dovodo preko ova dva obelezena:

TPA3116.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

35 minutes ago, Gosha said:

Trebalo bi probati bez TL074. Ja bih ga najradije skinuo i zamenio ova 4 konda sa nekim filojskom.

Probace se i to... hvala na savetu... imam 2 komada sada cu sa jednog da skinem hladnjak da vidim ispod hladnjaka sta su sve ugurali...  Kad vec nemamo semu moracemo ovako drasticnim metodama da dodjemo do informacija... :)

 

5 minutes ago, sir Oliver said:

Žalio sam se juče Kinezu na ovaj pis of šit i gledajte šta mi odgovorio.:ph34r:

Hahaha... taj nista nije razumeo sta si ti napisao... a da koristis google translate pa da mu prevedes na njegov maternji jezik? :) 

Pisi mu ponovo, a ako se pravi blesav snimi video i idi na open dispute pa okaci video gde se cuje sum... Meni je od dve ploce jedna radila OK a druga je imala uzasan sum... pricao sa prodavcem i covek lepo rekao ok vraticu ti pola novca a plocu zadrzi... zahvalio sam mu se i rekao da ako moze semu da mi nadje bilo bi super da pokusam da ga popravim... tako da se mozda smiluje pa mi posalje semu... :)

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Oba su u mono modu, znači može da izbaci 100W po kanalu ali na 2oma jer su oba kanala na jednom čipu vezana paralelno. Sada moraš da vidiš da li su mu zeznuli stvar sa prevelikim pojačanjem, što je sva prilika jer ima i onaj TL074 na ulazu, a taj mu ne treba u opšte, verovatno odatle sav taj šum. To što ti pliva membrana od basa znači da ima neki promenljiv DC offset, ko zna šta je to, ali može da ima veze možda sa nekim kondenzatorom na pločici ili sa TL074. Ima da se namučite dok ga sredite, ali najbolje kao što je predloženo, da se proba prvo direktno ulaz na TPA bez svega onog ispred, takav je onaj koji ima 2a3.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo slika da vidite sta ima ispod 'ladnjaka...

Pojacanje je postavljeno na 26dB tako da cu to smanjiti na 20dB i to cu prvo uraditi... za to je potrebno odlemiti otpornik R3 a umesto otpornika R4 zalemiti otpornik od 5.6k. Tako ce biti u Master modu sa pojacanjem od 20dB
Proverio sam bootstrap kodenzatore (C8, C9, C10, C11) i oni su 220nF sto se poklapa sa DS. 

Ali nije mi najjasniji deo oko ulaza signala... Da li sam dobro protumacio oznake INPR (in positive right), INNR (in negative right odnosno ovo ide zajedno sa INNL), INPL (in positive left)? Ako je tako onda treba odlemiti TL074 kao sto je Gosa rekao i uraditi kao na slici (predlog) obelezeno crveno, odnosno odlemiti obelezene nozice za levi i desni kanal na tantalima i na te nozice tantala za lemiti ulaze za levi i desni kanal a na GND od ulaza samo zalemiti na obelezeni tantal? Na taj nacin smo obisli sve na putu signala i imamo samo tantale... ispravite me ako gresim...

 

 

TPA3116D2-1.jpg

TPA3116D2-1-predlog.jpg

TPA3116D2-2.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Znači nema dva čipa ispod, onda nije 2x100W nego maksimalno 2x50W/4oma i to na napajanju od najviše 21v. Poveži ga prema datasheet-u odnosno stavi naj manje pojačanje, izbaci tantale i stavi van pločice četiri blok kondenzatora 1,5-2,2uF, +- ulazi idu svi preko kondenzatora. Ja bih GND od RCA uzemljio na GND od napajanja za TPA preko otpornika recimo 820oma paralelno sa 100nF blokom, ne direktno.

Siguran sam da je uzrok svih problema TL074 i ogromno pojačanje koje su napravili bez potrebe. I slagali su za snagu, i to debelo. 100W iz tog čipa može da se izvuče samo u mono modu i to na 2oma pri čemu napajanje ne sme ići preko 21VDC.

 

tpa3116d2.pdf

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Stavili mu opamp na ulaz, pa jos i neko pojacanje na max. To onaj efekat kod neupucene vecine "jao sto jako svira na 2-ci, a na 10-ci sigurno rastura, al ne smem toliko da pojacam, ovo chudo ima 1.000.000 wati" :buehehe:

Ma ja bi to o'ma u kantu za djubre...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zbudzicu ja to ima da mi svirka na vikendici samo tako! Si lud da ga bacim u kantu a ima toliko puno wati?! :) E, a da su ga zbudzili jesu... nema sta... vodovi mi deluju jako tanki tako da ce biti zanimljivo odlemljivanje... A najvise sam se razocarao kada sam video da ispod ima samo jedan cip a ne dva.... al sta mozes da ocekujes za 6 USD......

Odoh da zagrejem radionicu i lemilicu pa se vracam sa rezultatima... ne znam da li cu iskopati 4 blok kondenzatora ali kada pocnem da kopam saznacu, ali definitivno prvo idem na smanjenje pojacanja...

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 minutes ago, pakonja said:

Zbudzicu ja to ima da mi svirka na vikendici samo tako! Si lud da ga bacim u kantu a ima toliko puno wati?! :) E, a da su ga zbudzili jesu... nema sta... vodovi mi deluju jako tanki tako da ce biti zanimljivo odlemljivanje... A najvise sam se razocarao kada sam video da ispod ima samo jedan cip a ne dva.... al sta mozes da ocekujes za 6 USD......

Odoh da zagrejem radionicu i lemilicu pa se vracam sa rezultatima... ne znam da li cu iskopati 4 blok kondenzatora ali kada pocnem da kopam saznacu, ali definitivno prvo idem na smanjenje pojacanja...

 

Sad nisam siguran da li onaj drugi model (što ima 2a3) stvarno ima dva čipa ili isto samo jedan. Prevaranti su to veliki, zato i ne daju šeme uz uređaj da se ne vidi šta je stvarno na pločici.

Sredićeš ga ti sigurno, mogu verovatno i ti tantali da ostanu tu za probu, mada su oni poznati kao loše rešenje za sprežne kondenzatore.

Ako ga dovedeš u normalu da ne šušti, da nema sumanuto veliko pojačanje, bude stabilno da ne luduje DC ofset, lako ćeš kupiti četiri bloka za ulaz. Treba dodati i onaj snubber na izlazu.

https://e2e.ti.com/support/amplifiers/audio_amplifiers/f/6/t/445817

A pomoćićeš i Sir Oliveru sa njegovim primerkom. Jedino što nije 100W na 2oma, ali šta ima veze, bitno je da radi, a i manje će da se greje. Ovaj ima dobar hladnjak obično su mnogo manji pa se pregrevaju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

34 minutes ago, Vix said:

Stavili mu opamp na ulaz, pa jos i neko pojacanje na max. To onaj efekat kod neupucene vecine "jao sto jako svira na 2-ci, a na 10-ci sigurno rastura, al ne smem toliko da pojacam, ovo chudo ima 1.000.000 wati" :buehehe:

Ma ja bi to o'ma u kantu za djubre...

Nemoj tako VIX, čovek će da ga sredi, osim ulaza sve ostalo je verovatno po datasheet-u što znači ima da radi kad se skine višak delova. Znanje se plaća.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ovaj izgleda kao da ima dva čipa u paraleli, znači 100W/2oma što znači 50W/4oma, 25W/8oma sa 21V napajanjem. Ako je 24V napajanje ima malo više, ali samo na 4oma i 8oma. Dobar je što nema nikakav OP na ulazu.

https://www.banggood.com/2x100W-TPA3116-D2-Dual-Channel-Digital-Audio-Amplifier-Board-12V-24V-For-Arduino-p-1019109.html?cur_warehouse=CN

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

21 minutes ago, NIXIE said:

Ovaj izgleda kao da ima dva čipa u paraleli, znači 100W/2oma što znači 50W/4oma, 25W/8oma sa 21V napajanjem. Ako je 24V napajanje ima malo više, ali samo na 4oma i 8oma. Dobar je što nema nikakav OP na ulazu.

https://www.banggood.com/2x100W-TPA3116-D2-Dual-Channel-Digital-Audio-Amplifier-Board-12V-24V-For-Arduino-p-1019109.html?cur_warehouse=CN

Moj je takav i ima 2 cipa skidao sam hladnjak.:D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

14 minutes ago, NIXIE said:

Da, ti si ubo dobar, znači za VU metar da računam da je jedno 50WRMS/4oma. Kako beše, tebi je napajanje 24VDC?

Napajanje 24v 10A do jaja.Vu metre zena poslala/pazi radis za nju/:Dako moze pasivno bolje za mene.:jump:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...