Jump to content

i...još jedan Pass F5 clone


Jodzula

Preporučeni Komentari

@Branko

Ono što si namotao okolo na strujnom kablu je verovatno uzemljenje i spojio si sa obe strane?

Sorry za OFF

Velika vecina HiFi uredjaja ima samo monofazni prikljucak. ( CDi skoro svi  a i vecina pojacala).

Za takve uredjaje koristim prikazani kabl  (  dvozilni + shirm) vezan na Schuko sa jedne strane ( gde ide i shirm) i IEC sa druge strane ( shirm visi). 

Kada je neophodno da se koristi kabl sa uzemljenjem onda oko shirmovanog kabla obmotam zicu za uzemljenje.  Nema  potrebe da ona ide u shirm jer i onako kroz nju ( skoro)  nikad ne tece struja. Onda sve u snake skin  buzir ( zbog estetike) i na konektore. Obavezno neke kvalitetnije. Ovi ELID Nopal i  sl ne mogu da konkurisu Sonarquestu i Oyaideu.

Pogledajte samo sliku Sonarquesta ( Kvalitet izrade se samo  donekle vidi sa slike,  pravi  ugodjaj  je  kad se pogleda  uzivo. Sve na svom mestu, od upotrebljenih materijala, dizajna,  zavrsne obrade. )

post-39-0-41956800-1421103724_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Velika vecina HiFi uredjaja ima samo monofazni prikljucak. ( CDi skoro svi  a i vecina pojacala).

Za takve uredjaje koristim prikazani kabl  (  dvozilni + shirm) vezan na Schuko sa jedne strane ( gde ide i shirm) i IEC sa druge strane ( shirm visi). 

Kada je neophodno da se koristi kabl sa uzemljenjem onda oko shirmovanog kabla obmotam zicu za uzemljenje.  Nema  potrebe da ona ide u shirm jer i onako kroz nju ( skoro)  nikad ne tece struja. Onda sve u snake skin  buzir ( zbog estetike) i na konektore. Obavezno neke kvalitetnije. Ovi ELID Nopal i  sl ne mogu da konkurisu Sonarquestu i Oyaideu.

Pogledajte samo sliku Sonarquesta ( Kvalitet izrade se samo  donekle vidi sa slike,  pravi  ugodjaj  je  kad se pogleda  uzivo. Sve na svom mestu, od upotrebljenih materijala, dizajna,  zavrsne obrade. )

attachicon.gifsonarquestiec.jpg

 

Imaš sada kod mog drugara iz Subotice i original Wattgate konektore, takođe su dobri evo ja uzo pre dve nedelje 5 komada (+ulje) po 20 eura, čini mi se da su bolje od onih imitacija Oyaide, vredi pogledati  :oke:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ajd da se tema o F5 ne pretvori u temu o konektorima i kablovima... Ako je moguće?

 

Ja sam onomad sastavio dva stereo F5 i bio sam izuzetno zadovoljan performansom istih, preterao sam malo sa filtracijom (8x33mF/pch) i koješta šta je a i nije trebalo... No, zapelo mi kad sam ih krenuo terati u kliping.  Tu smo morali da krenemo na različite strane.

Moje lično viđenje je da je F5 veoma dobro pojačalo, itekako vredno da se sagradi, pruža mnogo više (u DIY izvedbi) no što košta da se napravi, ali ne mislim da vredi ulagati u neke delove koji ili neće istaknuti prednosti i/ili vrline pojačala...

Po meni, dobro odmeren i racionalan pristup nikako ne može da omane, a bahaćenje skupim delovima će veoma izvesno da košta više nego što će da istakne ono najbolje u konstrukciji, zvučnom karakteru i sveukupnoj upotrebnoj vrednosti pojačala... Što reče i sam N.Pass - the devil is in the detail... Treba se fokusirati na one detalje gde leži vrag... štekeri definitivno u slučaju F5 nisu taj detalj... Kvalitetni su pod obavezno, skupi, ne baš obavezno...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ajd da se tema o F5 ne pretvori u temu o konektorima i kablovima... Ako je moguće?

 

Ja sam onomad sastavio dva stereo F5 i bio sam izuzetno zadovoljan performansom istih, preterao sam malo sa filtracijom (8x33mF/pch) i koješta šta je a i nije trebalo... No, zapelo mi kad sam ih krenuo terati u kliping.  Tu smo morali da krenemo na različite strane.

Moje lično viđenje je da je F5 veoma dobro pojačalo, itekako vredno da se sagradi, pruža mnogo više (u DIY izvedbi) no što košta da se napravi, ali ne mislim da vredi ulagati u neke delove koji ili neće istaknuti prednosti i/ili vrline pojačala...

Po meni, dobro odmeren i racionalan pristup nikako ne može da omane, a bahaćenje skupim delovima će veoma izvesno da košta više nego što će da istakne ono najbolje u konstrukciji, zvučnom karakteru i sveukupnoj upotrebnoj vrednosti pojačala... Što reče i sam N.Pass - the devil is in the detail... Treba se fokusirati na one detalje gde leži vrag... štekeri definitivno u slučaju F5 nisu taj detalj... Kvalitetni su pod obavezno, skupi, ne baš obavezno...

 

Šta treba da je kvalitetno u izgradnji F5 pojačala a šta jeftino a da istakne ono najbolje u zvučnom karakteru?

Ovo me zanima jer ću možda i ja da pravim sebi pojačalo jednog dana!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

....ali onda opet, isto ti dođe i sa ženom, devojkom, ja recimo više volim kad mi je žena, devojka našminkana...

ima fine lakirane štiklice...   ma može malo i ulja da stavi ni to mi ne smeta... 

 

Upravo tako! Lepše izgleda našminkana žena - kad se ugasi svetlo isto je.

Lepo izgleda strujni konektor od 20 - kad se ugasi svetlo i samo sluša muzika, isto je...

 

Siguran sam 100% da u ova novija vremena postoji merna oprema koja može da izmeri razliku u 300din i 20e strujnom konektoru, a da ne govorim da bi se razlika merila sa nekoliko decimala...

 

IZVINJAVAM SE! Neću više o konektorima!!!

 

Cela poenta je, ko što reče Stein - ne ti detalji - nešto drugo je važno... kvalitetni elektroliti, kvalitetni sprežni kondenzatori i ostale pasivne komponente, dobri poluprovodnici, a ovde je vidim to ispoštovano, tako da nema frke.

 

Puno sreće u izradi EF-Peta!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Šta treba da je kvalitetno u izgradnji F5 pojačala a šta jeftino a da istakne ono najbolje u zvučnom karakteru?

Ovo me zanima jer ću možda i ja da pravim sebi pojačalo jednog dana!

 

F5 je takav kakav je a uzevši u obzir činjenicu da se izlazni N i P kanalni hexfeti po svojim karakteristikama prilično razlikuju, u bazičnoj varijanti za DIY izvedbu, dobija se određeni karakter zvuka. Pass u originalnoj (fabričkoj) verziji ugrađuje dodatne delove i meri svaki amp na THD-metru. To je samograditeljima u najvećem broju slučajeva nedostupno, a zanimljivo - tih nekoliko otpornika zapravo mnogo više utiče na konačan karakter zvuka nego svi štekeri i kablovi zajedno...

Na kraju krajeva, nema tu ništa "jeftino vs kvalitetno", poenta je da se ne preplati ono što pojačalo neće učiniti boljim... Uštedeti se može srećom i dovitljivošću ali neće se uštedeti na otpornicima ili tranzistorima nego se može imati sreće pa nabaviti hladnjake povoljnije, sam/uz pomoć prijatelja sagraditi kutiju, izvrebati povoljnije cene elektrolita... Sama pločica sa delovima je tek maleni fragment cene celog uređaja... Dakle, delovi moraju biti kvalitetni - na graditelju je da se snađe da delove ne preplati...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

F5 je takav kakav je a uzevši u obzir činjenicu da se izlazni N i P kanalni hexfeti po svojim karakteristikama prilično razlikuju, u bazičnoj varijanti za DIY izvedbu, dobija se određeni karakter zvuka. Pass u originalnoj (fabričkoj) verziji ugrađuje dodatne delove i meri svaki amp na THD-metru. To je samograditeljima u najvećem broju slučajeva nedostupno, a zanimljivo - tih nekoliko otpornika zapravo mnogo više utiče na konačan karakter zvuka nego svi štekeri i kablovi zajedno...

Na kraju krajeva, nema tu ništa "jeftino vs kvalitetno", poenta je da se ne preplati ono što pojačalo neće učiniti boljim... Uštedeti se može srećom i dovitljivošću ali neće se uštedeti na otpornicima ili tranzistorima nego se može imati sreće pa nabaviti hladnjake povoljnije, sam/uz pomoć prijatelja sagraditi kutiju, izvrebati povoljnije cene elektrolita... Sama pločica sa delovima je tek maleni fragment cene celog uređaja... Dakle, delovi moraju biti kvalitetni - na graditelju je da se snađe da delove ne preplati...

 

A stvarno Roberte, de mi reci gde si ti to čuo molim te? Pa ja ne čujem razliku ni kod okretanja faze a ti sad čuješ da "taj tamo" otpornik svira bolje od tamo nekog konektora i to na (što kaže Nesić) prosečnom pojačalu? Jel sad trebam početi kupovati kvalitetne elektrolite, kvalitetne sprežne kondenzatore i ostale pasivne komponente, dobre poluprovodnike ili kvalitetne otpornike sa jeftinim (ružnim?) konektorima i na kraju da li je bolje odustati od F5 i praviti neko drugo pojačalo, vidim kolega sa foruma prodaje odlično pojačalo BABELFISH! Jeli to kvalitetno i jeftino a bolje od proseka ili šta?

Drugar ima dva QUAD 405 mono bloka možda je bolje da to pazarim...  ko će ga znati...   ali svakako tu meni nešto ne štima ili trebam

slušati samo noću i u mraku? Ja recimo volim to raditi i preko dana kad se sve jasno vidi i čuje, u mraku mogu samo da maštam i da zamišljam da je to bolje lepše itd...

 

Sačekaću ja prvo utiske od pokretača teme - Jodzule!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I pored različitih mišljenja informacije o kablovima su svakako korisne. Hvala vam svima! Mislim da će eksperimenti na tu temu doći ko zna kad i srećom nije nešto što moram odmah da odlučim.

 

@Alex hvala!

 

@Stein

Svakako je odmeren i racionalan pristup nešto što želim da zadržim, ali nisi trebao da pominješ uštedu u hladnjacima. Uh. Evo slikao sam dva hladnjaka koji mi stoje u sobi i koje sam džabe dobio. Nisam hteo ovo ni da pominjem jer sam dugo pre svega bio u zabludi da bi mogli da posluže za pasivno hlađenje, ali sam posle pročitao da ne mogu, jer iako su fin-ovi  veliki zbog gustog rasporeda oni i greju jedni druge tako da ništa bez ventilatora. Ovo su inače Bonded Fins hladnjaci. Mislim da bi sa nekakvim tunelom od lima, dva ventilatora na ulazu i dva na izlazu, nekakav usisnik (levak, horna pre ulaza) da bude sve dobro zatvoreno bez zazora mogli da ohlade nešto mnogo toplije od F5-ice.  Nešto mislim da bi jedan možda bio dovoljan za F5. Ali nagađam, možda čak i lupam. Inače postoji kalkulator na:

http://www.aavid.com/thermal-tools/bonded-fin

Dimenzije su: dužina po kojoj je složeno 46 rebara je  202mm, visina 217mm, debljina baze 12mm i dužina samog rebra bez baze 103mm.

Ali...ventilatori koštaju posbno oni tihi, treba znati i sve dobro proračunati, možda eksperimentom izmeriti kolika im je sposobnost hlađenja sa nekim tranzistorom(i to treba znati), onda raspored u kutiji....a ja želim da napravim prvo pojačalo onako normalno bez nekog ludovanja. A poklonili mi... Inače cena koju imam za SK47 1000AL je 122€ sa PDV-om? Da li je to korektno?

 

@m4rk1z

 

Ako prosvira utiska će biti. Ali su oni od nekoga ko nema audiofilskog iskustva. Nisam slušao i upoređivao razna pojačala, posebno ne neka zvučna imena itd. Meni je samo trebalo pojačalo i ja sam rešio da ga napravim želeći da naučim nešto novo, da napravim pojačalo koje možda bolje svira od onog što se nudi u masovnoj proizvodnji  u vidu nekakvih mini linija i nešto što ću moći da priuštim kroz nekakva mesečna ulaganja.

post-1758-0-42823500-1421180267_thumb.jp

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako kreneš putem forsiranog hlađenja, evo par natuknica:

 

post-13-0-85840400-1418680580.jpg

Prosta a itekako korisna šema.

 

Evo šta sam negde drugde napisao o tome...

 

... Moj predlog (šema) je bio da se napravi konstantan izvor cirkulacije vazduha, pošto je reč o pojačalu u A klasi pa se može reći da temperatura treba da bude visoka, ali kontrolisana tj . u granicama nekih vrednosti. Ako primera radi, temperatura za pojačalo treba da bude u granicama između 20 i 25C iznad temperature ambijenta, to je cca 50-55C nominalno. Za tranzistore ne valja da bude više od toga, a za zvuk ne valja manje od toga.

Ako staviš, primera radi, termosenzor, on će da poludi na tih "samo" 5C razlike i nepotreban je. Ovaj sklop omogućava da ventilator koji zahteva 12V za pokretanje, tih 12V i "vidi" tj dobije pri pokretanju, ali odmah nakon toga napon će da padne na vrednost koju si podesio sa potenciometrom/trimerom od 10K i to od slučaja do slučaja može da bude i bilo koji napon od cca 1.2V pa naviše. Kako raste napon koji ugodiš, tako raste broj obrtaja, tako raste protok vazduha i povećava se cirkulacija tj hlađenje. Na 12V će ventilator verovatno da radi sa 2500 ili 3000 obrtaja što ti je previše - niti treba toliko hlađenja a i čuće se, plus ubrzano se troše ležaji na motoru ventilatora. Na recimo 3 ili 4.5V će ventilator da radi apsolutno bešumno, dovodiće uvek dovoljno hladnog vazduha i odvoditi višak toplote a neće ugroziti temperaturnu stabilnost pojačala. Prednost sklopa je što je jednostavan (nema šta da se pokvari), jeftin je za izradu i ima veoma širok dijapazon podešavanja.

Kod mene je podešen tako da se rukom može osetiti blago strujanje toplog vazduha na izlazima kod venta. Naravno, tek onda kad se pojačalo zagreje na radnu temperaturu - pre toga se oseća pirkanje vazduha koji je iste temperature kao i okolina :)

Kod mene je bilo veoma važno i kreiranje kontrolisanih uslova, da ventilator striktno povlači hladan vazduh od dole, sa prednje strane pojačala, kroz ispravljačku sekciju i kroz (poddimenzionisani) hladnjak pa napolje...  Evo par slika da vidiš kako sam ja to uradio kod mene:

 

msg-13-0-63783100-1420615294.jpg

 

msg-13-0-13066000-1420615299.jpg

 

Kako rekoh, pravio sam F5, ali ma koliko sam bio zadovoljan, to na kraju nije bilo to. Cirklotron je "to" što sam očekivao, to što sam hteo. Ali cirklotron je ipak malkice veći zalogaj nego F5... (nije loše "izbrusiti se" na F5 ili sličnom pojačalu pre nego se krene u gradnju cirklotrona)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bem ga da nije  mnogo 20e za napojni konektor, ne znam kakav je taj u mikroprincu za 200 dinara ali je sa obzirom na cenu verovatno je neki kineski fuš. Nesto tipa konektora koji se koristi na boljim  napajanjima za komp je sasvim ok, ja tu ne bih preterivao. 20e za uticnicu i konektor to je vec ok... i nadzivece sigurno sam amp... raspitaj se mozda ovde neko ima u steku neki bakelitni ili bolji od tvrde plastike po povoljnijoj ceni, ja na zalost nemam.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Što se tiče kablovskih konektora, ako zapne sa ELID konektorima, našao nešto što mi deluje jednako dobro: https://www.kupujemprodajem.com/Kaiser-IEC-Nemacki-konektori-NOVO-18661460-oglas.htm?filter_id=21418003

Pa ti rece http://www.diyaudio.rs/topic/7240-ijoš-jedan-pass-f5-clone/?p=198381da ne pretvaramo temu u raspravu o konektorima i kablovima pa opet...

kako bilo

Pogledaj ( na istom mestu koje si predlozio mogu da se nabave ) kako izgleda ljudski IEC

1pieces-SONARQuest-Aluminum-shell-IEC-po

u  odnosu na Kaiser.

Postoji uvodni deo, siroka kontaktna povrsina pod mehanickim naponom koja stvara dobar kontaktni pritisak,..

Sto kod Kaisera nije slucaj.

Kaiser-IEC-Nemacki-konektori-NOVO_slika_

Kod Sonarquesta postoje dva "pera" koja celom povrsinom nalezu na kontakt izmedju njih dok je kod kaisera savijen lim koji je neravan i nejednako ostvaruje kontakt.

Razlika u ceni je neuporediva sa razlikom u kvalitetu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Što se tiče kablovskih konektora, ako zapne sa ELID konektorima, našao nešto što mi deluje jednako dobro: https://www.kupujemprodajem.com/Kaiser-IEC-Nemacki-konektori-NOVO-18661460-oglas.htm?filter_id=21418003

 

Ja bih direkt zalemio strujni kabel na pojačalo, zašto uopšte stavljati skupe, dobre, prosečne ili jeftine konektore i pokvarit sveukupni dojam?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Moram da priznam da su mi trenutno hladnjaci najveća briga i kad njih rešim onda će završetak pojačala biti izvesniji. A onda na red mogu da dođu i konektori ...  U vezi hladnjaka nekoliko pitanja:

Pošto je traženi termički otpor hladnjaka po tranzistoru 0,6 C/W, a pri pravljenju kutije sam imao u vidu Fischer SK47 hladnjake. Kutija koju sam napravio je spremna za prihvat SK47 hladnjaka od 200mm čije termički otpor 0,4 C/W. Ovo sam planirao imajući u vidu da mi možda jednog dana ova kutija posluži za neko pojačalo bolje od prosečnog :) . Da li je manji termički otpor obavezno bolja stvar? Šta time stvarno dobijam u slučaju F5 pojačala i da li bi isti hladnjak sa 150mm i termičkim otporom od 0,5C/W bio bolje rešenje? Za tu dimenziju bi kutiju vrlo lako prepravio.

 

@Stein

 

Hvala ti na informacijama u vezi ventilatora. Ostaviću ove hladnjake za neki budući projekat bude li volje i mogućnosti. Ovo najviše zato što mislim da bi kutija morala da se pravi prema njima i možda samo napajanje bude zahvalnijih dimenzija za uklapanje. Mislim da ću u neko dogledno vreme napraviti tunel od njih i testirati ih sa nekim tranzistorima. Što se tiče rasporeda u kutiji: gde je najbolje da stoje ventilatori da ne bi pravili smetnje i uticali na zvuk. Odnosno koje su komponente kritične na kojima bi mogle da prave smetnje (pločica pojačala, napajanje). Takođe da li je efikasnije  da uduvavaju vazduh u tunel ili da stoje na izlazu? 

post-1758-0-84859600-1421587095_thumb.jp

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Да би стекао утисак о потребној величини хладњака, погледај слику. Хладњак је димензија 360 х 220 х 37 милиметара. Основа (месо) је 8, а ребра 29 милиметара. Мирна струја је подешена на 1,3 А и после сат времена хладњак је топао. Немам чиме да премерим, али бих рекао да је око 20 степени изнад температуре амбијента, што је таман како треба.

Само да напоменем да ово није прави F5, већ је Сипијева верзија са BC550/BC560 на улазу.

И још да додам да је ово звучно најбољи амп који сам правио.

post-168-0-21914800-1421591985_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ovaj me kalkulator nikada nije prevario heatsink.zip

Prevario sam ja sam sebe kada ga nisam koristio :D

 

Kada dobiješ temp koeficijent, odredićeš buduću temperaturu hladnjaka iz formule:

Th = Ts + D*K

Gde je Th temperatura hladnjaka, Ts temperatura sredine, D disipacija po kanalu (dobija se iz mirna struja * total napon +-) i K temperaturni koeficijent.

(ovo je totalno uprošćena verzija formule, ima tu još dosta toga ali ova kalkulacija radi).

 

Kod F5 je odprilike disipacija 50*1,3=65W, ako je K = 0,4, za teperaturu sredine od 25C hladnjak će biti na 51C, što je ok... prihvatljivo.

 

Zapamti da će crno eloksirani hladnjak imati manji temperaturni koeficijent od sirovog aluminijuma.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...