Jump to content

od kineskog ispravljača do hifi komponente :)


kefalo81

Preporučeni Komentari

Dakle u pitanju je kupovni ispravljač iz kelca sa podesivim naponom 3-12V i strujom od 1A

Plaćeno čini mi se 1100 dinara ako me sjećanje dobro služi.

 

U namjeni opskrbljavanja strujom cmoy pojačala se nije slavno pokazao.

Postoji brum ili lagani šum nakon paljenja pojačala.

 

Radjen je svojevremeno u tu namjenu filter i to je izgledalo ovako.

Postavljena slika

 

i  ovako

 

Postavljena slika

 

Korišćeni su dva bloka od 0.1uf i jedan elektrolit od 2200uf paralelno vezana.

Nije mi ispravilo ništa, i dalje postoji taj brum.

Nakon ovog ja ću okačiti slike tog malog ispravljača, vi procjenite šta ima u njemu i šta se može napraviti.

Mislim da će ova tema pomoći i drugim početnicima, kao i da je višestruko korisna jer se od nečeg sa veoma malom upotrebnom vrijednošću možda može postići kvalitetan rezultat a za malo novca Postavljena slika

 

Evo slika unutrašnjosti.

 

Postavljena slika

 

Postavljena slikaPostavljena slikaPostavljena slikaPostavljena slika

 

Eto šta ima unutra.

Pitanje je šta može da se napravi da se ispegla taj šum.

 

Unapred se zahvaljujem na odgovorima.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 34
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

ovo što si kupio u kelcu je svičersko napajanje koje piči na nekih 50 do 100kHz i nema blage veze sa brujanjem.tu ti neće veliki elko pomoći koliko mali blokovi i neka feritna perla ili clip na izlaznom kablu.induktivnost je ono što bi dalo nekog efekta, direktni prolaz plusa i mase ne rešava ama baš ništa.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Oskare,.a da promeniš igračku, u silikonsku zvečku se mora mnooogo investirati da bi postao limeni doboš?

 

napr. definišeš nam ovde koliko napona i koliko miliamperi ti treba za taj tvoj cmoj/ctvoj u napajanju, skupimo ti ovde marveni (oni kao ja) i intelektualni deo (oni kao većina ovde razlikovača šuma od bruma (dobro, to razlikujem i ja i to ne samo na uvce) ) delova  i pošaljemo ti što poštom što forumom, na tebi je samo da odlučiš šta hoćeš....?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hvala svima na učešću u temi i pomoći.Ja rekoh već, za to pojačalo imam jedan vintage ispravljač i on je nečujan, nema bruma. (mahinalno bi napisao nema šuma u smislu postojanja nečeg što ne bi smjelo biti, ali vidim da je velika greška kad se mješa šum i brum pa sam koncentrisan kad pišem čega ima a čega nema :) )

Cilj ove teme je da vidimo šta se može napraviti od ovog i da li se može.Eto sad novina je da stavim više blokova i ostaće taj jedan elektrolit od 2200uf.

Nabaviću negdje i taj feritni prsten.

To je sasvim dovoljno nov pokušaj u odnosu na ono sa slike što je radjeno, pa da  vidimo šta takva konstrukcija može.

 

Sa aspekta kvaliteta sigurno nije hifi.Sa aspekta nekog ko će sutra doći na forum sa sličnim problemom, mislim da može biti korisno. 

 

PS.

Zflazar. Pravićemo neko pošteno napajanje za ono pojačalce za lampe.Sve je stiglo odnosno sve sam pribavio osim ifr610. To mi kasni sa ebay-a tako da ću kupiti kod nas, ne mogu čekati više.

Za to pojačalo mi je potrebno 12v i 1.3A mada to može i više.

Ali za to ću otvoriti zasebnu temu, nek ova ostane čista i razumljiva za nekog ko se takodje zezuno sa kupovinom i sad bi da ispravi što se ispraviti da.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Citao sam ja to sinoc nesto malo.

Medjutim ostalo mi je nejasna implementacija a sad vidim na sta ciljas.

|E sad pitanje za Zen i za ostale iz Vaseg iskustva, da li se ovo rastavljanje i budzenje sa regulatorom (ako je moguce/izvodljivo) obzirom na velicinu plocice i velicinu samog kucista, da li je to efikasnije od varijante sa blokovima i elektrolitom , ali ovaj puta vise njih paralelno  vezano i feritnog prstena zajedno.

 

Ako budem morao budziti, moracu sve rastaviti i slikati pa da vidimo onda sta, gdje i kako.

Ali otom potom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ono anoda cudo ti je stabilizator

 

78xx je stabilizator

 

sta i na koji nacin reci , a da poslusas , umesto da trosis energiju kucajuci po tastaturi

 

dakle - izaberes stabilizator po naponu koji ti napaja tvoj sklop ; stavis stabilizator na napojni vod sklopa ( 10uF minimalno pre i posle 78xx sto blize izvodima - prva slika u datasheet)

 

na ulaz stabilizatora dovodis bar 3-4 V visi napon , da bi isti pravilno radio

 

ajd sad - u nabavku i napravi to

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

kupi 7815 ili 7812 , vodeci racuna da ti ulazni napon na reg mora biti visi bar za 3V cak i kad mreza opadne a 10%

 

ovo drugo ne moze isti reg

 

za lampas kad dodje vreme

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ok.Kako ja tebe shvatam, obzirom da je ispravljac od 3-12v ja bi trebao ugraditi 7815 ako planiram da ga koristim i za 12v. Da li u tom slucaju sa 7815 mogu koristiti ispravljac i za stvari koje se napajaju sa 9v?Odnosno da li se izborom stabilizatora ja ogranicavam opredjeljujem na 9v ili 12v ili moze oboje?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pogrešno (moram da delujem pre nego Zen poludi)

 

Napon pre ulaza tj na ulazu u fikni stabilizator npr 7815 mora da bude (minimum) tri Volta višlji iliti veći od nazivnog napona na koji stabilizator stabilizuje.

To znači da ako želiš da napajaš uređaj sa 15V stabilisanih, na ulaz napajanja uređaja stavljaš 7815 a ispred njega moraš mu dovesti minimum 18VDC.

 

Pošto tvoj ispravljač može da da najviše 12V tebi ne ostaje mnogo izbora nego da staviš 7809 (good luck with that) da bi na izlazu tj uređaju dobio 9V stabilisanih što je donja granica napajanja uređaja. Trt.

Kako god da okreneš, najbolje bi ti bilo da lepo kupiš jedan trafo koji daje najmanje 15VAC, dodaš grec, elektrolit i blok i posle toga 7815 ili 7812 (možda bolje) ili verzija sa trafoom na 18 ili 24VAC a potom jedan 7815, pa si onda siguran da će ulazni napon uvek biti bar za tih kritičnih 3 volta veći od stabilisanog napona koji ti treba.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

OK. Ugradnjom stabilizatora ću fiksirati vrijednost izlaznog napona.

Nije problem.TO znači da za 12v izlaznog napona moram naći 7809 a za 9v izlaznog napona treba mi 7806.

Pošto meni radi posao i 12v i 9v ja ću ugraditi onaj koji prvi nadjem.

 

 

EDIT.

Evo ima

http://kelco.rs/katalog/komponente.php?q=7809

http://kelco.rs/katalog/komponente.php?q=7806

http://www.mikroprinc.com/proizvodi/poluprovodnici/integralna-kola/analogna-ic/7809/index.php

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Cifra iza "78" označava vrednost napona koju dobijaš na kraju. Pre toga moraš na taj 78xx da dovedeš minimum 3V više. Dakle, ako staviš 7806 na pojačalu ćeš dobiti 6V što je tri volta manje nego što je čipu potrebno da uopšte radi... Kažem ti, nakon što uradiš što ti Zen rekao kupi trafo od 18 ili 24V pa da krenemo odatle

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1. Ako ja dovodim napon prije stabilizatora, to znači da ću ja stabilizator postaviti nakon onog djela ispravljača na kome podešavam napon jer samo tako ja mogu da namjestim da bude 3v veći od onog na kome radi stabilizator.

2. Ako hoću 9v izlaz sa ispravljača , ja moram na na isrpavljaču podesiti napon  na 9v, u kom slučaju kao stabilizator koristim 7806 i njega ugradjujem poslje tog ulaznog napona koji se po nekoj logici nalazi poslje djela ispravljača kojim podešavam napon jer ako je suprotno onda je meni napon 230v osim ako ne postoji neki drugi uredjaj koji smanjuje napon sa 230V.

 

ono anoda cudo ti je stabilizator

 

78xx je stabilizator

 

sta i na koji nacin reci , a da poslusas , umesto da trosis energiju kucajuci po tastaturi

 

dakle - izaberes stabilizator po naponu koji ti napaja tvoj sklop ; stavis stabilizator na napojni vod sklopa ( 10uF minimalno pre i posle 78xx sto blize izvodima - prva slika u datasheet)

 

na ulaz stabilizatora dovodis bar 3-4 V visi napon , da bi isti pravilno radio

 

ajd sad - u nabavku i napravi to

3.Zašto spominješ uf ?Po meni to znači da idu kondovi.

4.Po ovom boldiranom ako ide i prije i poslje stablizatora onda je spisak djleova 1x7806 i 2x10uf kondenzatora.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nemoj se držati tih 3V slepo, to je minimalna razlika koju moraš da imaš da bi stabilizator radio svoj posao. Stavi ispravljač na 12V i ne čačkaj. Iza toga stavi neki 78xx stabilizator koji na izlazu daje 9 ili manje volti, mada, i sam si rekao da čipu treba najmanje 9 volti da bi radio. Dakle, vraćamo se na to da ako hoćeš da uradiš kako treba, kupuj trafo a ovaj ispravljač stavi u fioku.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...