Jump to content

ebe

Preporučeni Komentari

previse je tu Voodoo-a

 

svaka cast Jean-u Hiragi .... mnogo stavki moze da se pomene pod tu hvalu , ali ne treba zaboraviti cinjenicu da je i on imao svoj deo prodate fine FiFi magle

 

sve iteracije tih malih i malo manje malih pojacala ne zvuce dobro (kad su napravljene po njegovim uputstvima ) zbog enormne kolicine kondova , varenja provodnika , Zen pristupa lemljenju samo posle 23.45 ........ nego zbog cinjenice da je u okviru izabrane elektricne seme izbirao poluprovodnike i parametre im koji daju zeljenu THD spectru ........ dakle - pizduljice od strujica , birana izoblicenja i to ti je to

dakle - znao covek dobro sta radi .......... e sad - kao nacin prodao je Voodoo , jer je verovatno tako bilo probitacnije - veci ugled ako si Guru nego ako si dobar inzenjer

 

ono - uzmi pojacalo iz RIZ Turandot 41 , davaj mu malo kondova , stavi te 2-ence (zna se koji su kad tako kazes) , smanji cak i malo napon jerbo radi na +/-20 , narini struju ........ ima da se pobije sa Hiragama oko zvuka

 

uradi to isto sa izlazom od MF A1 (Tim de P.) , ili sa bilo kojom inacicom od JLH i eto ti ampa

mda , Hiraga mora da ima milion farada cisto zato sto kolo ima mizeran PSRR ; eto , jos jedan od izbora da sve bude jos mitoloskije :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da, PSRR je mizeran kod ovakvih kola i zbog toga mora podosta mF, da ne govorimo o akuumulatorima, ko bi zdrave pameti drzao sanduke sa akuumulkatorima u sobi, ne bi li time napajao pojacalo...

Kada sam radio simulaciju te verzije veze vas/izlazni tranzistor, primetio sam da ta topologija primetno izdize sve parne harmonike, i drugi i cetvrti i sesti, time se "kroji" zvuk koji vise naginje na stranu lampi. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

9 hours ago, sir Oliver said:

?

Hiraga je aktivirao pricu o uticaju kablova na zvuk, i prakticno je plasirao u punom zamahu. Godinama je bio pisar za Audiofile i punio stranice. 

Nije on prvi poceo, bilo je i ranije pojedinaca koji su iznosili, mozda nespretno, slicne tvrdnje, ali posle njega je krenuo pravi bum i lom, valjda su skapirali da je to odlican posao.

Audiophile je sa njim napravio izuzetno dobar bizmis.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

prozivali ste me a bio sam odsutan... jeste, imam originalno spakovanu hiragu 20 od strane l'audiophile magazina. to se prodavalo u kitu ali i sklopljeno za svajsere sa 2 leve ruke, ja sam je nasao ovde u beogradu.

ne koristim je jer mi u trenutnoj konstelaciji sistema za trunku ne radi posao protiv thomas mayer 300b ampa, bas cudno s obzirom da je potonji petocifarska evro svota, tacnije 12.000,00 da je narucite kod mester tomasa i sacekate 6-9 meseci da dodjete na red.

generalno hiragu smatram relikvijom i uredjajem za penziju - kada iz svajcarske dovucem vec vidjen par VOTT ili pak 604 u onken kutiji sa hiraginom skretnicom - zato je i cuvam iako su mi nudjene bolesne pare za uredjaj

magla ili ne, to svira izvanredno, uz sve mane i slicno - recimo nesto uza zvucna slika neko sa 300b, sa druge strane brutalno eksplozivan mid bass.... nosio sam se mislju da dovucem i pripadajuce pretpojacalo linijsko kao i phono.

inace trazi dobar i potentan preamp - ne mere da se tera sa pasivom, kao sto cinim vec duze vreme razocaran u stanje stvari po pitanju aktivnih pretpojacala.

najblize poredjenje - F3 nema tu dinamiku i silu u prezentaciji uz duzno postovanje tog uredjaja koji za mene licno zauzima posebno mesto u hijerarhiji FW uradaka.

nazivati hiragu prodavcem magle je nesto sto zasluzuje trenutno banovanje na ovom casnom mestu, covek je jedan od svetih otaca rivajvala horni i a klase a i trioda. mozda ima i boljih inzinjera ali covek ima egzemplaran par usiju i realno se nigde nije zajebo. ni sebe ni druge. 

 

svaki svajser koji ceni do sebe bi morao da napravi jednu hiragicu, po zelji.

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hiraga je covek strucnjak , a magla je pominjana u tom kontekstu da samo trziste trazi maglu , a on covek morao da zaigra i na tu loptu ........

 

precitaj L' Audiophile ....... tacno se vidi kad ukljuci bullshit prekidac .......

 

zakljucak - niko nikada nije zakukao da Hiragin uredja ne radi sto je predstavljeno da radi ....... jedino sto su neki trazili i bajku , da bi se odlucili na kupovinu

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nema prostora za povrsno  nerazumevanje. Hiraga pojacavac je malo cudo osamdesetih.

Hiragino pisanije, povremeno otvaranje pandorine kutije pseudo bulshita. Naravno, sve prozeto i armirano logicnim tvrdnjama, da ze lakse zguta.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

aha

ja sam bas poznat kao onaj sto banuje i levom i desnom .....k'o sto ste i vi svi poznati kao poslusna fukara

 

no dobro , eto , probaj ........ mozda te i ne banujem :loleverybody:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

11 hours ago, grau said:

svaki svajser koji ceni do sebe bi morao da napravi jednu hiragicu, po zelji.

Upravo. @Vix Hiraga je prakticno jedna od ulaznica za diy, ali za lozu. :) 

@ZZZ Nema razloga da se pise identicno o Nelsonu kao o Hiragi. Cinjenice su cinjenice, i zasluge obojice su ogromne u razvoju pristupacnosti audio komponenti diy zajednici. I hiraga je vise podigao svoj kredibilitet konstrukcijama nego pisanjem. Da li tu ima uzrocno posledicne korelacije... lici da ima.

Ali Nelson nije pravio izlete u metafiziku..

Razumem obojicu, i Hiragin igranjac i zamajavanje i Nelsonovu ozbiljnost, ali razlike su jasne.

Ali treba razumeti i to vreme, opaka su desavanja i borbe i podmetanja, pozicioniranje miseva(pojedinaca) medju lavovima(Philips, Sony)...to su godine ozbiljne revolucije u audio zabavi..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ne razumem kako ne razumete :w00t: koliko su razlicita dva konteksta. rane osamdesete, ako nekako nisi (ti ili tvoje drustvo) dosao do magazina, nije bilo sanse da znas sta je hiraga. danas net potpuno menja okruzenje u kome se desava proces promocije odredjene filozofije, posto u slucaju passa prvo pricamo o tome pa onda o inzenjerstvu. da je internet postojao osamdeset i neke, kult hirage bi bio mnogo veci nego sto jeste. ovim ne govorim nista lose o passu, naprotiv, ali je bitno da nekako uspostavimo referentni okvir. DIY je uvek postojao ali je objektivno eksplodirao sa razmenom informacija na internetu, kada su hiragini radovi vec bili praistorija.

s obzirom da je vrednost hiraginih pojacala dokazana, licno me trenutno vise zanima njegovo pretpojacalo i le pacific mc riaa

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ne razumem kako ne razumes da nema sta da se razume ........ :rofl:

uopste nisu razlicita dva kontexta , ako cemo o published i vremenu opre interneta

obojica su poceli da objavljuju kojecega sredinom sedamdesetih ..... i gle koincidencije - bavili su se A klasom....... bez obzira koliko nije bila popularna medj' sirokim narodnim masama

mislim - principijelno i nema o cemu da se raspravlja .......

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 hours ago, grau said:

DIY je uvek postojao

Naravno, u cemu je problem. Za mene je u doba Hirage diy i ponajvise postojao..a Hiragin 20W cudo nevidjeno.

Pricamo upravo o vremenu pre interneta i pre 90-ih.

(Plocica koju sam slikao je nastala s kraja 1986, pocetak  87-e, ne secam se konkretno, radilo se puno.. Stajala je u fascikli sa slepljenim fotokopijama sto tekstova iz raznih casopisa, sto mojih zvrljotina i filmova za stampu. Daleko pre interneta..i internetske skribomanije.)

Ne sporim veliki znacaj obojice, vec o Hiraginom izletu u mistiku.

Sa pojacavacem 20W je napravio cudo, rad u A klasi, bez (fuj) diferencijalnog para na ulazu, bez fuj kaskoda,(oboje prave zvuk nalik integralcima, po tadasnjim arsinima), sa malim brojem komponenti, bez ijednog konda u liniji signala, cisti DC pojacavac, ogromnog frekventnog opsega cak i sa minimalnom povratnom spregom..ostala je samo "mana" uzasno mali PSSR(koga je to uopste zanimalo) i potreba za masnom baterijom kondova, sto nije smatrano za neku gredu, ako je cilj dobar zvuk. I relativno mala snaga za teranje disko zvuka i proizvodnju bolnih decibela, ako je to uopste mana, meni nije...

Bacio je pod noge sve zamerke koje su upucivane raznim koncepcijama, indirektno i dizajnerima. I tu je njegova tehnicka perfekcija pokazala visine Olimpa. Nista sporno. U vreme velikih stednji, recesija, ubacivanja raznih STK i varijacija modula u masprodukte, u vreme pojave CD-a, u vreme kada veliki proizvodjaci nisu bas znali u kom pravcu ce sve da ide, i koliko ce SOny i Philips da diriguju, jedino sto su znali je da ubacuju "savremene plastike", drvo, jeftine komponente...smanjuju broj detalja, srafova, materijala...

Sporno je, donekle, za neaudiofiski pristup, sto je pravio iskorak u metafiziku sa nekim tekstovima..sto je tamna strana tehnickog Meseca..

Kada spomenuh Mesec, u usa je NASA skinula jaram sa tehnike, poceli su da se zvuku okrecu i ozbiljni inzenjeri ili ekipe...Motorole, Lineara, Bur Brauna..

Razlika je sto je Nelson izbegao flert sa mistikom, bio je zadovoljan sa kvalitetnim a ne sa egzoticnim ili misticnim komponentama, i na njegovu srecu, nije imao potrebe, a ni zelje, da otvara pandorine kutije audio mistike.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako Hiraga ima tako mali PSSR zašto nigde nisam video taj amp sa stabilisanim napajanjem?

Tu ne računam capa multi jer to nije onaj pravi sa referentnim naponom u bilo kom obliku (TL431, razni LMovi i na kraju zener).

'ebeš milion u-farada, ne mislim na to.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako bih trebao da odlucim, ko je bolji, bolji je Hiraga. Nelson mi jeste prisniji i pitomiji, ali je Hiraga prilicno munjevitog uma. I pride mi je drago sto je iz Evrope, i sto je Francuz, oni su imali najbolju skolu elektronike, u Nato delu. :) 

Bolju od  muljavih Engleza i lenjih Nemaca. :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

11 minutes ago, vladd said:

Sporno je, donekle, za neaudiofiski pristup, sto je pravio iskorak u metafiziku sa nekim tekstovima..sto je tamna strana tehnickog Meseca..

 

daj zivota ti neki linak za tu metafiziku, volim da citam to vise nego leba da jedem.

inace s obzirom da ova prica naginje metafizici pass vs hiraga, ne vucite me za jezik da vas pitam gde je bio i sta je tacno pravio pass pocetkom osamdesetih. srecom sam slusao neke od tih uradaka, imaju ih kolege sa foruma. inace su slicnih godina njih dvojica.

 

koga mrzi da svajsuje evo jedan uržinal, povoljno :w00t:

http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=0589773469

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne moze "prostim" regulatorima, prekomplikovano za diy i smisao diy. Napajanje treba da ima malu izlaznu otpornost, i mogucnost odgovora brzim tranzijentima potrosaca. A regulatori su sporiji..grubo i ukratko receno.. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

https://www.stereophile.com/reference/406howard/index.html

Ili guglati, pa sta se nadje..sto se tekstova tice, vise informativno

Hiraga, Jean, "Can We Hear Connecting Wires?", Hi Fi News and Record Review, August 1977.

Ja od francuskog znam samo "vule vu.." :) 

 

P.S.

Da ne napravimo diskusiju za i protiv senseija Hirage, posto nema protiv, ti izleti u neke sfere su potpuno marginalni, prema Hiraginom radu. I jedan drugi deo kompletne audio industrrije, specifican, ali legitiman.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...