Jump to content

MOTALICA - regulacija brzine


Lemić

Preporučeni Komentari

Pod stare dane "reših" da se ozbiljno bavim diy hifijem, za početak zanatskim radom, motanjem trafoa. Nabavio sam motalicu poodavno ali sad tek uvideh da nije ono što hoću. Naime, najmanji broj obrtaja koji mogu da postavim je oko 56 u minutu. Gabariti i sam odnos remenica ne omogućavaju da smnjivanjem vučne dobijem niže od oko 25 obrta.  Motor je

 

180 v DC - SHUNT, 1,7a, 190W, 4.000 Rpm, monofazni i sa prekidačem na sebi za drugi smer.

 

Iako na papuči gasa stoji neka čačanska etiketa predpostavljam da je unutra regulator verovatno PWA od obične neke bušilice i najmanje omogućava  tih 56 okreta. Ima li ko ideju kako da dobijem oko desetak i kad bi još imao ono od 0 - x bilo bi sjajno. :sign13:

 

post-786-0-56993100-1385417210_thumb.jpgpost-786-0-11170700-1385417228_thumb.jpgpost-786-0-84043300-1385417242_thumb.jpgpost-786-0-37364000-1385417255_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 233
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Ma radi i sad regulacija, ubrzava od tih 56-560, onaj limiter navećeg broja ne ograničava niže od  tih 56. Imam rashodovanu aku bušilicu al ne znam šta bi dobio odnosno dal mogu nju da butnem mesto ovog. A sviđa mi se ovaj princip na postojećoj, limitiranje nekog broja obrtaja. Praktično bi bilo najbolje takva ista po tipu al sa još nižim ograničenjem.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

samo ces se napatis , dok kod accu imas PWM regulaciju ,samim  tim prilicno dobro drzanje torque na svim obrtajima

 

moze se to napraviti i za taj tvoj cetkicar , al' zasto se akati sa 180V kad mozes sa 12-18

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Za 5 min, dok popijete vopi na moj račun.
post-786-0-37205700-1385424964_thumb.jpgpost-786-0-94741400-1385424980_thumb.jpgMožda sam trebao da smanjim rezoluciju?Nije problem limiter, još bolje da metem vnklu spolja i šraf kojim ću da ograničim hod pedale.Gujo, jesi hteo da skinem poklopac na crnom kućištu zakačenom na sam motor?
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

au bajo, žešća elektronika, grec i 2 otpornika....pošalješ ti doktora do mene da ti dam jedan lep varijakčić na probu, umesto te sklepane papučice pa onda vidiš da li ti je šta izvodljivo za dalje.skviz regulator koji imaš u papučici secka sinusoidu i neće nikada da spusti toliko nisko koliko uredno varijak može.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pošalješ ti doktora do mene da ti dam jedan lep varijakčić na probu, umesto te sklepane papučice pa onda vidiš da li ti je šta izvodljivo za dalje.

skviz regulator koji imaš u papučici secka sinusoidu i neće nikada da spusti toliko nisko koliko uredno varijak može.

 Ma di s njega, sam ću dođem, čim kažeš, eto me za desetak min.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zanimljivo je kako su nekada ljudi umeli da naprave jednostavan i pouzdan prenos 10:1 ili 50:1 sa dve remenice... Odkako je elektronika krenula da vlada modernim svetom, sve se više oslanjamo na rešenja koja zahtevaju elektroničke sklopove...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Makina je vrlo lepo osmišljenja al za čistu zanatsku namenu. Ima ona opciju 4 brzine promenom odnosa remenica jednostavnim pomeranjem uz elektro regulaciju al je to tih 56 obrtaja što je prebrzo za moje početničko umeće. Inače ima čist mehanički "razboj" za podešavanje automatskog vođenja, slaganja i debljine žice. Problem je što je motor prebrz.

 

@Guja, kad da pijemo kafu solo, xxxxxx.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

vidi, da je taj motor svemoguć, a veruj da je sam po sebi sjajna stvar, ne bi ti imao toliko stepeni prenosa.

srećom pa je tvoja primena takva da ne dolazi do izražaja mana ubiven napon=ubiven torque.

kako rekoh, sa varijakom ćeš videti koliko možeš dole a da ima smisla.

drugo, na malom broju obrtaja mu je i provetravanje slabo, tek da znaš

 

da,što se tiče dilera, nema veze, ionako je zaboravio ko mu rešio problem.

bre mečka muji nosi med u selo a ovom prpa izgleda da vozi po nuli onaj auto

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...