Jump to content

Preporučeni Komentari

3 hours ago, Woland said:

Karlskirche (St. Charles`s Church) is widely considered the most outstanding baroque church in Vienna, as well as one of the city`s greatest buildings. 

11743i1.jpg

 

A bre kume, brate, Wolande, imaš li koga tamo da me udomi ? Kuvam, perem, čistim, pušim ... ovaj, khm, khm, ovo poslednje ne radim ... mislim na pušenje.:loleverybody: 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ma ja kad bih jednom otišao odavde(još uvek se nadam tome) više me ni puškom ne bi vratili:rolleyes: ... a što se motivacije tiče(između ostalog), da bude jasnije, danas sam bio u poreskoj:angry:

 

A što se koncerta tiče, mogu reći samo da ti mnoooogo zavidim ... al' u onom pozitivnom smislu : " šta bih dao da sam na tvom mestu ...":wub:

 

Uživaj! ... za sve nas koji bismo uživali da smo tamo na koncertu, a nismo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

veoma interesantan Rekvijem - doduše prvi (nadam se ne i poslednji) kome sam uživo prisustvovao.. karte se nabave online (ali veoma blagovremeno) na Classictic ili direktno, već sam i zaboravio.. postoje tri kategorije, izabrao najbliži bini (karte za prvi red ne prodaju već poklanjaju nekom), poštom sam dobio vaučer (ipak onda nije Classictic), sa napomenom da treba da ga pred koncert zamenim za prave ulaznice po principu first came - first served.. tako i bilo, locirao crkvu na guglu, šipčio malo i dobio treći red.

e sad, da se ne lažemo, koncert je namenjen turistima (orkestar je u decembru imao barem 10 izvođenja rekvijema i nekoliko vivaldijevih godišnjih doba - jasno se vidi iz repertoara), ali je veoma profesionalno izveden, i to na instrumentima iz tog perioda.. orkestar: https://www.orchester1756.com

dakle, orkestar insistira na autentičnosti izvođenja, mada je to diskutabilno, obzirom da Mocart nije dovršio Rekvijem (tek dva dela kompletno), a ono što smo videli na filmu, nema nikakve veze sa stvarnošću - Rekvijem je kompletiran tek nekoliko godina posle Mocartove smrti i to je učinio Xaver Sussmayr i to je verzija koju poznajemo.. osobenost ovog izvođenja je i kamerni pristup - hor (sa solistima) broji 18 osoba, a orkestar dvadesetak.. bio sam skeptičan kako će taj "kamerni" Rekvijem da zvuči, obzirom da je crkva prilično velika (staje ništa manje ljudi nego u parteru Kolarca), ali već prvi tonovi Introitusa su razvejali sumnje i beskrajno sam uživao.. bilo je dovoljno svega, a kasnijom analizom sam shvatio da tada u to vreme orkestri nisu bili brojniji od ovog.

nema dakle pompeznosti i patosa kao kod Karajana, ni samodopadljivih solista kao kod Savalla, atmosfera je slična onoj snimljenoj uživo u Vestministerskoj Opatiji, a izvođenje najsličnije Dunedin Consortovom (i ono pledira da bude autentično) u izdanju Linn records.. veoma svetla tačka je sopran - Marelize Gerber, ona je čudo, metar i frtalj a takav glas, nešto slabiji je bio tenor, a dirigent Thomas Bottcher veoma siguran, iako bih više voleo da je dirigovao Konstantin Hiller koji je i osnivač ansambla..

u Crkvi hladno (jaaako hladno) - toliko hladno da su nam podelili ćebad (fala trebalo je :) ), publika - paa turisti, ali oni malo prosvećeniji (većinom iz Evrope, srećom nije bilo Japanaca), delimično upoznati sa repertoarom, poprilično poplašeni i stegnuti, ali veoma tihi (fala im za to).. kupio CD, podići ću ga na neki share ovih dana pa možete da se javite za link

Requiem-CD-Cover.jpg

a evo ga i trejler:

 

eto..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...
  • 2 nedelje kasnije...

28.01.2017. Palace of Arts (MUPA) Budimpešta

https://www.mupa.hu/en

Budapest Festival Orchestra, dirigent Ivan Fischer http://www.bfz.hu/en/about-us/ivan-fischer/

Klavir: Richard Goode http://www.richardgoodepiano.com

Repertoar:

1. Beethoven Symphony no 1.

2. Beethoven Piano Concerto no 2.

3. Beethoven Symphony no 5.

 

Ove godine će se navršiti 190 godina od Betovenove smrti, tim povodom je priređen ovaj koncert. U stvari koncerti, bilo ih je 3 zaredom, i sva tri su mesecima unapred bili rasprodati. To bi značilo da je koncertima prisustvovalo 4.500 ljudi ukupno.. da bi se tako nešto desilo morate imati publiku, mesto izvođenja, odgovarajuće muzičare i repertoar.. veoma prosto :) 

Publika - šarenilo godišta od srednjoškolaca do seniora u devedesetim, preovlađuju generacije između 30 i 40.. Peštanska publika je veoma muzički obrazovana, zna šta hoće i zna da nagradi izvođače

Mesto - jedna od najmodernijih koncertnih dvorana u Evropi.. Zapravo, to je univerzalno mesto sa dve dvorane - Pozorišnom i Koncertnom.. da ne opisujem (srećan je narod koji ima ovakvu instituciju), vidi link

Izvođači - 2009 Festivalski Orkestar pod upravom Ivana Fišera i Ričard Goode su za Nonesuch objavili svih 5 Betovenovih klavirskih koncerata i te snimke brojni kritičari opisuju kao temeljne u savremenom izvođenju Betovena

Repertoar - paa Betoven :) Prva Simfonija i 2 Klavirski koncert su dela mladog Betovena - lirska, Peta (Sudbinska) je delo Genija u usponu

 

I kako je bilo? Ovo je bio najveći i najbolji koncert klasične muzike kom sam prisustvovao.. velik zbog izvođača, publike, sale, repertoara, najbolji zbog izvanredne interpretacije.. Prva, razigrano lepršava, Drugi - ne smeju se potceniti pijanisti koju u sedamdesetim imaju pedesetak koncerata godišnje - vanredan osećaj i simbioza sa orkestrom.. Peta.. uhh.. tri stava (zapravo 4 ali su poslednja dva spojena), prvi opštepoznat, sa sudbinskom temom koja se desi jednom, ali koje ni u naznakama nema u ostalim stavovima :) genijalno ludilo, pogotovo u finalu.. Ivan Fišer diriguje bez partiture orkestrom od 70-tak članova.. čini to autoritativno, precizno i odmereno pedagoški.. u poslednjem (četvrtom) stavu na pozornicu užurbano izlazi još 30 studenata sa različitim instrumentima (dvojica kontrabasista su veoma hitro zauzeli svoja mesta :) ), i nastupa zaista veliko finale u kom orkestar i snagom ispunjava salu.. sjajno.. bis je bio 5-6 puta, ko bi brojao :) Kraj, smog, magla -12 je, ali niko to ne primećuje :)

 

 

20170128_193847.jpg

20170128_192725.jpg

20170128_193830.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...

Bio sinoć interesantan koncert na Kolarcu - BGF ciklus Filharmanija 2, izvodilo se:

Šimanovski - Koncertna uvertira op 12

Đovani Solima (Giovanni Sollima) - Folktales for violoncello and orchestra

i

Smetana - delovi Moje domovine

 

Šimanovski, bio veoma zahtevan, delo pod očiglednim Vagnerovim uticajima, ali i sa lirskim uzletima u maniru Čajkovskog. Imamo novog šefa - dirigenta, to je Gabrijel Felc, mlad Švaba, energičan, autoritativan a još mlad - baš onakav da malo umiri sujete naših samoproklamovanih zvezda iz BGF.. učinio on to, i Šimanovski je zvučao sjajno

Zvezda večeri je bio Đovani Solima, violončelista iz Italije, sa Sicilije.. eee, on je bio fenomenalan.. izvodila se njegova kompozicija (vidi gore), napisana 2009 po narudžbi BFO - Ivana Fišera.. Đovani svirao na odličnom instrumentu (Franćesko Ruđeri 1679 Kremona) - najlepši zvuk violončela koji sam čuo.. blago rečeno, Đovani je briljirao, vidim posle da ga nazivaju Hendriksom violončela, što smatram teškom uvredom, obzirom da je Đovani istinski virtuoz, koji promišljeno (jasno, glasno, tačno i sa razumevanjem) svira svaki ton, u maniru velikih Italijanskih violinista (i taj ton je proizvodio na violončelu).. delo naravno nije objavljeno, nadajmo se da će biti, ima samo ovaj dosta loš YT snimak:

 

ovo bi trebalo, u stvari - nadam se da će ovo biti muzika XXI veka, ako se to dogodi, biće sjajno, pošto smo se pomakli od Rajhovih eksperimenata, Glasovih koncentričnih krugova, atmosferičnog minimalizma Ligetija ka pravoj muzici, ispričanoj na novi način, energično a ipak osećajno i nadasve virtuozno odsvirano.

Đovani zavredeo sasvim spontan bis.. pojma ne znam šta je svirao na bis, transkripciju neke manje poznate uvertire za operu.. italijansku, razume se :)

Da Beograd sinoć ne bi bio svet (što jeste bio tokom prvog dela programa) postarale su se prvo harfistkinje, pa potom i flautistkinje tokom izvođenja Moje domovine.. Harfe u BGF imaju priliku da se istaknu jednom u dve godine, flaute možda jednom godišnje - njih 4 su svoje prilike proćerdale neusklađenim i neubedljivim uvodom u stavove.. kapiram da harfistkinje vežbaju jednom nedeljno, ne očekujem da će ni jedna od njih postati Nikanor Zabaleta (Andreas Folenvajlder je mekši orah ali čak ni do njega neće doseći), ali libreto za harfu je bio esencijalan, a one ga em zamrljavile, em su to učinile neusklađeno.. flautistkinje mogu češće da vezbaju, ali to očigledno ne rade.. esencijalni početak Vltave je bio nemušt, nesiguran i jedva čujan.. sramota za BGF

ostatak orkestra je bio na dovoljno visokom nivou.. Moja domovina im očigledno nije bila izazovna kao što je to bio prvi deo.

Ipak - bilo je odlično

P.S. BGF ima odvratan običaj da se usvirava, štimuje, izsvirava pola sata pre početka koncerta, dok publika ulazi.. to je elementarno nepoštovanje publike, osim što kakofonija koju stvaraju, diže nivo buke i u publici, koja se kasnije sporije umiruje.. o starletama, mobilnim telefonima, penzionisanim nastavnicama muzičkog zarobljenim u pretprošlom veku, koje demonstriraju nezadovoljstvo (u stvari nerazumevanje) poluglasnim nemuštim zvucima, ne bih :)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...