Jump to content

Preporučeni Komentari

počeo NOMUS, istrpeh onog ćelavog neonacistu iz gradske uprave, pet minuta se zapucavao i mucao otvarajući festival, nenavkiknut da ga se ne prekida aplauzom, pominjao stolovanje evropskom kulturom, ali ni to nije pomoglo - publikum ostade ladan na velike ali prazne reči, znamo se dobro.. ode najzad :)

programski_2018d.jpg

otvaranje je bilo u velikoj sali SNP (Jovan Đorđević), Beogradska Filharmonija, u glavnoj ulozi, dirigovao Danijel Rajskin, a solista na klaviru (Steinway koncertni, poslednji put ga videh u Studiju M, verujem da je njihov) Aleksandar Gavriljuk (http://www.alexandergavrylyuk.com/) a na programu:

Stravinski - Vatromet op.4

Rahmanjinov - Koncert za Klavir i Orkestar no. 3

Stravinski - Žar Ptica

Stravinskog preskačem, ne razumem ga a i nedostaje mi kontekst (balet) u koji bih smestio njegovu Žar Pticu (Vatromet je kratak uvod od 5 minuta), uz opasku da je BGF sjajan ansambl koji ume da iznese različit repertoar, bez muke, greške i nedomumica, i svaki put su sve bolji.. ni duboko ukorenjen animozitet koji negujem prema njihovom rukovodiocu to ne može da promeni tu činjenicu.. BGF bez blama može da nastupi bilo gde.

napunili su veliku pozornicu SNP (čak 3 harfe, 8 kontrabasa, Steinway ispred svih) po širini i po visini (to se u Kolarcu ne može), naravno bez ozvučenja, ne treba, akustika sale može biti bolja, nije vrhunska ali je odlična.. dug, veoma intenzivan aplauz upućen Gavriljuku je osim što je pokazao da NS publika ipak nije hladna, nego ju nije lako impresionirati, uz glasno bravo upućen od celokune katedre za klavir NS Akademije (sedeše svi redom red ispod mog) je bio samo potvrda da smo prisustvovali koncertu koji se na našim prostorima retko događa.. Rah 3 je sam po sebi praznik, spektakl a Gavriljuk ga svira sa posebnim osećajem.. evo snimak iz Royal Albert Hola, od prošle godine, usudio bih se da kažem, ništa bolji nego performans u SNP

 

na bis smo dobili Etidu broj 1, Rahmanjinova.. večeras je u Sinagogi Vojvođanska Filharmonija sa Matijom Dedićem

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

@Woland

pricasmo juce interno o svemu ovome, ali uz poseban osvrt na katedru za klavir Akademije NS :)

Gledam program ovogodisnjeg NOMUS-a i moj pick je definitivno ponedeljak 23.04. i festivalski kvartet + Aleksandar Tasic ( klarinet ).

Ko voli kamernu muziku, to ce biti pravi praznik ( J. Brahms - klarinet kvintet h-moll op.115 ).

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Paaaaa, ne znam ?

Program od 25.04. ( Mokranjac, pa ove transkripcije Sostakovicevih prelida, kao i "Tzigane" od Ravela ) mi nije ni blizu programa od 23.04. sa dva vanserijska Bramsova dela ( narocito klarinet kvintet koji mi je definitivno u top 5 dela kamerne muzike ).

Rado bih naisao u ponedeljak, ono bar da se vidim i procaskam sa starim znancem Tasom. :)

Ke vidime jos.

A voleo bih (opet) videti i cuti mastra Karl Lajstera. :wub:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

^ ma preporuka nije bila ozbiljna :) ja idem samo još večeras na NOMUS, prvenstveno iz lokalpatriotskih razloga - da vidim šta je (pre)ostalo od Vojvođanske Filharmonije.. Srpska Atina je zanemarila (upropastila) svoju Filharmoniju (i ne samo nju), prošle godine su imali samo dva nastupa..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

počeo NOMUS, istrpeh onog ćelavog neonacistu iz gradske uprave....

 

Nadam se da me nećete pogrešno razumeti, više uživam u ovim vašim postovima sa: koncerata, izložbi, poseta regionalnim centrima ..... nego u postovima o HiFi [emoji106].

 

 

Srećko

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nadam se da me nećete pogrešno razumeti, više uživam u ovim vašim postovima sa: koncerata, izložbi, poseta regionalnim centrima ..... nego u postovima o HiFi [emoji106].
 
 
Srećko
pa ja i nemam bogznašta da kažem o hifi, muzika (pozorište, film, knjige) mi je primarna, a uređaji su za mene ipak samo posrednici.. evo slušao sam Rah 3 u mojoj sobi u mnogo različitih izvođenja koja su sva bila odlična do vrhunska, ali ni jedno nisam osetio kao ovo poslednje, na koncertu koje sasvim sigurno nije bilo bolje od onih koje imam na pločama.. ipak je izazvalo emocije, a one me pokreću pa onda nije teško napisati nešto o tome :)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

24 minutes ago, Woland said:

^ ma preporuka nije bila ozbiljna :)

Znam ( no, koznjak je koznjak ). :)

Repriza ovog koncerta od veceras u Sinagogi, NS ce biti sutra, tj. nedelja 22.04. na Kolarcu ( pajz cene u NS i u Bgd. :swoon: )

Sinagoga, NS - 1200/1000 vs. Kolarac, Bgd. 900/600.

http://www.muzickaomladina.org/?event=ekskluzive-nomusa-2018-velike-godisnjice-i-premijere&event_date=2018-04-21

http://www.kolarac.rs/koncerti-mesecni-program/

Koje "klepanje po ushima" za NOMUS. :(

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

20 minutes ago, Woland said:

a uređaji su za mene ipak samo posrednici..

:good:

Nemoguce je preneti dozivljaj unikatnog koncerta prezentovanog u dvorani u unikatnom trenutku.

Uredjaji bi trebalo da pokusaju da vrate, obnove dozivljeni utisak preko snimka, ili da se bar formira potencijalni utisak predstave koja nije posecena..

naravno, pobedio je konformizam i strka zivota...pa je vise snimaka nego prisustva dogadjajima..

Ja mogu da uzivam u dzezu, ali sam to primeto kada sam uzeo plocu koja mi je malko postala suvoparna i dosadna, bez obzira na majstorstvo, dok je recimo utisak sa davnog ponocnog sesna u Domu omlatine bio za pamcenje. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

^ tokom izvođenja na koncertu napajaju se sva čula, tako da je emocija višedimenzionalna, a širinu i dubinu pozornice možeš okom da premeriš i fokusiraš se na detalj ako je potrebno.. zvuk instrumenata je na snimcima često naglašen, klavir tokom koncerata za klavir je najčešće u prvom planu - čuje se i orkestar naravno, ali je tokom živog izvođenja to drugačije balansirano.. dinamika je primetnija..

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

' jutro.[mention=665]Woland[/mention], kako prođe Vojvođanski simfonijski orkestar & M. Dedić u subotu veče ? Pričaj . . .

Koji kuriozitet - veče Jenkija i njihove muzike pod pokroviteljstvom Goethe Instituta. [emoji4]

 

 

 

malo sam u frci sa vremenom, kasnije ću duže, ali evo osnovnih utisaka: Matija Dedić je ipak tek samo sin poznatih roditelja, Vojvođanski Simfonijski Orkestar postoji u prirodi - nije fikcija, saksofon se uklapa u simfonijski džez, a simfonijski džez je impotentni bastard klasike i džeza i duvačka sekcija VSO nas je oduvala [emoji4] 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sinagoga, Novi Sad - NOMUS 21.04.2018. Vojvođanski Simfonijski Orkestar, Dirigent Timoti Redmond, Signum Saksofon Kvartet i Matija Dedić

L. Bernštajn - Tri plesne epizode

B. Mincer - Ritmovi Amerike (Saksofon Kvartet)

Dž. Geršvin - Rapsodija u plavom (M. Dedić)

Dž. Geršvin - Porgi i Bes

 

peti red po sredini (zapravo treći, dva su demontirali da prošire scenu), previše blizu, ali boljih nije bilo.. ništa osim lokalpatriotizma me nije odvelo na ovaj koncert - ne volim simfonijski džez.. i baš ništa ne bih propustio da nisam prisustvovao.. 

u prvoj kompoziciji orkestar se pronalazio, nađoše se srećom, dirigent mlad kao i većina orkestra, perspektivu imaju, potencijal takođe, ali za ozbiljniji performas treba još dosta rada.. Mincer mi je bio nepoznat, jasno je na kraju i zbog čega, 4 saksofona (alt, tenor, sopran i bariton) behu bleda, međutim dobiše i bis, nekakvu impotentnu varijaciju na Majlsovu Sketches of Spain, prođe i to nekako :)

od Matije Dedića nisam očekivao vrhunsko izvođenje, istina Rapsodija nije preterano zahtevna za izvođenje, ali bilo je lošije (mnogo, veoma loše) od tih malih očekivanja - ni jedan pasaž nije uspeo da odsvira pravilno, svi (ali baš svi) su bili nedovoljno artikulisani i nesigurni, note se preskakale - užas :( sliku je upotpunilo panično (i veoma glasno - iritirajuće) hvatanje ritma udaranjem noge po podu.. Matija je na žalost bio najlošiji muzičar na sceni.. lep osećaj koji ima za muziku svog oca, nije dovoljan za nešto ozbiljnije.. instrument na kom je svirao, je zvučao jadno, kao da nije bio isti onaj od pre dve večeri.. nije bilo bisa, jedva je dočekao da siđe sa scene..

Porgi i Bes, behu odlični, prvenstveno zbog duvačke sekcije i udaraljki, koje je svirala prva postava Novosadskih džez muzičara.. e, to je zaista bilo odlično - vidi se da ljudi sviraju svakog dana.. bilo je energično, jasno, glasno i sa potrebnom merom - dovoljno za konstataciju o perspektivi.

greota je bilo gledati iz blizine veliki Steinway klavir - sav otučen, prljav, masan od prstiju tehničara koji su ga gurali kao kolica sa betonom :( kažu da je trebalo da bude repariran još pre 30 godina - originalne točkove su mu zamenili sa nekakvim sklepanim platformama od neobrađene blažujke sa po 4 plastične kugle.. to je za streljanje.. kapiram da nema para, ali ne kapiram da neće da ga obrišu.. taj klavir je slika stanja u kulturi u Novom Sadu :(

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kolarac 26.04.2018. - Beogradska Filharmonija, Dirigent Gabrijel Felc, Benjamin Šmid

A. Borodin - Polovecke Igre

P.I. Čajkovski - Koncert za violinu i orkestar

I. Stravinski - Posvećenje proleća

 

barem 50 ljudi je ostalo pred vratima sale, kasnili - pustiše ih posle prve kompozicije, zagubio se negde onaj običaj da se dođe 5 minuta ranije, sada se dolazi 5 minuta kasnije.. ali i oni koji su došli na vreme su imali nešto važno da kažu osobi pored, pa su me sa iskrenim zaprepaštenjem (naviklo da se bahati i da joj to prolazi) gledali kad sam pitao da li baš i sada moraju da pričaju (koncert je već počeo).. nisam dao da mi pokvare Borodina..

a Borodin beše magičan, romantičan, sentimentalan - baš onakav kakav je i bio pre nego što su počeli da ga dopevavaju u nekakvom pop maniru.. pravi uvod u veče Ruskih kompozitora

Benjamin Šmid svira na Stradivariju u vlasnišvu Narodne Banke Austrije (još uvek iskivaju Franca Jozefa :) ) - sjajan instrument.. prvi put sam uživo slušao Violinski koncert Čajkovskog.. taj je jedan od najtežih, tokom 35 minuta, violinist skoro da i nema pauzu.. on je taj koji zapravo vodi Orkestar, a to je Šmid i činio, ali pozornica na Kolarcu je mala, udaraljke i duvači su u pozadini, u tunelu, nisam siguran da su mogli da dovoljno dobro čuju violinu, pa čak ni da vide dirigenta (svi sede u istoj ravni osim udaraljki koje su na stepenici iznad).. bilo je povremenih nedoumica uzrokovanih, verujem tim stvarima.. Felc je napravio nešto drugačiji raspored instrumenata ' violončela u sredinu, harfa desno a kontrabasi levo, verujem da je to bilo zbog skučenosti pozornice, imalo je efekta..

Šmid je bio dobar (samo jedan ton na početku nije bio ubedljiv), nije mu bilo lako, imao je konkurenciju od desetak najboljih violinista koji su izvodili Čajkovskog a koje sam slušao :) po senzibilitetu najviše podseća na Ane-Sofi Muter, jasno je bilo da pred sobom imamo sazrelog muzičara koji je u sjajnoj formi i koji partituru iščitava dosledno i precizno.. verujem da bi mu Betovenov Koncert za violinu više ležao, ali izborio se i sa Čajkovskim, ništa lošije od Muter.. Kogan i Ojstrah bi rekli da je bilo očin harašo i još nešto malo u vezi duše :) ipak Šmid i BGF i Čajkovski su bili praznik muzike

i na kraju sam se izmirio sa Stravinskim, konačno smo se sporazumeli :) Žar Ptica i Petruška mi baš i nisu legli, nije ni Posvećenje dok ga ne čuh uživo.. a bilo je spektakularno, praskavo i bombastično - pravi, izvorni rokenrol :) BGF zaista može da odsvira SVE.. i Felc je bio odličan (nešto ga ne vole u BG, pojma ne znam zbog čega)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Uhhhhhhhhh . . . . ja već rekoh da ću pročitati nešto o sinoćnjem koncertu na Kolarcu i kako si preživeo Stravinskog. :)

Aaaaa . . . .  evo ga . . . . odh čitati . . . . srry.

Sve ovo vezano za M. Dedića i VSO se dalo očekivati. :(

A za Steinway . . . . nemam reči.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

21 minutes ago, Woland said:

. . . .

i na kraju sam se izmirio sa Stravinskim, konačno smo se sporazumeli :) Žar Ptica i Petruška mi baš i nisu legli, nije ni Posvećenje dok ga ne čuh uživo.. a bilo je spektakularno, praskavo i bombastično - pravi, izvorni rokenrol :) BGF zaista može da odsvira SVE.. i Felc je bio odličan (nešto ga ne vole u BG, pojma ne znam zbog čega)

Ovo je suština zašto treba ići na koncerte savremene klasične muzike, muzike XX veka.

Imam na vinilu, Seiji Osawa ( pogubih se, ne znam izdanje, orkestar, ali i nije sada važno ). Ja to ne mogu integralno sa punom koncentracijom da odslušam.

Ali, pre više godina sam imao prilike čuti uživo izvođenje na Kolarcu i to je bilo druga priča. Upravo ovo što kaže @Woland - pirotehnika, gomila muzičkih boja, jednostavno full spektakl.

Hvala za recenziju. :thumbsup:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

6 minutes ago, Woland said:

ma Stravinski je moj drug, zgotivismo se sinoć, malo je falilo da se smuvamo :D

 

Meni je i dan danas "gadan igrač". Još uvek se "mačujem" sa Žar pticom. :)

E sad, kada E. Gilels izvodi "Pterušku" tu se def. snalazim i pošteno uživam.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...