Jump to content

Bato MM-Amp (LM-most by macolakg)


Preporučeni Komentari

Ako nema DC offset-a u značajnijem iznosu, ako postoji DC protekcija zvučnika u pojačalu, izbacivati redom nepotrebne kondenzatora.  Recimo teški su slučajevi gde postoji izlazni kond u CD plejeru i ulazni u pretpojačalu, zatim izlazni u pretpojačalu i ulazni u pojačalu. To je kod komercijalnih uređaja praktično obavezno i to sve polarisani elektroliti, gore biti ne može. Ako postoje uslovi, mali ulazni i izlazni DC offset, dobija se puno kad se to sve nepotrebno na putu signala izbaci.

Sa lampama je  teži problem, potrebna je ili šema sa izlaznim trafoom, ili simetrično napajanje sklopa, pa da se recimo podešava stalno jedan napon napajanja (plus ili minus) kako bi se izlaz držao na 0V DC ili neki drugi trikovi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pozdrav.
Izvinite sto kasnim sa odgovorima.
Ovako. koristio sam Macolin predlog za uzemljenje bez bruma slika 4
-Otpornik 10R sa 2 zener dijode  su  izmedju uzemljenja na uticnici i sasije, pa sa sasije na BatoMM , Interkonekt je direktno na Bato MM a sa druge strane na + redno kondezator 4,7mf a na gnd redno otpornik 10R ( to je to malo braon cudo vezano vezanicama zajedno sa kondom samo je u nekoj zastiti da se izoluje pa izgleda tako glomazno ), interkonekt nije u dodiru sa sasijom - prva slika je kako je povezano
-druga slika je moja moguca greska a treca  je moguca ispravka 
-A Za offset ? Na jednom kanalu mi je 0 a na drugom igra od -0.4 pa do 2.2 dali to skodi ! i sta bi mogao da bude uzrok , los trimer?

Uzemljenje.png

IMG-e211b7b2987a6dd36299f07296bac3e7-V.jpg

IMG-a1bfa29575047eb1f141f2b7202767aa-V.jpg

IMG-dbf47bf18e9365fa80bfad7c502ec8f3-V.jpg

Izmenjeno od pmiroslav81
Zaboravljeno da se ubaci još slika
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

4 hours ago, pmiroslav81 said:

........
-Otpornik 10R sa 2 zener dijode  su  izmedju uzemljenja na uticnici i sasije, pa sa sasije na BatoMM .....

 

 

 

 

pogresno

simbol uzemljenja na tvojim slikama - koliko vidim sve je dobro nacrtano, samo ti nisi razumeo da se sasija spaja direktno na uzemljenje na IEC, tako da je sasija direktno uzemljena

onda se tonska masa spaja ili direktno na sasiju ili preko neke skalamerije ( NTC, diode-kond-NTC)

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 10 časa, pmiroslav81 reče

gom igra od -0.4 pa do 2.2 dali to skod

- loše zalemljeno

-neispravan trimer

-neupareni lm3886.Objašnjenje: Postoje 3 izvedbe lm3886 koje se razlikuju u funkcijskom smislu.Nisam sačuvao podatke o svakom

posebno pa ti ne mogu reći tačno koje su razlike.Proveri datum proizvodnje(seriju) na tom kanalu gde imaš offset.

Možda postoje i 4-ta ili 5-ta izvedba lm3886 ali to više ne pratim.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 months later...

Mali test :):):)

Prvo o mom Bati :
- Dual mono
- Trafo Eprom KG 2 komada , sekundari 2x19V, slepi zavojak
- Elektroliti u napajanju BC 2200mf x 4 komada  po izlazu  kupljeni u Silken-u
- Pločicu napajanja odradio mi je HMAP po uzoru na TDA-ovu samo sam kratkospojio mesta gde stoje osigurači po Macolinom predlogu , nisam na vreme odradio po Macolinoj šemi za pravilno povezivanje kondova ( slika u prilogu )
- Pločica i svi delovi na njoj su sa zadnje grupne nabavke
- Otpornici R23 i R24 su za napon sekundara od 19V po računici ispali 640ohm (R = (Vcc-12)/20mA : R = (24,8-12)/20mA =640ohm ) a ja sam stavio 620ohm-a po preporuci HMAP-a 
- Redni otpornik 10R na masu ulaza +  10R i dve diode kontra okrenute u paralelu sa šasije na GND Bato pločica za svaku po jedan sklop - preporuka Macole za smanjivanje bruma  
- 4,7mf ulazni kond je neki stariji MKL su Siemens cellulose acetate koji planiram zameniti .
- RCA šasiske terminale uzeo u Koratu oko 500din komad
- Zvučnički su četvoropolni Neutrik spikoni 
- unutrašnje ožičenje : + i - za zvučnike VDH posrebreni 3mm2 ( jedva zalemo) , interkonekt neki posrebreni ne znam proizvođača
- Šasija ALU 3mm ploče (sve kupljeno u Rajan-u kod Zemuna )
- Hladnjaci dimenzija 155x135x40 , debljina mesa 8mm 

Šta planiram da doradim : 
4,7mf ulazni kond za zamenim nekim boljim i taj isti kond da uvučem u neku ALU cev sa poklopcima kako bi smanjio smetnje da ne bude antena za svakakvo smeće 
- posle prekidača https://forum.yu3ma.net/thread-338-post-...ml#pid2881

 Sistem na testu se sastoji iz :
- Zvučnici Cambridge Audio Aero 6
- Tidal 
- Dac Wolfson by Mr.Kobajashi
- Bato MM i Dayens ecstasy 3
- Kablovi zvučnički na Dayens-u neki osnovni Oelbah a na Bati neki buvljački na jednom kanalu 0,75 a na drugom 1,5 kvadrata i nije povezan remote-sens
- Signalni kabal RCA neki Oelbah ništa specijalno.
- Strujni kabal Furutech, debeli kao prst sa dobrim  kopijama utikača na krajevima za pojačalo  a za dac Diy 3*2,5 upreden kabal

RAZLIKA u zvuku u korist Bate po meni i prijatelju je sledeća ( naše subjektivno mišljenje kao i trećeg - vlasnika Dayensa , mada je naravno izmišljao opravdanja ):
- Kontrola - Batu koliko god da pojačamo ne menja zvuk dok drugi već na pola počinje da nekako vrišti , da se dere
- Bas bolje puni kutije i odsečniji je
- Mnogo je bolja dinamaika
- Srednji i visoki sa više detalja
- Šira je malo zvučna slika
- U kompletu sve je na višem nivou i to se oseti na prvu i to bez remote-sensa i sa MKL Simens kondom na ulazu starim 40 god koji i nije neka preporuka .
Ovo je moje amatersko i subjektivno izlaganje jučerašnjeg testa čiji mi rezultati ne skidaju osmeh sa lica  Big Grin Big Grin Big Grin

I da ne zaboravim , šuma i bruma nigde , Kod prijatelja ni da zucne, znači kod mene je problem napajanje kompa ili kablovska ili moje uzemljenje .

bulk_e.png

IMG-a1b3d7bf31ca444427ab66c598f383b1-V.jpg

NAP.JPG

Uzemljenje.png

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

zanimljivo ti razmisljanje , ali je opste poznata stvar da je rutiranje ispravljaca i filtera vaznom treba postovati raspored impulsno opterecenih vodova, kao i geometrijski odvajanje istih od vodova koji treba da predstavljaju cist i stabilan potencijal

neko sa formalnim obrazovanjem iz elektronike sigurno moze to i da formulise bolje, al to je to

primer , bar kako mali Djokica ZM zamislja da treba - moj cap bank - dolaz sa Graetz-ova levo , odlaz na potrosac desno

sshot pcb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 11 months later...

Cao,

Uzivam u ovom pojacalu vec duze vreme i imam samo reci hvale. Na pocetku sam imao problema sa fake LM-ovima kupljenim na Aliju i posle zamene istih sve je proradilo kako treba.
Jedino sto nisam uspeo da resim na oba kanala je zvuk koji se javlja kod ukljucenja pojacala. Posto nije jak, nisam se bavio time. Verovatno moze da se podesi i to.
Ono sto me interesuje je pravilno podesenje pojacanja pojacala. Imam potrebu za malo vecom snagom pa bi povecao pojacanje pojacala.
Trenutno je pojacanje A 19, a radni napon je 50V sto nije dovoljno da se izvuce maksimum iz pojacala. Ne koristim predpojacalo.
Na forumu sam naisao na dva moguca nacina promene pojacanja pa se pitam koji je ispravniji.
Prvi je nacin promenom vrednosti R20 i R28. Laksi je, ali se spominje izmena vremena integratora.
Drugi je nacin promenom R3, R11, R16 i R18.
Koji je od ova dva nacina ispravniji?

Unapred zahvalan!

pozz

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mislim da si na ES-u dobio odgovore na postavljeno pitanje.

BatoMM je za slušanje a ne za gruvanje. BTW, koji su ti to "mrtvi" zvučnici za koje ti treba 70+ W da bi se pokrenuli (na ovo pitanje nisi odgovorio na ES-u).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nažalost nisam dobio odgovor na postavljeno pitanje pa sam se obratio i ovom forumu. Uglavnom su mi ljudi na ES-u  kao rešenje predlagali da koristim preamp i odgovarali me od glasnog slušanja muzike brinući se za Batu i moj sluh.😄

Trenutno koristim Philips FB820 zvučnike samo ne vidim kako ovaj podatak može da pomogne.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Svakako bi trebalo odraditi simulaciju i videti kako je najbezbolnije odraditi željeno, a zadržati ostale bitne parametre. Sigurno postoji dobar razlog zašto je izabrano niže pojačanje. Najbolje kontaktiraj Macolu. Na yu3ma je ogromna tema vezana za taj amp, možda nađeš odgovor.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 12 časa, hare reče

Prvi je nacin promenom vrednosti R20 i R28. Laksi je, ali se spominje izmena vremena integratora.
Drugi je nacin promenom R3, R11, R16 i R18.

Pitaću ja za tebe, nije problem. Zar nije najjednostavnije to postići povećanjem R7 i R10, recimo na 33k umesto 22k?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

On 4/4/2013 at 6:30 PM, HomeMadeAudioProject said:

Zvucnici bi trebalo da budu deklarisani za bar 150W zbog manjeg stresa i duzeg upotrebnog veka.Ko vec zna koliki su 70Wrms, njemu je to jasno.To je vise nego dovoljno da vlasnik iz susednog stana pozvoni na vasim vratima sa motkom u ruci .Realno ovaj pojacavac moze dati puno vise.Granica klipinga na 8 ohm je 138Wrms, a na 4 ohm oko 100Wrms.Uvek navodim termogenu snagu, jer to je pouzdan podatak. Ima proizvodjaca koji navode vrsnu, tj. peak-power.Peak-power bi kod ove naprave bila (za 8 ohm): (Vcc-6V)^2/Rzv = Ppeak, sto ce reci, 40-6V=34V^2/8 ohm=144,5W.Mada je po meni ovo neposten podatak, ukoliko ne pise da je u pitanju peak-power. Napajanje za 4 ohm treba da bude +-20-23VDC, a za 8 ohm +-27VDC.Namerno je odabrana manja snaga za 4 ohm, zbog toga da LM3886TF ne "dohvati" strujni limit, koji je tipicno oko 7,5A......

Ljudi koji su davali odgovore na ES-u su ovo procitali, zapamtili u nekom memorijskom dzepu, i samo mogu da daju odgovore kakve su dali.

Sam koncept ima tri neke petlje povratne sprege, ali je to za nastali problem jacine nebitno.

Imamo situaciju kada se nesto primetilo i sada se fokusira na pogresno resenje. 

 Taj puc pri ukjucenju moze da dovede u laku sumnju da je nesto pogresno, u vezi mute kontrole, mozda neki otpornik ima pogresnu vrednost, neispravno kolo, pa se sprava sveukupno cudno ponasa.

Predlazem detaljnu proveru stampi, merenja napona, makar unimerom, ulaznih i izlaznih na vestackom opterecenju..Pa da sracunamo sta je stvarno sa snegom.

Pride ulaz je oko 20koma, koristi se pot od 10koma, da slucajno izvor ne pati od preopterecenja...i tako..otvaraju se brojna pitanja, samo ne treba srljati na to pogresno resenje

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...