Jump to content

Preporučeni Komentari

Pa sve to ti je odlicno.

Komplijansa zvucnice i masa rucke igraju ulogu, generalno MM imaju visu komplijansu i njima odgovaraju lakse rucke, za MC zvucnicu treba ti teza rucka, komplijansa je niza i treba kontrolisati vibracije koje idu iz zvucnice u rucku ( mada to moze i putem materijala, lezaja i konstrukcije ).

Pitaj Insides-a, on je pravio rucke, trebalo bi ima i tema ovde, moje "znanje" je opsteg tipa, Insides je tu strucnjak.

:D

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
pre 6 časa, gluv_i_udaren reče

Zanima me da li postoji neka “najbolja” rezonantna frekvencija ka kojoj bi trebalo težiti, ili je samo bitno da bide recimo 8-12Hz? Na primer, da li je bolje 9 ili 11

najidealnije ti je 10Hz..imao sam kombinacije i sa izmerenih (ovo bi bilo bitno,jer jedno je matematika,a drugo nekad zna da pokaze praksa) recimo 5-6Hz sa stock Lenco L-75 ruckom i Shure V15/III JICO elipticna igla..imas ljudi koji se kunu na te niskorezonantne kombinacije...svojevremeno match koji je radjen jedan za drugi,SME III sa Shure V15/V je imao rezonantnu frekvenciju od 9Hz....

^_^

 

 

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Nije tu matematika imala uticaja previse, vec realnost. Idealno je izmedju 8 i 12 Hz, u sto manjoj amplitudi(ne moze se izbeci rezonantna frekvencija, ali se moze nesto dampirati), posto oko 6-6,5 Hz krecu zemljine vibracije koje samo mogu da podgurnu niske rezonantne predmeta...zato je iznad 7 a ispod 13(2h)...da bi opet visi harmonici sto manje zalazili u cujni opseg.. 

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Sad mi se razdanilo, hvala drugari. 
Sledeca bitna stvar: uzemljenje ručke. Ručka koju trenutno karabudžim je od karbonske cevke koja ima prevelik specifični otpor da bih je direktno uzemljio (oko 15 oma od tačke uzemljenja do headshella) a i gorepomenuti problem sa masom ručke postoji, ideja je da u sredinu ručke ubacim cevku od metala. Zalepim, dampiram i slično da ne zvoni.

Sad, ako ću stavljati aluminijumsku, mogu staviti samo u “prednji” deo, tj od tačke uzemljenja do kertridža, a ako ću stavljati bakarnu onda moram kroz celu ručku. Da bih dobio efektivnu masu koja mi odgovara, dabome. Ostaje mi 3mm da provučem ožičenje i možda nečim dampiram mehanički. Pitanje: Al ili Cu? 

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Obicno se stavi folija, sada ima samolepljivih. Ako je uzemljenje to je jedno, ako je sild to je drugo, ne treba se previse truditi posto je puno truda a efekat sildovanja nikakav.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Folija mi je nezgodna jer ima premalu masu i nezgodno je zalepiti iznutra. cevka sa pola milimetra zida mi radi posao, i uzemljenje bi sigurno bilo bolje nego da uvrnem u karbon direkt.

 

F9EA2A41-1482-4FBF-8CC9-7A259CBFB298.jpeg

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
Pre sat vremena, vladd reče

Nije tu matematika imala uticaja previse, vec realnost. Idealno je izmedju 8 i 12 Hz, u sto manjoj amplitudi(ne moze se izbeci rezonantna frekvencija, ali se moze nesto dampirati), posto oko 6-6,5 Hz krecu zemljine vibracije koje samo mogu da podgurnu niske rezonantne predmeta...zato je iznad 7@ a ispod 13(2h)...da bi opet visi harmonici sto manje zalazili u cujni opseg.. 

@vladd:sve je to OK,mislio sam na to da ti lepo uzmes neki kalkulator rezonance,i javljaju ti se mozda dobro brojke,ili pogresne,pa kad sve to prebacis na merenje sa test plocom bude malo :blink:

ono ako si prenisko,priblizavas se rezonanci samog gramofona/transporta,ako si usao iznad tih 12-13hz,blizu si vec cujnom spektru..sad ko sto sam rekao,imas jahace apokalipse,koji se pale na te nisko rezonantne kombinacije,jer im se taj ustrokljen zvuk svidja,jer negde na drugoj poziciji u sistemu neki feler to predisponira kao pozitivan efekat..kud koji mili moji odavde..B)

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
1 hour ago, paja959 said:

@vladd:sve je to OK,mislio sam na to da ti lepo uzmes neki kalkulator rezonance,i javljaju ti se mozda dobro brojke,ili pogresne,pa kad sve to prebacis na merenje sa test plocom bude malo :blink:

Dok sam bio samo gramofondzija, bilo je i ovako i onako, mudrost iz casopisa....

A onda krenes da resavas probleme optickih stolova koje imaju te ovakve te onakve nozice, manje ili vise kompatibilne(sta se naslo) a table i sine par metara, ljuljanja silaze ispod 0,5Hz.

Na nesrecu se ne cuje ali se vidi u eksperimentu kao "ogroman" promasaj.

A onda se izuci mnogo vise o niskim frekvencijama i oscilacijama ambijenta. Tim putem prica oko gramofona dobije drugaciju sliku...

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Dobro je da ste se odrekli gramofona.

I u poslednju oazu mnogih Vi bi ste hteli da ubacite mnogo nauke.

E neće da može.

 

PS: Slični problemi su me razbijali na “stolu” za inerferometriju (sto, malte ne obican, ali neverovatno krute konstrukcije i precizno urađen do bola zbog čega je i koštao pre 30 godina 200K USD; naravno upravo zbog lasera).

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Ko se odrekao gramofona :D 

Meni je bitniji aspekt i stav prema problemu, a to sto je nauka nesto petljala i mutila, njen problem.  Moje je da ustinem mrvu od toga i ubacim u zabavu.

Siguran sam da nije ista situacija u zgradi, u kuci, u raznim objektima i raznim predelima...neke su frekvencije neizbezne, a neke je okolina generisala, a objekti pojacali...

 

P.S.

U labu, 200k$ skoro pa boranija :) 

 

Slicak.png

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Uzeh ovo danas konacno od dealera na slusanje iz rent-a-zvucnica programa,Nagaoka MP-150..hteo sam vec ranije,samo ova zezancija sa C-19 je omela planove..sa SME 3009/SII improved gde je fingerlift pricvrscen sa strane sarafom,ne mere da se montira,treba skinuti fingerlift..ako se skine fingerlift,mora neka plocica da se stavlja izmedju zvucnice i tela shell-a,jer se nema 100% prislanjanje  na shell..stavio sam neku plocicu,cca 1mm debljine,ali i ovako imam osecaj da to ne prileze 100% (kad se stavlja drugi saraf,vidi se lepo da se rupe ne poklapaju 100% za prolazak drugog sarafa)..rezonantna frekvencija u ovoj kombinaciji izuzetno niska,negde 6-7Hz (HFNRR test ploca)..alhemijska ljubav na prvo slusanje se jos nije izrodila,igra na srednjotonsko podrucje koje je toplo,puno,bas nije bombastican,suzdrzanijeg karaktera je,al je prisutan..malo mi je ekstenzija visokih kratka...to be continued...

IMG_4053.JPG

IMG_4055.JPG

IMG_4058.JPG

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

nakon par sati svirke,iako se radi o vec usviranoj zvucnici,stvari se poboljsavaju,polako se priblizavamo nekoj alhemiji,dodao sam jos nesto mase na shell,definitivno ovo je pomerilo zvuk u pozitivan pravac..

IMG_4059.JPG

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Te nagaoke bas jeftino izgledaju... Nije fensi kao ortofon :)

Koji je to mat na tanjiru? 

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
pre 27 minuta, chakija reče

Te nagaoke bas jeftino izgledaju... Nije fensi kao ortofon :)

Koji je to mat na tanjiru? 

paa,nisu one bas tako jeftine danas,ovo je negde cenovno 2M Bronze ili nesto malo iznad toga..mat je mesavina pluta+guma negde 50-50%,2x2mm,lakse se reze no 1x4mm..

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Znam da je skupa zvučnica... 340e, znači isto kao 2m bronze. Jedino kažem da mi nekako "jeftino" izgleda u smislu dizajna, ali naravno da je to na desetom mestu po pitanju zahteva.

Baš me zanima kako ce da zvuči za još koji dan... Na Technics bi trebalo lepo da legne. 

 

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
Pre sat vremena, chakija reče

Znam da je skupa zvučnica... 340e, znači isto kao 2m bronze. Jedino kažem da mi nekako "jeftino" izgleda u smislu dizajna, ali naravno da je to na desetom mestu po pitanju zahteva.

Baš me zanima kako ce da zvuči za još koji dan... Na Technics bi trebalo lepo da legne

 

Ortofon 2M serija je space shuttle,bas ima ono el cheapo feeling MP-150-ka...nisam siguran za Teku,ako mislis na 1200/1210..MP150-ka nije bas tonalno najotvorenija zvucnica u gornjem spektru,a nesto slicno se pominje za celu njihovu paletu..iz tog malo zatvorenijeg karaktera,kazem nije strasno,malo vise leprsavosti ne bi bilo na odmet u nekim momentima, al lako izlazi na kraj sa blagim povrsinskim ostecenjima u brazdama,iako se radi o elipticnoj igli..iz ove danasnje da kazem moderne produkcije MM zvucnica sto sam ja imao kod sebe u zadnjih par godina tipa AT150MLX,AT VM 760SLC,Ortofon 2mBlack/Ortofon 2MBlue,Goldring 1042,svaka od njih samo moze da sanja punocu srednjotonskog podrucja od MP-150...B)

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Jel ja to vidim da nema prstohvata na hedselu ?:yes:

Very very old school :D 

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
pre 2 časa, paja959 reče

Ortofon 2M serija je space shuttle,bas ima ono el cheapo feeling MP-150-ka...nisam siguran za Teku,ako mislis na 1200/1210..MP150-ka nije bas tonalno najotvorenija zvucnica u gornjem spektru,a nesto slicno se pominje za celu njihovu paletu..iz tog malo zatvorenijeg karaktera,kazem nije strasno,malo vise leprsavosti ne bi bilo na odmet u nekim momentima, al lako izlazi na kraj sa blagim povrsinskim ostecenjima u brazdama,iako se radi o elipticnoj igli..iz ove danasnje da kazem moderne produkcije MM zvucnica sto sam ja imao kod sebe u zadnjih par godina tipa AT150MLX,AT VM 760SLC,Ortofon 2mBlack/Ortofon 2MBlue,Goldring 1042,svaka od njih samo moze da sanja punocu srednjotonskog podrucja od MP-150..

Pajo kakv ti je utisak sa tom Nagaokom u odnosu na Shure ( ako se mozda secas kako je u odnosu na V15 ) ?

Posto si slusao skoro pa sve da li imas neku ideju sta bi mogla biti eventualna zamena za V15/3... ?

P.S. Mene zanima pun zvuk malo otvorenijeg karaktera...

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima
pre 7 časa, vladd reče

Jel ja to vidim da nema prstohvata na hedselu ?:yes:

Very very old school :D 

nema,morao sam skinuti,moja SME shell varijanta je gde je taj prstohvat prisrafljen sa stane,problem lako resiv,uzme se ona varijanta sto se podvlaci pod shell,i nalazi se izmedju tela zvucnice i shella..ali jos uvek ostaje otvoreno pitanje mandatorna upotreba dodatnog spacera,debljine jedno 1,5mm,ili turpijanje gornjih coskova tela zvucnice...postojanje prstohvata/fingerlifta je jedna elementarna potreba kod mene,apsolutno ne me interesira opcija bez toga u normalnoj upotrebi...

 

pre 7 časa, krca44 reče

Pajo kakv ti je utisak sa tom Nagaokom u odnosu na Shure ( ako se mozda secas kako je u odnosu na V15 ) ?

Posto si slusao skoro pa sve da li imas neku ideju sta bi mogla biti eventualna zamena za V15/3... ?

P.S. Mene zanima pun zvuk malo otvorenijeg karaktera...

Nagaoka,ova MP-150 sigurno,a citajuci po internetu i ostali veci primerci su slicni tonalno,nemaju taj faktor zabave ko Shure V15 serije,ali imaju neki trovacki zvuk ako uspes da se prilagodis zahtevima koje postavljaju:malo teza rucka i ako uspes da obezbedis nisku kapacitivnost na phono sekciji (tu mi je bio zaheb br.2,zaboravio sam u prvom naletu da skinem nekih +200 pF sto koristim za Shure)..ako uspes na tom phonou sto koristis da skines kapacitivnost na minimalnu vrednost,i sve sa kablom budes na 100pF,mozda bude dobitna kombinacija MP-150,trik kod nje je verovatno maksimalno ugadjaju fabrickoj specifikaciji sto ona trazi=100pF

Rekao bih mora se poslusati nakon Shure V15 serije,mnogi ce reci da je V15 serija "neozbiljan,salabajzerski zvuk danas",a MP-150 je ozbiljan,stalozen zvuk,prvi pick bih rekao za nekog ko sluza klasican jazz,neamplificirane sorte,prolaze i ostali zanrovi ,ali briljira na tom klasicnom jazzu...

:jamaica:

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah

  • Članovi koji sada čitaju   1 član

×
×
  • Kreiraj novo...