Jump to content

Gramofonska tema


grau.

Preporučeni Komentari

Stari provereni lek za povećanje sile trenja između remenice i gumenog remena je naprašivanje remena finim puderom od kalafonijuma. Uzme se fina turpijica ili šmirgla za nokte, ako već nemate keramički avan i tučak, nastruže ili usitni dok se ne dobije najfinija prašinica. Prašinica se pokupi pamučnom krpicom i natrlja preko remena. Ovo je provereno dobar način da se obezbedi dobro prenošenje obrtnog momenta a da nema proklizavanja i škripe remena, kod većih remenskih prenosa. Moram priznati da nisam probao primenu na gramofonskom prenosu, ali ne vidim zašto ista fizika ne bi i ovde delovala.

Možda nije loše probati sa starim remenom, ili onim manje vrednim, pa steći lično iskustvo. Možda bude odlično rešenje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, gluv_i_udaren said:

Ne, sub je marinija. Prokliže na remenici motora dok ne krene, poput kvačila na Thorensu. To upropaštava remenje najviše.

Treba mu ABS na motoru :sarcastic:

Ili soft start motora. Preveliki su prenosni odnosi, nekoliko desetina puta...

Kvačilo je dobro i jednostavno rešenje, ako je dobro usaglašeno, da je trenje kvaćila manje od trenja kaiša, a da ima korektnu silu za pokretanje tanjira i održavanje brzine.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ovde su sad nijanse od velikog značaja, preciznost dimenzije remena (i remenice) bi mogla biti vrlo lako narušena bilo kakvim slojem nanesenim na remen, koji bi se mogao “oslikati” na remenicu neravnomerno tokom rada.

Englezi su u ovaj belt (EBLT?) uložili dosta truda. Pročačkali su po raznim smesama guma, izlili ga u kalupu, zamrznuli i zamrznutog obrusili na tačnu meru. I stvarno fascinantno izgleda, vidi se da nije običan o-ring kakvi su bili do sada. 
Druga stvar koja bi mogla da se desi je da belt proizvede zvuk tokom faze prelaska sa aluminijumskog subplattera na remenicu motora - odlepljivanje kalafonijuma, a ovamo sam majčino mleko propišao da ležaj učinim što tišim :) 

Tanjir svakako zavrtim rukom pre nego što ga pustim da sviri, tako da je ovaj problemčić već rešen. 
Sledeće je da odvojim motor od šasije, napravim masivno kućište za njega na istoj poziciji, ali da stoji na podlozi umesto na plintu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Neka i nisu uložili truda (verovatno da su više truda uložili u marketing, uobicajeno) ali vrti mnogo bolje.

Probao sam Maxonov DC motor offboard, sa kontrolerom i najlonom za pecanje oko tanjira i razlika na bolje je više nego jasna. Tako sklepano za 5 min je bilo 33 1/3 i wow 0.1%. Kontroler je LSC 30/2 a motor 110189

Motor zalepio dvostranom trakom za parče mdfa, njega zalepio bluetacom za podlogu pored gramofona i gassss. Zato mislim da bi biolje bilo da stavim Premotec ispod baze da viri kroz rupu k’o pravi, a da nema kontakt sa bazom. Bumo probali sve kombinacije

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Malcice, ali samo malcice mi je suplja ta kais-tehnoloska prica.

Kriogene obrade se rade samo za materijale koji su na tim temperaturama dovoljne tvrdoce da bi se obezbedila ravna povrsina klasicnom obradom. A to vec izbacuje materijal iz vise klase elastomera.

Silikonska guma je recimo krajnje nepogodna posto su joj potrebne nezgodno niske temperature, preko -100C, sto je blagi uzas za rad, odrzavanje iste i blesavo pre svega, pa makar i audiofilija bila u pitanju.

Slazem se da su se angli potrudili, ali vise u stranu da napricaju price.

Za specijalnu smesu im skidam kapu, pored toliko milijardi specijalnih smesa za prenosne kaiseve..lepo bi prica legla za pre odprilike 30-40god, kada su se smisljali spec materijali za kosmonaute...

Oko kaiseva se sve zna, i varijacija materijala ima bezbroj, nema tu sta da se doda za tako prost transport.

I povrsina kaisa ne  utice na brzinu, nema proklizavanja i lagovanja u radnom rezimu, vazan je samo odnos precnika, a kvalitet kaisa to drzi dok drzi, kada prestane, crkao je, i za zamenu. Verujem da je nov kais bolji od neispravnog ostarelog.

E jedino sto su mogli da upeglaju je manjak vibracija u radu i dampiranje suma. Sum se uklanja specificnom povrsinom, mekom ili poroznom, a oscilacije geometrijom preseka, svakako da je barel-polubarel presek pogodniji od pravougaonog

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Oring ima mizernu kontaktnu povrsinu, pa da bi se to ostvarilo, potrebno je spljeskati oring na mestu dodira sa kaisnikom ili ih poredjati u adekvatne kanale, jednog ili vise...

A da rade kao Philips neke kompleksne preseke, to bi bilo uuu no no, kosta batice, kako profit da naprave...

Polubarel je prilicno otporniji na vibracije od pljoske...

 

P.S.

Pride oring ima dva stepena slobode, ravnopravna za oscilovanje

 

PPS

NAjvoleo bih da su pristupacni, pa da mozes da ih menjas cesce, nebitno koji je materijal, svake godine ili na 10 meseci nov i zdravo...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Polako počinje da mi se svidja najlon za pecanje oko tanjira... Poslušajte jednom.

Košta 0 dinara, dampira, ne isteže se previše, ne isteže se premalo, ne osciluje, svira sjajno, lako se napravi, ako crkne nikog nije briga...

Cons? Kad ga ostaviš, ne moš naći...

Probaću i od mylar ili capton trake da načinim


Sent from my Commodore64 using Crapatalk

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nesto razmisljam, Rega se toliko upetljala sa Oringom, da je krajnje vreme da predje na fletbelt. :) 

Kome treba tacnost jednog mikrona na materijalu koji se tegli, isteze, menja oblik?? I price o alatima, skupoci, kojestarijama, visegodisnjem posvecenom razvoju oringa, koji se koristi vec 85 godina?

Te price mislim da ni decica ne mogu da progutaju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nesto razmisljam, Rega se toliko upetljala sa Oringom, da je krajnje vreme da predje na fletbelt. [emoji4] 
Kome treba tacnost jednog mikrona na materijalu koji se tegli, isteze, menja oblik?? I price o alatima, skupoci, kojestarijama, visegodisnjem posvecenom razvoju oringa, koji se koristi vec 85 godina?
Te price mislim da ni decica ne mogu da progutaju.

Apsolutno tačno!
Menjajte konstrukciju-gramofon koji je tako zahtevan.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sumnjam da je zahtevnost poenta, vise su potencirali na neobicnosti, pa ako je neobicno i nije ustaljeno to ce se prihvatiti, makar kao neobicno. Inace klasican okrugli belt u V gruvu, sto bi se reklo po Hiteu :D 

Ta posvecenost marketingu je ono sto me odbija od tih i mnogih drugih sprava... 

Uvek kao mali potrosac, tezim i cesto uzaludno pokusavam da izmaknem vestnama marketinga i racionalizacija u izradi sprava.:D

 

P.S>

Uzgred, ako se proba sa najlonom, zasto ne i sa G zicom za klasicnu gitaru. Pa moze i da se nastimuje rad na dobro?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Btw, mala kontaktna površina nije nužno loša, barem sa aspekta transporta vibracija. Okrugli belt koriste i VPI, Clearaudio i mnogi drugi visoko kotirani

VPI ima gruv i na remenici i na tiganju R=1mm dubine 0.25mm na oringu prečnika 2mm.

WTL koristi polietilensku nit 0.1mm umesto belta.

Clearaudio ima 3 belta po 1mm

jbm li ga, svi su jako tihi, a ja još nemam dovoljno iskustva, pa mora da probam sve...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zato i proklizava češće, posto nije drajv kanal nego vođica, a kontakt sa oringom je u jednoj a ne u dve linije. To lako može da bude razlog da im je ibitan precizan kaiš, pošto se valjka u kanalu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 hours ago, gluv_i_udaren said:

Komša mi na brzinu odelj’o jedan gewicht. Ako bude lepo pev’o, onda ćemo ga polirati, eloksirati i mećati fensi šarafe

Očigledno je da se samo igraš, nikakav ti nisi audiofil.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...