Jump to content

Gramofonska tema


grau.

Preporučeni Komentari

 

13 hours ago, Lemić said:

Takav Thorens je meren u kavezu u Vinči, rezonanca 2Hz, dok čuveni Oracle Delfi je imao 3.

Nešto nisam baš presiguran, možda je 3 i 4 Hz

 

13 hours ago, Lemić said:

Danas nema takvih veličina, ostao je jedino još Gosn Maričić u zavidnim godinama, a  ostala nas nekolicina  smo samo bledi prepričavaoci.

 

13 hours ago, Lemić said:

Priča o gramofonu je nepresušna, baš sam pre desetak dana sa Žarkom Ristićem razgovarao, on je verovatno najbolji poznavalac i teorije i prakse.

 

9 hours ago, чика-Брка said:

kad spomenu Zarka -

 

Da ne ispadne da se ogrešim, ja sam bledoliki, ne znam suštinu al je razumem, dok Žare i zna i potpuno razume suštinsku problematiku.

9 hours ago, чика-Брка said:

kad spomenu Zarka - ja se vec neko vreme premisljam da se

ponovo vratim na Thorens.

sad ... bem li ga.

pametan nisam.

imam jako dobar PL12, modifikovan, ali crv nikad ne spava.

:cheers:

 

Ako misliš na Lin, slušao negde a gledao upravo kod Žareta. Lin je mislim prvi akcentirao uparenost ansambala, LP 12 baza, Itok ručka i Asak glava, sve vrhunsko. Bazu mnogi ne vole, meni neodoljivo liči na Torens, ako me memorija drži, oni su i radili. 

Thorens nikad nije imao ručku iole pristojnu, njihova baza je možda i prva koja je imala niz nekih rešenja koja su činkovita bez obzira na naopakost, niska cena u odnosu na tada malobrojnu konkurenciju, Lin je koštao barem duplo, a svi sledeći po nekoliko puta. Torens dobro zvuči i uz to lako može da se modifikuje, naročito u crnom finišu. Žare je modifikovao Torensa u "kabriolet", pa okretao oslanjanje da visi, vrlo zanimljive i zvučno dobre varijacije.

 

5 hours ago, gluv_i_udaren said:

Nisam mislio na komplijansu kantilevera gore, već na komplijansu opruga na kojim subšasija pliva, te bi korekcija mogla biti zamena ili podešavanje opruga i/ili dodavanje amortizujućih elemenata. Na tom tipu baze bi se moglo napraviti nešto slično kupatilu na WTL tipu ručki pored svake opruge i isto viskozitetom i nivoom fluida uticati na dampiranje subšasije. Vibracije subšasije bi se konvertovale u temperaturu fluida i nestajale. Kako bi se to odrazilo na muziku ne znam.

Najjednostavnije objašnjeno bi bilo ovako: na subšasiju namontirati tri lopte (za golf?), a na donji poklopac plinta tri šolje sa silikonskim uljem. Mislite li da bi moglo nešto pametno da se desi?

Prepravka gramofona verovatno zaslužuje posebnu praktičnu temu. Mocart ručka je uronjena u ulje koje svakako i apsorbuje nus vibracije. Subšasiju je teško modifikovati a da ostane koncept isti, dodavanjem težine se spušta rezonanca zbog opterećenosti opruga, tim načinom je Torensu izmerena bolja performansa od Oraclove, a on ima izuzetno dobro rešene opruge. Dodaju se olovne dramlije, pored težine, sam taj metal ima odlično demfujuće dejstvo, pogotovu u razbijenoj formi.

Bradačev i moj Thorens su bili uronjeni u još jednu kutiju punjenu peskom, na gornjoj strani te spoljune, zaviju se tanke i lepe lajsne odzgo da pređu preko baze ali da je ne dodiruju, ne vidi se ništa rogobatno spolja. Sledeće rešenje koje ja koristim je pnumastsko, vazdušni šlauf ispod drvene ploče police na kojoj stoji Žirodek oslanjajući se na 3 podešljiva šiljka. Kad je poklopac spušten, stoji polica ukrivo, kad se otvori, tad se baza gramofona podesi u radnu poziciju. Pokojni Laza Fozgen je držao kutiju sa peskom, pa šlauf pa onda gramofon na nju. Jedna od prvih lekcija koju sam naučio od Bradača je da se beton ne koristi za zvučne kutije, a ni mermer za policu zbog zvonjave, baci se novčić za ilustraciju, ko na staklo. Seizmičke stanice se oslanjaju na peščano kuparilo, time se odvaja od živećih vibracija, kamioni recimo, jednako važi i za gramofon, valja da se dekuplije od okruženja, a njegove pojavne vibracije koje se javljaju pri obrtanju, kupi neki radni demfer.   

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Lemić said:

Jedna od prvih lekcija koju sam naučio od Bradača je da se beton ne koristi za zvučne kutije, a ni mermer za policu zbog zvonjave

To si pogresno naucio, ali je nebitno, svako bira svoje reference, znanja i zabave.

Svaki opticki sto je ozbiljnije vibraciono izolovan i tu ni spominjanje Bradaca ne moze da promeni situaciju. Uzgred, ozbiljno sumnjam da je tako nesto banalno i netacno izjavio, a ako jeste, to ce ozbiljno promeniti moje dobro misljenje o Bradacu. Mada za tako dobrog entuzijastu, cini mi se da je prica netacna...ili da je neko nesto pogresno razumeo...

Mada mi se prozima jedno veliko pitanje, da li sprave tako lose sviraju, da su neophodne  i takve sarene i velike price...?

 

P.S.

Industrijski patosi su od velikih kolicina betona, bas da ublaze vibracije masina. Ako se od masine trazi ultra fina obrada, ne prija joj skakutanje i drndanje...

Sa druge strane, davno su bile dve filozofije kutija, svirajuca drvca tankih zidova i akusticki mrtva drvca...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne,nikako, ja sam vrlo teško ubedljiv, ali sam poslušan đak na kraju. Imao sam kolegu čiji je tast bio kamenorezac, znači da biram pločevinu gratis, ali me je Bibi odvratio zvonjavom kako sam ilustrovao. A logički jeste mermer il granit, ne sećam se zašta mi je reko da je gore. Pokojni Sreja je imao policu do plafona, 4 grede u koje je naš drugar useko ploče od jedno 5 i više možda cm crnog mermera, prelepo, Oracle, Vtl,...Meni sve leži na vazdušnim jastucima, tj. ležalo jer su šlaufi postali porozni, sad se razmišlja o vešalima bukvalno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

23 minutes ago, vladd said:

 

Mada mi se prozima jedno veliko pitanje, da li sprave tako lose sviraju, da su neophodne  i takve sarene i velike price...?

Moja Hiraga, Bradačeva jedinstvena kreacija, teška oko 40 kila, ko tuč, kad legne na pneumatiku, čik provali da je tranzistorac, to je ta neka razlika a zaista je to pojačalo nadsviravslo sve živo i neživo do GM70 Ongakua. On isto još moćnije zvuči na vazdušnoj podlozi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

14 minutes ago, Woland said:

al' se nekad dobro jelo baš

Ma jede se i sad, "zalutala" Honda kod mene u BMW serviciu, al ćevapi nisu, najbolji u gradu, kod Doktora, mene i ku... u kraju, kod Čačanna.

348752966_evapi.thumb.jpg.ad73c2fd95a463edeed45d832f39d268.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

53 minutes ago, Lemić said:

Meni sve leži na vazdušnim jastucima, tj. ležalo jer su šlaufi postali porozni, sad se razmišlja o vešalima bukvalno.

Vazduh jeste opak izolator, treba razmisljati u smeru tri oslonca, i pneumatska medjuveza za nivelaciju. Teziste je poseban problem kod nesimetricnih sprava. I eventualno mogucnost odredjenog variranja pritiska.

Vesala ipak zahtevaju vise oslonaca, ako ne mislis ljulju da pravis :)  

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Izniveliše se iz par puta, pomeri se šlauf u stranu,  imam i par peščanih kutijica kao tegovi, a ne mora da bude sve pod libelu, sem gramone naravno. Napravili Poljaci dobro, lepo i jednostavno rešenje:

http://proaudiobono.pl/?lang=en

https://www.lotushifi.co.uk/pro-audio-bono/

a Žarko mi pitaj Boga još kad provuko kroz uši vešajući hifi sistem, al dekubit šlaufi mi bili taman sve dok nisu satrulili. Koristio sam ih četvrt veka, počevši od Tanoya nekih devedesetih. Bili mi u poseti pokojni Gosn Dabić i Laza, stariji od mene ohoho tad,zatraži Fozgen jastuče, reko oće pod stražnjicu da mete, dam mu perjani kad on, idi meti pod preamp, beše neki Claseaudio, ja se zabezeknuo napredkom. Bio u nekom časopisu prikaz pnumetske police, Brightstar il tako nekako, ima ih i danas, ne znam kako mi padoše dekubiti na pamet, dobih od prijatelja gomilu. Tad je Aca Ribon bio na početku svog uspešnog puta i kad je vido gume ispod Tanoya koje su mi on i Brandža skockali, uz Životu još, "svi  mi kažu da sam blesav što tvrdim da treba zvučnik da pliva". Spominjo sam Koetsua kog imam, Black Goldline, on je onako, hladno tačan, kad se sluša na pnumatskom osloncu, dobije se neka toplina ali bez ofarbanosti. Ovde sam dao prikaz, al nešto nisu fotke vidljive:

https://www.hi-files.com/forum/index.php?/topic/11396-audio-polica/

Pro Bono ideja je odlična jer se teži da težište bude ispod oslonca, a to je ideal gramofona, u tački oslonca tanjira, što nije moguće praktično, ili barem teško, mnogo smo diskutovali Jeličić i ja na tu temu. Težište uvek teži da se stabiliše a i sve vibracije gravitiraju tom centru, nije isto ako je nešto poduprto ili viseće. Kažu Poljaci da su svašta probali i da je naj pamučni konac sa voskom, šta znam, nešto elastično meni nekako pogodnije deluje. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

https://www.newport.com/c/optical-tables-%26-isolation-systems

https://www.gmp.ch/pdf/catalogues/TMC_Resource_Guide_15.pdf

 

Nije to vise ni mistika ni naucna fantastika. A ni sakriveno od javnosti kao ekskluzivni info.

Mogu da se pokupe ideje i osmisli nesto prilagodjeno resursima i potrebama. Za proste stvari ako se ode u butikarenje, to je endless pit za pare, a bez ozbiljnog ili adekvatnog efekta.

 

P,S.

Ja sam radio samo sa laserima i optickim stolovima. Kada je trazen Q switch neke tamo 87-e, za probu  na industrijskom laseru, nigde ga nije bilo u staroj Jugi, pa je morao biti kupljen, sa sve pojacavacem za preko 15k$.

A ni Bragov element, koji bi mogao da posluzi i za laserski vibrometar, kao sto su ga skockali u Celestion ekipi za merenje zvucnaja, a i to je pitanje da li je sluzilo za fasciniranje prostote, slaba je vajda bila njima od toga na terenu..

Sada su to dostupne igracke(dramaticno, nekoliko desetina puta jeftinije) sa sve prostornim senzorima i softverima... i ja razumem da su price jeftinije.. :) 

 

P.P.S

Ta ideja o kacenju na plafon je ...

https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/hanging-turntables.572046/

Ko je imao srece da trupka i djuska u NYC 70-ih... :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da ne bi bilo nesporazuma ili nerazumevanja, ja sam za to da proslost ostane u proslosti, prosto su drugacija vremena bila. 

I legende treba da ostanu u hall of fame, ali ne bih zarad prica od pre 3-4 decenije zanemario savremene kvalitetne konstrukcije i rad na spravama mladjih momaka ali u ozbiljnoj snazi znanja...savremena saznanja, dostupnost visestruko jeftinije tehnike i rasirenost informacija su neuporedivi sa situacijom od pre toliko decenija...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

22 hours ago, Pchelac said:

14 ploca ... nude mi za 400eura...hmmm, malomi je to mnogo:dubbio:

Koje (čije) izdanje je u pitanju?

Ovde imaš stranicu sa svim verzijama tog box seta:

https://www.discogs.com/master/view/59435

Cene zavise od očuvanosti i zemlje izdanja/porekla.

Meni je prvo naleteo holandski box, a onda sam ujurio i engleski.

Na ovim linkovima možeš videti i cene za koje su prodati, najnižu, prosečnu i najvišu:

https://www.discogs.com/The-Beatles-The-Beatles-Collection/release/2023842

Statistics
Last Sold: 05 Oct 20
Lowest: €25.00
Median: €252.00
Highest: €415.80


https://www.discogs.com/The-Beatles-The-Beatles-Collection/release/3816099

Statistics
Last Sold: 27 Aug 19
Lowest: €20.00
Median: €200.00
Highest: €239.90

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...