Jump to content

skretničar


ebe

Preporučeni Komentari

Dunulo mi nesto da se pozabavim malo aktivnim skretnicama. Krenuo sam od analize postojecih pasivnih koje su mi trenutno u kutijama. Cilj je da ih zamenim aktivnim sa istim reznim frekvencijama a kasnije da eksperimentisem malo sa parametrima.

Za pocetak mi je potrebna pomoc oko pasivnih. Skinuo sam semu sa plocice. Nadam se da je tacna. Skontao sam da je rezna frekvencija za bas 590Hz a za visokotonac 4.38kHz. Ispravite me ako gresim. Za band pass filter nisam uspeo da nadjem kalkulator koji racuna u nazad. Zanima me i kako da odredim roll off. Slede slikice... 

 

post-895-0-89805800-1357159366_thumb.gif

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 46
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

sa zanimanjem ću pratiti ovu temu jer imam slične potrebe,s tim što ja tek treba da pokrenem neki tri-amp ali PA sistem. nađoh nešto o aktivnim skretnicama na ESP stranicama ali rado ću pročitati i nečija već stečena iskustva po ovom pitanju. ja nisam krenuo u ovo iz neke jurnjave ka što više HI FI zvuku nego iz razloga boljeg zvučnog iskorištenja upotrebljene snage (veći SPL za manje uloženih W nego u odnosu na pasivne skretnice i jedno pojačalo za pun opseg)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dunulo mi nesto da se pozabavim malo aktivnim skretnicama. Krenuo sam od analize postojecih pasivnih koje su mi trenutno u kutijama. Cilj je da ih zamenim aktivnim sa istim reznim frekvencijama a kasnije da eksperimentisem malo sa parametrima.

Za pocetak mi je potrebna pomoc oko pasivnih. Skinuo sam semu sa plocice. Nadam se da je tacna. Skontao sam da je rezna frekvencija za bas 590Hz a za visokotonac 4.38kHz. Ispravite me ako gresim. Za band pass filter nisam uspeo da nadjem kalkulator koji racuna u nazad. Zanima me i kako da odredim roll off. Slede slikice... 

 

Postavljena slikasema.gif

 

 Najlakše će biti ako probaš da na nekom simulatoru koji ima mogućnost rada i sa aktivnim i sa pasivnim filterima ubaciš , tj simuliraš promenu rada pasivnih i aktivnih filtera za istu frekfenciju .....mislim videćeš da je po malo nemoguće jer ima razlike u radu .

  Evo da te odmah upozorim da grešiš i to naveliko .....sad bi ti trebao da navedeš kako si izračunao gde je rezna frekfencija ...kad to budeš uradio onda ćemo korak po korak utvrditi gde grešiš , ne samo ti .

Da pomognem malo u vezi srednjetonca .....ako se pažljivo pogleda  šema , onda se da zaključiti da ima isti broj delova kao zbir visokog i niskog prolaza , dakle dve bobine i dva kondezatora , baš kao što i teorija nalaže .....samo su malo izmešani .....a to se radi zbog toga što su to elementarne stvari koji se najlakše vide na simulatoru ....bilo bi mnogo zgodno da ja sad napišem šta je to , ali to nije to .

 

DAKLE KAKO SI IZRAČUNAO frekfencije

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Najlakše će biti ako probaš da na nekom simulatoru koji ima mogućnost rada i sa aktivnim i sa pasivnim filterima ubaciš , tj simuliraš promenu rada pasivnih i aktivnih filtera za istu frekfenciju

 

Jel moze preporuka za program? Ja cu, naravno, u medjuvremenu, potraziti po netu.

 

DAKLE KAKO SI IZRAČUNAO frekfencije

 

On-line kalkulatorima za low pass i high pass filtere. Uneo sam vrednosti elemenata a kalkulator izracuna frekvenciju i impedansu.  

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Online kalkulatori ne prikazuju pravo stanje stvari. Frekvencije ukrštanja se dosta razlikuju u odnosu na ono što kalkulatori prikazuju. Online kalkulatori rade sa teoretskim vrednostima koje se podrazumevaju za idealan zvučnik (onaj koji ima frekventnu krivu koja je zapravo prava, a ne kriva :) ).

 

To se mora meriti. Ne može empirijski niti online kalkulatorima.

 

U principu, online kalkulatori su dobri samo za jednu stvar. Zaštitu zvučnika od crkavanja. Oni kao proračunaju nešto što bi u idealnim uslovima važilo. Mi prikačimo to nešto ispred zvučnika i on ne crkne. Dakle, radi :)

 

Koje su ti te postojeće kutije ako nije tajna ?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Koje su ti te postojeće kutije ako nije tajna ?
Hitachi HS-30s. Ako se ne varam za model. Za taj konkretan model nisam uspeo da nadjem nista na netu osim jedne aukcije na nekom poljskom sajtu.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ne možeš naći ništa ni o ugrađenim zvučnicima pojedinačno? kad bi znao njihove radne frekventne opsege ne bi se morao baviti računima postojećih pasivnih skretnica. sa druge strane mogao bi vidjeti kako se ponašaju naponi na izlazima svake od grana skretnice tako što u nekom od programa simuliraš frekvencije od recimo 100Hz pa na gore i pratiš gdje nestaje pobuda basa a počinje srednjotonca,i opet isto za srednjotonac/visoki. jeste pješke ali i to bi radilo barem u teoriji,a usput bi znao koje su stvarno rezne frekvencije jer bi mjerio na povezanim kutijama i u radnom stanju,jedan voltmetar sa svojim unutrašnjim otporom ne bi unosio neku bitnu promjenu u cijelu priču. mislim da bi to tako moglo,neka me opovrgne neko ako nije tako pa da i ja znam.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jel moze preporuka za program? Ja cu, naravno, u medjuvremenu, potraziti po netu.

 

 

 

On-line kalkulatorima za low pass i high pass filtere. Uneo sam vrednosti elemenata a kalkulator izracuna frekvenciju i impedansu.  

 

Jel moze preporuka za program? Ja cu, naravno, u medjuvremenu, potraziti po netu.

 

 

 

On-line kalkulatorima za low pass i high pass filtere. Uneo sam vrednosti elemenata a kalkulator izracuna frekvenciju i impedansu.  

Ja ti mogu preporučiti ono šta ja koristim , a to je italijanski AFW , koji možeš dobiti od Nešića .....preko skajpa se možemo čuti par puta nakon što ga instaliraš da ti pojasnim neke eventualne nejasnoće .

  PS  kada neko nudi nešto , u pravilu odgovor mora doći i to pozitivan u roku od par sekundi .....jer ako se neko počne previše premišljati jel mu to dobro ili nije , isto tako ona druga strana počne razmišljati jel se možda zaebo kad je to ponudio .....pa odustane i pre nego što stigne odgovor .

 

 

PS .......neka eventualna pomoć ovako na daljinu moguća je samo pod jednim uslovom , tj dva .......kao prvo da već neko ko zna ima takve kutije i da je nešto pametno radio sa njima i kao drugo da taj koji ima takve kutije ipak nešto zna a ako ne zna da hoće da nauči . Recimo elektronika je mnogo bolja za takve radove jer su komponente uglavnom iste i dobijaju se slični ili isti rezultati , dakle to funkcioniše .

Kod zvučnika je mnogo gore jer svako ima drugačije kutije i drugačije zvučnike tako da tu pomoći nema .....osim ako neko želi da nauči pa se onda već može ići na neke savete , šta i kako .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Je li to ovo ?

 

Nije. Postavicu fotke i sve podatke koje imam kad se vratim sa posla. 

 

@Rade: Ne razumem poentu ovog poslednjeg posta. Naravno da zelim da naucim. Ne bih pitao da ne zelim. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Zvu: Kakva je oprema potrebna za merenja koja si opisao u temi "Passive Crossover Designer by Jeff Bagby - how to"? U tekstu se ne spominje, valjda se podrazumeva, da ce svaka nelinearnost u lancu snimanja da zezne rezultate.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Možeš da koristiš ARTA jig i program ARTA :

 

http://www.artalabs.hr/

 

.... a možeš i bez ARTA jig-a ukoliko ne želiš meriti impedansu već samo frekventni grafik.

 

Behringer ECM8000 mikrofon ili Panasonikove mikrofonske kapsule WM61A. Imaš ovde podrobnije objašnjeno.

http://www.linkwitzlab.com/sys_test.htm

 

Zvučne kartice imaš nabrojane na ARTA sajtu, tj. neku od sledećih:
 

  • [*]RME UFX, Fireface 800, RME Fireface 400, RME HDSP [*]M-Audio Audiophile 2496, USB Transit, Delta 44, Mobile USB Pre, Firewire Solo [*]Axys D-AudioCard [*]Echo Gina24, Echo Layla 24, Echo Indigo I/O (notebook) [*]EMU 1820M, 1616M, 0204USB, 0404USB, EMU USB Tracker Pre [*]YAMAHA GO46 and Terratec Firewire FWX24 (sample rate manually tuned) (drivers do not works on Windows 7) [*]Marian Trace Alpha, Terratec EWX 24/96 [*]Digigram VxPocket 440 - a notebook PCMCIA card [*]TASCAM US-122 - USB audio, Infrasonic Quartet, Sound Devices USBPre2 [*]Creative Soundblaster X-Fi (works on all sampling frequencies in sound creation mode) [*]ESI Juli, U24 USB and Waveterminal, ESI Quatafire 610 [*]Creative Soundblaster Live 24 and Extigy-USB, Audigy ZS laptop, but only at 48kHz sampling frequency, [*]Turtle Beach Pinnacle and Fuji (good old ISA card) [*]Soundblaster MP3+ USB (notice: don't install SB driver, use a Windows XP default driver), [*]Soundcards and on-board audio with AC97 codecs,

 

Ja bih na ovo dodao još i M-Audio Fast Track USB MKII koju koristimo Neskor i ja.

 

Pored arte možeš koristiti i HOLMimpulse. Besplatan program za merenje koji je opisan u temi koju si pregledao.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Zvu:  U tekstu se ne spominje, valjda se podrazumeva, da ce svaka nelinearnost u lancu snimanja da zezne rezultate.

 

Na kakvu nelinearnost misliš ?

 

Kalibracija kartice je laka. Potrebno je samo da napraviš odgovarajući kabl ukoliko već nemaš. Mikrofoni su druga priča. Lepo bi bilo kalibrisati i njih. Kod nas nema gde.Ja sam se zanosio kalibracijom mikrofona dok nisam video da se moja merenja nekih drajvera u velikoj meri poklapaju sa onima koje su radili preko atlantika sa totalno drugačijom opremom. Razlike, tamo gde su postojale, su bile zanemarljive. Za nas rekreativce zaista nije neophodno bolje :)

 

Trudi se da radiš merenje na kompu na kom je instaliran samo operativni sistem, drajveri i merni programi. Imao sam nekih problema sa kalibracijom zvučne kartice dok nisam na notebook instalirao samo OS, drajvere i HOLMimpulse. Napunim bateriju pred merenja i igre počnu. Mnogo su jasniji i konstantniji rezultati merenja. Druga priča u odnosu na desktop koji je LAN-om prikačen na net i ima brdo programa.

 

Naravno, ovo ne znači da trebaš da kupiš novi kompjuter već kada budeš hteo da obaraš sistem, instaliraš samo gore navedeno i obaviš merenja koja su ti potrebna sa kompom odvojenim od svega. Kasnije se igraš PCD-om i praviš skretnicu.

 

Sam postupak, bar u mom slučaju, ide ovako.1 - Merenje zvučnika kako je opisano u PCD temi.2 - Simuliranje skretnice u PCD-u3 - Sastavljanje simulirane skretnice radi testiranja (ovo podrazumeva da imaš bar 5-6 kalemova različitih induktivnosti kako bi mogao njihovim kombinovanjem da dobiješ ako ne tačnu, onda približnu vrednost koja ti treba za tu skretnicu kao i određeni broj kondenzatora i otpornika)

4 - Slušanje .................................................... ovo je najduži korak i treba da traje (pa ako ne valja, ponoviti korak 2, 3 i opet 4)

5 - Sastavljanje konačne skretnice

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sam postupak, bar u mom slučaju, ide ovako.1 - Merenje zvučnika kako je opisano u PCD temi.2 - Simuliranje skretnice u PCD-u3 - Sastavljanje simulirane skretnice radi testiranja (ovo podrazumeva da imaš bar 5-6 kalemova različitih induktivnosti kako bi mogao njihovim kombinovanjem da dobiješ ako ne tačnu, onda približnu vrednost koja ti treba za tu skretnicu kao i određeni broj kondenzatora i otpornika)

4 - Slušanje .................................................... ovo je najduži korak i treba da traje (pa ako ne valja, ponoviti korak 2, 3 i opet 4)

5 - Sastavljanje konačne skretnice

Samo jos da imamo "gluvu sobu" i  sve bi bilo na mestu.

Mozda nije direktno vezano za temu ali voleo bih da cujem necije misljenje tj procenu greske zbog nedostatka iste.

 

p.s. Imao sam prilike da je vidim i da budem u njoj (naravno Svrljig). Stvarno je gluva ko top, jedva cujes sagovornika( a sagovornik je bila moja supruga....xa)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...