Jump to content

Preamp, preamp...


stein

Preporučeni Komentari

  • Odgovora 89
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Tako je.

Imaj u vidu da se u slucaju kada se sklop koristi kao SE-to-Balanced konvertor, ukupan izlazni napon prepolovljuje (jer se spajanjem jednog ulaza na masu i ulazni napon prepolovljuje) u odnosu na situaciju kada se koristi full differential input.

Čisto zarad moje pravilne obaveštenosti da li sam ja to (ovde) bio u pravu?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dakle, ako sada na konkretnom primeru pretpostavim(o) da u kombinaciji sa nebalansiranim signalom, kako ja u trenutku koristim CD plejer, imam (nominalno) 1V izlaznog napona za pobudu sledećeg stepena, to znači da ću, kada budem koristio isti signal sa CD plejera, ali sa balansiranog izlaza, imati (nominalno) 2V izlaznog napona. To je plus 3dB u odnosu na nivo signala koji imam na raspolaganju sa nebalansiranog izlaza. Problem je što ja lično pojma nemam da li onaj čip na izlazu CD plejera (NE5532) ima jedinično pojačanje i samo vrši sabiranje/konverziju balansiranog u nebalansirani signal, ili taj sklop ima i pojačanje (neko pojačanje, recimo 2x iliti +3dB)  da kompenzira gubitak od 3dB koji nastaje kada se samo vrši puko pretvaranje balansiranog u nebalansirani signal.

 

Toliko sam već naučio (i shvatio) zašto se to radi na ovaj način, a ne jednostavnim spajanjem na kratko negativne strane signala i mase - na balansiranom ulazu u pojačalo, sme se kratko spojiti parica - polovine signala sa masom da bi se u pojačalo doveo nebalansirani signal, ali se ne sme to učiniti na izlaznoj strani prethodnog stepena ako je tamo balansirani izlaz. Izlazni signal se nikada ne sme kratkospojiti, makar kako on malog nivoa on bio.

Dakle, dozvoljeno je spojiti 1:1 nebalansirani izvor na balansirani preamp/amp, nije dozvoljeno spojiti balansirani izvor na nebalansirani pojačavač tako da se - grana signala spoji na masu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Čisto zarad moje pravilne obaveštenosti da li sam ja to (ovde) bio u pravu?

U ovoj, konkretnoj Stein-ovoj situaciji bice tako (nizi nivo sa RCA nego sa XLR, ukoliko su ti nivoi na izvoru takvi da je max. amplituda pojedincanih faza sa XLR izlaza jednaka amplitudi na RCA izlazu) ali nije obavezujuce za druge situacije - moze da se napravi kako god, da nivo bude isti, ili veci. Naravno, to zahteva drugaciji pristup (na izvoru podici nivo RCA izlaza za +6dB) i/ili usloznjavanje:

- preklopnikom koji prebacuje vrstu ulaza povezati druge otpore koji ce podici gain u slucaju RCA ulaza;

- na RCA ulazima ubaciti dodatni gain-stage - to je najtrapavije resenje, ali sam ga vidjao kod komercijalnih uredjaja, cak i kod Mark-Levinson ampova.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

U ovoj, konkretnoj Stein-ovoj situaciji bice tako (nizi nivo sa RCA nego sa XLR, ukoliko su ti nivoi na izvoru takvi da je max. amplituda pojedincanih faza sa XLR izlaza jednaka amplitudi na RCA izlazu) ali nije obavezujuce za druge situacije - moze da se napravi kako god, da nivo bude isti, ili veci. Naravno, to zahteva drugaciji pristup (na izvoru podici nivo RCA izlaza za +6dB) i/ili usloznjavanje:

- preklopnikom koji prebacuje vrstu ulaza povezati druge otpore koji ce podici gain u slucaju RCA ulaza;

- na RCA ulazima ubaciti dodatni gain-stage - to je najtrapavije resenje, ali sam ga vidjao kod komercijalnih uredjaja, cak i kod Mark-Levinson ampova.

Ne, ja nisam pitao za @Stein-ov slučaj... Tu je (skoro) sve jasno... Mene je zanimao onaj slučaj naveden gore... Upravo zbog (i navedene) razlike u nivou...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako za nebalansirani ulaz postoji poseban pojacavac ili otpronicka razdela na XLR onda se moze podesiti da zvuci istog nivoa. Ako se za nebalansirani ulaz koristi samo hot pin sa XLR-a onda ce biti tisi nego XLR. To je i Sipi naveo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da se vratimo na osnovne stvari, posmatrajmo jednostavan diferencijalni pojacavac (Q1,Q2) poznat i kao LTP (long tailed pair). To je najjednostavniji funkcionalan oblik te topoloske forme, bez kaskoda, bez SuSy i drugih petlji povratnih sprega, najprostije moguce. Odnosima kolektorskih i emiterskih otpora sklop je namesten na pojacanje od 2V/V.

Osnovna karakteristika ovakvog spoja je sprega dva tranzistora kroz emitore koja uslovljava rad sklopa na takav nacin da on pojacava razliku dva signala na njegovim ulazima.

Primena ovog kola u audio tehnici je vezana za slucaj kada se na oba ulaza dovode jednaki signali koji su medjusobno pomereni u vremenskom domenu za 180 stepeni pa kazemo da su oni suprotni po fazi i napon izmedju dva izlaza je:

Vout = (V1) - (-V2) dakle Vout = V1 + V2

 

U slucaju kada imamo pun diferencijalni ulaz tj. oba ulaza su pobudjena signalima suprotne faze ali jednakog oblika i amplitude 1V (u odnosu na masu) na svakom od izlaza cemo dobiti signal napona 2V u odnosu na masu. Pri tome, razlika potencijala izmedju dva izlaza je 4V jer su izlazni signali suprotni po fazi i vazi gornja formula.

post-20-0-86995400-1357124240_thumb.gif

 

 

 

Isti sklop mozemo da koristimo i za nesimetricnu pobudu - na jedan ulaz dovodimo nash koristan signal amplitude 1V, a drugi ulaz vezemo na masu (jer recimo, nash izvor signala nema diferencijalni izlaz pa cemo ovako to da postignemo).

Naravno, tada ce emitorska sprega omoguciti da i Q2 bude pobudjen, pa cemo na kolektoru Q2 dobiti isti signal kao i na kolektoru Q1 samo suprotan po fazi. Oba izlazna signala ce imati pola amplitude u odnosu na punu diferencijalnu pobudu.

post-20-0-51346400-1357125103_thumb.gif

 

Ovo je najprostije moguce objasnjenje (bez da silazimo na vodoinstalaterske analogije) - kompletnije i strucno iscrpnije price na ovu temu se mogu naci na puno mesta na netu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ма све сте то лепо ви исписали,него оће ли мени неко да објасни где сигнал успе да покупи шум на толико кратким деоницама од извора до ампа,јер ако се не варам то је у најгорем случају 2м кабла.Ако то уради онда нешто дебело не ваља у конструкцији....

Разумем да се балансирано прикључење користи код студијске опреме,где се дугачким кабловима воде сигнали са микрофона и инструмената.

Са друге стране не видим ни предност у тих 3,односно 6дБ,ако се треба имати још један степен за појачање друге гране,то је у данашње време лако изводљиво и код небалансираних сигнала...

Осим ако се не ради ту о фетишу или ти плацебо ефекту звучи боље вако од онако :scratch_head:

Зато ја преферирам трафо са пуно извода и могућности споји на ово или на оно

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Није,

то је једна зверина која се ти се привиђа на разне начине,4 истоветних сеција примара и 4 истоветних секција секундара и то на 2 индентична калемска тела

Можеш спајати и квадро а не само балансирано. :wink2:

 

Само мој трафо ће се користити да од несиметричног створи симетрични сигнал,али за потребе излазног степена који ради у циклотрон топологији.

Мени није јасно само потенцирање балансираних сигнала кад се на крају у самом појачалу сведу на несиметрични.

 

Сад си ми дао идеју -са овим мојим трафоом Stein-u и неће требати преамп,само споји на излазу секундаре у бафер и решен проблем :L3000:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

....Мени није јасно само потенцирање балансираних сигнала кад се на крају у самом појачалу сведу на несиметрични....

 

Pa ne uvek - kod cirklotrona, na primer, signal ostaje diferencijalan od ulaza do zvucnika koji ni jednim krajem nije vezan na masu.

Zatim, kod pojacavaca koji rade u mostu, za valjan rad takodje je neizbezan pogon diferencijalnim signalom.

Dalje, ima pojacavaca koji su lose konstruisani pa zato bolje rade sa diferencijalnom pobudom nego bez nje, itd...

Dakle nije to uvek bez veze, samo ponekad.... ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja malo raduckam na pripremi kutije za preamp. Ništa fensi za sada, prvenstveno rešavam tehničko rešenje. Phono ulaz nebalansiran, preostala tri ulaza sa opcijom (preko malih prekidača sa zadnje strane) po jedan RCA i XLR tako da u zavisnosti šta se ubode (ili RCA - ili XLR) prekidačem se vrši odabir vrste ulaza SE/BAL a pošto to zapravo nikada ne mogu unapred da znam, ovako će biti jednostavno i elegantno. Dakako zahteva i dva RCA konektora i jedan prekidač (koji služi kao preklopnik sa dva položaja) ali posle nemam problema, ma šta da mi dođe ruku...

 

post-13-0-69044700-1357152685_thumb.jpg

 

Za sada, slika dna sa rupama. Poklopac je već iskonstruisan, ostaje mi da se smislim za dizajn prednje ploče. Za to ću prvo da vidim šta imam od materijala...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pogledaj šemu za Sipijev cirklotron sa lateralnim mosfetima i stavi pored toga šemu Bastarda. Pogledaj koja je (osim banalne činjenice da je u jednom driver stage SS a u drugom tubez) veoma velika razlika?

 

Pogledao sam seme i jedino sto sam ja mogao da razumem je da je kos Sipija bila veza sa zajednickim Drain-om, a kod tebe je veza sa Zajednickim Source-om. Ako sam se lepo izrazio. Sto se Quad-a tice u temi si napisao da si zaobisao OP sto se gaina tice a korekcija greske je ostala.

 

Kutijica je bonbonica. Ovako sam i ja hteo, ali nigde u blizini ne mogu da nadjem presu koja moze da savije ovako jer svi koriste prese sa minimum 20 do 30mm udaljenom linijom savijanja od ivice, a da ne pominjem da retko ko ima alate da mogu da biram duzinu linije savijanja. Tako da sam uvek imao na raspolaganju ili duzi ili kraci alat ili duzu ili kracu prizmu :crying:  A to ne pije vodu za kutje, poklopac da ali kutija NEIN.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pogledao sam seme i jedino sto sam ja mogao da razumem je da je kos Sipija bila veza sa zajednickim Drain-om, a kod tebe je veza sa Zajednickim Source-om. Ako sam se lepo izrazio. Sto se Quad-a tice u temi si napisao da si zaobisao OP sto se gaina tice a korekcija greske je ostala.

 

Kutijica je bonbonica. Ovako sam i ja hteo, ali nigde u blizini ne mogu da nadjem presu koja moze da savije ovako jer svi koriste prese sa minimum 20 do 30mm udaljenom linijom savijanja od ivice, a da ne pominjem da retko ko ima alate da mogu da biram duzinu linije savijanja. Tako da sam uvek imao na raspolaganju ili duzi ili kraci alat ili duzu ili kracu prizmu :crying:  A to ne pije vodu za kutje, poklopac da ali kutija NEIN.

Što se tiča Bastarda, ja sam prvenstveno mislio na suštinski limit koji predstavlja napon napajanja stepena sa OPA1632 koji istovremeno predstavlja limit za output swing tog stepena a samim tim i limitiran je i maksimalni izlazni napon a pošto je cirklotron samo strujni generator (naponsko pojačanje mu je = 1) onda je dobijena izlazna snaga kod Sipijeve verzije tolika kolika je i nema dalje. Kod Bastarda bi bilo moguće podizati napon napajanja izlaznog stepena (što ja nisam učinio) ali cevni stepen ima mnogo veći naponski potencijal i samim tim, može da procesira mnogo veću amplitudu signala. U konkretnom slučaju, ja to nisam iskoristio jer sam procenio da mi je konačna izlazna snaga dovoljna... ali.. lampe rade na malom procentu iskorištenja sveukupnog potencijala dok je SS stepen kod Sipija veoma blizu nekog predviđenog maksimuma. U stvarnosti, naravno, nema to mnogo veze, ali ima veze s onim što se meni vrtelo kroz glavu, a tu i jeste bilo pitanje "što sam se ja baš odlučio za cevi"...

Za Quad ti je sve jasno.

 

Tamo gde ja radim lasersko rezanje i savijanje, prizma je 12mm što bi značilo teoretski 6mm savijanja od ivice materijala ali je preporučeni minimum zbog graničnika 7. Ni to nije loše s obzirom na situaciju koju si opisao. Dužina se može uraditi bilo koja jer imaju garniture noževa i prizmi od nekih 20 pa do 1000mm i naravno, moguća je bilo koja kombinacija zbirnih dimenzija noževa pa se može izvesti skoro sve što ti padne na pamet. Elem, na kutiji sa zadnje strane još nedostaje IEC konektor (rupa) i razmišljam se da li da ostavim ovako da ide jedan RCA pa jedan XLR ili da dva komada RCA stavim između dva XLR konektora... Imam kada...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@ Stein, da ne citiram tvoj post, pravo da ti kazem ovako laicki razmisljao sam de je pitanju swing ali nisam hteo da pominjem ono sto ne razumem najbolje da se nebih natezao i znojio da objasnjavam zasto nisam procitao pola biblioteke sa ETFa a petljam se u elektroniku. Sad je jasno kao dan sta si hteo postici. Nego, mislio sam da si ti lampe hteo bas iz razloga sto su lapmpe dakle ne sa inzenjerske tacke gledista nego sa tacke gledista slusaoca.

 

Opet kazem blago tebi jer kod mene ovi sto imaju prese i rade usluzno svi rade sa tim sto imaju i bolje da ti ne pricam o ne / pridrzavanju crteza sa obrazlozenjem pa nije ti to deo za spejssatl. A ti se naravno smeskas i kazes pa u pravu si pa nije ni bitno (a u glavi mislis jbt koji sam ja som pa bolje bi ga rucno skarabudzio neki limar sto pravi oluke) pa se onda obratis Pozegi i vise ti nije do smeha. Nije ni bitno, samo guraj.

 

Kada bih ja radio ovakav preamp (SE to BAL, pa buffer, gain stage, attenuator...) pravio bih malo vislju kutiju pa bih malo drugacije grupisao pozadinu i opet bih stavio i SE OUT (cini mi se da ti nemas to) i verovatno bih relejima birao SE/BAL IN (pa komanda s preda), a ne prekidacima pa da guras ruku iza uredjaja svaki put kad zelis da promenis izbor. I ja volim spartansku prednju plocu ali opet ako imas tako kompleksan uradjaj koji ima dosta funkcija i komandi onda mora neki kompromis.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ne trebaju ti prekidaci

 

akostavljas sve (sem phono) ulazne XLR-ove , da bi p[rikljucio nesto sto je samo RCA, moras napraviti RCA-XLR kablin

 

u kablinu stopis 1+3 i resena stvar

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa ne uvek

Dakle nije to uvek bez veze, samo ponekad.... ../../public/style_emoticons/default/wink.png

То понекад мени квари угођај,ставља се и кад не треба,

мој превид, те се нисам баш најбоље изразио

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...