Jump to content

HI -FI Show Holiday Inn


shuca77

Preporučeni Komentari

a ono, za nas koji kartu za hifi sajam ni kupili nismo, možel malo opisa sistema i kutija, shvatio da je aktiva, šta je pogonilo srednje i visoke, šta bas, jel bilo aktivne skretnice.. svojim rečima, ne mora opširno.. pitah i na onom forumu, al' ne dobih odgovor

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Woland

Tamo si predložio otvaranje teme o Zvučnicima. Mislim da još nisam spreman za to. Ako ću da stavljam fotografije, to bi trebale da budu slike novog, "komercijalnog" primerka, koji bi izgledao znatno bolje od ovog. Takođe, nemam merenja konačnog proizvoda, sa mesta slušanja, uz upotrebu DSP-a. Gornji dijagram ilustruje prilično dobar posao po pitanju uravnoteženja odziva basova, ali je to bila ad hoc urađena proba, samo da vidim "da li radi".

Basove ganja Minidsp, 2X450W na 4 Ohm-a, moja dva drajvera su vezana serijski, ukupno 8Ohm-a.

Srednje i visoke su terale Babuške, za detalje pitaj g.Šolaju, negde je to već i napisano. Poseti Fejsbuk stranicu Solaja Audio.

Ima pola aktivne skretnice, softverski generisane, u gornjem postu sam napisao detaljnije o skretnicama.

EDIT: "Komercijalni primerak" će biti lepši i skuplji.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

14 hours ago, beatgoeson said:

Upravo sam naleteo na ovu temu, pa da odgovorim na neke primedbe i nedoumice.

"Visokih k'o salate". Ne znam. Meni i Šolaji to zvuči prirodno. Onima koji slušaju širokopojasne, uz eventualno dodat kvazi-ribončić da "malo šuška", možda je preglasno, možda zaista pršti. Radi takvih ću dodati opciju atenuacije "na dugme". Meni ovaj dijagram (neka radna verzija, nije konačna) ne pokazuje nikakvo dramatično iskakanje visokih. Mereno je sa 1m udaljenosti.

5a08bd82bd2d1_speakermodelB.thumb.jpg.b6dfd11ef97a1b6a71ed0c0c8560f7ef.jpg

Nije bilo vremena za merenje na licu mesta, basovi su podešavani "na uvo". Prvog dana su bili malo jači (verovatno kao na priloženom dijagramu), drugog malo tiši, možda i preterano tihi. Ali, barem je u tom segmentu zvučnik veoma fleksibilan, svaka primedba na basove je jednostavno neumesna. Čak se i "nedostatak autoriteta u donjim srednjim", ako ga ima, može popraviti blagim pomeranjem rezne frekvencije udesno, ili, još bolje, pravljenjem malo većeg pika iznad reza, uz pomoć DSP-a na basu. To je posao od par minuta. Mogućnosti korigovanja basa DSP-om uopšte nisu koršćene, zbog nedostatka uslova... između ostalog, moraću da nabavim neki kršten laptop. Što se kvaliteta basa tiče (definisanosti, brzine i ataka), iznenadio je i mene, iskreno mislim da zadaje domaći mnogo većim i skupljim sistemima.

Mislim da sam Fostex (165) upotrebio tako da pruži maksimum u opsegu koji reprodukuje. Na licu mesta sam dobio čestitke za uspešno uklapanje sa ribonima... kol'ko ljudi, tol'ko ćudi.:D Ničim izazvane pohvale od profesora Hajdukovića, akademskog muzičara Zorana Živkovića...

I tako. :)

Takav utisak da su visoki malo dominantni je zbog ona dva pika na 1.9kHz i 4Khz praćenih rupom na 2.8kHz i potisnutim delom od 5-8kHz, dok ono iznad 10kHz može da se reši lako sunđerima koji dolaze uz RAAL, za to i služe. Koji god zvučnik ima brdo od 3-6kHz zvuk je subjektivno svetliji ili oštriji. Kad bi se nekako rešio ta dva pika verovatno bi dobio savršenstvo zvuka. Bas ovde deluje dobro, ja volim malo više basa, a pošto je aktivan to može uvek da se podesi po ukusu. Meni sve ovo liči na Kii Audio Three, samo što su oni sa klasičnim SEAS driverima ali kompletno aktivni sa korekcijom kašnjenja za sve jedinice. Možda je to put kojim treba ići. U svakom slučaju kako čujem da je to bio jedan od najboljih utisaka na sajmu, čestitke za trud. Ja inače više ne idem na te sajmove, jer su zvučnici u neodgovarajućim uslovima, puno je ljudi po sobama pa kad ih ima više onda zvuči tunjavo, a kad se isprazni onda vrišti. Izbor muzike za prezentacije je takođe sporan, mnogi prave budžene snimke samo za prezentacije itd. Kao na televizorima što ima onaj mod za prodavnicu gde sve sljašti, a kad doneseš kući ono običan "made in PRC".

https://www.stereophile.com/content/kii-audio-three-loudspeaker

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 hours ago, NIXIE said:

Takav utisak da su visoki malo dominantni je zbog ona dva pika na 1.9kHz i 4Khz praćenih rupom na 2.8kHz i potisnutim delom od 5-8kHz

Probao sam da utišam ovaj pik na 1.9kHz, pa se ceo "shape" Fostex-a nakrivio i napravio sedlo sa visokotoncem, iako nisam išao široko sa Q faktorom. Budući da je sve bilo u vremenskoj iznudici i da je stvar vodila u nepotrebno komplikovanje skretnice (vidim da je podatak o broju kilograma skretnice postao dosta važan), odustao sam od eksperimentisanja. Verovatno ću probati opet, ali se pitam koliko je to bitno, kada sam čuo neke komentare u publici kako je "glasno a ne smeta". Mnogi kažu - ne diraj ništa. :D Kanda su neki naučeni na svoje kućne sisteme, pa su im oni merodavni za sve. Viđaju se na dijagramima znamenitih zvučnika mnogo grđe stvari...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 minutes ago, beatgoeson said:

Probao sam da utišam ovaj pik na 1.9kHz, pa se ceo "shape" Fostex-a nakrivio i napravio sedlo sa visokotoncem, iako nisam išao široko sa Q faktorom. Budući da je sve bilo u vremenskoj iznudici i da je stvar vodila u nepotrebno komplikovanje skretnice (vidim da je podatak o broju kilograma skretnice postao dosta važan), odustao sam od eksperimentisanja. Verovatno ću probati opet, ali se pitam koliko je to bitno, kada sam čuo neke komentare u publici kako je "glasno a ne smeta". Mnogi kažu - ne diraj ništa. :D Kanda su neki naučeni na svoje kućne sisteme, pa su im oni merodavni za sve. Viđaju se na dijagramima znamenitih zvučnika mnogo grđe stvari...

Jeste to tačno, navikao si na jedan sistem, pa kad čuješ drugi uvek nešto smeta dok se opet ne navikneš. A dijagrami poznatih zvučnika znaju da budu katastrofalni, to je normalna pojava. Neki ne priznaju merenja, drugi gađaju ukus publike i tako to. Nije nikada bilo lako uklopiti ribon sa srednjotoncem.

  • Love 1
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, neskor said:

sada da li je to do izvora ili produkcije ne znam...

Izvor zvuka odnosno AUDIO zapis je uvek problem na ovakvim i bilo kojim prezentacijama.

Treba lepo odabrati 20 numera i isto puštati na svemu. Isti kvalitet zapisa.  Svugde.

I tu dolazi do svađe uvek. Ja slušam ovo a drugi ono. Muzičke želje.  :buehehe: 

Realno pravi kupac donosi svoju muziku. I ima prava na to. Inače ode on.   

80% producenata koristi KRK monitore. Ili Adam ...

Mada zavisi od studija do studija. (Adel recimo radi produkciju na starim Tannoy gold) i u tome su razlike. 

Nije svako Hans Zimmer pa da ima zvučnike od 50.000 evra u studiju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

9 hours ago, beatgoeson said:

Bas treba da zvuči prirodno, i da ga ima svugde gde treba da ga ima. O tome bi, verujem, imao šta da kaže i kolega Damic.;)

Aco, veliki pozdrav i cestitam na postignutom uspehu. Nisam prisustvovao hi-fi show-u, al sudeci po tekstovima na ova dva nasa foruma, Solaja i ti ste prilicno "digli prasinu" i uzburkali domace audiofile. Sve najbolje :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Posetio sam sajam drugog dana, jedva čekajući da čujem najavljeni zvučnik u Šolajinoj sobi.

Bio sam u posedu više širokopojasnih zvučnika a Fostex drajvere slušao najduže, takodje i mam i ribone, pa mi je taj zvuk i koncept mogu reći dobro poznat.

Još u predsoblju mi je sve bilo jasno, štrčao je naporan i neobuzdan Fostex. Mnogi su okrivili ribone ali to je Fostex ili bolje rečeno skretnica.

Bas je delovao takodje neuklopljeno, odsečeno od ostatka, kao loše podešen vufer.

Ipak, ideja da Fostex svira slobodno a da ribon samo "šuška" je po meni uzrok svih loših komentara.

Na kraju moje čestitke sobi o kojoj se najviše priča.

 

 

 

  • Love 1
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Spominjali smo da je izuzetno tesko uklopiti ribon sa srednjetoncem ili bolje receno srednjetonac sa ribonom, pa je tvoja konstatacija mozda najbliza postojecem stanju tj.onome sta se culo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

5 minutes ago, ab-Co-axial said:

Spominjali smo da je izuzetno tesko uklopiti ribon sa srednjetoncem ili bolje receno srednjetonac sa ribonom, pa je tvoja konstatacija mozda najbliza postojecem stanju tj.onome sta se culo.

Jeste, oštrinu zvuka proizvode niže frekvencije reda 3-6kHz, a ono iznad 10kHz je "air". Koliko ja pratim stvari tu postoji par problema, naročito kod dužih ribona. Polarna karakteristika ribona je široka horizontalno a uska vertikalno, imaju rastuću karakteristiku, traže skretnicu višeg reda gde je lakše pogrešiti kod uklapanja, mnogo su brži od bilo kog srednjotonca na rezu i imaju veća izobličenja 3 harmonika. Koji god ribon da sam slušao na prvu loptu zvuči malo oštrije, dok se malo ne navikneš na taj zvuk, ali zato svaki žičani instrument zvuči prirodnije i pojavljuju se detalji koje nisi čuo, dok činele reprodukuju kako kad, nekad super, nekad ne može da se sluša. Obaška su snimci međusobno toliko različiti, da se to nekada čuje nepodnošljivo i sa najmekše zvučećim kalotnim visokotoncem, a nekada je tunjavo do bola. Mislim da će on na kraju srediti te zvučnike jer je dosta para uložio u njih, možda treba Fostex jače da se seče, možda treba još dampinga u Fostex kutiji, možda nije fazno nešto uklopljeno, ko zna.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

prestrogi ste...to je ribon...i u kombinaciji sa fosteksom se išlo na preciznost, detaljnost i transparentnost...kad se dodaju lampe koje dodatno otvaraju zvuk, ja ne znam šta ste vi očekivali...ne mogu svi snimci da zvuče jednako i glatko...ja volim taj zvuk...mnogi vole taj zvuk...ko ne voli može da bira nešto drugo...eno bio jbl, spendor, dynaudio, kii...

ljudi su uradili tako dobar posao da bi svi trebali da budemo ponosni što iz srbije dolazi ovako nešto

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 minutes ago, crni. said:

prestrogi ste...to je ribon...i u kombinaciji sa fosteksom se išlo na preciznost, detaljnost i transparentnost...kad se dodaju lampe koje dodatno otvaraju zvuk, ja ne znam šta ste vi očekivali...ne mogu svi snimci da zvuče jednako i glatko...ja volim taj zvuk...mnogi vole taj zvuk...ko ne voli može da bira nešto drugo...eno bio jbl, spendor, dynaudio, kii...

ljudi su uradili tako dobar posao da bi svi trebali da budemo ponosni što iz srbije dolazi ovako nešto

Ko voli zvuk ribona, obično neće posle da sluša ništa drugo, i obratno, ko ne voli ne može da ih sluša. Isto ti je sa OB, širokopojasnim, planarima, elektrostaticima, svaki ima nešto svoje... Sva sreća izbor je beskonačan.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

11 minutes ago, crni. said:

baš tako...

Nisam mu komentarisao zlonamerno, nego sam se i sam mučio par puta da uklopim visoki i srednji. Na nižim frekvencijama (300-600Hz) to je lako, velika je talasna dužina, male su fazne razlike i obično nema problema. Na višim frekvencijama počinje mučenje, položaj driver-a, refleksije, mala talasna dužina, uklapanje faze,  par puta sam odustao od finog peglanja i ostavio tako kako jeste, nisam imao živaca da isteram do kraja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Stoji da još uvek nisam imao priliku da pažljivije odslušam ni celu muzičku numeru na tim (kompletiranim) zvučnicima. U momentu kada sam završio sklapanje druge kutije, odneo sam ih na farbanje, odatle su se vratile u petak ujutro, sledilo je žurno montiranje, bušnje rupa za terminale, stigao sam u Beograd uveče... Prvi put sam ih čuo pet minuta pre otvaranja vrata za posetioce, kasnili smo sat vremena, zbog nekih malera koji su nas pratili, vezano i za neke druge stvari, ne samo za zvučnike.

Eno ih, sklonjeni, hteo sam da se malo odmorim od njih, baš su me namučili. Svakako ću razmotriti sve primedbe, mada mislim da su reči poput "naporan", "neobuzdan", "neuklopljen" preterane, pomalo diskredituju veliki broj komentatora, pa i onih eminentnih, koji nemaju takvo mišljenje.

  • Sad 1
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

27 minutes ago, beatgoeson said:

Stoji da još uvek nisam imao priliku da pažljivije odslušam ni celu muzičku numeru na tim (kompletiranim) zvučnicima. U momentu kada sam završio sklapanje druge kutije, odneo sam ih na farbanje, odatle su se vratile u petak ujutro, sledilo je žurno montiranje, bušnje rupa za terminale, stigao sam u Beograd uveče... Prvi put sam ih čuo pet minuta pre otvaranja vrata za posetioce, kasnili smo sat vremena, zbog nekih malera koji su nas pratili, vezano i za neke druge stvari, ne samo za zvučnike.

Eno ih, sklonjeni, hteo sam da se malo odmorim od njih, baš su me namučili. Svakako ću razmotriti sve primedbe, mada mislim da su reči poput "naporan", "neobuzdan", "neuklopljen" preterane, pomalo diskredituju veliki broj komentatora, pa i onih eminentnih, koji nemaju takvo mišljenje.

Želim ti uspeh, sredićeš ti to. Razlika od ima previše visokih do nema visokih je reda veličine 2dB.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

30 minutes ago, NIXIE said:

Želim ti uspeh, sredićeš ti to. Razlika od ima previše visokih do nema visokih je reda veličine 2dB.

 
 

Hvala, potrudiću se.:)

Više me intrigiraju primedbe o "neuklopljenosti" basova. Imam dugu tradiciju nesporazuma, na oba foruma, po pitanju reprodukcije basova. U ovoj postavci, najidealnije bi bilo da je Fostex upotrebljen na projektovani način. Bas od Fostex-a u refleks kutiji bi bio najidealnije uklopljen, odnosno, uglavnom ga ne bi bilo.B)

U našoj sobi se forsirala moderna, uglavnom džez, malo žešća produkcija, sa izraženim ekstremima u donjem i gornjem opsegu. Cilj je bio da publika čuje da to može da zvuči drugačije nego što je navikla. Kada su basovi u pitanju, nije se forsirala neka "slojevitost", nego ono što pomera... ako treba, i predmete.:D Takvih "pomerajućih" momenata ima i u sasvim običnim snimcima, samo ljudi nemaju prilike da ih registruju na svojim uređajima.

Otuda se nekome može učiniti da fale ti nekakvi "prelazni elementi" između basa i Fostexa. Međutim, ni govora o tome. Pustio sam i neke pop-rok numere (Toma Petija, Pritenderse) i to je izuzetno kvalitetan bas u tim, nekakvim, uobičajenim granicama koje reprodukuje većina kućnih sistema.

  • Confused 1
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Meni lično basa bilo malko prekoviše i to onog niskog al kad je tu dsp kontam da se to lako ugodi.

Ostalo mi se dopalo na prvu loptu ali nisam ostao dugo, zaista mi je smetao pritisak u sobi od gore pomenutog, bar na mestu gde sam stao.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

12 minutes ago, ManicP said:

bar na mestu gde sam stao.

Ovo je, naravno, ključni momenat. Ne samo za našu sobu, nego uopšte. Ako se ne sedi na iole pristojnom mestu, ništa od zvuka. A DSP je čudo. Ima izuzetne mogućnosti za manuelno podešavanje, u realnom vremenu. Smisliš korekciju, pustiš REW da izmeri, koriguješ, na ekranu vidiš svaku promenu krive... za minut možeš da probaš pet-šest varijanti.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

14 minutes ago, beatgoeson said:

Ovo je, naravno, ključni momenat. Ne samo za našu sobu, nego uopšte. Ako se ne sedi na iole pristojnom mestu, ništa od zvuka. A DSP je čudo. Ima izuzetne mogućnosti za manuelno podešavanje, u realnom vremenu. Smisliš korekciju, pustiš REW da izmeri, koriguješ, na ekranu vidiš svaku promenu krive... za minut možeš da probaš pet-šest varijanti.

Zato ja planiram da uradim satelite i SUB. Neki snimci imaju nepodnošljivo puno basa, drugi ni traga onako stidljivo. Jedino me brine integracija stelita i SUB. Zato moram da uradim veće satelite kako bi ukrštanje bilo što niže.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...