Jump to content

Pomoć oko prilagođavanja skretnice


predragm

Preporučeni Komentari

Hteo bih da se kako red nalaže povodom mog prvog aktivnog uključivanja u ovaj forum predstavim. Pre dosta godina sam se malo intenzivnije bavio HiFi-jem, ali sam sredinom 90-tih to potpuno zapostavio u borbi za preživljavanje, uz oronulu opremu koju nisam mogao da obnovim.Pre malo više od godinu dana sam se ponovo intenzivnije upustio u ove vode.Prvi moj poduhvat je upgading jednog starog Torensa TD 150 mkII sa kuge larm do koga sam u međuvremenu došao. Taj je poduhvat prilično lepo uspeo i na njega sam stavio Denon Dl 160 zvučnicu što zvuči prilično dobro. Koliko dobro? To ću da znam kada budem pribavio kvalitetno fono predpojačalo, pošto sam ovo slušao na jednom oronulom Rotel Ra 840 pojačalu koje traži dobro osvežavanje elektrolita. Sada se služim jednim )neopravdano zapostavljenim u ovoj HiFi javnosti a sjajnim malim pojačalom= Dayens Ampinom.Ono zbog čega sam se uključio u rad ovog dela foruma je doterivanje zvučnih kutija koje posedujem. U pitanju su nekad vrlo dobri a ovde ne baš mnogo prisutni i poznati Marantz LD 50 Mini monitor-i.To su kutije iz sredine 80-tih koje je dizajnirao Ken Ishiwta kad je prešao u Marantz kao jedan od njegovih prvih poslova tamo Belgiji.Zvučnici su pravljeni u Belgiji, dvosistemski, bas refleks, sa drajverima Bas-mid 20 cm sa oznakom K 32 TNG na magnetu i visokotoncem 2,5 cm Foster-Tonegen a predpostavljam da je po oznaci odnosno slovima koja su istovetnog tipa i veličine štampe od istog proizvođača. karakteristike kutija su: frekventni opseg od 35-22000 Hz, osetljivost (1W,1m,1kHz) 89 dB, 60W/120Wmaksimalno, rezna frekvenca 1700 Hz, impedaca 8 ohm. Dimezije kutije su švd 272/419/268 mm, sa basrefleks otvorom spred,a prečnika 54mm i dužine 162 mm a napravljene su od iverica 16 mm i presvučeni folijom, imatacijom orahovog furnira.Kutije su lepo svirale, a onda su sredinom 1994 zamenjena tanana sunđerasta vešanja na bas-mid jedinicama groznim tvrdim gunmenim koja su degradirala zvuk, pa je i to jedan od razloga što sam sve batalio. Prošle godine su mi zamenjena vešanja sa nekim sunđerastim koja su pristojna, ali ču ipak nabaviti bolja.Visokotonci su popustili, oslabeli pošto im je ispucala i skinula se opna odnosno premaz kalotne membrane (policel?). Visoki su se nekako uvukli i potamneli. Originalne nisam uspeo nigde da nađem, pa sam rešio da nađem neke polovne visokotonce koji bi mi omogućili slušanje muzike do daljnjeg, odnosno dok ne dođem do novih. U tu svrhu sam nakon premišljanja i dvoumljenja uzeo Peerles visokotonce iz B&O S75 kutija.Minimalno sam proširio otvor u kutiji da bi prošao magnet i napravio dva šlica da kontakti prođu. uz pomoć obostrano lepljive sunđeraste trake privremeno sam montirao visoko tonce.Naravno zvučna se promenila. Tu su ponovo visoki tonovi, ali ovog puta balans zvučnika je pomeren na znatno svetliju stranu, odnosno visoki tonovi su izraženiji od bas a nešto malo više od mid područja (ili su jednako povučena?), U vakom slučaju potrebno je nešto prigušiti visokotonac i filtrirati frkvenciju 0d oko 13000 Hz koja stvara onaj vzzz, hsss zvuk koji malo zamara.Molim članove da me posavetuju kako da ovo rešim, pošto sam nemam dovoljno znanja za to. mislimda treba izmeriti parametre basmid jedinice kao i visokotnca i prilagoditi staru ili napraviti novu skretnicu. U tom smislu pitam:- Može li neko sa svojom opremom da izvrši potrebna merenja i proračun skretnice?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 11
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Onako laicki - vezes visokotoncu jedan otpornik na red a drugi u paralelu.Vrednosti odredis tako da1. dobijes istu efikasnost kao kod starog drajvera2. ukupan otpor celog sklopa (oba otpornika i drajver) bude jednak otporu prethodnog drajvera.Koliko se ja razbiram u celu pricu, skretnicu onda nista ne moras da menjas (posebno ako si bio ranije zadovojan kako ona funkcionise).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

PozdraVljam komsiju...

uspeo sam da nadjem neke slike, valjda je to ...?

Moguce da drajver 20cm nema nikakav filter ispred sebe, pa se sam gasi,

na oko 1700-2000Hz.

Za utisavanje visokih, radije koristim samo jedan otpornik, redni,

ispred filtera za vt...

Dobro dosao... :hi:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

u principu , bi trebalo vratiti stari visokotonac pod stari filter i videti kako ide .....neka sredina između dva stara ....to što je visokotonac izgubio visoke ne mora da znači da je izgubio niske , tj one u zoni reza ....onda snimiti nov visokotonac i pokušati sa promenom elemenata na skretnici dobiti što sličniji odziv kao stari .....bas ne treba dirati .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hvala na odzivu. Mene muči to što nemam načina da sam izvršim bilo kakva merenja a ni dovoljno praktičnog znanja, ali sam voljan da učim. Mislim da sam negde uočio da je osetljivost starog visokotonca 89 dB a Peerlessa 92 dB, što znači da je potrebno skinuti ta 3dB.Interesuje me da li mogu na neki način postići malo glatkiji i topliji ton visokotonca. Sada zvuči na određenoj frekvenciji kao kad slušaš ne sasvim precizno podešen radio, i pomalo suvo što malo zamara na duže slušanje. Hvala na pozdravima!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Interesuje me da li mogu na neki način postići malo glatkiji i topliji ton visokotonca. Sada zvuči na određenoj frekvenciji kao kad slušaš ne sasvim precizno podešen radio, i pomalo suvo što malo zamara na duže slušanje. Hvala na pozdravima!

Evo resenjaThe sensitivity is 91db/w/mtr. Res' fre' was around 1,000 c/s. Now what you might consider is a notch filter at 13kHz. If you study freq'response curves you'll notice that domes often have a peak at a frequency, aound the wavelength of the coil diameter. I.e. for 25mm/1" dome there is often a peak at about 13k. The similar cloth Audax 1" dome used by the BBC and many others 30 yrs ago was similar. I think you'll find less tiss/hiss if you take about 3db out. I'm not sure from memory but 8ohm//1uF//0.15mH works I think. (But check those values.) I believe this is the suggestion from Martin Collums book "High Performance Loudspeakers" (later editions)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kako bi to rekao Branko Kockica ''drugari'' , zvučnici su danas kad sam uključio sistem prosto ''progledali''. Zvuk je daleko bolje balansiran nego predhodnih dana, visoki više nisu oštri i prenaglašeni odnosno više istaknuti napred, a srednji i duboki su se izvukli više napred! Kako je krenulo mogu očekivati za koji dan da se vrate potpuno na svoje mesto.Znam da se zvučnicima daje vreme za usviravanje da dođu na svoje, ali su ovo ipak stari zvučnici te sam smatrao da će to malne trenutno da se obavi. Ali eto sve se desilo odjednom i poteklo je kao voda iz sudopera kad se otpuši odvod! Hvala na savetima i uloženom trudu. Sačekaću još neko vreme, pa šu eventualno da pristupim finom štimovanju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa ja nisam rekao da je sve u redu nego da se promenila zvučna slika na bolje. Malo ću da sačekam pre nego što odlučim na koj način ću da postupim. SADA JE BALANS BOLJI, ALI I DALJE MISLIM DA SE NA VISOKIM TONOVIMA TREBA DA SE URADI FILTRACIJA.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...