Jump to content

HI - END za gurmane I HI - FI za pocetnike


shuca77

Preporučeni Komentari

3 hours ago, mocaca said:

Odgovor kao iz udžbenika..detaljan, obrazložen....da se zna ko je stručnjak :)

Ja sam mislio na nešto drugo,apstraktnije; ukratko: da li zvuk treba da bude "kakav jeste" ili onakav kakvim ga mi "zamišljamo".Vodio sam se analogijom iz slučaja koji sam naveo: kada su snimili dizanje u vazduh pravog mosta to je izgledalo loše, kada su digli u vazduh maketu mosta to je izgledalo kao "pravo" miniranje.U slučaju zvuka da li svi činioci sistema treba (trebalo ili ne to se svakako dešava )  da ciljaju da "menjaju" snimak tako da bi on nama zvučao "kao pravi"?

Ogromna većina ljudi nema pojma kako izgleda pravo rušenje mosta a kako maketarsko, ali je velika većina već "naučena" da je grandiozno ono pravo... zato mixanje muzike i ide u pravcu u kojem ide. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

5 hours ago, vladd said:

Niti nekome to treba, niti je vredno memorisanja zapisa. Jedan ekstremni dogadjaj za nas slusni aparat, pride i opasan.

Poenta je da se zvuk odredjene dinamike moze zapisati vernije i detaljnije nego sto to mozemo da cujemo, a naknadni utisak pri reprodukciji zavisi od prostora, sprava, slusnog aparata  i predutiska.

Svakako da se ne moze preneti energija zvuka u kompletu, ali je dovoljan kvalitetni sempl koji ce mozgu dati kvalitetan materijal za nadgradnju utiska.

Ili nekim drugim desavanjima, pojavama odraditi predfascinaciju mozga i odvesti ga u neke  posebne preduslove...

Nekome ne trebaa izvorna narodna kao zvucni zapis. Nekome tehno ne treba uopste.

Trecima klasika ne vredi memorisanja. Cetvrti ne podnose hevi metal. Peti su operisani od panka.

Sestima je turbofolk ekstremni dogadjaj. itd...

:D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Koliko razumem, zalazimo u zonu specificnosti osobnog ukusa. Sto je u rangu bas nas briga...

Ali nekako, sto zbog opste skupoce i odredjene ekskluzivnosti, sto tehnicke sto fenserske ili klasne, potpuno ravnopravno, ultra hifa se nikada nije nesto slagala sa primitiva muzikom ili jelte nazovi sundom. Niti se nesto trudila da je kultivise :) 

Ja licno mislim da je detaljisanje reprodukcije bitno samo ako muzika ima odredjeni nivo majstorije, odnosno raznih potrebnih majstorija, u sebi... kojoj god vrsti da pripada...

Ostalo, bombe, nuklearke, raketle, poneki zov divljine, ili sund, nije vredno spomena.. :)  

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa nisam ja prvi poceo. Da snimis zvucno miniranje mosta je jako slicno snimanju poletanja rakete.

Zato se u filmovima koriste specijalni efekti. A i u novim izdanjima muzika raznih vrsta takodje.

Slusao sam sinteticki orkestar - jedva da mozes da prepopznas razliku. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Baš nešto razmišljam kakvu muziku voli Alita, i  koliku osetljivost i rezolutnost imaju njeni slušni senzori. Šta bi tek ona mogla da nam pripoveda na temu doživljaja muzike i to izvorno slušanih DSD bez konverzija i  šumova iz naponskih pretvarača. Pri tom ne stari i pamti svaki bit koji je u svom tehno-životu pokupila. Kakvo bi ona predavanje ovde mogla istovariti, možemo samo zamisliti.

Alitu za počasnog člana!

 

   Srodna slika

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1. Hi-end ne postoji.to je izmisljena kategorija.To me podseca na odomacen izraz nasih sportskih komentatora: "veliko finale".Finale je rec sam po sebi dovljna da znamo o cemu se radi. Hi-fi je dovoljno da znamo da se radi o vernoj reprodukciji zvuka.

2. Kao sto "veliko finale" treba da da na znacaju nekog dogadjaja bez potrebe,jer finale neke utakmice je vec po sebi zavrsnica gde se sastaju najbolji, tako i "hi-end" treba da promovise nesto najbolje,a sto vec postoji po pojmom hi-fi.

Nekada su englezi svrstavali uredjaje u pet-sest kategorija,u zavisnosti od cene.Pa je moglo da se desi da uredjaj iz pete kategorije bude zvucno superiorniji od onog iz seste. Nemci su takodje imali kategorije,ali su uredjaje svrstavali po zvucnom kvalitetu.

A hi-end mi je isto kao kad narucite casu sampanjca za 100e,a ako zelite taj isti sampanjac sa dijamantom u casi,placate ga 10.000e.A ukus je isti.

Ali nije u glavi.

3.Slazem se da je potrebno iskustvo slusanja muzike na koncertima,da bi se oformio sopstveni sistem.Uzmimo klasicnu muziku za primer(jer za rok koncerte nije primaran toliko zvuk,koliko atmosfera).I uzmimo Kolarac kao primer dobre akustike.Necete naci referencu: u zavisnosti gde sedite,imacete drugaciju percepciju zvuka,u zavisnosti od "marke" instrumenata,imacete drugaciju percepciju zvuka.

Pre nekoliko godina na TV je bila prica o "stradivarijus" violinama.......a na kraju su pred trojicom violinista,kao slusaocima,trojica drugih violinista,iza zavese,svirali na: original stradivariju,sadasnjoj kopiji,i trece violine se ne secam(mozda amati).Niko od muzicara koji su slusali nije pogodio pravog stradivarija.

I to je po meni zakljucak:upoznajte instrumente uzivo,a svoj sistem u kuci gradite po svom ukusu.Muziku slusate Vi i ona sluzi Vama.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hiend postoji, tehnoloski ili zasnovano na materijalima, nekada se samo zavali nebulozna cena na malo sminke i price, pa je ona vec sama po sebi previse "hi".

Moze da postoji i u kompletu, od materijala, koncepcije tehnologije i ogromne cene, bez obzira da li pruza nesto sto (ne)mozemo detektovati, sam licni bias mora da utice na zvuk(ipak smo slabi prema potrosackim obicajima i strahovitim novcanim svotama), naravno i kvalitetne komponente ili odredjeni materijali daju nekakav doprinos. Takodje i beskompromisna izrada, i sve je to nekakav "vrh"...bas kao superfinale, odigrano super, kao Nole , a ne smuljano finale tek da se zavrsi ili prodato kladionicama. :) 

 

A da li cemo cuti razlike, to je diskutabilno, koliko smo angazovali culo, koliko smo se predali emocijama, i koliko smo uopste sposobni ponaosob. Nekada cemo cuti i razlike kojih nema... :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kog god muzičara sam poznavao, niko nije bio zadovoljan zvukom instrumenta koji je trenutno imao. Ni jedan osrednji gitarista nije bar bez 5 gitara u kući a ako mu žena dozvoli i više.  Uvek su tražili bolje. A negde pročitah da  dobar zvuk u 90 % zavisi od  tehnike i veštine samog muzičara a samo 10 % je instrument.

E sad kako govoriti o vernoj reprodukciji kad ni  sami proizvodači tj izvori zvuka ne znaju šta je originalan tj. pravi zvuk?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

tja, ovo je lažnjak kao posle photoshopa.. rezultat bude leeep, u ovom slučaju milozvučan.. u oba slučaja nerealan.. jebeš digitalno procesuiranje, za efekte je verujem OK, ali ne bih kvario muziku time.. kolikogod nesavršen, Simon Rattle ciklus Betovena sa Berlinskom Filharmonijom, sniman sa dva stereo mikrofona, smeštenih u publici, meni je najrealniji.. a to je valjda suština, ono - visoka vrednost istinskog zvuka.. ja ovu igranku tako kapiram

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Problem je što je 90% moderne džez muzike prošlo kroz Melodin. 

Gotovo sve pevaljka zvuče nerealno. Pogotovu one koje se najviše vrte na hifi sajmovima i salonima hajend opreme.

Na čemu god da pustiš Dijanu Kral, Elijanu Elijas i Particiju Barber - zvuče ispeglano jer jesu ispeglane kroz Melodin.

Zato vas i iritira - evo i razlog zašto.

Kad pustiš Nat King Cole,  Ella Fitzgerald , Bili Holidej, Ninu Simon - čuješ da nema ič od toga:D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

10 hours ago, dejanco32 said:

Kog god muzičara sam poznavao, niko nije bio zadovoljan zvukom instrumenta koji je trenutno imao. Ni jedan osrednji gitarista nije bar bez 5 gitara u kući a ako mu žena dozvoli i više.  Uvek su tražili bolje. A negde pročitah da  dobar zvuk u 90 % zavisi od  tehnike i veštine samog muzičara a samo 10 % je instrument.

E sad kako govoriti o vernoj reprodukciji kad ni  sami proizvodači tj izvori zvuka ne znaju šta je originalan tj. pravi zvuk?

Priča o gitari  sa kontrafaznim magnetom i koliki uticaj je to imalo.

https://www.guitarworld.com/gear/deep-secret-behind-peter-greens-magic-1959-les-paul-tone

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bez kralja ne valja :)

Ko ce editovati njegove odsvirane kristale i vibrato, svaki ton ima nekoliko majstorski ili umetnicki odabranih osobina, a to racunaljka ne moz' da izdefinise bez da joj se ugradi muzicka genijalnost.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, NIXIE said:

Nisam stručnjak za gitare, jel to ova?

Треба да је та. Види се да су магнети ориентарани "против-правно" :) што даје out-of-phase тон.

То је баш она гитара коју Gary Moore свира на видеу који сам раније поставио.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 minutes ago, InSides said:

Треба да је та. Види се да су магнети ориентарани "против-правно" :) што даје out-of-phase тон.

То је баш она гитара коју Gary Moore свира на видеу који сам раније поставио.

Liči.:D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...