Jump to content

Cabasse modifikacije


revox

Preporučeni Komentari

  • Odgovora 97
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Ovako vezana zavojnica pravi rez na visokotoncu i od gore, što je prilično blentavo, prvi put vidim...

 

 

ne da je blentavo nego ne mogu da vjerujem

 

ajde da je na srednjem

 

mada vidim da ovi maniti francuzi sa cabasse to stalno rade

 

post-38-0-27852800-1372965140_thumb.jpg

 

i primjećujem, ako ne griješim, da su zavojnice sve sa jezgrom

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

proradilo

 

poslije višesatnog eksperimentisanja ubodena kombinacija koja radi

 

na basu 12db / 0.9mH + 1,5mF - na visokom 12db / 0.4mH + 2.2mF

 

šta se dobilo

 

skraćen srednji i visoki spektar na basu dobijen čistiji transparentniji detaljniji srednji i visoki

 

fabrička kombinacija 6db / 0.9mH  + 12db / 0.4mH + 1.5 mF zvučna slika bila povučena unazad i bez detalja da ne kažem malo mutna

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

nešto računam sa  WinISD sta dobijam ako idem na otvaranje bas reflex otvora

 

u varijanti računaja sa parametima datim u programu

 

Driver Cabasse 21M18

  Vas : 51.0

  Qts : 0.41

  Fs : 48.50

  SPL : 92.00

--

Project by   : revox

--

Number of drivers : 1

Box type   : Vented

Box size   : 52.5 l

Tuning frequency  : 48.06 Hz

Vent   : 1 vent(s)

  123.8 mm length for each

  102.0 mm round

ispada da ide otvor prečnika 102mm i dužine 124 mm i da se spušta na 48hz frekfencija što nije malo sa sadašnjih 100 hz

 

e sad pošto se parametri zvučnika dati u programu ne poklapaju sa onim koje sam na cabasse forumu našao za ovaj drajver ubacio sam ih i kalkulacija je potpuno drugačija

 

Driver cabasse 21M18LB

  Vas : 52.5

  Qts : 0.46

  Fs : 48.50

  SPL : 91.00

--

Project by   : revox

--

Number of drivers : 1

Box type   : Vented

Box size   : 81.0 l

Tuning frequency  : 42.41 Hz

Vent   : 1 vent(s)

  90.5 mm length for each

  102.0 mm round

 

kako god ne pada mi na pamet da radim veću kutiju od postojeće

 

u oba slučaja ispada da je bas refleks otvor isti jedino ostaje podešavanje dužine kanala

 

čitam da je bolje da je veći otvor radi srujanja vazduha i manjeg otpora

 

ima li neko iskustva i da li je radio bas refleks otvor sa 100mm prečnika

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

'si zaboravio šta te zadesilo prošli put kat te uhvatila manija bušenja rupa       :hihihihi:

 

izrešet'o kućicu u kojoj živi i radi mrežni trafuljak,  ušunjali se gremlini, danima se patio....kakva je to borba bila... ( a ono geknula ispravljačica  :))

 

i sad, prelaziš na 100mm kalibar?     :unbelieveble:

 

sori Revi, bilo je jače od mene....   :wink2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

'si zaboravio šta te zadesilo prošli put kat te uhvatila manija bušenja rupa       :hihihihi:

 

izrešet'o kućicu u kojoj živi i radi mrežni trafuljak,  ušunjali se gremlini, danima se patio....kakva je to borba bila... ( a ono geknula ispravljačica   :))

 

i sad, prelaziš na 100mm kalibar?     :unbelieveble:

 

sori Revi, bilo je jače od mene....   :wink2:

 

 

nije geknula ispravljačica nego nešto drugo, bježiš sa nastave i ne pratiš :wink2:

 

i ne zezaj

 

rupa ide te ide

 

samo pitanje kolka

 

probao sinoć sa rupom od visokotonca koga sam izmjestio napolje

 

postojeći otvor visokotonca  7,5cm i  ima efekta kako god

 

probane razne dužine kanala sa kartoskim cijevima

 

jes da je otvor preblizu bas drajveru i da je u najmanjoj komori ali ima čujnih pomaka nabolje

 

dilema je koji prečnik otvora BR staviti

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nemoj stavljati preveliki prečnik. Za te snage pri kojima će tebi svirati nema potrebe ići na BR velikog prečnika jer brzina vazduha kroz cev neće biti prevelika. Loša stvar je što kod prevelikog otvora može doći do curenja srednjih kroz BR. Išao bih na 50mm prečnik cevi. Maksimalno 75 ali da bude dalje od basa. Isto važi i za 50mm (koji smatram optimalnim). Možeš se navoditi ovom kutijom glede pozicioniranja otvora:http://www.forumcabasse.org/wiki/Nef

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nemoj stavljati preveliki prečnik. Za te snage pri kojima će tebi svirati nema potrebe ići na BR velikog prečnika jer brzina vazduha kroz cev neće biti prevelika. Loša stvar je što kod prevelikog otvora može doći do curenja srednjih kroz BR. Išao bih na 50mm prečnik cevi. Maksimalno 75 ali da bude dalje od basa. Isto važi i za 50mm (koji smatram optimalnim). Možeš se navoditi ovom kutijom glede pozicioniranja otvora:http://www.forumcabasse.org/wiki/Nef

 

 

100% si u pravu što se tiče curenja srednjih kroz BR otvor

 

to sam sinoć primjetio simulirajući BR otvor kroz otvor visokotnca

 

nije mi bilo jasno o čemu se radi - sad jeste

 

i to je bilo na otvor od 7.5cm koji je bio tik uz bas drajver

 

definitivno idem na otvor od 5 cm

 

planiram da ga smjestim u ovu najdonju i najveću komoru

 

post-38-0-03483200-1373272070_thumb.jpg

 

e sad je pitanje gdje

 

da li u sredinu ili još da idem dalje od bas drajvera

 

ima prostora i da se ide još dalje od bas drajvera

 

post-38-0-58406700-1373272109_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

nije geknula ispravljačica nego nešto drugo, bježiš sa nastave i ne pratiš :wink2:

 

i ne zezaj

 

rupa ide te ide

 

samo pitanje kolka

 

probao sinoć sa rupom od visokotonca koga sam izmjestio napolje

 

postojeći otvor visokotonca  7,5cm i  ima efekta kako god

 

probane razne dužine kanala sa kartoskim cijevima

 

jes da je otvor preblizu bas drajveru i da je u najmanjoj komori ali ima čujnih pomaka nabolje

 

dilema je koji prečnik otvora BR staviti

Ondak se izvinjavam još jednom.       :whiteflag:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

e sad je pitanje gdje

 

da li u sredinu ili još da idem dalje od bas drajvera

 

ima prostora i da se ide još dalje od bas drajvera

 

Postavljena slikabox 2.JPG

 

Ako imaš neki stalak, možeš ići i dalje od sredine. Ako kutije pak stoje preblizu zemlji, nemoj.

 

Bas refleks koji je bliže podu povećava vuf efekat. Kad neko to voli, onda je ok. Ako to izbegavaš. drži se sredine. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ondak se izvinjavam još jednom.       :whiteflag:

:hihihihi:

 

Ako imaš neki stalak, možeš ići i dalje od sredine. Ako kutije pak stoje preblizu zemlji, nemoj.

 

Bas refleks koji je bliže podu povećava vuf efekat. Kad neko to voli, onda je ok. Ako to izbegavaš. drži se sredine. 

 

 

načelno, zanemarujući to kako i gdje je postavljen zvučnik u prostoru što je druga tema, čitam da BR otvor može da se stavi na prednjoj strani zvučnika bilo gdje stim da se ispoštuje da je minimalna udaljenost BR otvora od ivica kutije i/ili najbližeg drajvera minimum prečnik BR otvora.

 

ajde da kažemo da će zvučnik biti na stalku na visini pogonoj za slušanje, postavljen verikalno ili horizontalno

 

BR otvor ide u ovu praznu komoru što je jedino moguće mjesto

 

e sad @Zvu iz iskustva,

 

pozicionirajući ga gdje?  imam najbolji efekat BR ili je to svejedno poštujući prethodno navedeno

 

bez obzira da li je zvučnik na stalku postavljen verikalno ili horizontalno

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije sve jedno. Što ga više udaljavaš, više će se ponašati kao TL. To se u principu i dešava kod MLTL-a - razlog iz kog je kritična razdaljina bassrednjetonca od otvora.

 

Mora da se gleda nekoliko stvari kad se pozicionira BR. Zato ga i stavljaš sa prednje strane kako bi mogao zvučnik da bude bliže zidu, a da ne tutnji mnogo. Druga stvar, postoje i protivnici stavljanja BR-a sa prednje strane jer kažu da je apsolutno nemoguće sprečiti curenje srednjih tonova kroz BR. Neke od jako skupih kutija - tipa JBL Array 1400 - imaju BR otvor sa zadnje strane. Mada onaj ko kupi te zvučnike, pretpostavlja se da, ima i gde da ih pozicionira pa je to možda zbog toga. Linn rešava to stavljanjem BR otvora sa donje strane kutije i podešavanjem visine nogara se delimično može uticati na zvuk.To da je minimalna razdaljina BR-a polovina prečnika cevi ne važi. Meni je to ojha preblizu. Možda u nekoj kutiji koja je toliko mala da ne može nigde drugde da se stavi, a i tada se pribegava stavljanju na zadnju stranu u većini slučajeva.Postavio bi BR kao na slici koju si postovao. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Postavio bi BR kao na slici koju si postovao. 

 

 

ok

 

javljam kad završim

 

misliš da će se sa 50mm prečnikom i udaljavanjem od bas drajvera izbjeći curenje srednih na BR

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Samo da pitam, ponovo: da li uzimate u „račun“ (ako ga u ovom slučaju i ima) i ono što je već BR na kutiji?

 

 

@ziko mislim da nema BR-a na ovoj kutiji

 

ono što ste vi pomislili da jeste na osnovu ne fotografije drajvera jeste odsjaj metala ispod špulne

 

ima i onaj mali otvor pokriven sunđerom otpozadi na magnetu

 

ali mislim da to nije BR otvor već da služi za nekakvo stujanje vazduha radi hlađenja zavojnice

 

bar mi se tako čini

 

a što se tiče onih čudnih zavojnica u skretnici koji imaju srednji izvod, ako sam dobro skapirao ovu raspravu,

 

http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=speakers&m=301621

 

služe za ujedančavanje osjetlivosti drajvera ugrađenih u kutiju

 

"the tapped inductor is going to be a bit of work, first they used a transformer core for the inductors not your standard off the shelf iron or air core types and the high pass was wound with a fine gauge wire for some intentional series resistance to match sensitivity between the tweeter (94db) and woofer (91db). You'd think they would reduce -3db but looking at the frequency response graph it appears that it is only a -1.5 to -2db reduction so the highs are going to be slightly elevated.Now the tapped inductor L2 will require some experimentation. Not having the tweeter I do not know where they tapped, at the 50% point or less. I would start with one and one-half ohms of winding before the tap and then measure the tweeter response. At least I have left you with only one variable to deal with in the crossover. You might try starting with a Jantzen C-Coil Toroidal Inductor available from Parts Express or the Sledgehammer steel core inductor from Madisound. Use it just for its core as neither are available in a 0.37mH value and they have the wrong wire gauge anyway. Buy some 26 or 28 gauge magnet wire and an inexpensive LCR meter such as the Tenma 72-8155 available from MCM electronics for under $50. Next, completely unwind the inductor then start winding with the new magnet wire, remembering to keep track of the turns count so at the half-way point you can get your center tap or drop several taps for easier experimentation for when you proceed to measure the tweeter response."

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Samo da pitam, ponovo: da li uzimate u „račun“ (ako ga u ovom slučaju i ima) i ono što je već BR na kutiji?

 

Platnena kalota na bas srednjetonskom drajveru nikako ne može da se gleda kao da je bas refleks.

 

Ona je tu da smanji kompresiju koju bi kalota koja nije propustljiva pravila istiskujući vazduh kroz magnetni procep. U tom slučaju se buši rupa na magnetu i problem kompresije rešava na taj način.Kod savremenijih zvučnika problem kompresije sa strane donjeg centratora je rešen otvorima u korpi kroz koje se može videti namotaj, a sa gornje strane obično rupom u magnetu (koja ima uticaja na neke od parametara ali toga ima i u LDC7). Kod starijih su to platnene kalote ili, poput Altec-a rupa u kaloti sa mrežicom preko kao i porozan donji centrator.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Platnena kalota na bas srednjetonskom drajveru nikako ne može da se gleda kao da je bas refleks.

 

Ona je tu da smanji kompresiju koju bi kalota koja nije propustljiva pravila istiskujući vazduh kroz magnetni procep. U tom slučaju se buši rupa na magnetu i problem kompresije rešava na taj način.Kod savremenijih zvučnika problem kompresije sa strane donjeg centratora je rešen otvorima u korpi kroz koje se može videti namotaj, a sa gornje strane obično rupom u magnetu (koja ima uticaja na neke od parametara ali toga ima i u LDC7). Kod starijih su to platnene kalote ili, poput Altec-a rupa u kaloti sa mrežicom preko kao i porozan donji centrator.

:pioneer:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 3 nedelje kasnije...

nabavljena cevka za BR fi 66mm

 

simulacija mjerenja sa WinISD na taj prečnik cevke daje sljedeće rezultate

 

post-38-0-53990700-1374774624_thumb.jpg

 

 

mislim da mi treba izdizanje bas frekfencije od par db radi uravnoteženja kompletne zvučne slike

 

išao bi tunning negdje od 50 do 55hz jer tu imam najveće izdizanje na frekfenciji od 90 do 110 hr

 

da li griješim

 

šta predlažete

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

završeno

 

Driver: 21M18LB

Vas : 52.5

Qts : 0.46

Fs : 48.50

SPL : 91.00

 

Number of drivers : 1

Box type: Vented

Box size: 38.5 l

Tuning freq: 43.50 Hz

  Vent:1 vent(s)

Length: 90.0 mm

Round: 66.0 mm

 

Relative

Freq Gain SPL

[Hz] [dB] [dB]

45.00   -5.68   85.32

50.00   -4.17   86.83

55.00   -2.96   88.04

60.00   -1.99   89.01

65.00   -1.23   89.77

70.00   -0.65   90.35

75.00   -0.22   90.78

80.00   0.09 91.09

85.00   0.30 91.30

90.00   0.45 91.45

95.00   0.55 91.55

100.00 0.61 91.61

105.00 0.64 91.64

110.00 0.66 91.66

115.00 0.66 91.66

120.00 0.65 91.65

125.00 0.64 91.64

130.00 0.62 91.62

135.00 0.60 91.60

140.00 0.58 91.58

145.00 0.56 91.56

150.00 0.53 91.53

155.00 0.51 91.51

160.00 0.49 91.49

165.00 0.47 91.47

170.00 0.45 91.45

175.00 0.43 91.43

180.00 0.41 91.41

185.00 0.40 91.40

190.00 0.38 91.38

195.00 0.36 91.36

200.00 0.35 91.35

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

mogao bi neko od moderatora da postove od  #10 da prebci i otvori temu cabasse, ako smatra da ima potrebe i da može nekoga zanimati

 

od dorada u kutiji promjenjeno unutrašnje ožičenje i stavljen chord carnival silverscreen

 

dobilo se malo na detaljima u srednjim i visokim

 

do kutije vodi van den hul sky track hybrid

 

i evo kako to izgleda BR

 

post-38-0-17858600-1375034224_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...