Jump to content

Restauracija i upgrade vintage kenwood-a KA-9150


chakija

Preporučeni Komentari

Eto, posle jednog dana, bass se vratio, srednji procistili a visoki poceli da sviraju kako treba. Bass je kanda bolji nego sto je bio-mislim da je dobio na ekstenziji.Problem sa mono signalom je bio u potenciometru, tj. izlazu prema loudness kontrolama koje sam morao kratko spojiti.Sada imam di beste sto sam cuo od ovog pojacala. Ostaje mi jos da zamenim po 2 konda na putu signala u izlaznom pojcalu i to je to. Ja sam prezadovoljan dobijenim u odnosu na stock varijantu.

Sve sasvim logično i očekivano. Elektroliti prvo gube sposobnost rada sa većim strujama, a ključni problem je u tome što se to dešava polako, mic po mic, pa se ne čuje lako i odmah. Zameniš elektrolite, u jednom potezu dobiješ sve nazad, pa ti je na prvo slušanje malo čudno. No, dosta brzo se shvati da se desilo baš ono što i treba da se desi - sada pojačavač može da reprodukuje sve onako kako najbolje zna i ume, bez veštačkih ograničenja spolja.Tek posle recimo 2-3 sedmice možeš da analiziraš zvuk. Tek onda možeš bezbedno (po tonski balans) da eventualno intervenišeš zbog ovog ili onog. Ipak tim elektrolitima treba malo vremena da dostignu svoj pun radni kapacitet uopšteno gledano. Jedino što tu možeš jeste da skratiš to vreme tako što ćeš ga uključiti i ostaviti uključenog sedam ili osam dana svih 24 časa.Pusti sada da prođe malo vremena, recimo do početka jula meseca, pa onda možemo da razmotrimo šta još možeš da preduzmeš po pitanju kvaliteta zvuka, a da ne odsečeš još poneki deo kola. :-))))))
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 52
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

... Ipak tim elektrolitima treba malo vremena da dostignu svoj pun radni kapacitet uopšteno gledano. Jedino što tu možeš jeste da skratiš to vreme tako što ćeš ga uključiti i ostaviti uključenog sedam ili osam dana svih 24 časa....

Jeste, i novim elektrolitima koji su neko vreme stajali u radnji, treba vreme da postignu nominalne osobine. Ovaj proces se moze ubrzati tako sto se novi elektroliti izloze procesu naizmenicnog punjenja i praznjenja (nekoliko desetina puta) pre ugradnje. Naravno, punjenje se vrsi iz izvora jednosmernog napona vrednosti bliske nazivnoj vrednosti kondenzatora, preko otpornika, a praznjenje takodje na otpornik (odnosno dva, da se izbegne da preklopnik na kratko dovede izvor u kratak spoj).Dakle, otprilike ovako:post-20-0-16366700-1338884766_thumb.gifIsto vazi i za vrlo stare a nekoriscene kondove, samo sto vrednosti otpora treba da budu 100-tinak kiloOma (mala struja punjenja, nezno s njima dok se ne vrate u kondiciju - tada treba paralelno s kondom vezati i VoltMetar da znamo kad se napunio/ispraznio jer sto je struja manja punjenje duze traje - tzv. RC konstanta).
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Chakija DruzeMoje misljenje je da si napravio gresku kada si postavio mrezne elektrolite sa nesto manjim kapacitetom od fabrickih ! Pojacala B klase kao sto je i ovo tvoje traze iz ispravljaca puno pik struje u naletima tranzijenta iz bas spektra , odnosno uvek je bolje duplirati kapacitet elkova u odnosu na fabricki postavljene vrednosti ali ujedno i zameniti grec diodne mostove sa bar pet puta jacima , nije lose ni da se ojaca i ozicenje od ispravljaca pa sve do izlaznih tranzistora nesto debljim zicama , dok se na stampi na tim strujnim linijama dodaje bakrena zica punog preska od jedno 1mm Fi sve zarad toga da kada izlazni tranzistori zatraze u momentu puno struje iz ispravljaca to i ne izostane .Primera radi :Skoro sam popravljao sebi jednog starog krsa od Revox-a A78 , nakon popravke to pojacalo je zvucalo bedno u basu , tek sa dodavanjem trostruke vrednosti kapaciteta elka po grani napajanja sa standardnih 4700uF na 14700uF ( ukupno 58800uF) i zamenom standardnih grecova od 2,2A sa 12 A grecovima to staro pojacalo jeste sada prosviralo sasvim prihvatljivo .Pozdrav !

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jeste, i novim elektrolitima koji su neko vreme stajali u radnji, treba vreme da postignu nominalne osobine. Ovaj proces se moze ubrzati tako sto se novi elektroliti izloze procesu naizmenicnog punjenja i praznjenja (nekoliko desetina puta) pre ugradnje. Naravno, punjenje se vrsi iz izvora jednosmernog napona vrednosti bliske nazivnoj vrednosti kondenzatora, preko otpornika, a praznjenje takodje na otpornik (odnosno dva, da se izbegne da preklopnik na kratko dovede izvor u kratak spoj).Dakle, otprilike ovako:post-20-0-16366700-1338884766_thumb.gifIsto vazi i za vrlo stare a nekoriscene kondove, samo sto vrednosti otpora treba da budu 100-tinak kiloOma (mala struja punjenja, nezno s njima dok se ne vrate u kondiciju - tada treba paralelno s kondom vezati i VoltMetar da znamo kad se napunio/ispraznio jer sto je struja manja punjenje duze traje - tzv. RC konstanta).

Ja se naravno slažem, jer i sam na sličan način pripremam, ili formiram, elektrolite, ali znam da najveći broj ljudi to ne radi.U konkretno ovom slučaju, ionako je prekasno, jer ih je čovek već ugradio, i to je to.Šteta, jer po mojim iskustvima, dobro formiran elektrolit će trajati oko 30% duže.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Chakija DruzeMoje misljenje je da si napravio gresku kada si postavio mrezne elektrolite sa nesto manjim kapacitetom od fabrickih ! Pojacala B klase kao sto je i ovo tvoje traze iz ispravljaca puno pik struje u naletima tranzijenta iz bas spektra , odnosno uvek je bolje duplirati kapacitet elkova u odnosu na fabricki postavljene vrednosti ali ujedno i zameniti grec diodne mostove sa bar pet puta jacima , nije lose ni da se ojaca i ozicenje od ispravljaca pa sve do izlaznih tranzistora nesto debljim zicama , dok se na stampi na tim strujnim linijama dodaje bakrena zica punog preska od jedno 1mm Fi sve zarad toga da kada izlazni tranzistori zatraze u momentu puno struje iz ispravljaca to i ne izostane .Primera radi :Skoro sam popravljao sebi jednog starog krsa od Revox-a A78 , nakon popravke to pojacalo je zvucalo bedno u basu , tek sa dodavanjem trostruke vrednosti kapaciteta elka po grani napajanja sa standardnih 4700uF na 14700uF ( ukupno 58800uF) i zamenom standardnih grecova od 2,2A sa 12 A grecovima to staro pojacalo jeste sada prosviralo sasvim prihvatljivo .Pozdrav !

Ne sporeći da je dobro ubaciti veće elektrolite, ipak bih rekao da tvoj A78 nije bio ispravana. Imao sam ga nekih 7 ili 8 godina, terao je ne baš nežne AR5 kutije, i basa mu nije falilo ni sa serijskim elkovima od 4,700 uF. Doduše, i on i kutije su tada bili ganc novi.Govorim o normalnom sobnom nivou slušanja. Ako se preteruje, pa se od njega traži povišen nivo snage stalno, onda će ti elektroliti stvarno postati ograničavajući faktor.U ovom slučaju, ako pogledaš prethodne postove, temu elektrolita smo apsolvirali još na prvoj strani. Umesto originalnih Elna elektrolita od po 12.000 uF, Chakija je ubacio BC Components eletrolite od po 10,000 uF, dakle manje od originalnih, ali zato sveže i ganc nove. To mu je donelo ono basa koji mu je nedostajao, i sve će biti u redu pod uslovom da ne forsira pojačavač.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

chakija, Drago mi je da si zadovoljan rezultatima. Ništa gore nego da se oko nečeg potrudiš, a na krajućorak. Kad si se već zalaufao, kreni i dalje. Kao što pokojni Alan Rajt (Alan Wright) reče, teraj dok god ima boljitka,čim prestane da zvuči bolje stigao si do kraja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

DVV DruzeNe bih Nikako da kvarim ovaj lep topic oko Chackijevog tjuninga njegovog prelepog starog Kenwood-a! , ali samo na brzinu da ti odgovorim ,Taj stari A78 ne da je bio pokvaren nego je bio skroz pokvaren ! , cak sta vise bio je vandalizovan na razne nacine , izmedju ostalog neka je budala isekla prednju plocu i ubacila tu neke smesne Kineske jeftine analogne VU metre , dugmice originalne jos uvek nema, ali za 20E kolko je placen , to je to . Svaki elektrolit koji sam proverio bio je los , od cetiri velika mrezna 4700uF jedan je bio spao na oko 1500 uF od starosti , svi trimeri za DC ofset i bias su bili bez vrednosti , na jednoj plocici izlaza oba drajverska tranzistora su curela , neko je bog te pita kad fizicki obrnuo jedan trazistor u pre delu , serijski je tu bio i ubacen jedan otpornik sa pogresnom vrednoscu , itd .Popravku sam radio jedno pet dana i uspeo 100 % jer je taj A78 jeste u osnovi jako jednostavna masina .Nakon popravke sam taj A78 poceo da slusam i konstatovao los zvuk u bas podrucju , nije mogao da izdefinise najnizi zvucni spektar kako treba na lakom opterecenju od 16 ohma /ch ., nije mogao da razlikuje bas bubanj od bas gitare , a kamoli da otprati poneku Psytrance numeru kako treba Bez Obzira na kom Nivou izlazne snage ga slusao .Nakon ubacivanja dodatnih elektrolita Jamicon 4 x 10000uF/50V pored vec prethodno postavljenih novih 4x 4700uF/50V sve se drasticno menja na bolje , od jedanput sada A78 prevazilazi zvucno jednog matorog ali 100% ispravnog Sony TA1130 za dve klase,ali i jos poneka vidjenija SS pojacala koja ponekad ukljucujem .Pozdrav !

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Moram da napomenem da je finansijski momenat takodje bio jedan od faktora pri nabavci kondova.

Mislim da sam ih dobio po dosta korektnoj ceni, s obzirom da je prva veća vrednost ove serije kondenzatora bila više nego duplo skuplja.

U .pdf fajlu proizvodjača, deklariše se neka sumanuta vrednost od 250000 lifetime časova...

http://www.farnell.c...eets/415595.pdf

Bem li ga, meni deluju dovoljno kvalitetno. Takodje, na Audiokarma forumu, puno likova je radilo recap ovog ampa sa nichicon gold kondovima od 10000uf i svi su bili zadovoljni, tako da sam i to uzeo u obzir kada sam se odlučio za nabavku ovih BC-ova..., a i dimenzija mi paše zbog estetike i lakše ugradnje.

Evo slikice sa ubačenim elkovima. Od volume pota do power ampa sam turio malo mogamija. post-14-0-69828100-1338938039_thumb.jpg

Stavljanje novih kondova je bash bilo zajebaTo jer je visina u odnosu na original elne bila poprilična. Ružno mi bilo da tako nisko stoje pa sam lemna mesta morao nastavljati da bi nadomestio razliku u visini, a u isto vreme da dobijem na razmaku izmedju lemnih mesta. Ovo sam uradio tako što sam isekao parčad od "haris" žice za tvrdo lemljenje bakarnih instalacija.Ona je taman te širine da može lepo da prođe kroz otvore na pločici. post-14-0-25100400-1338938120_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

DVV DruzeNe bih Nikako da kvarim ovaj lep topic oko Chackijevog tjuninga njegovog prelepog starog Kenwood-a! , ali samo na brzinu da ti odgovorim ,Taj stari A78 ne da je bio pokvaren nego je bio skroz pokvaren ! , cak sta vise bio je vandalizovan na razne nacine , izmedju ostalog neka je budala isekla prednju plocu i ubacila tu neke smesne Kineske jeftine analogne VU metre , dugmice originalne jos uvek nema, ali za 20E kolko je placen , to je to . Svaki elektrolit koji sam proverio bio je los , od cetiri velika mrezna 4700uF jedan je bio spao na oko 1500 uF od starosti , svi trimeri za DC ofset i bias su bili bez vrednosti , na jednoj plocici izlaza oba drajverska tranzistora su curela , neko je bog te pita kad fizicki obrnuo jedan trazistor u pre delu , serijski je tu bio i ubacen jedan otpornik sa pogresnom vrednoscu , itd .Popravku sam radio jedno pet dana i uspeo 100 % jer je taj A78 jeste u osnovi jako jednostavna masina .Nakon popravke sam taj A78 poceo da slusam i konstatovao los zvuk u bas podrucju , nije mogao da izdefinise najnizi zvucni spektar kako treba na lakom opterecenju od 16 ohma /ch ., nije mogao da razlikuje bas bubanj od bas gitare , a kamoli da otprati poneku Psytrance numeru kako treba Bez Obzira na kom Nivou izlazne snage ga slusao .Nakon ubacivanja dodatnih elektrolita Jamicon 4 x 10000uF/50V pored vec prethodno postavljenih novih 4x 4700uF/50V sve se drasticno menja na bolje , od jedanput sada A78 prevazilazi zvucno jednog matorog ali 100% ispravnog Sony TA1130 za dve klase,ali i jos poneka vidjenija SS pojacala koja ponekad ukljucujem .Pozdrav !

U pravu si, za €20 i ne možeš očekivati više. Svejedno, po ovome što si naveo, ZAPANJEN SAM stepenom vandalizacije. Užas!
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...