Jump to content

Kvalitet snimka ???


VukJov

Preporučeni Komentari

Izdvojeno iz podforuma Zvucnici

Zvu...

Ja se baziram na tome da li mi se muzika dopada ili ne. Ako mi se dopada, mora da dobro i čisto zvuči preko opreme koju imam.

Mnogo dobre muzike je loše snimljeno...sistem treba kreirati tako da što vernije reprodukuje, ugadjati lošim snimcima je besmisleno...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 13
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Popularni dani

Aktivni članovi u ovoj temi

Mnogo dobre muzike je loše snimljeno...sistem treba kreirati tako da što vernije reprodukuje, ugadjati lošim snimcima je besmisleno...

Nisam bio izričit, a samim tim, verujem ni dovoljno jasan. Kada sam napisao da mora da dobro i čisto zvuči preko opreme koju imam, onda sam pod tim podrazumevao snimke novijeg datuma sa savršenom ili skoro savršenom produkcijom. Snimci uživo iz pedesetih nikako ne spadaju u tu kategoriju. Proveravam sa tehnički besprekornim snimcima koji su osnova za proveru, ako sa takvim snimcima dobijem kvalitetnu reprodukciju, onda znam da to što sistem reprodukuje čini dobro, a onda može da se sluša bilo šta drugo, bez obzira na tehnički kvalitet snimka. E, onda više ne analiziram nego samo uživam u slušanju muzike. :)
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Slažem se, ali ne mali broj puta sam se iznenadio kako su neki snimci za koje sam mislio da su loše snimljeni zasvirali bolje posle sređivanja akustike sobe ili promene izvora (u mom slučaju dac-a). Što se membrana tiče, moj glas ide velikim membranama - od 10"-15" u zavisnosti od konfiguracije i implementacije. Uglavnom slušam muziku snimljenu pre 1990. u šta ubrajam i elektronsku muziku.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nisam bio izričit, a samim tim, verujem ni dovoljno jasan. Kada sam napisao da mora da dobro i čisto zvuči preko opreme koju imam, onda sam pod tim podrazumevao snimke novijeg datuma sa savršenom ili skoro savršenom produkcijom. Snimci uživo iz pedesetih nikako ne spadaju u tu kategoriju. Proveravam sa tehnički besprekornim snimcima koji su osnova za proveru, ako sa takvim snimcima dobijem kvalitetnu reprodukciju, onda znam da to što sistem reprodukuje čini dobro, a onda može da se sluša bilo šta drugo, bez obzira na tehnički kvalitet snimka..

A na osnovu čega si odabrao tehnički besprekorne snimke koji su osnova za proveru?

Apsolutno se ne slažem sa konstatacijom da noviji snimci imaju savršenu ili gotovo savršenu produkciju, naprotiv, siguran sam da je produkcija od pre pola veka vernija originalu..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

A na osnovu čega si odabrao tehnički besprekorne snimke koji su osnova za proveru?

Apsolutno se ne slažem sa konstatacijom da noviji snimci imaju savršenu ili gotovo savršenu produkciju, naprotiv, siguran sam da je produkcija od pre pola veka vernija originalu..

Radio sam dugi niz godina u radio stanici a usput i honorarisao kod vlasnika radija u njegovom tonskom studiju gde su recimo snimali Lajko Felix, Indijanci (recim da ti Indijanci i nisu neki reper) i dosta drugih muzičara. Usput sam naučio kako se može znati šta znači tehnički besprekoran snimak (to ne podrazumeva i visoku vernost snimka - zvuk "doterane" violine nije isti kao i zvuk iste violine uživo) nego kako se kreira a kasnije i prepoznaje snimak koji je oslobođen neželjenih primesa odjeka, šuma itd... Naslušao sam se probnih snimaka preko raznih studijskih monitora, od malih Sony prcvoljaka, preko Yamahe, pa sve do Tannoya i JBL-a... Na svakom zvučniku ista muzika drugačije zvuči, a (tehnički) dobar snimak dobro zvuči na svakom od tih. Sada ne govorim o muzici, o ukusima i šta nam se dopada da slušamo ili ne. Pričam o suvoj tehnici i tehnologiji... Onomad sam video budućnost u tom poslu, međutim, od nečega se moraju plaćati računi, a tamo za takve stvari nije doteklo dovoljno pa sam se sa žaljenjem morao oprostiti od medija. Jbga, nije čovek hteo da se učlani u "Jul" niti u "SPS"...

Da ne tamburam nepotrebno, bio sam prisutan na većini sesija snimanja prvog albuma Lajko Felixa (1995) i naslušao sam se prirodnih instrumenata kako u samom studiju, tako i iza monitora. Razlike između "žive svirke" i snimka su čujne, ali ne i nepotrebno preforsirane. Mnogi su slušajući taj album rekli da je zvuk "tup" i "beživotan" a u mene gledali kao da sam pao s Marsa kada sam im rekao da skoro identično zvuči i uživo, nema frcanja visokih, nema pomeranja grudnog koša kada svira kontrabas...

Ovo je taj album:

Postavljena slika

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Мислим да су стари снимци који су прављени на аналогним машинама далеко слушљивији од ових нових. Имам плоче из педесетих година, свирају по мени далеко слушљивије. Тада се у студијима су користили ипак велике мембране у мониторским звучницима.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

nema pomeranja grudnog koša kada svira kontrabas...

Malo je dobrih snimaka kontrabasa - ovde spominjani Francuz je jedan od najboljih. Imam nešto muzike iz naših krajeva gde svira kontrabas, jedino Taraf De Haidouks zvuče nekako, mada nisam oduševljen. Recimo, Muzsikas i neki domaći bendovi zvuče baš muljavo. Kako se, u principu, u ovim krajevima snima kontrabas? Stičem utisak da se elektrificira, pa se stavi mikrofon ispred zvučnika.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

nije samo stvar u analognim masjinama,nego i u mikrofonima i nacinu i umecu njihovog postavljanjatakode i u prostorijama u kojima se snima.ranije se znao neki red, sad svako u podrumu ima studio.nista mi se ne svidja ova nova produkcijasamo naprcaju one vestacke reverbe i misle to je to,a desavaju se i propusti kod izdavaca, tako na primer na jednom odmnogobrojnih dosadnih albuma Patricie Barbermembrana titra u jako niskom opsegu skoro da se moze izbrojatine cuje se ali se vidi...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

A na osnovu čega si odabrao tehnički besprekorne snimke koji su osnova za proveru?

Apsolutno se ne slažem sa konstatacijom da noviji snimci imaju savršenu ili gotovo savršenu produkciju, naprotiv, siguran sam da je produkcija od pre pola veka vernija originalu..

Pa mora da bude tako jer onda nisu imali ništa osim prostorije mikrofona i ampeksa .....danas imaju digitalnu tehniku gde od totalnog antitalenta za pevanje prave talente , a imaju i fotošop gde od babe prave devojku ........ima ona naša popularna pevačica narodne i izvorne muzike koja je slavu stekla pevajući beck vokale i popunjavajući sve praznine kod netalentovanih pevača .....kad su izmislili digitalnu tehniku jednostavno je krenula samostalnu karijeru / Đurišićka /

Sa druge strane muzika je podložna kao i svaka roba na prodaju ciljanim grupama ......tako da oni i previše dobro znaju ko šta sluša i kojoj i kulturnoj i finansijskoj klasi propada eventualni kupac .

Shakespears Sister - Hello je jedan primer gde kad se sluša preko radia lepo zvuči , i totalno prazno kad ide preko linije . Sa druge strane preko linije solo deonica el . gitare je prelepa dok preko radia je onako prosečna

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Imam tri diska sa Carminom Buranom. Novija produkcija nije vredna pomena.Slusam jedino onaj iz 1966. Ende.http://www.amazon.co...iews/B000GUK6I0

Mnogi su slušajući taj album rekli da je zvuk "tup" i "beživotan" a u mene gledali kao da sam pao s Marsa kada sam im rekao da skoro identično zvuči i uživo, nema frcanja visokih, nema pomeranja grudnog koša kada svira kontrabas...

Sicajem okolnosti imam jedan demo disk nekog grckog muzickog studija. To je zvucalo fenomenalno na mojim starim Ei zvucnicima. Kada se slusa preko Kobase, suplje je sve do pete.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Imam tri diska sa Carminom Buranom. Novija produkcija nije vredna pomena.Slusam jedino onaj iz 1966. Ende.http://www.amazon.co...iews/B000GUK6I0 Sicajem okolnosti imam jedan demo disk nekog grckog muzickog studija. To je zvucalo fenomenalno na mojim starim Ei zvucnicima.Kada se slusa preko Kobase, suplje je sve do pete.

Možda bi onda ipak trebao da razmisliš o tome da zameniš Cabasse sa tim starim Ei zvučnicima,........može biti da će i novija produkcija Carmina Burane zvučati na njima fenomenalno. :hot::oke:
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ipak necu da menjam. Pre neki dan slusao sam posle 20 godina ovu plocu na Kobajama i odusevio se koliko je to kvalitetno odradjen snimak. Upravo ono sto Stein prica - kontrabas ne drma, violina ne para usi sa visokim, gitara kao da je u sobi... sve miluje usi kao na zivom koncertu,

http://www2.concordm...rsted-Pedersen/

A mozda je samo sinergija - Pass na gitari, Pass u ampu. :wink2:

Btw, sinoc bese koncert na letnjoj pozornici, ista formacija: gitara, violina, kontrabas i plus pevacica.

Tonac ga odradio da zvuci prirodno, tj. bas ne drma vec zvuci normalno, ista prica i za violinu i gitaru. Ipak postoje ljudi koji znaju svoj posao i ne povode se za modom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja stičem utisak da su današnji dobri snimci pop/rok/fjužn muzike značajno bolji u tehničkom smislu od starih dobrih. Jednostavno, ima i danas ljudi koji dobro rade posao, a imaju neuporedivo bolje alate na raspolaganju. Pogotovo što je u prirodi ovih žanrova da se manipuliše zvukom. U klasičnom džezu, greška je porediti Patrišu Barber i mnoštvo sličnih napucanih snimaka sa dobrim snimcima iz šezdesetih. Nađe se i danas dobrog, pravog džeza, i odličnih snimaka. Kao što je i tada bilo loših. Kada je u pitanju klasika, treba čuti seriju "Living stereo", pa uporediti sa današnjim snimcima. Jesu danas dobri, rezolutni snimci, ali su beživotni - nigde scene, prostora. Što se tiče kontrabasa, da razjasnim zašto me interesuje tehnika snimanja. Ne zvuči ni svaki instrument isto, ali sam čuo neke koji su baš fenomenalni - trzaj žice, i čiste, definisane vibracije koje dolaze (jasno se razaznaje) iz rezonantne kutije. Ako se to propusti kroz neki krš od pojačala i PA zvučnik, pa se to hvata mikrofonom, o'šla mas' u propas'. Kao što rekoh, imam nešto naše, panonske muzike, gde bi begeš trebao da ostavi poseban šmek, ali, snimatelji očigledno nemaju odgovarajući filing za to.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja bih samo dodao (prethodni put nisam bio eksplicitan) ... kada kažem novije, ne mislim na nadrndane snimke od posle sredine 90-ih (pojava i ekspanzija MP3 formata), mislim na period od sredine osamdesetih kada je pojava CD plejera mnogima nametnula nove standarde, izbačeni su mnogi uređaji koji su bili ok za produkciju analognih muzičkih kaseta koje su u većini slučajeva imale prilično visok nivo šuma i recimo, značajno slabiji dinamički opseg te slabiji odnos signal-šum.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...